Belle

Småspørsmål om hudpleie

Anbefalte innlegg

CaroW
11 timer siden, Michelle said:

Niactil gjorde ingenting for huden min dessverre. Litt usikker hvordan jeg skal klare å få tak i 1970 utgaven? Hadde håpet å finne noe jeg kunne kjøpe i Norge for at prisen ikke skulle bli så altfor høy. Takk for svaret ditt! :) 

Ja, 1970 er dessverre ikke det enkleste produktet å få tak i. Jeg kjøpte tre 100ml forrige gang jeg var i statene. Tidligere har jeg pleid å be venner og familie kjøpe for meg. Jeg kan lage en prøve til deg! Til info har jeg brukt toneren i ca halvannet år, og opplever fremdeles at det tingler i huden og at jeg kan bli rød i det jeg påfører den. Men effektiv! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
On 14.4.2019 at 22.12, CaroW said:

Ja, 1970 er dessverre ikke det enkleste produktet å få tak i. Jeg kjøpte tre 100ml forrige gang jeg var i statene. Tidligere har jeg pleid å be venner og familie kjøpe for meg. Jeg kan lage en prøve til deg! Til info har jeg brukt toneren i ca halvannet år, og opplever fremdeles at det tingler i huden og at jeg kan bli rød i det jeg påfører den. Men effektiv! 

Tusen hjertelig takk for tilbudet, men jeg er redd for at jeg da kommer til å like den om jeg prøver den, og da blir det bare styr å skulle få tak i den. :( Må nok finne noe som er lett tilgjengelig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Eh, jeg har blitt solbrent i ansiktet. På en skala fra 1 til 10 der 1 er lite til 10 rød m/byller så er det bare snakk om 3. Burde jeg droppe å bruke syrer frem til huden har roet seg helt eller går det fint nå? Er ca. 3 dager siden jeg ble brent. Huden er fortsatt rød, men ikke varm. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW
On 19.4.2019 at 18.02, Michelle said:

Eh, jeg har blitt solbrent i ansiktet. På en skala fra 1 til 10 der 1 er lite til 10 rød m/byller så er det bare snakk om 3. Burde jeg droppe å bruke syrer frem til huden har roet seg helt eller går det fint nå? Er ca. 3 dager siden jeg ble brent. Huden er fortsatt rød, men ikke varm. 

Jeg unngår syrer hvis jeg har vært i solen, og spesielt hvis jeg er litt rød eller lett solbrent. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Vent med syrer til huden er helt fin igjen!!

Jeg leste nettopp at niacimide og salisylsyre ikke bør brukes som langvarig behandling mot kviser, og at man heller bør bruke benzoylperoksid eller retinoidsyre? Er det noen som kan mer om det? Jeg føler god effekt av en kombinasjon av glykolsyre og salisylsyre (bruker ikke begge samtidig, veksler mellom morgen og kveld - kan jeg bruke begge samtidig?). Samtidig har jeg mye tilstoppede porer som blir til kviser innimellom, men merker veldig stor forskjell hvis jeg slurver med AHA og BHA. Er det verdt å prøve benzoylperoksid i stedet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW
On 22.4.2019 at 0.00, Andrea said:

Vent med syrer til huden er helt fin igjen!!

Jeg leste nettopp at niacimide og salisylsyre ikke bør brukes som langvarig behandling mot kviser, og at man heller bør bruke benzoylperoksid eller retinoidsyre? Er det noen som kan mer om det? Jeg føler god effekt av en kombinasjon av glykolsyre og salisylsyre (bruker ikke begge samtidig, veksler mellom morgen og kveld - kan jeg bruke begge samtidig?). Samtidig har jeg mye tilstoppede porer som blir til kviser innimellom, men merker veldig stor forskjell hvis jeg slurver med AHA og BHA. Er det verdt å prøve benzoylperoksid i stedet?

Jeg opplever benzoylperoksid som veldig mye mer utørrende enn niacimide og salisylsyre. Bruker det kun til punktbehandling. Samme med retinol! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider