Lene

Elixir

Anbefalte innlegg

Lene

jeg har nettopp kjøpt meg Elixir Hyaluronic Replenish serum som skal gi og binde fukt i huden.Det virker så langt ganske lovende☺️

Jeg er nyskjerrig på dette merket, og spesielt Niactil 4% som skal være et "alt mulig" serum. Finner ikke så mye info/omtaler på nett.. Noen her som har erfaringer med Elixir produkter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bitteliten

Hvor får man kjøpt Elixir?  Jeg er litt på syrekjøret for tida, og synes dette ser interessant ut. Fant dermatologi.no da jeg søkte på Elixir, og der var det i alle fall veldig mye info (hva synes @magpie om kvaliteten på infoen der?), men webshopen de snakket om fant jeg ikke.

PS: og hvordan er prisene på produktene deres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg kjenner ikke personlig til produktene, men jeg tittet litt på hjemmesiden, og blir litt skeptisk når jeg ser at et produkt med c-vitamin i form av l-askorbinsyre kommer i krukke. Vitamin C er ekstremt lett nedbrytelig i luft, og en slik forpakning vil gjøre at produktet mister effekten i løpet av kort tid, kanskje før man har tatt det i bruk. Ellers virker produktene som ganske gjennomsnittlige cosmoceuticals-produkter, med en prislapp som matcher. Generelt bør produkter med aktive ingredienser være i lufttett forpakning, og krukker bør man være grunnleggende skeptisk til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bitteliten

Takk takk,  Magpie.  Jeg har ikke finlest på de enkelte produktene, men fikk med meg at de har øyekrem med syre., men, kommer den i krukke kan det være det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene

Takk for svar☺️ Jeg har aldri hverken hørt om eller prøvd noe fra dette merket før jeg snublet over det på jakt etter fuktserum. Det hadde ganske stiv pris men det virket-og virker enda veldig lovende. Får se om jeg prøver Niactil serumet også, det virker liksom litt for godt til å være sant, men jeg ender nok opp med å prøve?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene83

Jeg har hørt masse bra om merket, men ikke kommet så langt og prøvd noe selv derfra enda tror jeg..men husk nå og bruk spf ved bruk av sterke, aktive produkter...for man blir mere lysømfintlig av det, så om du ikke bruker spf daglig så virker de kun motsatt, altså aldrende.. :( 

Akademiklinikken (gamle Ellipse klinikken) selger produktene tror jeg :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg tror vel nesten at jeg utelukkende  har lest positive erfaringer fra de som har prøvd Elixir produkter og da spesielt Niactil 4 % kremen.  Og nå var det komt en helt ny øyekrem som skulle være veldig aktiv, så jeg bestemte meg for å prøve de to,  selv om det var flere produkter som jeg veldig gjerne vil teste! ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Moncabang

En venninne av meg har begynt å bruke padsene med  15% glykol syre fra Elixir og hun har aldri hatt så fin hud. Første gang på mange år jeg har sett hun uten foundation på og huden så fantastisk ut. Synd man ikke får kjøpt merket over nett...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

En venninne av meg har begynt å bruke padsene med  15% glykol syre fra Elixir og hun har aldri hatt så fin hud. Første gang på mange år jeg har sett hun uten foundation på og huden så fantastisk ut. Synd man ikke får kjøpt merket over nett...

Hudspesialisten.no eller noe i den duren, har litt produkter i nettbutikken. Ellers vet jeg at de sender der hvor jeg kjøpte mine produkter ihvertfall. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Det står at jeg ikke får handlet noen produkter før jeg har vært kunde hos de og de har sett/behandlet huden min...

Åh,  så dumt! Jeg handlet Anti Acne Pads fra Elixir på nett for noen år siden,  men ser at det ikke er like lett nå. 

Men der hvor jeg handlet,  var hun villig til å sende,  selv om hun ikke har sett huden min,  godt mulig flere klinikker gjør det samme?  

Har du sjekket forgandlerlisten? 

http://www.elixircosmeceuticals.no/klinikker/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW

Jeg tror vel nesten at jeg utelukkende  har lest positive erfaringer fra de som har prøvd Elixir produkter og da spesielt Niactil 4 % kremen.  Og nå var det komt en helt ny øyekrem som skulle være veldig aktiv, så jeg bestemte meg for å prøve de to,  selv om det var flere produkter som jeg veldig gjerne vil teste! ;) 

20150310_213413-1-1.thumb.jpg.ece096c821

Hvordan bruker du Niactil-kremen? Jeg har den selv, og den legger seg kun som en hinne på huden uansett hva jeg gjør. Har du fått noen retningslinjer? 

' alt='' class='ipsImage' >

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Hvordan bruker du Niactil-kremen? Jeg har den selv, og den legger seg kun som en hinne på huden uansett hva jeg gjør. Har du fått noen retningslinjer? 

Jeg bruker den som dag og nattkrem, men kan også brukes som et serum,  under dagkrem og den kan faktisk også brukes rundt øynene.  Men den er sinnsykt drøy,  så du trenger en veldig liten mengde. Første gang tok jeg alt for mye,  kan det være derfor du føler det? 

Jeg er allerede frelst på denne kremen,  porene mine ser faktisk mindre ut når jeg bruker denne,  sånn som jeg normalt må ha primer for å få samme effekt, den er bra på fukt og jeg blir ikke speilblank som jeg blir av alt annet! Og sminken legger seg  veldig fint over,  så den fungerer litt som en primer. Så denne tror jeg definitivt kommer til å bli en favoritt! :) 

Jeg har også vært innom å kjøpt Pore Thightening Mask etterpå,  måtte bare ha denne også! ;) 

I tillegg fant jeg en krukke med Anti Acne Pads liggende hjemme i en skuff som jeg hadde glemt ut,  de er egentlig ut på dato, men hun hudpleieren mente at jeg fint kunne bruke de for det, muligens bare øitt nedsatt effekt.  Så har tatt de også inn i hudpleierutinen min, så om det er kombinasjonen av produktene som gjør det,  vet jeg ikke,  men jeg synes allerede at huden min ser bedre ut, både når det gjelder småkviser/små "humper" på haka,  porene ser mindre ut og jeg blir litt mindre blank enn vanlig.  Så  det blir garantert flere Elixir produkter her i hus etter hvert! ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

jeg har nettopp kjøpt meg Elixir Hyaluronic Replenish serum som skal gi og binde fukt i huden.Det virker så langt ganske lovende☺️

Jeg er nyskjerrig på dette merket, og spesielt Niactil 4% som skal være et "alt mulig" serum. Finner ikke så mye info/omtaler på nett.. Noen her som har erfaringer med Elixir produkter?

Fremdeles  fornøyd med serumet, @SivLene?  Har også lyst å kjøpe det,  snart tomt for Dermalogica Hydrating Booster. ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene

Fremdeles  fornøyd med serumet, @SivLene?  Har også lyst å kjøpe det,  snart tomt for Dermalogica Hydrating Booster. ;) 

Ja jeg er det. Det føles litt stramt på huden alene, men slik jeg forstod det skal det brukes for å holde bedre på fukt i fra andre produkter man bruker over. Og det funker dette serumet veldig fint til! Jeg bruker HSR serum fra babor over, og om natten bruker jeg en krem i tilegg. De tørre partiene jeg hadde i huden er iallefall helt borte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Ja jeg er det. Det føles litt stramt på huden alene, men slik jeg forstod det skal det brukes for å holde bedre på fukt i fra andre produkter man bruker over. Og det funker dette serumet veldig fint til! Jeg bruker HSR serum fra babor over, og om natten bruker jeg en krem i tilegg. De tørre partiene jeg hadde i huden er iallefall helt borte?

Så bra! :) 

Jeg var innom å skulle kjøpe dette i dag, men jeg fikk ikke lov av hudpeieren, haha.

Det var på grunn av at jeg skulle fortsette kun med de produktene jeg har nå fra Elixir (Anti Acne Pads, Niactil 4 % og fikk prøver på Elixir Green Tea Spf 30 og Zo Skin Primer SPF 30,  til å ha over Niactilen,  rensen kunne jeg bruke den som jeg hadde fra før + Elixir Retinext Eye Contour) og selv om jeg blir tørr og stram, så skal jeg bare fortsette og kun justere med Anti Acne Pads'ene feks annenhver dag,  da disse også gjør huden tørr. Fordi huden min er vant til å få masse fukt fra feks Dermalogica-kremene mine, så blir visst huden lat og produserer ikke fukt selv lengre. 

Så om jeg bare holder meg til kun disse produktene nå, så vil visst huden min begynne å produsere mer fuktighet selv igjen og den vil bli bedre og bedre, men dette kunne ta noen uker.  Så kunne vi se etter den har stabilisert seg om jeg evt trenger flere produkter eller om dette holder. Det blir spennende å se,  er ihvertfall så langt veeeldig fornøyd med Elixir-produktene! :)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene

Så bra! :) 

Jeg var innom å skulle kjøpe dette i dag, men jeg fikk ikke lov av hudpeieren, haha.

Det var på grunn av at jeg skulle fortsette kun med de produktene jeg har nå fra Elixir (Anti Acne Pads, Niactil 4 % og fikk prøver på Elixir Green Tea Spf 30 og Zo Skin Primer SPF 30,  til å ha over Niactilen,  rensen kunne jeg bruke den som jeg hadde fra før + Elixir Retinext Eye Contour) og selv om jeg blir tørr og stram, så skal jeg bare fortsette og kun justere med Anti Acne Pads'ene feks annenhver dag,  da disse også gjør huden tørr. Fordi huden min er vant til å få masse fukt fra feks Dermalogicakremene mine, så blir visst huden lat og produserer ikke fukt selv lengre. 

Så om jeg bare holder meg til kun disse produktene nå, så vil visst huden min begynne å produsere mer fuktighet selv igjen og den vil bli bedre og bedre, men dette kunne ta noen uker.  Så kunne vi se etter den har stabilisert seg om jeg evt trenger flere produkter eller om dette holder. Det blir spennende å se,  er ihvertfall så langt veeeldig fornøyd med Elixir-produktene! :)  

Så bra! Høres spennende ut, og jeg ser poenget med å ikke tilføre mer fukt da☺️ Du bruker Niacil 4%? Hva synes du om den? Jeg har veldig lyst til å prøve den, og ble egentlig anbefalt denne fordi det skulle være et alt -mulig produkt som passer til de fleste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Så bra! Høres spennende ut, og jeg ser poenget med å ikke tilføre mer fukt da☺️ Du bruker Niacil 4%? Hva synes du om den? Jeg har veldig lyst til å prøve den, og ble egentlig anbefalt denne fordi det skulle være et alt -mulig produkt som passer til de fleste.

Jeg digget den fra første sekund! Aller mest på grunn av utviskede effekten den har på porene mine og at den allerede har lysnet litt på noen pigmentflekker jeg har, så den er absolutt blitt en storfavoritt her. ;)

Jeg bruker den som dagkrem, men den kan også brukes som et serum (under en annen Elixir dagkrem) og den kan også brukes rundt øynene, som en vanlig øyekrem. :) 

Den har en primerlignende effekt og konsistens, så den er super å legge sminke over. Den skal være super for alle hudtyper, både tørr,  kombinert og fet siden den binder fukten i huden, for roscea, sensitiv hud, pigmentflekker, kviser og linjer, så den er virkelig et "alt mulig-produkt"! :)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene

Jeg digget den fra første sekund! Aller mest på grunn av utviskede effekten den har på porene mine og at den allerede har lysnet litt på noen pigmentflekker jeg har, så den er absolutt blitt en storfavoritt her. ;)

Jeg bruker den som dagkrem, men den kan også brukes som et serum (under en annen Elixir dagkrem) og den kan også brukes rundt øynene, som en vanlig øyekrem. :) 

Den har en primerlignende effekt og konsistens, så den er super å legge sminke over. Den skal være super for alle hudtyper, både tørr,  kombinert og fet siden den binder fukten i huden, for roscea, sensitiv hud, pigmentflekker, kviser og linjer, så den er virkelig et "alt mulig-produkt"! :)  

Så du hadde skrevet litt om den tidligere, men dette høres absolutt ut som noe for meg så denne må jeg skaffe meg??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Så du hadde skrevet litt om den tidligere, men dette høres absolutt ut som noe for meg så denne må jeg skaffe meg??

Ja,  den er bare helt super,  den anbefales på det varmeste!  Den koster 790 kr,  men for 100 ml, så synes jeg ikke at det er så galt! :)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider