Belle

Småspørsmål om hudpleie

Anbefalte innlegg

cn89

Har nettopp kjøpt exuviance clarifying solution. Den inneholder alcohol denat. Så lurte på om det kommer til å forverre aknehud eller om det er trygt å bruke. Noen som vet? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Zakuro

Håper dette teller som småspørsmål:p Spesielt vinterstid plages jeg med svært tørr og rødflekkete hud i ansiktet, særlig etter dusj. Da er den også veldig sensitiv, tåler ingenting. Kan ikke sminke huden på en 12 timer etter dusj, for da blir det tusen ganger verre. Kom over denne: https://www.blivakker.no/product/clinique/3105372/clinique-redness-solutions-daily-relief-cream-50ml noen som har erfaring med den eller andre produkter? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
16 hours ago, Zakuro said:

Håper dette teller som småspørsmål:p Spesielt vinterstid plages jeg med svært tørr og rødflekkete hud i ansiktet, særlig etter dusj. Da er den også veldig sensitiv, tåler ingenting. Kan ikke sminke huden på en 12 timer etter dusj, for da blir det tusen ganger verre. Kom over denne: https://www.blivakker.no/product/clinique/3105372/clinique-redness-solutions-daily-relief-cream-50ml noen som har erfaring med den eller andre produkter? 

Jeg minnes at den var veldig lett, altså ikke noe om huden er tørr. Jeg liker selv Avene Tolerance Extreme Creme, og i tillegg er LRP Toleriane Sensitive Riche og Ultra ganske bra. Rensen til Tolerance Extreme er også veldig mild og fin på sensitiv hud.

Du bør dessuten forsøke å ikke dusje så veldig varmt, eller for lenge.

Endret av Magpie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl

Jeg er enig i forslagene til @Magpie og i tillegg anbefaler jeg LRP Toleriane Sensitive Riche. Jeg har begge, men tror jeg foretrekker sensitive. De er dog ganske like. Anbefaler også LRP Cicaplast Baume B5. Kanskje Avene Tolerance Mask kan være noe i tillegg for å ha på kveldene? Anbefaler å se denne videoen for mer informasjon om LRP Toleriane Sensitive:

Endret av tuffl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Zakuro

Takk for tips dere:) Forsøker meg på en av disse dere har foreslått, så får jeg se om huden kanskje går en bedre vinter i møte i år:) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider