Belle

Småspørsmål om hudpleie

Anbefalte innlegg

Magpie

Dere som har Emma S.-peelingen. Hva lukter den egentlig? Mine mistanker om at jeg kan ha fått en gammel tube blir sterkere og sterkere for hver gang jeg prøver den. Min lukter nemlig skikkelig råtten plastikk. Jeg er ikke særlig pysete når det gjelder lukt - så lenge det ikke er spysøtt eller stikkende - men dette blir rett og slett for mye for nesen min. Hjælp?

​Den lukter surt, som lim eller vannbasert maling. Definitivt ikke noen god lukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

​Den lukter surt, som lim eller vannbasert maling. Definitivt ikke noen god lukt.

​Lim kan den lukte, ja! Æsj, vet ikke om jeg liker den godt nok til å fortsette altså. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martine

Er bioderma crealine micellaire er godt nok alternativ som rens? 

Forrige uke var jeg syk og huden ble utrolig sår og fæl, så alt av vanlig hudpleie var uaktuelt. I steden for rens brukte jeg bioderma micellaire, etterhvert gikk jeg over til de vanlige hudpleie produktene mine, bortsett fra rens og -wow! Huden min ser bedre ut en noensinne! Vurderer å fortsette med dette og holde meg til vanlig rens kun innimellom i dusjen, men redd for at Bioderma ikke er godt nok og at der vil være skadelig langsiktig selvom resultatene etter kort tid er bra. Noen som vet noe om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arlandria

Kanskje rensen du vanligvis bruker tørker huden din litt for mye ut? Jeg ville testet en rens for sensitiv hud, f.eks en balm. Jeg liker godt Avene sin, fra apoteket. :) Bioderma funker jo bra, men jeg ville nok ikke BARE brukt Bioderma. Men hvis noe funker og du etter ei stund ikke har noe trøbbel med huden, så skulle jeg tro det funker for huden din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MariaK

Vet ikke om jeg har spurt om det her før, men jeg har fått masse røde nupper helt nederst på kinnet, nesten helt ved kjevebeinet. Hvordan kan jeg få det bort? Det skal nevnes at jeg ALDRI renser huden eller skrubber eller noe utenom Garnier sitt rensevann :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arlandria

Jeg har det i perioder, og for min del funker bare skrubb og skikkelig rensing med Clarisonic. Emma S sin enzympeeling er kjempegod for nuppene :) Og pass på å ikke bli tørr eller dehydrert.

(Føler jeg kupper tråden her, nå :P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MariaK

Jeg har det i perioder, og for min del funker bare skrubb og skikkelig rensing med Clarisonic. Emma S sin enzympeeling er kjempegod for nuppene :) Og pass på å ikke bli tørr eller dehydrert.

(Føler jeg kupper tråden her, nå :P )

​Har ingen clarisonic og nekter å kjøpe en :P Haha! Skal se om jeg finner peelingen til Emma S :)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arlandria

Hehe, fult lov ;) Men få deg en peeling/skrubb! Det hjelper på ALT! :D Emma S sin lukter litt ekkelt, så du er forberedt. Men den er så god at det er lett verdt det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MariaK

Hehe, fult lov ;) Men få deg en peeling/skrubb! Det hjelper på ALT! :D Emma S sin lukter litt ekkelt, så du er forberedt. Men den er så god at det er lett verdt det!

​Jeg har en skrubb fra REN men den er ikke så veldig grov, så kanskje jeg skulle hatt en grovere en :) Vil samtidig ikke bruke en for grov rens i trynet :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arlandria

Kan være greit å ikke ha noe som er altfor grovt, nei. Det kan gjøre mer skade enn hjelp. Enzympeelingen er helt uten skrubbekorn, feks :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MariaK

Kan være greit å ikke ha noe som er altfor grovt, nei. Det kan gjøre mer skade enn hjelp. Enzympeelingen er helt uten skrubbekorn, feks :)

​Åh, så spennende! :P Haha. Er det den man finner på Vita? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Dere som har Emma S.-peelingen. Hva lukter den egentlig? Mine mistanker om at jeg kan ha fått en gammel tube blir sterkere og sterkere for hver gang jeg prøver den. Min lukter nemlig skikkelig råtten plastikk. Jeg er ikke særlig pysete når det gjelder lukt - så lenge det ikke er spysøtt eller stikkende - men dette blir rett og slett for mye for nesen min. Hjælp?

​Den jeg hadde luktet ikke godt, men vil ikke si at den skal lukte så ille som du beskriver den. Lim/plastikk er en god beskrivelse. Men jeg vil ikke si at den lukter råtten plastikk! Nå er det en liten stund siden du har postet - har du funnet ut noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

​Den jeg hadde luktet ikke godt, men vil ikke si at den skal lukte så ille som du beskriver den. Lim/plastikk er en god beskrivelse. Men jeg vil ikke si at den lukter råtten plastikk! Nå er det en liten stund siden du har postet - har du funnet ut noe?

Nei, jeg har ikke fått somlet meg til å prøvelukte den i en fysisk butikk enda. Jeg klarer ikke å riste av meg følelsen av at den lukter for dårlig til å være god. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marusken

Fikk bekreftet at jeg har fuktfattig hud, og har visst normal hud, ikke fet. Nesen min overkompenserer fordi den ikke får nok fukt, og lager dermed blank hud der. Logisk nok for meg, om enn litt dårlig forklart av meg.

Så - jeg har fuktmasken fra GlamGlow, men føler ikke for å bruke den daglig. Noen som vet om en god dagkrem med masse fukt? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Fikk bekreftet at jeg har fuktfattig hud, og har visst normal hud, ikke fet. Nesen min overkompenserer fordi den ikke får nok fukt, og lager dermed blank hud der. Logisk nok for meg, om enn litt dårlig forklart av meg.

Så - jeg har fuktmasken fra GlamGlow, men føler ikke for å bruke den daglig. Noen som vet om en god dagkrem med masse fukt? :)

​Jeg synes LRP Hydraphase Intense Riche er veldig god (ikke UV-versjonen!), og A-derma Hydralba Rich skal være bra. Avene Hydrance Optimale Riche er også veldig bra. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marusken

​Jeg synes LRP Hydraphase Intense Riche er veldig god (ikke UV-versjonen!), og A-derma Hydralba Rich skal være bra. Avene Hydrance Optimale Riche er også veldig bra. :)

Notert! Noen av disse som er bedre for sensitiv hud? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Enig med @Magpie; styr unna UV-versjonen av Hydraphase ihvertfall, den er ikke god! Og Hydralba er innmari god. :) Det samme med Burt's Bees Intense Moisture og Holika Holika Super Cera. :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Notert! Noen av disse som er bedre for sensitiv hud? :)

Jeg liker godt Avene, for selv om produktene deres også er parfymerte, lukter de mildere enn tilsvarende fra LRP. Hydralba husker jeg ikke hvordan lukter, så det kan ikke være så ille. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marusken

Jeg liker godt Avene, for selv om produktene deres også er parfymerte, lukter de mildere enn tilsvarende fra LRP. Hydralba husker jeg ikke hvordan lukter, så det kan ikke være så ille. :) 

​Tusen takk! Skal gå og kikke på begge to, merker at den jeg bruker fra Ole Henriksen nå ikke fungerer bra nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Renso

Jeg trenger sårt ny ansiktskrem (dag og natt) og kom over et veldig bra tilbud på Yves Rocher der man får gratis nattkrem om man kjøper dagkrem, og det er jo bra! Nå har jeg ingen erfaring med hudprodukter av Yves Rocher, men funderer litt på deres V Shaping Day Care og Night Care. Noen som har noen erfaring med disse eller andre ansiktsprodukter fra Yves?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line

Jeg har en pakke med Kate Somerville Clinic-to-go peeling pads som jeg har hatt i hvertfall 3 år. Er det trygt å bruke gamle syreprodukter? Vil de ha noe effekt? @Magpie, jeg maser på deg, o hudpleieguru.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg har en pakke med Kate Somerville Clinic-to-go peeling pads som jeg har hatt i hvertfall 3 år. Er det trygt å bruke gamle syreprodukter? Vil de ha noe effekt? @Magpie, jeg maser på deg, o hudpleieguru.

​Jeg hadde ikke hatt noen skrupler med å bruke den. Jeg kan ikke forestille meg at de er utgått på dato, og skjønner ikke hva som kan skje med foreseglede syreprodukter. Du merker forresten raskt om noe er feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aurora

Noen som har erfaring med perioral dermatitt? Har hatt et utslett under leppa, på siden av haka i en lengre periode og har mistenkt at det er det jeg har fått. Trodde i starten jeg bare hadde litt uren hud. Traff på legen min her om dagen og nevnte utslettet, og hun trodde også at det var det jeg hadde fått.. Foreslått behandling: tetracyclin i 1-3 måneder.. Jeg er skeptisk til å gå på antibiotika så lenge, men samtidig stoler jeg jo på at legen min vet best. Lurer bare på om jeg burde be om henvisning til hudlege som kanskje ville anbefalt en annen form for behandling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Tetrasykliner ville jeg ikke brukt om sommeren fordi de kan gi pigmentflekker, om jeg ikke tar helt feil. Jeg har lest at man først kan forsøke Finacea eller eller krem som inneholder metronidazol, jeg tror disse også brukes mot rosacea? Jeg ville først prøvd dette før antibiotika. Ellers bør du IKKE bruke kortison på utslettet, for eksempel hydrokortison/Mildison osv, for det gjør huden mindre motstandsdyktig mot infeksjon. Du bør også unngå fete kremer, og ikke bruke syreprodukter. Alt som skader hudbarrieren kan forårsake PD, for det oppstår vel pga. skadet hudbarriere der bakterier lettere kan trenge inn og gi dermatitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider