Maiken

Mascara

Anbefalte innlegg

maliima

Den jeg har vært mest fornøyd med av de utallige mascaraene jeg har prøvd er Helena Rubenstein lash queen feline extravaganza tror jeg. Bare topp! Den vanlige leopardmønstrete er også god om det skal være litt mer naturlig. Likte derimot IKKE maybelline the rocket mascara, som "alle" har skrytt så av. Edderkoppvipper til tusen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roselund

Jeg fikk også to altfor tørre clump defy på rad, og har derfor testet litt andre maskaraer i det siste.

Mac false lashes extreme black,
Veldig fint resultat med en gang, myke og lange og volumiøse vipper, dessverre er ikke holdbarheten god nok for mitt harde bartenderliv og den legger seg i et lysegrått slør under øynene.

Max factor masterpiece transform.
Litt klønete og uvant børste, og man må være veldig lett på hånden når man legger denne! Jeg måtte fikse mye opp i etterkant med en vippebørste og da blir forsåvidt resultatet ganske fint. Holder veldig lenge uten å drysse eller forsvinne, men opplevde at vippene ble stive og litt tunge. Nesten ubehagelig!

Bare minerals flawless definition curl & lengthen
Denne likte jeg, men syns å huske at den var veldig dyr i butikk her i Oslo. Den ble også raskt tørr, og dessuten litt for seig i konsistensen slik at vippene lett kunne klistre seg sammen. Ellers hadde den et fint resultat og god holdbarhet.

Nå har jeg kjøpt en clump defy igjen som ikke var tørr, og jeg må si at denne er nok en favoritt! Naturlig og fint resultat, gir myke, lange vipper og nok volum for meg. Jeg kan også påføre flere lag uten å se ut som en fjortis som nettopp har oppdaget maskara, og det er kjapt og enkelt å legge den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Renate

Isadora Build-Up synes jeg har en nydelig kost og alt, men den drysser så infernalsk på meg selv når den er ny. :(

Jeg også syns at kosten er helt fantastisk, men den drysser på meg også :( I tillegg får jeg pandaøyne når det nærmer seg kveld..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anna

Max Factor Clump Defy eller False Lash Effect med Isadora Build-Up Extra Volume er min favorittkombinasjon tror jeg :) Jeg liker masse volum og lengde, men hater klumper. Har heldigvis ikke veldig store problemer med dryssing eller sverting under øynene, men med noen maskaraer får jeg det likevel. Jeg er sånn generelt tilhenger av to eller flere maskaraer samtidig, der den første definerer vippene og gir dem litt lengde, og nummer to gir masse volum. Har litt problemer med å holde bøyen da, så det hadde vært gøy å prøve vippeløft en gang jeg har råd til det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg glemte jo ta med MAC Extended Play Gigalash (?) og Studio Fix, begge har jeg kjøpt flere ganger!

Prøvde også CG Clump Crusher for å sammenligne med Clum Defy, men liker faktisk Clum Defy bedre, syntes den andre på ein måte gav mindre farge på vippene og mindre effekt. Hehe, jeg vet at de skal være identiske, men kan jo hende min var litt tørr eller gammel (kjøpt på ebay).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Etter at den siste Clump Defyen min ble tom har jeg kjøpt to andre mascaraer, og det var først da jeg innså hvor godt jeg liker Clump Defy :P Den skal definitivt kjøpes neste gang jeg finner den på tilbud igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bitteliten

I morges fant jeg en L'Oréal Volume Million Lashes i en skuff. Kjøpte den i et innfall i fjor en gang, og har vel brukt den én eneste gang før. Fikk plutselig behov for mer vipper enn jeg synes MF fle gir, så jeg prøvde.  Den (L'Oréal) gir litt sånn rotete, tykke vipper, og er skummel å legge i flere lag, og hver vippespiss blir ikke helt spiss nok, men OK, - den ser ut til å holde bra uten å drysse, og uten å rette ut vippene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martine

Jeg er på utkikk etter en mascara som tåler hard  trening. Jeg har hvert fornøyd med den rosa falsies fra Maybelline, men ser at den tydeligvis ikke tåler treningen jeg holder på med for øyeblikket hvor jeg svetter mye. Ender alltid opp med panda øyne :P Er det noen som har noen gode tips? Håper dette er stedet det er greit å spørre om slikt uten å bli dømt og å få høre hvor selvopptatt jeg er som foretrekker å ha mascara på trening  :beauty:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

Jeg er på utkikk etter en mascara som tåler hard  trening. Jeg har hvert fornøyd med den rosa falsies fra Maybelline, men ser at den tydeligvis ikke tåler treningen jeg holder på med for øyeblikket hvor jeg svetter mye. Ender alltid opp med panda øyne :P Er det noen som har noen gode tips? Håper dette er stedet det er greit å spørre om slikt uten å bli dømt og å få høre hvor selvopptatt jeg er som foretrekker å ha mascara på trening  :beauty:

Er det på dei nederste vippene det smittar av? Har du vurdert vannfast mascara? Eller sånn 38grader mascara? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

​Jeg synes L'Oreal So Couture (den lilla) og Clarins Wonder Perfect sitter ekstremt godt selv under lange spinningøkter, hvor jeg svetter masse i ansiktet. Ellers bruker jeg gjerne Kanebo 38* Volumizing, som har nydelig, buet kost, men som er et helvete å fjerne selv med varmt vann og masse tålmodighet. Det er en trade-off, det der. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martine

Er det på dei nederste vippene det smittar av? Har du vurdert vannfast mascara? Eller sånn 38grader mascara? 

Det er jeg ikke sikker på, virker som om alt smitter av. Og jeg ser jeg ikke nevner det i innlegget mitt, men det er altså vannfast maskara fra Maybelline jeg bruker, men den er tydeligvis ikke vannfast nok :P Tror 38 grader blir for lavt ved trening så regner egentlig med at den også vil smitte av. Trenger en vannfast maskara med superkrefter....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martine

​Jeg synes L'Oreal So Couture (den lilla) og Clarins Wonder Perfect sitter ekstremt godt selv under lange spinningøkter, hvor jeg svetter masse i ansiktet. Ellers bruker jeg gjerne Kanebo 38* Volumizing, som har nydelig, buet kost, men som er et helvete å fjerne selv med varmt vann og masse tålmodighet. Det er en trade-off, det der. :P

Er disse vannfaste? 

Jeg skjønner det er en trade-off :P så jeg kommer nok til å holde meg til mine vanlige mascaraer i hverdagen når jeg ikke har harde økter. Kan egentlig ikke tro at det faktisk er en treningsmascara jeg nå er på jakt etter... No shame :beauty:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Er disse vannfaste? 

Jeg skjønner det er en trade-off :P så jeg kommer nok til å holde meg til mine vanlige mascaraer i hverdagen når jeg ikke har harde økter. Kan egentlig ikke tro at det faktisk er en treningsmascara jeg nå er på jakt etter... No shame :beauty:

​De er ikke vannfaste, men man kan nesten tro det når man ser hvor mye de overlever. Jeg fjerner ingen sminke før trening, og vil helst ikke bruke mascara som ikke tåler noe, så jeg skjønner deg utmerket godt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martine

​De er ikke vannfaste, men man kan nesten tro det når man ser hvor mye de overlever. Jeg fjerner ingen sminke før trening, og vil helst ikke bruke mascara som ikke tåler noe, så jeg skjønner deg utmerket godt. 

Typisk at både den fra clarins og Kanebo er utsolgt på kicks, men Loreal har de inne. Jeg blir litt skeptisk til at den ikke er vannfast, men om det generelt er en god maskara har jeg egentlig ikke noe å tape :)  Men må tenke litt før jeg bestemmer meg. Blir glad for å høre andre sine tips også! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

L'Oreal So Couture har gummibørste, er egentlig litt tynn i konsistensen, og derfor byggbar, men gir relativt naturlig resultat, og er ofte på tilbud til rundt 100 kroner hos H&M. Jeg bruker som oftest renseolje eller balm til fjerning, og ikke separat sminkefjerner til øynene, og med de jeg nevner, må jeg jobbe litt før de gir etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Harefrøken

Akkurat nå bruker jeg Benefit Bad Gal vannfast mascara. Svært fornøyd med hvordan det ser ut, men etter en lang dag har den svertet ganske mye under øynene :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Loreal So Couture sitter som støpt på meg, og de fleste mascaraer jeg har prøvd oppigjennom årene drysser eller smitter av på meg til vanlig. Men denne er perfekt!

Veldig glad for at Smudge anbefalte meg den, for jeg hadde aldri kjøpt den selv, da normalt sett Loreal sine mascaraer pleier å drysse eller smitte av på meg. Så So Couture anbefales på det sterkeste! ;)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Loreal So Couture sitter som støpt på meg, og de fleste mascaraer jeg har prøvd oppigjennom årene drysser eller smitter av på meg til vanlig. Men denne er perfekt!

Veldig glad for at Smudge anbefalte meg den, for jeg hadde aldri kjøpt den selv, da normalt sett Loreal sine mascaraer pleier å drysse eller smitte av på meg. Så So Couture anbefales på det sterkeste! ;)  

​Hømmmmmm...... Intrigued indeed! Jeg hater L'Oreal sine maskaraer, de er stort sett (med unntak av den røde og hvite fibervippemaskaraen) helt håpløse på meg så jeg har blitt Max Factor- og Isadoramaskarajente, men dette høres innmari interessant ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

​Hømmmmmm...... Intrigued indeed! Jeg hater L'Oreal sine maskaraer, de er stort sett (med unntak av den røde og hvite fibervippemaskaraen) helt håpløse på meg så jeg har blitt Max Factor- og Isadoramaskarajente, men dette høres innmari interessant ut!

Jeg var skeptisk selv før jeg fikk prøve den,  men ble overbevist etter første gang!  Eneste minuset med at den sitter så godt,  er at den er litt vanskelig å fjerne, men det er den verdt. ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

​Ooh, skal prøve! Har funnet kun én maskara som ikke drysser eller smitter av, så nå håper jeg stort på denne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vannkringle

Max factor som gjelder her i huset. Favoritten er clump defy. Men den loreal mascaraen hørtes jo interessant ut. Om jeg kjenner meg selv rett så blir jeg sikkert å gå tilbake til max factor etterpå :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Max factor som gjelder her i huset. Favoritten er clump defy. Men den loreal mascaraen hørtes jo interessant ut. Om jeg kjenner meg selv rett så blir jeg sikkert å gå tilbake til max factor etterpå :P 

​Jeg tenkte det samme :giggle: Favoritten er riktignok Masterpiece, Clump Defy har litt for stor børste for meg (men den er helt suveren generelt altså, jeg like den veldig godt) også synes jeg den tørket ut for fort. Men generelt er Max Factor maskaramerket for meg! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vannkringle

​Jeg tenkte det samme :giggle: Favoritten er riktignok Masterpiece, Clump Defy har litt for stor børste for meg (men den er helt suveren generelt altså, jeg like den veldig godt) også synes jeg den tørket ut for fort. Men generelt er Max Factor maskaramerket for meg! 

Masterpiece var min favoritt før Clump Defy. Jeg burde kanskje kjøpe den neste gang, den var tross alt en pålitelig mascara i mange år :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider