Maiken

Mascara

Recommended Posts

Magpie

Max factor som gjelder her i huset. Favoritten er clump defy. Men den loreal mascaraen hørtes jo interessant ut. Om jeg kjenner meg selv rett så blir jeg sikkert å gå tilbake til max factor etterpå :P 

​Jeg tenkte det samme :giggle: Favoritten er riktignok Masterpiece, Clump Defy har litt for stor børste for meg (men den er helt suveren generelt altså, jeg like den veldig godt) også synes jeg den tørket ut for fort. Men generelt er Max Factor maskaramerket for meg! 

​Jeg elsket Masterpiece intenst, så overtok Clump Defy, men jeg er faktisk mer fornøyd med So Couture, enda jeg stort sett har hatet det meste av mascaraer fra L'Oreal før. Clump Defy har bedre kost enn So Couture, men SC har bedre konsistens, gir et blankere resultat, og er ikke like tørr, så lettere å jobbe med.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg bruker Ceramide Lash Extention fra Elizabeth Arden. Jeg liker den veldig godt. Den er ikke så forlengende når jeg har den på, og jeg tviler på at den stimulerer vippene til å vokse, men vippene mine har definitivt blitt lengre. Dette handler nok mer om at maskaraen er veldig snill mot vippene, og at de har fått mindre slitasje.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

​Jeg elsket Masterpiece intenst, så overtok Clump Defy, men jeg er faktisk mer fornøyd med So Couture, enda jeg stort sett har hatet det meste av mascaraer fra L'Oreal før. Clump Defy har bedre kost enn So Couture, men SC har bedre konsistens, gir et blankere resultat, og er ikke like tørr, så lettere å jobbe med.

​Solgt!!

Bruker denne for tida, men er usikker på hvor fornøyd jeg er. Synes den drysser :P

​Oi, ny innpakning! Synd den drysser, den er en av mine absolutte favoritter!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Christine

​Solgt!!

​Oi, ny innpakning! Synd den drysser, den er en av mine absolutte favoritter!

​Jeg ser mange er glad i denne, men jeg sliter altså:P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Christine

​Heldigvis mye annet å velge i! Hvilken er favoritten din?

​Synes Maybelline Clump defy er ok:)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Nå venter jeg på min første Koreanske mascara. Dette er veldig stort for meg fordi jeg har fått for meg i hodet at det finnes kun Lancome som passer på vippene(som jeg tror jeg er litt vel opptatt av) mine. Jeg vet jo innerst inne at asiatiske merker er flinke på vipper, og de kan vel umulig ønske å gjøre dem noe vondt. Tror jeg.

Etter mye leting valgte jeg Etude House lash perm shockara. Ser ut som det er veldig tett og fin bust, i gummi(noe jeg savner fortiden av en eller annen grunn) og er vannfast med bivoks. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Vannkringle

Testet So Couture i dag! Må innrømme at det var god stemning. Jeg har skygget unna L'Oreals mascaraer i årevis. Men denne gjorde susen. @Tone, jeg tror du må teste den for vitenskapens skyld :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Testet So Couture i dag! Må innrømme at det var god stemning. Jeg har skygget unna L'Oreals mascaraer i årevis. Men denne gjorde susen. @Tone, jeg tror du må teste den for vitenskapens skyld :D

​Jeg har hatet alle andre mascaraer fra L'Oreal intenst, og denne hadde neppe blitt kjøpt om det ikke var for at H&M hadde tilbud på den til 99 kroner dagen etter at jeg hadde lest om den her. :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Vannkringle

​Jeg har hatet alle andre mascaraer fra L'Oreal intenst, og denne hadde neppe blitt kjøpt om det ikke var for at H&M hadde tilbud på den til 99 kroner dagen etter at jeg hadde lest om den her. :D

Det var nok skjebnen - eller ikke :P Uansett, takk for tipset alle sammen :D

edit: tror jeg klarte å legge inn en spoiler :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

​Det høres jo unektelig sånn ut! *savner smiley med doktorfrakk og briller*

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Vannkringle

​Det høres jo unektelig sånn ut! *savner smiley med doktorfrakk og briller*

De hadde forresten tilbud på den på cubus da jeg kjøpte den tidligere i uken :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Vannkringle

​Cubusen min har ikke sminke.... :( 

Kjipern, da var jo ikke tipset mitt spesielt hjelpsom i det hele tatt :| 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Kjipern, da var jo ikke tipset mitt spesielt hjelpsom i det hele tatt :| 

​Joda, det kan jo hende andre fikk nytte av det! Så for øvrig at den kosta 145 kroner på tilbud på Lindex, meeeeen jeg venter heller på kampanje eller noe et annet et sted, for jeg trenger den jo ikke helt enda.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina

Jeg er på utkikk etter en maskara som ligner på Benefit They're Real, men som jeg faktisk klarer å få av uten å måtte rive av halvparten av vippene mine. Noen tips? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bitteliten

Kan noe si noe om hvordan So couture funker sammenlignet med den vanlige Volume million lashes? Jeg bruker sistnevnte for tida fordi jeg fikk lyst på mer oopmph enn Max Factor FLE gir, men er ikke 100% overbevist.  Det blir veldig lett panda, og jeg synes de enkelte vippehårene blir klumpete-ish når jeg tar på flere lag.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

Kan noe si noe om hvordan So couture funker sammenlignet med den vanlige Volume million lashes? Jeg bruker sistnevnte for tida fordi jeg fikk lyst på mer oopmph enn Max Factor FLE gir, men er ikke 100% overbevist.  Det blir veldig lett panda, og jeg synes de enkelte vippehårene blir klumpete-ish når jeg tar på flere lag.

Nå er det veldig lenge siden jeg har brukt den vanlige,  men etter hva jeg husker,  så gir ihvertfall So Couture mer volum og finere vipper på meg, men nå bruker jeg Jane Iredale vippeprimer i tillegg da, så den spiller nok litt inn den også. Men den blir absolutt ikke panda på meg, hverken med eller uten primer, som veldig mange andre mascarer blir! :)  

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Jeg sverget i ganske mange år til Diorshow, og testet også YSL Faux Cils blablablabla - eneste årsak til at jeg sluttet med Diorshow er at jeg bruker et tonn mascara, og det ble jo rene ranet av bankkortet mitt i lengden.

Brukte en stund den gule til Maybelline - og har nå i et par tre fire år kun brukt Max Factor 2000 Calories. Primer fra Estee Lauder fulgte meg fast en lang periode, men synes fort det kunne bli litt vel mye effekt.

Nå synes jeg Max Factor sin er litt sånn meh, vippene mine har veldig humørsvigninger og jeg mistenker alder begynner å spille inn - jeg hadde iallefall lange superfine vipper før. Nå not so much. 

Jeg er altså på let etter en erstatter som er rimeligere enn Diorshow og varer litt lengre - jeg trenger mascaraer med litt leireaktig tykkelse, men ulepen er at de tørker så fort ut :S

Ble fristet til å teste Smashbox sin primer, da ;)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bitteliten

Nå er det veldig lenge siden jeg har brukt den vanlige,  men etter hva jeg husker,  så gir ihvertfall So Couture mer volum og finere vipper på meg, men nå bruker jeg Jane Iredale vippeprimer i tillegg da, så den spiller nok litt inn den også. Men den blir absolutt ikke panda på meg, hverken med eller uten primer, som veldig mange andre mascarer blir! :)  

​Sterkt forsinket tilbakemelding, men må bare berette hvor superfornøyd jeg er med So Couture. Vippene blir fine, den er lett å legge, og det er helt slutt på panda :D  Juhu!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
MariaK

Noen her som har prøvd Benefit sin nye mascara? Roller lash? :) Jeg er litt nysgjerrig på den kjenner jeg! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid

Noen her som har prøvd Benefit sin nye mascara? Roller lash? :) Jeg er litt nysgjerrig på den kjenner jeg! 

Jeg bruker den, i en mini størrelse :) liker den veldig godt, den holder seg fin gjennom dagen. Jeg bruker vippetang og maskaraprimer først da, og roller lash fungerer godt sammen med dem. Holder godt på bøyen og separerer fint. Ikke akkurat et naturlig resultat, men for den som liker litt tydelige vipper er denne fin :) men, hvis jeg glemmer å puddre under øyenbrynene så smitter den av oppunder der.. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

L'Òreal Volume Million Lashes So Couture var ikke noe for meg.. Det kommer altfor mye produkt på kosten, så hvis jeg ikke er flink til å skrape av overflødig produkt i mascaratuben, i tillegg til å tørke over kosten med Kleenex ender jeg opp med tre tykke og grusomme vipper.. I tillegg er den fæl å fjerne, men det var jeg jo forberedt på. Nei, tror jeg holder meg til Cover Girl <3

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

L'Òreal Volume Million Lashes So Couture var ikke noe for meg.. Det kommer altfor mye produkt på kosten, så hvis jeg ikke er flink til å skrape av overflødig produkt i mascaratuben, i tillegg til å tørke over kosten med Kleenex ender jeg opp med tre tykke og grusomme vipper.. I tillegg er den fæl å fjerne, men det var jeg jo forberedt på. Nei, tror jeg holder meg til Cover Girl <3

Enig at det kommer for mye produkt på tuppen som må skrapes av,  men sånn synes jeg det er med alle mascaraer. Men synes mengden på kosten er helt perfekt! ;) 

Og ja,  den kan være skikkelig pain in ass å fjerne,  men går faktisk en del lettere med Loreal sin tofasa sminkefjerner (den det står waterproof på) enn med Lancome Bi-Facil og alle de andre jeg har. :) 

Max Factor Clump Defy var lenge min favoritt,  men den "forsvinner" liksom litt utover dagen og blir litt blass,  i tillegg til den drysser litt,  dette slipper jeg med So Couture. :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider