Maiken

Mascara

Recommended Posts

Maiken

Jeg er sånn at jeg tester flere typer mascara samtidig og gjør meg mentale notater over pros and cons, men har ikke funnet den perfekte mascaraen enda. Hva er din favoritt og hvorfor?

Det nærmeste jeg kommer en perfekt mascara hva utseende gjelder er UD perversion. Vippene mine blir nesten fine (mirakel i seg selv)! De blir mye fyldigere uten at det klumper seg. Men... Det er et stort "men". Den drysser og sverter av under øynene.

Del gjerne synspunkter på de forskjellige du har testet - det kommer helt sikkert til nytte for noen andre (selv om det nok er litt individuelt hva hver enkelt ser etter i en mascara og hva som funker optimalt.)

Fyr løs! :D

Edited by Maiken

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Min all time favoritt er Clinique High Impact Curling mascara, det er den eneste mascaraen jeg har testet som ikke smitter av på meg :) Den gir meg fine vipper med litt bøy, men ikke noe dramatisk look akkurat.

Clinique Bottom Lash mascara er også en stor favoritt. Igjen, jeg blir ikke panda av den :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline

Jeg har virkelig falt for CoverGirl Clump Crusher. Jeg sliter også med pandalooken, så jeg kan ikke bruke hva som helst. Den gir meg lange vipper, men er mer en hverdagsmascara uten så mye drama. Vanligvis bruker jeg denne kun på de øvre vippene da, for å være ekstra sikker på at jeg ikke ser sånn ut --> :panda: Noen dager går jeg kun med mascara på de øvre vippene, men ofte bruker jeg Clinique Bottom Lash Mascara. Jeg har backup av sistnevnte. Før trodde jeg at å bruke to forskjellige mascara var mye ekstra styr, men det er det virkelig ikke.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Lancôme Hypnose WP er min favoritt :) Prøvde litt forskjellig da jeg var yngre, og favoritten i begynnelsen av tenårene var en fra Maxfactor. Husker ikke navnet men den hadde ''gull'' innpakking og gummibørste. Husker ikke alle jeg har prøvd, men husker veldig godt at jeg har prøvd Diorshow, og det var helt bom for meg. Det samme med div L'oreal mascaraer. Helena Rubinstein har jeg også prøvd som tenåring, og var ganske fornøyd.

Da jeg fikk prøve på Lancôme L'extreme, var jeg helt solgt. Har prøvd flere av Lancôme sine mascaraer, både vannfast og ikke vannfast, og aldri før har et merke tatt så godt vare på mine vipper og gitt et så flott resultat. Jeg er fortiden avhengig av vannfast mascara, fordi de er voksbaserte og derfor holder vippene bedre oppe enn vannbaserte. En ekstra fin bonus med Lancôme sine vannfaste er at vippene ikke blir for stive/harde, som jeg har opplevde med mange andre vannfaste mascaraer. Vippene holder seg oppe hele dagen, men samtidig at at det ikke kjennes ut som at vippene kommer til å knekke bare man bøyer dem litt. Lurer på om det skyldes at de bruker mye bivoks, fremfor kun syntetisk voks som mange andre gjør.

Edited by PewPew

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg er litt ambivalent til de fleste mascaraer, og går gjennom faser. Akkurat nå er jeg litt sånn at jeg bare bruker det jeg har tilgjengelig uten å analysere for mye. Jeg liker mascaraer som kan bygges opp uten å bli klumpete, og som ikke blir "tørre" på vippene. Jeg liker tubemascaraene fra Kanebo veldig godt, men de er stort sett slitsomme å fjerne.

Av mascaraer jeg liker, kan jeg nevne Chanel Le Volume, som krever god tid fordi gummibørsten holder veldig mye produkt. Jeg liker også Clarins Wonder Perfect, men denne er utrolig vanskelig å fjerne. Clump Defy har vært en trofast følgesvenn i lang tid, men den er i overkant naturlig selv for meg. Generelt har jeg ofte likt mascaraer fra Max Factor, Chanel og Dior, mens L'Oreal og Lancome ofte har vært merker hvor jeg har vært misfornøyd med det meste. Jeg liker for eksempel ikke Lancome Grandiose som hypes voldsomt rundt omkring. Jeg synes den er vanskelig å jobbe med, men enda verre er det at den forsvinner fra vippene.

Den siste mascaraen jeg har vært veldig fornøyd med, er UD Perversion, men den store kosten gjør at det lett blir klin. 

Sånn cirka. Jeg har prøvd flere mascaraer enn jeg tør innrømme, og drømmer om en hellig gral som både er betalbar, holder lenge uten å tørke ut, og sitter godt, men er lett nok å fjerne. Den bør også være nattsvart og litt blank, og lett å bygge opp. :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg varierer veldig på mascara og prøver alltid nye nytt, men de jeg oftest har kommet tilbake til er MaxFactor sin materpiece max og clump defy, samt L'oreal sin beauty tubes og Clinique high impact curling mascara. Jeg har veldig oljete lokk og lange vipper og mye blir panda på meg, derfor foretrekker jeg tubetypene. Clinique sin er den jeg faller tilbake til, men jeg er egentlig ike helt fornøyd. Denne er veldig våt i begynnelsen og det samler seg veldig mye produkt på kosten, noe som gjør at den ofte kan klumpe seg om man ikke tørker av den hver dag. Får man rett mengde blir vippene veldig fine og den er lett å fjerne. Kanebo sine er de som blir finest på meg og med minst "effort" på påføringen, men disse sliter jeg med å få av og ender ofte opp med å fjerne mascara i dusjen dagen derpå, tiltross for dobbelrens og fjerning med varm klut kvelden før. Desverre merker jeg at disse sliter på vippene mine, tror nok det er en sammenheng med fjerningen.

I dag har jeg på meg clinique lash power for første gang. Bitteliten børste med lite produkt på børsten som gir ett veldig åpent blikk emd lange og naturlige vipper. Helt ok til hverdags, men ser for meg at jeg kommer til å legge HICM over denne for mer volum. Kan så klart være jeg endrer mening når jeg får jobbet litt mer med den og blitt vant til den lille børsten. Super på de nedre vippene er den i allefall! Vet ikke om denne er noe a'la bottom lash siden jeg ikke har prøvd denne, men tror de som liker bottom lash vil like denne til nedre vipper.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg merker at Kanebo-mascaraene dessverre gjør at huden rundt øynene blir sår om jeg bruker dem lenge, så jeg reserverer dem til spesielle tilfeller (trening, øsregn), mens tubemascaraene fra Clinique er enklere å fjerne, og kan brukes mer regelmessig. Jeg har ikke testet Dior Addict It-lash, som visstnok også skal være en tubemascara ifølge rapporter, men før eller siden må den også til pers selv om jeg nøler pga. prisen. Mascara er litt bruk og kast, og ikke der jeg er mest villig til å bruke masse penger.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lene

Jeg har lange rette øyenvipper, så trenger volum og litt bøy. Jeg har det siste året kun brukt Armani eyes to kill. Bytter litt på den vanlige og stretch varianten. ELSKER denne mascaraen! Den bygges lett opp uten å bli klumpete og sitter godt men er lett å fjerne.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

For min del er det nesten det samme hvilken maskara jeg bruker, så lenge jeg har Smashbox vippeprimeren under. Jeg har korte, rette vipper og får aldri fint resultat med flere lag maskara vs. primer + maskara. Så så lenge maskaraen ikke smitter av, klumper seg eller tynger vippene er jeg en happy camper. Av favoritter har jeg Gosh Catchy Eyes (gummikost, knakende god!), L'Oréal Volume Million Lashes (gummikost, men dyr i forhold til Gosh) og Tonymoly Circle Lens maskara. :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Elsker catchy eyes effekten og børsten, men denne smitter på meg når jeg har briller, grrr! Lignende børste som Maxfactor clump defy, men kommer emd på børsten og den gir ikke det naturlige resultatet, bare sykt flotte og volumiøse vipper <3

For min del er det nesten det samme hvilken maskara jeg bruker, så lenge jeg har Smashbox vippeprimeren under. Jeg har korte, rette vipper og får aldri fint resultat med flere lag maskara vs. primer + maskara. Så så lenge maskaraen ikke smitter av, klumper seg eller tynger vippene er jeg en happy camper. Av favoritter har jeg Gosh Catchy Eyes (gummikost, knakende god!), L'Oréal Volume Million Lashes (gummikost, men dyr i forhold til Gosh) og Tonymoly Circle Lens maskara. :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Elsker catchy eyes effekten og børsten, men denne smitter på meg når jeg har briller, grrr! Lignende børste som Maxfactor clump defy, men kommer emd på børsten og den gir ikke det naturlige resultatet, bare sykt flotte og volumiøse vipper <3

Så kjipt! Den smitter heldigvis ikke på meg, men jeg har tørre linseøyne da, så det skal en del til for at maskaraer renner.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maiken

Du, altså! Ender alltid opp med noe fra Smashbox på ønskelisten etter å ha lest innleggene dine. :P Har bestilt shiseido sin, og om den ikke er like god som jeg husker, så må nesten Smashbox bli neste på listen. ;)

Clinique bottom lash har jeg også brukt lenge, men synes nesten kosten blir for liten. Men den smitter ikke i det hele tatt.

Clinique high impact curling blir så rar på meg. Noen ganger blir det bra, andre ganger bare klin. Også hater jeg å fjerne tubemascara, for det ser ut som edderkoppføtter. :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Renate

Jeg har prøvd mye forskjellig, men favoritten er fra Max Factor (false lash effect fusion). Jeg har lange, buede vipper så det jeg er ute etter er en mascara som separerer vippene og denne er helt super til nettopp det :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

Jeg har elsket CG Clump Crusher i flere år nå, den er helt fantastisk! Øyevippene mine har en fin bøy, men de er ikke spesielt lange. CC gjør dem litt lengre, gir mer volum og gjør bøyen finere. Bruker den til både hverdags og fest, til fest bruker jeg bare litt mer av den. Den smitter heller ikke nevneverdig av på meg, men om øynene mine renner litt (noe de har en tendens til å gjøre i vind etc.) forsvinner den litt på de ytterste vippene. Lett å fjerne er den også :)

Liker godt hva Gosh Catchy Eyes gjør med vippene mine, men den smitter av på meg også :( Synd, for kosten er god!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ingridsk

Jeg har ikke funnet noen jeg liker skikkelig godt, utenom den litt for dyre YSL Volume Effet Faux Cils. Jeg har bare kjøpt den på tax free, hvor prisen er litt overkommelig. Den gir meg relativt naturlige vipper, men om jeg ikke husker feil så holdt den bøyen på vippene mine ganske godt og ga greit med volum. Var også ganske enkel å fjerne! Den smittet litt av under øynene mine da jeg brukte den, men til gjengjeld så kan det være fordi jeg sov da jeg hadde den på... ca. hver dag.

Ellers bruker jeg for tiden Maybelline The Rocket Volume Express i den vannfaste versjonen, fordi det er det eneste som holder bøyen på vippene mine. Jeg har veldig rette vipper, og jeg ser helt merkelig ut om jeg ikke har bøy på dem i det hele tatt. Eneste kjipe med denne er at den kan begynne å flake av om jeg har den på for lenge (og da begynner jeg å pirke borti med en gang..) og så er det et skikkelig herk å få den av. Urk. 

Har også gått til innkjøp av L'Oreal Carbon Black Telescopic, men den er ikke like bra som jeg husker den... kanskje den bare trenger å tørke litt før jeg bruker den, for den var ganske våt ift hva jeg husker at den var. Hmm. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Du, altså! Ender alltid opp med noe fra Smashbox på ønskelisten etter å ha lest innleggene dine. :P Har bestilt shiseido sin, og om den ikke er like god som jeg husker, så må nesten Smashbox bli neste på listen. ;)

Mihihhihi. Jeg elsker nesten alt jeg har prøvd derfra. <3

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bitteliten

Max Factor false lash effect har vært min faste følgesvenn i årevis nå, og jeg tviler på at jeg finner en god konkurrent. Den er rask å legge, klumper ikke, holder vippebøyen, og gir nok effekt til at det er bryet verd, liksom. Smitter nesten aldri.

Neste på lista er samme type mascara fra YSL. Jeg har en prøve på den, og liker den veldig godt. Den gir litt mer instant festfølelse enn MF fle, og er en god kandidat, men jeg regner med - uten å ha sjekket - at Max Factor vinner på pris.

Jeg har prøvd én vannfast de siste årene som jeg liker skikkelig godt, og det er Lancomes Doll eyes. Den vannløselige i samme utgave er helt håpløs og lager pandaøyne.

Cliniques high impact har vært elskling før, men da jeg bruke den i går smittet den veldig av ut over ettermiddagen. Jeg er sliten i øynene for tida, så det kan være jeg har gnidd litt uten å være klar over det.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Åh Doll Eyes hadde jeg glemt, moren min elsker den men jeg føler det er for mye produkt på tuppen av kosten uansett hvor mye jeg tørker av.Så det kom så mye på de innerste vippene. Når jeg skriver dette så slår det meg at jeg kanskje har brukt feil påføringsmetode? Kanskje det er bedre å påføre mascaraen først med tuppen av kosten, slik at  alle vippene får produkt på seg og deretter bruke resten av kosten? 

Edited by PewPew

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
bykatt

Jeg er stadig på jakt etter den perfekte mascaraen, og skal følge med i denne tråden.

Jeg brukte Sensai (Kanebo) 38* i mange år. Har også forsøkt forskjellige MAC-mascaraer som var OK uten at de gjorde noe varig inntrykk, samt I.D bareMinerals Flawless.

Men jeg forstår at verden har gått videre, og at det finnes mascaraer som gir mer både volum og lengde. Nå sist prøvde jeg Lancôme Grandiôse, mest pga den fine innpakningen. Og jeg har aldri hatt så tykke, lange vipper. Noen dager har den riktignok smittet av under øynene, men det har jeg også opplevd med andre. Jeg tror rett og slett at jeg anser det som normalen for meg, muligens pga uvitenhet.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ingridsk

Var det noen som fikk med seg at noen youtubere fikk "mystery mascara" av popsugar, eller noe? Det viste seg å være Benefit, med en ny som heter Roller Lash. Skal gi volum og holde bøyen lenge. Og innpakningen er jo kjempesøt. Tror jeg skal prøve den  :cute:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maiken

Har nettopp bestilt to mascaraer fra Clinique etter å ha lest gode omtaler. Lash Doubling mascara og High Lengths mascara. Sistnevnte har en veldig spesiell børste, ser mer ut som en liten kam, men skal visstnok gi lengde og volum uten å klumpe, så verdt et førsøk. :) Bestilte fra Nordstrom, siden de er nesten dobbelt så dyre i Norge.

Spent på denne, altså. 

' alt='' class='ipsImage' >

' alt='' class='ipsImage' >

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

Min favoritt for tiden er Loreal So Couture mascara, som Smudge tipset meg om på gamle forumet. Den smitter ikke av og drysser ikke, er passe våt og gir stort sett fine vipper. :)
Bare synd den er litt vanskelig å fjerne, men det er vel prisen for god holdbarhet.

Catchy Eyes gir fine vipper, men smitter dessverre av på meg også.

Ellers liker jeg Lancome Hypnose, denne smitter som regel ikke av og er enkel å fjerne.

Max Factor Clump Defy var lenge en favoritt, men en stund så fikk jeg flere tørre etter hverandre, så gav den litt opp. Men jeg har kjøpt den i ettertid og de har ikke vært tørre. Den smitter som regel ikke av, men lenge siden jeg har brukt den nå, så mulig jeg skal teste den igjen i morgen. ;)

Edited by ToneO

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
camelam

Jeg prøver nye maskaraer stadig vekk, men faller alltid tilbake på IsaDora Build-up extra volume. Det er mange andre som også ser bra ut på, men synes de fleste holder så dårlig :/

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

UD Perversion begynner å oppføre seg merkelig på meg selv om den ikke ser tørr ut, men jeg har jo hatt den liggende en god stund, og brukt den litt til og fra. I dag kjøpte jeg en god gammel slager hos meg, nemlig Clarins Wonder Perfect. Den er enkel å jobbe med, holder godt uten å drysse, men er vanskelig å fjerne.

Jeg prøver nye maskaraer stadig vekk, men faller alltid tilbake på IsaDora Build-up extra volume. Det er mange andre som også ser bra ut på, men synes de fleste holder så dårlig :/

Isadora Build-Up synes jeg har en nydelig kost og alt, men den drysser så infernalsk på meg selv når den er ny. :(

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider