Belle

Småspørsmål om hudpleie

Anbefalte innlegg

katta

Jeg har brukt hyaluronserum fra Mizon ei stund nå (tre uker?) og synes det dukker opp kviser stadig vekk. Har brukt Epiduo mot voksenakne tidligere og har hatt veldig fin hud, men nå popper det opp stadig vekk. Flere som opplever det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Dere som trener... Hvordan gjør dere det med hudpleie? :P Syns ikke det er så gøy å trene med sminke, og tenker å fjerne sminken før jeg trener. Greia er at jeg renser jo huden to ganger for dag allerede, så har gått til innkjøp av micellarvann til bruk både før og etter trening. Etter trening er det gjerne noen timer til jeg gjør kveldsrutinen min, og syns det blir altfor tidlig å gjøre den klokka 6 om ettermiddagen.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Jeg trener enten så tidlig på morgenen at jeg lar den gamle hudpleien være på, eller fjerner den med vann så går jeg og trener og deretter gjør morgenrutinen min ellers så venter jeg på kvelden (trener rundt 19 til 20.30-ish) og deretter drar jeg hjem og gjør hudpleien. Jeg fjerner sminken før jeg trener jeg også, med mindre jeg har på meg veldig lite. Da gir jeg litt faen egentlig. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg trener stort sett før jeg sminker meg, og tar bare på eventuelt solkrem. Hvis jeg trener midt på dagen beholder jeg sminken på. Samme med kveld, og da fjerner jeg bare sminken i dusjen etterpå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Trenger litt hjelp! Jeg bruker en del syre i hudpleierutinen min, både AHA og BHA, så blir litt unødvendig/for mye å bruke Pixi Glow Tonic. Tror jeg? Hvilken toner er best for absorbering av AHA og BHA, og mild nok ikke minst? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg vekslet mellom mizon og cosrx sine aha/bha tonere når jeg brukte syrer (cosrx aha og bha serum) aktivt. Nå har jeg gått over til pixi glow tonic hver kveld og nip+fab extreme pads annenhver kveld og syntes huden min er mye finere enn når jeg brukte cosrx sine syreprodukter. 

Om du bruker mye syre vil jeg si at pixi kan bli overkill om du bruker andre sterke produkter daglig, men bruker du noen ganger i uken kan den være verdt å teste. Jeg syntes den er helt super som toner! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg har begynt å bruke Biologique Recherche P50W (versjonen for sensitiv hud, med både PHA, AHA og BHA, men også allantoin som skal virke beroligende, og niacinamide). Den stikker ganske kraftig, og huden min er ellers vant til syrer, så jeg har kuttet alt annet i en periode. Jeg har bare brukt den i et par uker, men jeg mistenker at den er temmelig aktiv, så jeg ville ikke brukt den i tillegg til andre syreprodukter selv om den teknisk sett regnes som en toner. For mye av det gode er ikke nødvendigvis enda bedre, men kan skape en forstyrret hudbarriere.

Jeg føler ellers at denne svinedyre (jeg kjøpte 50 ml for 250 kr) saken er mer effektiv enn det jeg har prøvd fra merker som The Ordinary (der føler jeg at ingenting egentlig er så fantastisk) eller Paula's Choice, men jeg må bruke den over en lengre periode for å se om jeg føler at den er verdt pengene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg føler at dersom denne kan erstatte to-tre andre produkter (og jeg tåler den i lengden) er den verdt prisen for meg, som foretrekker multitaskere framfor enormt lange regimer, som dessuten har en høyere potensiell fare for å irritere huden på grunn av antallet ingredienser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
11 timer siden, lykkelitenen said:

Jeg vekslet mellom mizon og cosrx sine aha/bha tonere når jeg brukte syrer (cosrx aha og bha serum) aktivt. Nå har jeg gått over til pixi glow tonic hver kveld og nip+fab extreme pads annenhver kveld og syntes huden min er mye finere enn når jeg brukte cosrx sine syreprodukter. 

Om du bruker mye syre vil jeg si at pixi kan bli overkill om du bruker andre sterke produkter daglig, men bruker du noen ganger i uken kan den være verdt å teste. Jeg syntes den er helt super som toner! 

Vurderer faktisk å gå tilbake til Cosrx sin AHA/BHA toner. Husker at den var mild og grei, men ikke gjorde noe spesielt for huden min - men kanskje den er bra for huden med tanke på syrene jeg bruker. Tror nok det blir overkill med Pixi Glow Tonic ja, så når den er tom tror jeg nok at jeg dropper den, selv om jeg liker den godt. Er så mange andre syreprodukter jeg vil teste. :P 

9 timer siden, Magpie said:

Jeg har begynt å bruke Biologique Recherche P50W (versjonen for sensitiv hud, med både PHA, AHA og BHA, men også allantoin som skal virke beroligende, og niacinamide). Den stikker ganske kraftig, og huden min er ellers vant til syrer, så jeg har kuttet alt annet i en periode. Jeg har bare brukt den i et par uker, men jeg mistenker at den er temmelig aktiv, så jeg ville ikke brukt den i tillegg til andre syreprodukter selv om den teknisk sett regnes som en toner. For mye av det gode er ikke nødvendigvis enda bedre, men kan skape en forstyrret hudbarriere.

Jeg føler ellers at denne svinedyre (jeg kjøpte 50 ml for 250 kr) saken er mer effektiv enn det jeg har prøvd fra merker som The Ordinary (der føler jeg at ingenting egentlig er så fantastisk) eller Paula's Choice, men jeg må bruke den over en lengre periode for å se om jeg føler at den er verdt pengene.

Interessant. Jeg er dog ikke så glad i multitasker-produkter, jeg foretrekker å legge produktene lagvis. For mye av det gode er ikke noe bra nei, jeg passer på slik at huden min ikke dør av overdose på syre. 🤣 Skal derimot sjekke ut Biologique produktene om jeg finner ut at jeg skal prøve meg på en mer minimalistisk hudpleierutine, for produktene hørtes jo lovende ut! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kamilla

Jeg har fått meg et serum fra Klairs som inneholder EGF og bFGF. Har prøvd å google litt og det virker som en mirakelkur, men er ikke helt sikker på hvor pålitelige kilder jeg har klart å google meg frem til :P Er det noen som kan utdype litt for meg hva disse egentlig gjør?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Noen som kan anbefale meg en hudpleieserie som følger en lignende filosofi alà Drunk Elephant? Jeg er utrolig glad i DE produktene, men i lengden blir det altfor dyrt til at det egentlig er verdt det. På nåværende tidspunkt ser huden min bare ok ut, og jeg sliter fortsatt med fet hud. Har lyst til å bytte ut produktene, men jeg orker ikke bomkjøp og prøving og feiling igjen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
On 27.4.2018 at 10.01, Magpie said:

Jeg lurer på å prøve P50, men jeg leste et sted at den er ment for moden hud? Er P50W kanskje et bedre alternativ for meg da? Huden min er vandt til syrer og er ikke sensitiv, men vil ikke bruke noe som er for sterkt og som ikke er bra for huden min i det lange løp. Tenker da at P50 blir mitt eneste syreprodukt sett bort ifra en maske en gang i uken, og kanskje litt BHA i en rens eller eventuell toner. Holder på å planlegge ny rutine til jeg er tom for DE produktene. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
10 hours ago, Michelle said:

Jeg lurer på å prøve P50, men jeg leste et sted at den er ment for moden hud? Er P50W kanskje et bedre alternativ for meg da? Huden min er vandt til syrer og er ikke sensitiv, men vil ikke bruke noe som er for sterkt og som ikke er bra for huden min i det lange løp. Tenker da at P50 blir mitt eneste syreprodukt sett bort ifra en maske en gang i uken, og kanskje litt BHA i en rens eller eventuell toner. Holder på å planlegge ny rutine til jeg er tom for DE produktene. :P 

Jeg syntes ærlig talt den ikke var verdt hypen, og at du finner bedre og mildere syreprodukter hos andre merker. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen
On 5.3.2019 at 0.36, Michelle said:

Noen som kan anbefale meg en hudpleieserie som følger en lignende filosofi alà Drunk Elephant? Jeg er utrolig glad i DE produktene, men i lengden blir det altfor dyrt til at det egentlig er verdt det. På nåværende tidspunkt ser huden min bare ok ut, og jeg sliter fortsatt med fet hud. Har lyst til å bytte ut produktene, men jeg orker ikke bomkjøp og prøving og feiling igjen. 

Har du testet Ole Henriksen? Jeg går regelmessig tilbake til produktene der, de funker ganske enkelt veldig bra for huden min :) Akkurat nå bruker jeg rens, den nye blå toneren med aha og den nye retinalt nattkremen, ser stor forskjell i huden min! Jeg kommer nok til å gå over til mer etterhvert som de andre produktene mine tømmes, både nattserumet med aha og den oljefrie transformkremen har jeg vært veldig glad i og brukt mye de siste årene.

Den grønne serien er for oljete hud og kommer i test-kit med rens, toner og mattende dagkrem. Kan jo være verdt å teste? Hele serien er laget for å kunne kombineres, så fet hun kan fint bruke den blå transform-serien og den Orange truth-serien for å skreddersy rutinen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
14 timer siden, Magpie said:

Jeg syntes ærlig talt den ikke var verdt hypen, og at du finner bedre og mildere syreprodukter hos andre merker. 

Ok. Kan du anbefale meg noen? :) Stoler på deg! Jeg er i utgangspunktet ute etter BHA, men en kombinasjon av BHA og AHA går greit også. Jeg har prøvd ulike koreanske merker sine BHA serum, samt et fra Paula's Choice. 

10 timer siden, lykkelitenen said:

Har du testet Ole Henriksen? Jeg går regelmessig tilbake til produktene der, de funker ganske enkelt veldig bra for huden min :) Akkurat nå bruker jeg rens, den nye blå toneren med aha og den nye retinalt nattkremen, ser stor forskjell i huden min! Jeg kommer nok til å gå over til mer etterhvert som de andre produktene mine tømmes, både nattserumet med aha og den oljefrie transformkremen har jeg vært veldig glad i og brukt mye de siste årene.

Den grønne serien er for oljete hud og kommer i test-kit med rens, toner og mattende dagkrem. Kan jo være verdt å teste? Hele serien er laget for å kunne kombineres, så fet hun kan fint bruke den blå transform-serien og den Orange truth-serien for å skreddersy rutinen :)

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om Ole Henriksen egentlig! Jeg har hatt en øyekrem fra merket og den likte jeg godt. Den mattende dagkremen gir for lite fukt. Huden min er ekstremt fet, men den kjennes fort stram ut etter noen timer. Et rent #%¤&! å ha med å gjøre. Har i det minste ikke flassende hud *bank i bordet*. Har også den knallturkise ansiktsmasken, den gjør ingenting for huden min og wipesene tørket ut huden min. C-vitamin serumet likte jeg godt husker jeg. Får titte litt mer på Ole Henriksen etterhvert, kanskje. :) 

De fleste seriene som er rettet mot fet hud fungerer ikke på meg. Jeg trenger en god del fuktighet, men samtidig kan ikke kremene være for fete heller, for da trekker de ikke inn. Dynka ansiktet med DE Lala Retro og marulaolje for en time siden, og nå ser jeg ut som et oljefat - men huden kjennes stram ut. Rart med det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

@Michelle, jeg ville prøvd Elixir Acticlear pads, eller også geleen med azelainsyre. Det finnes en "ungdomspakke" nå med rens, pads og Niactil 4% som virker ganske fin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW
On 10.4.2019 at 1.04, Michelle said:

Jeg har originalversjonen, formelen fra 1970, og elsker den. Kjøpte den i USA. Alle utgavene produseres i Europa, men denne er ikke tilgjengelig for salg - er ikke lovlig 💩 1970-utgaven er langt bedre enn versjonen de selger i Europa.

Mistenker at vi har mange likhetstrekk hva gjelder hud; den tåler en del, men kan bli tørr og vanskelig ved bruk av feil produkter og skinner som en sol hele dagen. Jeg synes denne regulerer, i tillegg til at overall complexion er mye jevnere. Jeg har prøvd all verdens syreprodukter, og denne slår alt - by a long shot. 

On 11.4.2019 at 5.07, Magpie said:

@Michelle, jeg ville prøvd Elixir Acticlear pads, eller også geleen med azelainsyre. Det finnes en "ungdomspakke" nå med rens, pads og Niactil 4% som virker ganske fin.

@Michelle Hvis du vil ha et produkt som er enklere å få tak i, er padsene fra Elixir også fine, men som sagt; 1970-toneren er i en klasse for seg. 

Niactil var et hatprosjekt for meg. Jeg forstår ikke hvorfor de pusher kremer med gelékonsistens på dem med fet hud. Det skaper bare ytterligere shine, trekker ikke ordentlig inn, og man er stram i masken en time etter. Elixir har andre kremer som jeg synes fungerer langt bedre. Jeg mistenker at Niactil derimot er helt super for dem med tørr hud. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
2 timer siden, CaroW said:

Jeg har originalversjonen, formelen fra 1970, og elsker den. Kjøpte den i USA. Alle utgavene produseres i Europa, men denne er ikke tilgjengelig for salg - er ikke lovlig 💩 1970-utgaven er langt bedre enn versjonen de selger i Europa.

Mistenker at vi har mange likhetstrekk hva gjelder hud; den tåler en del, men kan bli tørr og vanskelig ved bruk av feil produkter og skinner som en sol hele dagen. Jeg synes denne regulerer, i tillegg til at overall complexion er mye jevnere. Jeg har prøvd all verdens syreprodukter, og denne slår alt - by a long shot. 

@Michelle Hvis du vil ha et produkt som er enklere å få tak i, er padsene fra Elixir også fine, men som sagt; 1970-toneren er i en klasse for seg. 

Niactil var et hatprosjekt for meg. Jeg forstår ikke hvorfor de pusher kremer med gelékonsistens på dem med fet hud. Det skaper bare ytterligere shine, trekker ikke ordentlig inn, og man er stram i masken en time etter. Elixir har andre kremer som jeg synes fungerer langt bedre. Jeg mistenker at Niactil derimot er helt super for dem med tørr hud. 

Niactil gjorde ingenting for huden min dessverre. Litt usikker hvordan jeg skal klare å få tak i 1970 utgaven? Hadde håpet å finne noe jeg kunne kjøpe i Norge for at prisen ikke skulle bli så altfor høy. Takk for svaret ditt! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider