Belle

Småspørsmål om hudpleie

Anbefalte innlegg

Monica

Jeg er på leting etter en rens jeg kan ha stående i dusjen. Bruker  Physiological Cleansing Milk fra LRP nå og er veldig fornøyd med den, men den egner seg ikke til bruk i dusjen. Jeg har kombinert hud som lett kan bli både tørr og fet som i tillegg har lett for å få urenheter i panne og tinninger. Noen som har noen forslag? :)

Jeg liker Toleriane-rensen fra La Roche-Posay i dusjen. Den er mild og irriterer ikke min kombinerte hud i allefall. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line

Jeg er på leting etter en rens jeg kan ha stående i dusjen. Bruker Physiological Cleansing Milk fra LRP nå og er veldig fornøyd med den, men den egner seg ikke til bruk i dusjen. Jeg har kombinert hud som lett kan bli både tørr og fet som i tillegg har lett for å få urenheter i panne og tinninger. Noen som har noen forslag? :)

Ole Henriksen On The Go Cleanser og African Red Tea kan jeg anbefale :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martine

Nå har jeg gjort noe skummelt - vært på Googlejakt :P Der sto det at for mye av B12 kan gi dype kviser.

Jeg begynte å ta disse i slutten av november, for å forbedre søvnkvaliteten. Jeg aner ikke om de kan ha noe skyld i det utbruddet jeg har nå, for jeg kan ikke så mye om dette. Jeg får ikke kommet meg til lege/hudlege med det første, så jeg kutter tablettene tvert!

Selv fikk jeg kjempe mye kviser av B12 vitaminer, ikke bare litt men totalt pizza-tryne :P Skumle greier. Heldigvis over nå, men har litt arr :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Selv fikk jeg kjempe mye kviser av B12 vitaminer, ikke bare litt men totalt pizza-tryne :P Skumle greier. Heldigvis over nå, men har litt arr :(

Det har roet seg hos meg etter at jeg sluttet med dem. De største kvisene er fremdeles betente, men jeg har ikke fått noen nye (fikk jo 4-5 om dagen på det verste). Jeg trodde B12 skulle være bra for huden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martine

Det har roet seg hos meg etter at jeg sluttet med dem. De største kvisene er fremdeles betente, men jeg har ikke fått noen nye (fikk jo 4-5 om dagen på det verste). Jeg trodde B12 skulle være bra for huden?

Det er tydeligvis en vanlig bivirkning, spesielt for de som sliter litt med akne fra før, som om vi trenger mer :P Har fått stygge utbrudd både av p-piller og B12 vitaminer, men de som allerede har perfekt hud merker selvfølgelig ingenting, kanskje til og med en forbedring. Verden er urettferdig :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Ole Henriksen On The Go Cleanser og African Red Tea kan jeg anbefale :)

Enig! On the Go syntes jeg var ørlite uttørkende på min hud, som ikke skal ha noe skummende, men den var fin når det ble varmere i været. ART har jeg akkurat kjøpt en liten størrelse av, og liker den godt som morgenrens. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Det er tydeligvis en vanlig bivirkning, spesielt for de som sliter litt med akne fra før, som om vi trenger mer :P Har fått stygge utbrudd både av p-piller og B12 vitaminer, men de som allerede har perfekt hud merker selvfølgelig ingenting, kanskje til og med en forbedring. Verden er urettferdig :(

Dette er skikkelig dumt, for jeg har aldri sovet så godt og vært så opplagt som da jeg tok B12 :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Enig! On the Go syntes jeg var ørlite uttørkende på min hud, som ikke skal ha noe skummende, men den var fin når det ble varmere i været. ART har jeg akkurat kjøpt en liten størrelse av, og liker den godt som morgenrens. :)

Er ART grei til å fjerne sminke også? Jeg dusjer helst på kvelden, og da trenger jeg en rens som tar sminken. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Smudge

Jeg liker ART-rensen godt også. Det er lenge siden jeg brukte den sist, men synes å huske at den tok greit det på huden så lenge sminken ikke var for heavy (double wear etc). Jeg pleier som regel å gå over øyne og hud lett med bioderma eller lignende før jeg renser. Liker ikke gni alt av maskara og leppeprodukt rundt i ansiktet sammen med rensen.

Bonus er at den har god konsistens og jeg synes lukten er god. :) Det lette skummet gir også en god renhetsfølelse uten at huden blir stram. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anja

Jeg bruker Intensive Moisture Balance fra Dermalogica nå på vinteren og fast som nattkrem, men vil ha noe lettere når det nærmer seg sommer. Noen som har noen tips? Gjerne fra Dermalogica siden jeg er veldig fornøyd med merket :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line

Jeg bruker Intensive Moisture Balance fra Dermalogica nå på vinteren og fast som nattkrem, men vil ha noe lettere når det nærmer seg sommer. Noen som har noen tips? Gjerne fra Dermalogica siden jeg er veldig fornøyd med merket :)

Dermalogica Skin Smoothing Cream!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

Kan man bli kvitt dype pannerynker? Sånne Thomas Gjertsen har? Masse botox og sliping? Linjene er synlige når jeg slapper helt av i ansiktet.

​Det lureste er nok å høre med kosmetisk sykepleier eller lignende. Stikk innom en klinikk eller noe slik at de kan se på det selv. Gjerne flere steder, slik at du får sammenlignet hva de kan tilby + priser.  Botox er det som slår meg først, men det er veldig drastisk når man er så ung. I tillegg kommer det stadig nyere behandlinger, så kan jo hende det finnes flere alternativer enn man tror. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line

Hva er forskjellen på Active Moist og Smoothing Creme? :) 

Skin Smoothing cream er rettet mot en normal hudtype, mens Active Moist er for en fetere hudtype, tror jeg.  Begge gir godt med fukt og SSC litt mer fett enn AM. Jeg har brukt begge og liker de godt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anja

Skin Smoothing cream er rettet mot en normal hudtype, mens Active Moist er for en fetere hudtype, tror jeg.  Begge gir godt med fukt og SSC litt mer fett enn AM. Jeg har brukt begge og liker de godt. 

Da tror jeg at jeg prøver meg på SSC, jeg kan få fet hud, men vil heller ha en litt rikere krem slik at jeg evt bare kan bruke et mattende pudder. Er veldig glad i IMB, men den blir for rik på dagen, supergod som nattkrem da :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Da tror jeg at jeg prøver meg på SSC, jeg kan få fet hud, men vil heller ha en litt rikere krem slik at jeg evt bare kan bruke et mattende pudder. Er veldig glad i IMB, men den blir for rik på dagen, supergod som nattkrem da :D 

​Intensive Moisture Balance er den rikeste kremen Dermalogica har i den vanlige linjen sin, og en av få kremer jeg (tørr og dehydrert) faktisk kan bruke alene, så til en fetere hudtype er nok SSC bedre, og Active Moist om sommeren, kanskje med fuktserum under.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arlandria

Er det noen av dere som har prøvd Emma S Ageless Oxygen Mask? Finner bare blogginnlegg om den som stinker sponsing, og det gjør meg litt skeptisk.... :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

Noen her som har kjennskap til lavendelolje og sol? Jeg har lest flere steder at huden kan bli solsensitiv av lavendelolje, selv i små mengder. Jeg bruker nå et produkt som skal etter rens og før toner, som har lavendelolje langt nede på  ingredienselisten. Burde det da holde å bruke en god solkrem både med SPF og PA beskyttelse ? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Noen her som har kjennskap til lavendelolje og sol? Jeg har lest flere steder at huden kan bli solsensitiv av lavendelolje, selv i små mengder. Jeg bruker nå et produkt som skal etter rens og før toner, som har lavendelolje langt nede på  ingredienselisten. Burde det da holde å bruke en god solkrem både med SPF og PA beskyttelse ? 

​Jeg tipper det kun er tilsatt for duft, men lavendelolje er generelt dumt i hudpleieprodukter. Langt nede på lista ville jeg ikke bekymret meg i det hele tatt, og jeg er over gjennomsnittet opptatt av sånt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

​Jeg tipper det kun er tilsatt for duft, men lavendelolje er generelt dumt i hudpleieprodukter. Langt nede på lista ville jeg ikke bekymret meg i det hele tatt, og jeg er over gjennomsnittet opptatt av sånt. :)

Takk for raskt svar :) Har ikke lengre en hudpleier i familien å spørre, og stoler ikke helt på ymse svar på google. Da stoler jeg mye mer på deg :)   ​Utifra hva jeg har lest så kan lavendelolje gå litt begge veier i hudpleie? At for noen har det god effekt på flere problemer, men hos andre har det ikke så god effekt evt kan gjøre vondt verre. Jeg får hodepine av lavendelolje/produkter som lukter kraftig lavendel så holder meg langt unna det uansett. Naturlige ingredienser er ikke så fantastisk for meg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Takk for raskt svar :) Har ikke lengre en hudpleier i familien å spørre, og stoler ikke helt på ymse svar på google. Da stoler jeg mye mer på deg :)   ​Utifra hva jeg har lest så kan lavendelolje gå litt begge veier i hudpleie? At for noen har det god effekt på flere problemer, men hos andre har det ikke så god effekt evt kan gjøre vondt verre. Jeg får hodepine av lavendelolje/produkter som lukter kraftig lavendel så holder meg langt unna det uansett. Naturlige ingredienser er ikke så fantastisk for meg :P

​Jeg er ærlig talt der at jeg ofte foretrekker mer syntetiske ingredienser, men jeg har tørr og tynn hud, og naturlige produkter kan irritere, og gjør det dessverre ofte. Dessuten er mineraloljer suverene når det gjelder å holde fukten inne i huden, og er skånsomme mot hud som lett reagerer allergisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

​Jeg er ærlig talt der at jeg ofte foretrekker mer syntetiske ingredienser, men jeg har tørr og tynn hud, og naturlige produkter kan irritere, og gjør det dessverre ofte. Dessuten er mineraloljer suverene når det gjelder å holde fukten inne i huden, og er skånsomme mot hud som lett reagerer allergisk.

​Moren min har hud som deg, huff det er slitsomt virker det som. Hun har heldigvis funnet ut av hva som fungerer og ikke fungerer, og det er endel syntetiske ingredienser og snegleslim :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Dere som har Emma S.-peelingen. Hva lukter den egentlig? Mine mistanker om at jeg kan ha fått en gammel tube blir sterkere og sterkere for hver gang jeg prøver den. Min lukter nemlig skikkelig råtten plastikk. Jeg er ikke særlig pysete når det gjelder lukt - så lenge det ikke er spysøtt eller stikkende - men dette blir rett og slett for mye for nesen min. Hjælp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider