Arlandria

Konturtråden

Anbefalte innlegg

Arlandria

Hva bruker du? :) Tenkte også vi kunne nevne ca hudtone og undertone, slik at det er enklere å se hva man eventuelt kan passe selv.

Jeg er stort sett den lyseste eller nest lyseste tonen i alle foundations jeg prøver, og er ganske nøytral (litt mot rosa).

Favoritten er Mac sin Next to Skin, som virkelig ser ut som naturlig skygge.

Andre gode favoritter er NYX Taupe og UD Naked Basics Naked2-skyggge.

Endret av Nora

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sunniva

Favoritten var NYX Taupe lenge, men nå bruker jeg MAC Sculpt mer. Jeg liker begge da :) Taupe er en del kaldere enn Sculpt (og Sculpt er kald den også altså).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Nå er jeg skikkelig noob på konturering, men jeg synes at Too Faced Bronzed and Poreless (samme farge som Milk Chocolate) passer meg fint. Jeg er NC20isj. Veldig gul, lys-medium farge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Jeg er også veldig nybegynner. Bruker inglot øyenskygge i 390M (matt lys taupe) enten alene for veldig naturlig resultat, eller som base under konturskyggen fra palettet til smashbox for litt mer effekt. Ønsker meg en skygge som er hakket mørkere enn 390M men samme fargetone, det hadde vært perfekt. 

edit: Er NW20 ca med ennå mere rosatone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
evy93

Jeg er NC15/20 ca. og er veldig glad i NYX taupe til kontuering :) ellers har jeg også blitt veldig glad i ABH contour kitet! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie

Jeg er faktisk veldig glad i å bruke solpudder som veldig lett kontur! Hvertfall til hverdags, ellers liker jeg, som Sunniva, Sculpt, men Harmony brukes mer siden vi ikke har Sculpt på jobben :) 

Huden min er lys NC15-NC20 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

Jeg er veldig glad i NYX Taupe, siden jeg er så blek at alt annet kommer opp som oransj på meg.. Vurdere å teste Illamasqua Heroin øyenskygge  :beauty:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tourni

Jeg bruker body shops Honey bronzer for lett all around konturing. Jeg er veldig blek så er egentlig litt engstelig for å gjøre noe særlig  mer ut av konturing en det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MariaK

Bruker NYX Taupe når jeg kommer på at jeg eier den, ellers så er jeg lat og konturerer mye med Bahama Mama :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Callo

MAC Sculpt og Too Faced Chocolate Soleil er de jeg bruker mest. Ligger vel et eller annet sted mellom NW10-15 (selv om jeg ofte bruker NC15 for å nøytralisere alt det røde i huden).

Milk Chocolate-varianten hadde kanskje passet meg enda bedre, men med lett hånd syns jeg det blir veldig fint med originalen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anja

Jeg bruker Mac Sculpt, men har veldig lyst til å teste Bone Beige :)

Jeg bruker UD Naked Skin foundation i 1.0 nå, og den er en perfekt match.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oda

NC15, mer nøytral med overfladisk rødhet. Min favoritt per nå er MAC Omega øyenskygge. Liker også Soft Brown :D Ingen typiske kontursaker er noe jeg er fan av, og jeg gidder uansett ikke å bruke penger når jeg alt har øyenskygger som fungerer til det samme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
maliima

Anastasia Beverly Hills Contour kit! Nettopp fått det og jeg elsker det allerede! Det er så mykt og fint "kornet" om man kan si det. Veldig god kvalitet. Bruker dog ikke alle fargene i paletten. Helt ærlig så vet jeg ikke helt hvilken hudtone og undertone jeg selv har, for jeg flyr frem og tilbake når det gjelder hva jeg tror selv, så må nok få noen til å hjelpe meg. Er ihvertfall ganske lys

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sunnivator

Jeg har totalt forelsket meg i Anastasia Contour Kit! Ellers så liker jeg Too Faced Chocolate Soleil og MAC Bone Beige veldig godt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Idapida

Mac Harmony. Det er den eneste jeg har prøvd (en dame hos Mac brukte den på meg, så den er sikkert fin). Jeg synes den er lett å legge uten at den synes (håper jeg), og er den eneste jeg har. Bruker den ikke hver dag, men når jeg synes jeg trenger litt ekstra fasong på fjeset. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnK

Jeg er vel ca NC20, BD40 i YSL le teint touche eclat foundation er min ultimate match hvis det sier noen noe. 

Til daglig er den helt til venstre i Hourglass ambient lighting paletten favoritten faktisk, blir veldig lett kontur, men syns det funker overraskende godt. Ellers så funker Rouge Bunny Rouge i Delicata også på meg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg har blitt helt forelsket i INGLOT Sculpting Powder i 505, det er perfekt i både farge og konsistens, lett å blende!
Brukte stort sett kun Too Faced Milk Chocolate før, liker det enda, men synes det kan bli litt for varmt. Samme med MAC Sculpt, det er ørlite for varmt, Shadowy er bedre, men ørlite mørkt igjen. :P

Lys hud med gule undertoner, referanse UD NAKED Foundation 2.0/Lily Lolo Warm Peach om vinteren, 3.0 om sommeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anna

Hvis jeg skal ha skikkelig kontur bruker jeg INGLOT Sculpting Powder i 505. Skal jeg være litt mer forsiktig blir det som regel MAC Sculpt. Bruker ofte TheBalm Bahama Mama, Too Faced Chocolate Soleil, Benefit Hoola eller TBS Honey Bronzer også. Jeg har ganske varm hudtone, så NYX Taupe blir faktisk alt for grå for meg. Har MAC Harmony også, men den glemmer jeg å bruke. Jeg er NC15 i MAC, 1.0 i UD Naked og ellers stort sett den lyseste, guleste som finnes i foundation :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider