Arlandria

Konturtråden

Anbefalte innlegg

Arlandria

​Av de som er på markedet nå synes jeg også at NYX virker mest interessant. ABH skal visst lage en krempalett til bleikinger, den er jeg spent på! :)

​Oh, faktisk noe jeg er litt spent på!

Ellers, er det bare jeg som ikke ser poenget med kontur-paletter? Godt mulig at jeg er vant til at bare max én farge passer for meg, og det er annerledes for andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Jeg ble nysgjerrig på Anastasia Cream Contour Kit in Light etter å ha sett en video med den av Samantha fra Batalash. Tror egentlig pudderpaletten ville blitt mer brukt. Jeg synes forsåvidt en hel palett er overflødig, men disse er jo ikke så store, og det hadde vært greit med highlight og konturfarge i samme palett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

​Oh, faktisk noe jeg er litt spent på!

Ellers, er det bare jeg som ikke ser poenget med kontur-paletter? Godt mulig at jeg er vant til at bare max én farge passer for meg, og det er annerledes for andre.

​Hvis man bare skal bruke på seg selv så synes jeg det holder med en farge. Skyggene i ansiktet mitt har en farge så ja :P Som du sier er det kanskje annerledes for noen, samtidig kan jeg ikke huske å ha hørt noen bruke flere farger til kontur(annet enn en til kontur og en til highlight). Kommer ikke på noe her og nå ihvertfall. Er sikkert noen som gjør det da. Interessant spørsmål synes jeg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Jeg bruker forskjellige farger til kontur etter hvilken foundation eller blush jeg bruker. Noen ganger vil jeg ha det litt kaldere, mens i blant må jeg ha en varmere farge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Jeg bruker MAC Bone Beige mer i sommerhalvåret siden den er lysere, men varmere enn MAC Sculpt. På vinteren kan jeg bruke litt hardere kontur, og helst ikke noe varme. Jeg følger ikke dette slavisk, men jeg kan godt tenke meg et par farger å variere mellom i en palett. Dessuten er det ofte fint med en litt varmere konturfarge til en varmere blush og motsatt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

Jeg bruker forskjellige farger til kontur etter hvilken foundation eller blush jeg bruker. Noen ganger vil jeg ha det litt kaldere, mens i blant må jeg ha en varmere farge.

Aha, hvilken undertone har du? Jeg har så og si nøytral, og kan ikke bruke noe varmt til skyggelegging. Har selv observert at skyggene mine har grått i seg da, men kanskje noen med annen undertone har andre undertoner i skyggene? Eller har du forskjellig plasseringer utifra varm/kald? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Aha, hvilken undertone har du? Jeg har så og si nøytral, og kan ikke bruke noe varmt til skyggelegging. Har selv observert at skyggene mine har grått i seg da, men kanskje noen med annen undertone har andre undertoner i skyggene? Eller har du forskjellig plasseringer utifra varm/kald? 

Jeg er kald. Konturskyggene jeg bruker er alle kalde, men i større og mindre grad. Noen er veldig kalde, mens noen er mer mot nøytral. Skal innrømme at jeg iblant bruker bronzer også, men det er mer en slags hverdags "varme opp ansiktet og samtidig fremheve kinnbein" greie :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

Jeg er kald. Konturskyggene jeg bruker er alle kalde, men i større og mindre grad. Noen er veldig kalde, mens noen er mer mot nøytral. Skal innrømme at jeg iblant bruker bronzer også, men det er mer en slags hverdags "varme opp ansiktet og samtidig fremheve kinnbein" greie :P

​Aha, det er veldig pent å bruke det varme slik du beskriver :) Blir som når jeg legger rouge på kinnbena, det er ikke direkte konturering men det fremhever benbygningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arlandria

Da gav alt litt mer mening! :) Flere merker burde jo da hatt hele paletter i lys, medium, mørk osv. slik at man faktisk fikk brukt hele - og ikke en som liksom skal passe alle. Greit nok at det er irriterende for blekinger som meg, men ser for meg at det må være enda mer irriterende når man har noe dypere hudfarge enn hva bransjen anser som "normalen".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid

Jeg har fått mitt første ordentlige kontur-produkt, Kevyn Aucoin Sculpting Powder i medium. Bruker det veldig lett og kun under kinnbena så langt, og jeg er veldig fornøyd med fargen :D Jeg har litt smågul hudfarge med noe rosa områder og kald hudtone, og medium passer meg godt. Bruker bare veldig små mengder da, ellers kan den bli litt mørk, dette er jo en farge som også kan brukes av de som er mye mørkere enn meg. 

Legger ved et bilde av medium ved siden av noen bronzere jeg har for å vise fargen, som er litt kaldere og dermed passer bedre til kontur på meg :)

' alt='' class='ipsImage' >

Fra øverst til venstre: The Body Shop Honey Bronzer i 1, Kevyn Aucoin sculpting powder i medium, Mac sun dipped, Mac Harmony blush og Soap and Glory solar powder.

Bruker fortsatt bronzer til å gi litt varme og "sol", enten TBS eller Charlotte tilbury bronze and glow (ikke på bildet). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frk.Vims

Jeg bruker Bahama Mama fra The Balm. Er NC15, men det går fint å bruke den med lett hånd uten at det ser "skittent" ut. Så langt er det det eneste jeg har prøvd som faktisk ser ut som skygge på meg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce

Jeg har fått mitt første ordentlige kontur-produkt, Kevyn Aucoin Sculpting Powder i medium. Bruker det veldig lett og kun under kinnbena så langt, og jeg er veldig fornøyd med fargen :D Jeg har litt smågul hudfarge med noe rosa områder og kald hudtone, og medium passer meg godt. Bruker bare veldig små mengder da, ellers kan den bli litt mørk, dette er jo en farge som også kan brukes av de som er mye mørkere enn meg. 

Legger ved et bilde av medium ved siden av noen bronzere jeg har for å vise fargen, som er litt kaldere og dermed passer bedre til kontur på meg :)

Fra øverst til venstre: The Body Shop Honey Bronzer i 1, Kevyn Aucoin sculpting powder i medium, Mac sun dipped, Mac Harmony blush og Soap and Glory solar powder.

Bruker fortsatt bronzer til å gi litt varme og "sol", enten TBS eller Charlotte tilbury bronze and glow (ikke på bildet). 

​Kevin Aucoin sin er min absolutte favoritt! Har brukt den kjempemasse og den ser utrolig nok nesten helt ubrukt ut. Vanvittig drøy i bruk, og såååå perfekt i fargen! :) Ser virkelig naturlig ut med den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Kevyn Aucoin Sculpting Powder i Medium (tror kanskje det er den eneste fargen?) er på vei til meg i posten! Noen som bruker det her inne? Gleder meg skikkelig til det kommer, har fått inntrykk av at dette ligner litt på Fawn i contourkitet til Anastasia. Ville ha et litt kaldere konturpudder, alle jeg har er jo så varme og røde i fargen. 

Endret av Rebel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heidi

Jeg bruker to øyenskygger fra Make Up Store. Når jeg er skikkelig bleik bruker jeg "desert" og får et naturlig resultat. Når jeg har litt mer farge eller skal ha en kveldsminke/festsminke bruker jeg "smog". Begge har kald undertone, noe jeg personlig synes er best til contour :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Jeg har lyst til å teste sånn hardcore youtubekonturering med flytende produkter som males på og buffes og blendes og greier, og vurderer å kjøpe en mørk foundation til formålet. Noen som har gjort det samme og har tips til en (aller helst rimelig) foundation i en fornuftig farge som er å få tak i på Vita eller Lindex? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Smudge

Jeg har lyst til å teste sånn hardcore youtubekonturering med flytende produkter som males på og buffes og blendes og greier, og vurderer å kjøpe en mørk foundation til formålet. Noen som har gjort det samme og har tips til en (aller helst rimelig) foundation i en fornuftig farge som er å få tak i på Vita eller Lindex? 

Hva med en liten flaske face and body i en mørkere farge? :) (Om du tenkte på prisen, skjønner om det må være vita eller lindex) :)

Edit: Ellers liker jeg den nye nude foundation fra maybelline. Den som har dråpefordeler i korken. 

Endret av Smudge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Hva med en liten flaske face and body i en mørkere farge? :) (Om du tenkte på prisen, skjønner om det må være vita eller lindex) :)

Edit: Ellers liker jeg den nye nude foundation fra maybelline. Den som har dråpefordeler i korken. 

Takk for tips! Grunnen til at jeg ønsket Vita eller Lindex er at jeg er så utålmodig at jeg ville kjøpe noe i dag, og det er de eneste sminkebutikkene i byen, men jeg har vært en tur i byen nå og vurderer nett i stedet. Skal dog innom på Vita en dag med egne prøvebokser og få prøver på et par der, L'Oreal True Match og Maybelline Fit Me så ut til å ha ganske ok farger. Skal sjekke ut den nye til Maybelline også da :) Stakk også innom apoteket for å hilse på ei venninne som jobber der, og fikk en prøve på den mørkeste til LRP - kjekt å i alle fall ha en prøve så jeg får prøvd ut teknikken! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Takk for tips! Grunnen til at jeg ønsket Vita eller Lindex er at jeg er så utålmodig at jeg ville kjøpe noe i dag, og det er de eneste sminkebutikkene i byen, men jeg har vært en tur i byen nå og vurderer nett i stedet. Skal dog innom på Vita en dag med egne prøvebokser og få prøver på et par der, L'Oreal True Match og Maybelline Fit Me så ut til å ha ganske ok farger. Skal sjekke ut den nye til Maybelline også da :) Stakk også innom apoteket for å hilse på ei venninne som jobber der, og fikk en prøve på den mørkeste til LRP - kjekt å i alle fall ha en prøve så jeg får prøvd ut teknikken! 

Hvis du desperat vil prøve det i dag kan du jo alltids skrape av litt av en mørk gråbrun øyenskygge og blande med litt foundation ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Hvis du desperat vil prøve det i dag kan du jo alltids skrape av litt av en mørk gråbrun øyenskygge og blande med litt foundation ;)

Jeg fikk testet med LRP-prøven, ganske interessant egentlig! Og veldig uvant.. Kjæresten sa oi :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cn89

Jeg bruker Kat Von D palettet. Har sliti med å finne en farge som synes på huden nå som sommeren er her. Men de er pigmenterte og mørke nok. ? Synes de er enkle å blende ut også. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åshild

Jeg er også nysgerrig på geleen til Illamasqua, men konturerer så sjelden at jeg har ikke behov for den.

Den er kjempefin forresten. Jeg har brukt den mye siden jeg fikk den, og liker veldig godt at den lett påført ser så naturlig ut, men at man kan bygge den opp til sterkere kontur også. Også er den veldig lett å jobbe med, tar to sek så er den blendet og good to go! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider