LinnH

Foundationoversikt

Anbefalte innlegg

O.G.

Laura Mercier smooth finish flawless fluide i Creme (perfekt match).

Chanel Perfection Lumiere i B10

Chanel Perfection Lumiere Velvet B10.

Nars: All day luminous weightless foundation i Siberia (perfekt match).

Rimmel Lastng Finish Foundation i Porcelain.

Rimmel Lasting Finish Foundation Nude i Porcelain.

Borjois Air Matte i Ivory Rose (alt for orange, så den blir kastet snart, synd for det er en steinbra fiundation).

Yves Rocher Youthful Glow Foundation i Beige Rose #000 (bra match).

Gosh Foundation Drops i #02. 

(Gav bort 4 stk i går, så listen min er lita nu). 

Endret av O.G.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marita

MAC Studio Fix, NC40 eller NC42
MAC Studio Sculpt, NC40
Chanel Les Beiges All-In-One-Healthy Fluid, nr. 40
Chanel Vitalumiére Aqua, B50
Rebecca Stella All about that base, nr. 4
NARS Sheer Glow, Barcelona

Nettopp ryddet opp i samlingen, så nå føler jeg den er passe stor :) Blir bare forvirret av å ha for mange, klarer aldri å bestemme meg for hvilken jeg skal bruke :')

Tidligere: hvertfall en fra Smashbox, Esteé Lauder Double Wear (denne finner jeg aldri fin farge til i min hudtone, blir enten for rosa eller før mørkt..), Lancome (selvfølgelig glemt hvilken), og ørten stk. drug store foundations som jeg aldri blir helt glad i.

Endret av Marita
La til tidligere foundations :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.
On 29.3.2015 at 12.00, Kaja said:

YSL Youth Liberator i B10

Cle de Peau Radiant Fluid Foundation i I10

Laura Mercier Silk Creme Foundation i Soft Ivory

Chantecaille Just Skin Tinted Moisturizer i Alabaster

I hvilken versjon da? Det er en matt og så en mer "glødende".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kaja
1 hour ago, O.G. said:

I hvilken versjon da? Det er en matt og så en mer "glødende".

Jeg har den i gammel forpakning, tror det er den som heter Oil Free nå, men den er absolutt ikke matt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.
On 1.6.2016 at 23.13, Kaja said:

Jeg har den i gammel forpakning, tror det er den som heter Oil Free nå, men den er absolutt ikke matt.

Ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Jane Iredale PurePressed Base i Bisque
Lily Lolo i Porcelain 
Urban Decay Naked Skin i 1.0 
Revlon Colorstay For Combo/Oily Skin i 150 Buff
Too Faced Born This Way i Snow

Min lille samling, mineralfoundationene blir dog ikke brukt lenger. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Min oppdaterte liste:

Har i skuffen nå:

* Smashbox Halo-pudder, Light og Fair/Light. Bruker Fair/Light på vinterhalvåret.

* Smashbox Liquid Halo, 02 (for mørk rundt juletider)

* Smashbox Photo Filter Powder Foundation i farge nr. 2. 

* Sensai Fluid Finish. Nå ble jeg skikkelig usikker på hvilken farge jeg har! :P Tror jeg har Natural Beige, FF203, men er jammen ikke sikker. Uansett - den er verdens beste foundation! <3 

* Holika Holika Petit BB-krem i Shimmering. Liker ikke så godt som den lilla.

Har brukt før, men likte ikke nok til å kjøpe påfyll

* Smashbox BB-krem, Light

* Benefit Hello Flawless Oxygen Wow, Ivory I'm Pure 4 Sure (denne er for lys mesteparten av året, men det funker merksnodig nok allikevel. Synes den smelter så fint inn i huden!)

* Bourjois Healthy Mix original, 52 Vanilla

* MAC Studio Fix (tror jeg), NC20

* Bare Minerals original, Medium Beige (denne var ørlite for nøytral for meg og gjorde meg grå. Jeg burde nok hatt Golden Medium)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi
2 timer siden, Line said:

Vet ikke om jeg tør å legge ut liste her. Den blir lang i så fall...

Hoho, samme her. Har pinlig mange. Tør ikke telle. Dog mange som bare er prøvd en gang eller to og ikke passer meg i farge, finish eller begge deler, så må få ut fingern og lage en salgstråd en dag. Jeg er altfor glad i å shoppe og foundations er en stoooor dille. Så det samles opp. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line
19 minutter siden, Wasabi said:

Hoho, samme her. Har pinlig mange. Tør ikke telle. Dog mange som bare er prøvd en gang eller to og ikke passer meg i farge, finish eller begge deler, så må få ut fingern og lage en salgstråd en dag. Jeg er altfor glad i å shoppe og foundations er en stoooor dille. Så det samles opp. 

Samme her :giggle: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martine

Her er min oppdaterte liste. Den skal slankes litt så jeg kan teste litt nye produkter. 

Dior Star 11 og 20 (favoritt!)

Marc Jacobs 22 Bisque Light 

MAC Face and Body C1

Holika holika petit BB bouncing

Guerlain météorites baby glow 2 clair (denne er litt for lys og rosa)

Guerlain parure de lumiere  02 beige clair (favoritt!)

LA minerals Hollywood (vet ikke fargen, snart tom)

Too faced tinted beauty balm cream glow (Sommerfarge, snart tom)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg har klart å slanke foundation-beholdningen litt, telte de tidligere denne uka, og tror jeg endte på 21 stk, mot nesten 30 stk 1.januar. Satser på antallet kryper enda litt lengre ned til nyttår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene
On 25. juni 2016 at 14.16, Michelle said:

Too Faced Born This Way i Snow

Hvordan er denne? Har vært litt nysgjerrig på den, men siden den ikke er så lett å få tak i har jeg ikke kikket så veldig mye på den :P 

On 12. juli 2016 at 13.36, Belle said:

Moisture? Vet du om den er lik den som er blå og heter Moisturizing nå? Hvordan er de forskjellige? Liker Shimmering veldig godt, så blir jo veldig nysgjerrig på den du liker bedre :giggle: 

Endret av Helene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.
On 12.7.2016 at 15.58, LinnH said:

Jeg har klart å slanke foundation-beholdningen litt, telte de tidligere denne uka, og tror jeg endte på 21 stk, mot nesten 30 stk 1.januar. Satser på antallet kryper enda litt lengre ned til nyttår.

Heiv, gav bort og solgte noen i vår, nu er jeg opp i samme antall igjen. Jeg må bare medgå for meg selv og andre at jeg har en foundationavhengighet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH
47 minutter siden, O.G. said:

Heiv, gav bort og solgte noen i vår, nu er jeg opp i samme antall igjen. Jeg må bare medgå for meg selv og andre at jeg har en foundationavhengighet. 

Da er vi to:grin::grin::grin:

Men i det siste har jeg fått dilla på pressede pudder. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg dro på ferie med kun pudderfoundation, men det ble litt klinete over solkrem etterhvert, og her om dagen kjøpte jeg derfor en ny flaske av Pro Longwear, denne gangen i NW13, som akkurat nå matcher bedre ennden litt for gulbrune NC15 (som føles litt lysere).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
18 timer siden, Helene said:

Hvordan er denne? Har vært litt nysgjerrig på den, men siden den ikke er så lett å få tak i har jeg ikke kikket så veldig mye på den :P 

Den lever egentlig litt opp til hypen. Den dekker utrolig bra uten å se unaturlig ut. Altså, man ser jo at jeg bruker foundation, men det blir ikke en maske, om du skjønner? Når det kommer til holdbarhet kan jeg ikke si så mye da jeg blir blank og fæl i huden bare en time etter påføring uansett hva jeg gjør og uansett hvilken foundation jeg bruker. Den er vanskelig å blende ut, jeg bruker beautyblender og det tar lang tid å blende den inn i huden. Den gir en semimatt finish syns jeg. Kjennes godt på huden og er generelt bare fin. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.
8 timer siden, LinnH said:

Da er vi to:grin::grin::grin:

Men i det siste har jeg fått dilla på pressede pudder. 

Nu håper jeg at jeg ikke får flere diller....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
On 23.7.2016 at 0.20, Helene said:

Moisture? Vet du om den er lik den som er blå og heter Moisturizing nå? Hvordan er de forskjellige? Liker Shimmering veldig godt, så blir jo veldig nysgjerrig på den du liker bedre :giggle: 

Jeg tror det er den samme, ja! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Ska me sjååå. Tar det på husken og orker ikke reise meg, så får jeg heller redigere og oppdatere etterhvert. Dessverre mye dyretestet her, noe jeg syns er flaut siden jeg gnåler sånn over at ting skal være dyrevennlige, men mye av det er gammelt og kjøpt før jeg gikk over til å kjøpe kun dyrevennlige merker. Noe er også feilkjøp eller kjøpt før merket begynte å teste. Clarins og Rimmel var jo dyrevennlige før. 

Lancome Teint Idole Ultra 24H i 005 beige ivory. Fargen er helt perfekt til min lyse hud med nøytral undertone og foundationen er min HG gjennom tidene, men jeg kommer aldri til å kjøpe den igjen pga dyretesting. Denne har jeg fått i gave av bestevenninna mi og jeg "sparer" litt på den for å ha den lengst mulig, men bruker den selvsagt også så den ikke blir for gammel før jeg får brukt den opp. Håper jeg finner en dyrevennlig dupe til denne!

UD Naked skin i 0,5. Ikke prøvd den så mye enda, men fargen passer bra og den er lett å bygge opp. Liker den veldig godt 

Too faced born this way i pearl, nettopp fått, ikke testet skikkelig enda, men ser fin ut 

Inglot HD i fargen 71. Liker den veldig godt. 

Rimmel lasting finish 25H i 103 true ivory, liker'n, skal brukes opp i år 

Smashbox camera ready bb-krem i fair, kun brukt en gang eller to, men tror jeg liker den 

Clarins everlasting i 103 ivory, en tidligere favoritt, skal brukes opp i år 

Clarins everlasting i 107 beige, for mørk og for rosa i undertonen. Kan funke til sommeren om jeg blir litt brun, så gir den sommeren før jeg kaster den, for den begynner å bli gammel 

Clarins everlasting i 108 sand, feilkjøp (skulle egentlig ha 105) og altfor mørk, derfor aldri brukt. Skal prøve å selge den 

H&M foundation fra den nyeste serien deres. Lite brukt, men ganske god, så må ta den frem igjen 

Isadora nude fluid i fargen 00 porcelain, denne har jeg ikke prøvd enda, skal vente med å åpne den til noe av det andre jeg har er oppbrukt 

Maybelline fit me matte & poreless i 110, liker den veldig godt, men ikke noe jeg kjøper igjen av åpenbare grunner 

Maybelline dream satin liquid i true ivory, lite brukt, tror ikke den er så holdbar, men fargen er super. Må teste den litt fremover 

Maybelline bb-krem, lite brukt denne og, dekker godt til å være bb-krem. Må gi den også en sjanse 

Skinfood bb-krem, også denne er lite brukt. Tror ikke jeg likte den så godt, men skal teste den litt før bestemmer meg for om den skal brukes eller kastes 

Everyday minerals i fairy light (tror jeg) Liker denne veldig godt! Skal brukes opp i år 

Mineral hygienics prøver i de 4 lyseste fargene. Liker denne også, hatt mange av denne 

Etude house double lasting 30 stk prøver (10 i hver av de tre lyseste fargene) så da får jeg testet grundig før eventuelt kjøp 

Dette var de jeg kom på nå, ikke umulig at jeg har glemt noen. Uansett skal samlingen slankes betraktelig og de eldste skal brukes opp i år 

Endret av Wasabi
Lagt til siste tilskudd og fjernet noen jeg har kastet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bodø

Jeg har nesten ikke brukt flytende foundation på 5 år, men nå har jeg fått skikkelig kjip hud. Ikke lange listen med andre ord. 

Sensai Kanebo, Total finish, pudder, husker ikke farge.

Diorskin Forever, 010, Litt for mørk for meg nå.

Too Faced, Born this way i fargen Snow. Hakket for lys, men legger seg fint på huden, og gir ikke synlige skiller. Elsker denne, merker den ikke i det hele tatt på huden. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marita

IMG_6136.thumb.JPG.511113163ae2630bf337534a44e2fb78.JPG

Bobbi Brown foundation stick

Make up forever HD foundation stick

Guerlain Parure Gold

GloMinerals Protective Liquid foundation 

GloMinerals Luxe

YSL Le Teint Touche Eclat

NARS Sheer Glow

Clinique Superbalanced

Marc Jacobs Perfection Powder

MAC Studio Fix Powder

Marc Jacobs Re(marc)able

Giorgio Armani Designer Lift

Too faced Born this way

MAC Mineralize

MAC Studio fix fluid

MAC Studio Sculpt

Chanel Vitalumiere Aqua

Rebecca Stella All about that base

Urban Decay All-nighter (ikke med på bildet)

Det skal bli godt å forhåpentligvis få solgt noen unna, kjenner jeg..... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi
On 12. juli 2016 at 13.36, Belle said:

Min oppdaterte liste:

Har i skuffen nå:

* Smashbox Halo-pudder, Light og Fair/Light. Bruker Fair/Light på vinterhalvåret.

* Smashbox Liquid Halo, 02 (for mørk rundt juletider)

* Smashbox Photo Filter Powder Foundation i farge nr. 2. 

* Sensai Fluid Finish. Nå ble jeg skikkelig usikker på hvilken farge jeg har! :P Tror jeg har Natural Beige, FF203, men er jammen ikke sikker. Uansett - den er verdens beste foundation! <3 

Har brukt før, men likte ikke nok til å kjøpe påfyll

* Smashbox BB-krem, Light

* Benefit Hello Flawless Oxygen Wow, Ivory I'm Pure 4 Sure (denne er for lys mesteparten av året, men det funker merksnodig nok allikevel. Synes den smelter så fint inn i huden!)

* Bourjois Healthy Mix original, 52 Vanilla

* MAC Studio Fix (tror jeg), NC20

* Bare Minerals original, Medium Beige (denne var ørlite for nøytral for meg og gjorde meg grå. Jeg burde nok hatt Golden Medium)

Hvordan er Smashbox Photo filter powder foundation? Lyst til å teste både den og Halo-pudderet, men klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg skal teste først. Trenger ingen av dem, har bare lyst på. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
9 timer siden, Wasabi said:

Hvordan er Smashbox Photo filter powder foundation? Lyst til å teste både den og Halo-pudderet, men klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg skal teste først. Trenger ingen av dem, har bare lyst på. :) 

Den er litt ''meh''. Men så er huden min en bitch også da, og liker ingenting annet enn Halo-pudderet. :P Men jeg tror folk med puddervennlig hud vil like den. Mer dekk enn Halo, finkornet og holder lenge. :) Men om du vil teste en av dem, så må jeg virkelig anbefale Halo. Det er en av de få tingene jeg absolutt ikke klarer meg uten, og hvor jeg kjøper boks på boks på boks. <3 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Halo-pudderet er kjempefint, men vær obs om du er veldig lys, for da vil du ikke finne en match. Jeg hadde det lyseste, men det blir litt for oransje på huden, men finishen er helt fantastisk; glødende og fin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider