Lene

Elixir

Anbefalte innlegg

Andrea

Du får kjøpt Elixir hos Oslo Hudpleieklinikk! Padsene koster 425,-. Jeg har selv prøvd Niactil, som har noenlunde samme ingrediensliste som Effaclar Duo, og foretrekker uten tvil Effaclar. Niactil gjorde ingenting for meg.. Jeg ville bedt om en liten prøve! :)

​Jeg er fornøyd med Effaclar Duo, så da er det vel kanskje like greit å holde seg til den :) Men padsene vil jeg prøve. Tar meg en tur til Oslo Hudpleieklinikk i sommer! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene

​Jeg er fornøyd med Effaclar Duo, så da er det vel kanskje like greit å holde seg til den :) Men padsene vil jeg prøve. Tar meg en tur til Oslo Hudpleieklinikk i sommer! :) 

Hvis du ikke sliter med kviser lengre ville jeg forresten ikke gått for anti acne pads, men Elixir pads 10%. De er dyrere, men går i følge hudpleieren som hjalp meg mer på å forbedre hudstrukturen, mens anti acne pads hjelper på/forhindrer nye utbrudd.:cute:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Hvis du ikke sliter med kviser lengre ville jeg forresten ikke gått for anti acne pads, men Elixir pads 10%. De er dyrere, men går i følge hudpleieren som hjalp meg mer på å forbedre hudstrukturen, mens anti acne pads hjelper på/forhindrer nye utbrudd.:cute:

Takk for tips!! :) Får bare kviser i perioder hvor jeg er stresset eller spiser mye sukker nå, så ofte er jeg helt kvisefri. Nå har jeg derimot 5-6 stykker etter en skikkelig slitsom og stressende uke... Men det er hudstrukturen som er hovedproblemet. Jeg tenker jeg drar på Oslo hudpleieklinikk for en hudscanning eller hva det er, så finner de vel ut av hva jeg trenger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Har fått litt nye Elixir produkter i det siste, så tenkte å oppdatere litt. :) 

-Gentle Cleanser,  veldig mild og fin gelerens, liker at jeg kan bruke den på øynene også, spesielt på kvelden etter feks Bi-Facil. Fjerner sminke og solkrem.

-Acne Clearing Cleanser, en ganske heftig rens, den har absolutt blitt en favoritt på min fete hud.  Fjerner sminke og solkrem, men kan ikke brukes på øynene. I tillegg merker jeg forskjell på at jeg ikke blir så blank utover dagen,  etter at jeg begynte med denne, tommel opp! 

-Glycolic Toning Pads 10%, kjenner at disse jobber i huden, føler de gjør godt for både oljekontroll og porer. 

-Skin Smoothing Cream 15 %, denne fikk jeg på fredag,  men jeg er allerede frelst! Bruker denne etter 10 % pads og da kjenner jeg virkelig at det jobber og prikker i huden. Nydelig, lett konsistens, trekker godt inn, og jeg er ikke blank/fet i huden neste morgen,  som jeg blir med Niactilen. Denne skal være god mot porer og grov hud og ujevn hudtone. 

-Even Tone Balance, en slags maske som skal lysne pigmentflekker og jevne hudtonen. Masseres inn på nyrenset, tørr hud og skal ligge på huden i 3-4 minutter før den skylles av. Føles litt som en mini-fruktsyrepensling,  jeg har av og til latt den virke lengre også,  etter tips fra hudpleieren,  men har ikke prøvd mer enn 10 min. Skal helst bruke Skin Smoothing Cream etterpå,  derfor jeg kjøpte den også. :PPå fredag tok jeg padsene etter Even Tone Balance og til slutt Skin Smoothing Cream, og huden føltes veldig silkemyk og glatt etterpå! 

-Skin Smoothing Cream bodylotion, den er veldig mykgjørende på knusktørre legger og på nuppete overarmer! Det er lenge siden jeg har våknet med myke legger dagen etter, da pleier de vanligvis å være like tørre som før jeg smurte meg. :P Den har 15% glycolsyre i  og har en veldig god konsistens som ikke blir hvit (slik som MD Formulations sin) og veldig drøy. Kommer definitivt alltid til å ha denne på hus! 

-Anti Oxidant Pads, fine å bruke om morgenen, så milde at de til og med  kan brukes på øyelokkene. Huden føles frisk og ren, men følte jeg kunne bli litt blank av de.  Men har ikke brukt de etter jeg fikk Acne Clearing Cleanser i hus,  det må testes i morgen. ;) 

Jeg er veldig fornøyd med Elixir produktene, anbefales på det varmeste! Jeg bruker de i kombinasjon med ZO,  som har mye av de samme ingrediensene, så føler at disse passer fint sammen. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene

Kjekt å lese om de forskjellige produktene du bruker, anti oxidant pads har jeg vurdert selv en stund, og skin smoothing body lotion virker absolutt interessant, jeg har bla en del røde nupper på armen som denne kanskje kunne hjulpet på.

jeg er fremdeles superformøyd med Elixir:)jeg har hatt så og si problemfri hud de siste fire månedene,det har ALDRI skjedd før! (Og jeg har slitt med huden siden 13 års alder) Jeg har gått over til 15% i pads, og bruker også skin smoothing cream i 10% i tilegg. Så lenge jeg tar en syrefri dag innimellom og kjører på med fukt, merker jeg lite flassing og tørrhet, og huden min blir aldri fet heller lenger. VELDIG fornøyd:grin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Kjekt å lese om de forskjellige produktene du bruker, anti oxidant pads har jeg vurdert selv en stund, og skin smoothing body lotion virker absolutt interessant, jeg har bla en del røde nupper på armen som denne kanskje kunne hjulpet på.

jeg er fremdeles superformøyd med Elixir:)jeg har hatt så og si problemfri hud de siste fire månedene,det har ALDRI skjedd før! (Og jeg har slitt med huden siden 13 års alder) Jeg har gått over til 15% i pads, og bruker også skin smoothing cream i 10% i tilegg. Så lenge jeg tar en syrefri dag innimellom og kjører på med fukt, merker jeg lite flassing og tørrhet, og huden min blir aldri fet heller lenger. VELDIG fornøyd:grin:

Så bra!! :) 

Jeg merker litt tørrhet nå, men det er jo på grunn av jeg har brukt Acne Cleanseren hver morgen og kveld,  den er ganske heftig,  og 10% pads hver kveld og Skin Smoothing Cream 15% hver kveld! :P

Så har justert litt nå, i forgårs brukte jeg kun rens og pads på kvelden + Niactil, og i går ingen pads,  kun rens og Skin Smoothing Cream,  føles litt bedre allerede. Så får prøve meg litt fram, merket ingen tørrhet når jeg kun brukte padsene,  det var etter Acne Cleanseren og Skin Smoothing Cream kom inn i rutinen. Jeg er ihvertfall storfornøyd med produktene! :)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene

Så bra!! :) 

Jeg merker litt tørrhet nå, men det er jo på grunn av jeg har brukt Acne Cleanseren hver morgen og kveld,  den er ganske heftig,  og 10% pads hver kveld og Skin Smoothing Cream 15% hver kveld! :P

Så har justert litt nå, i forgårs brukte jeg kun rens og pads på kvelden + Niactil, og i går ingen pads,  kun rens og Skin Smoothing Cream,  føles litt bedre allerede. Så får prøve meg litt fram, merket ingen tørrhet når jeg kun brukte padsene,  det var etter Acne Cleanseren og Skin Smoothing Cream kom inn i rutinen. Jeg er ihvertfall storfornøyd med produktene! :)  

jeg måtte også justere litt da jeg gikk fra 10 til 15% pads og begynte med smoothing cream 10% i tilegg. Jeg bruker sjelden pads og kremen med syre sammen, det blir litt for heftig og da blir jeg tørr og litt sår. Så per nå bruker jeg acticlear+ skin smoothing cream eller pads 15%+ emergin c phytocell cream på kveldene ( ca annen hver) og niactil + green tea på dagtid. Dette fungerer veldig fint nå. Regner med å måtte justere mer til høsten/vinteren for da er jeg generelt litt tørrere i huden. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW

Jeg kjøpte Ceactil forrige gang jeg var på Oslo Hudpleieklinikk. Om Niactil er en favoritt hos noen, tror jeg Ceactil hadde blitt det samme. Den fukter, noe Niactil ikke gjør på meg, og trekker helt inn i huden. Primer på toppen er helt perfekt! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

jeg måtte også justere litt da jeg gikk fra 10 til 15% pads og begynte med smoothing cream 10% i tilegg. Jeg bruker sjelden pads og kremen med syre sammen, det blir litt for heftig og da blir jeg tørr og litt sår. Så per nå bruker jeg acticlear+ skin smoothing cream eller pads 15%+ emergin c phytocell cream på kveldene ( ca annen hver) og niactil + green tea på dagtid. Dette fungerer veldig fint nå. Regner med å måtte justere mer til høsten/vinteren for da er jeg generelt litt tørrere i huden. 

Ja,  pads og Skin Smoothing Cream sammen er  tydeligvis krutt! :D 

Forresten,  Skin Smoothing Cream til kropp er super på nupper (og støvete legger),  tror du vil bli fornøyd med den! ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caroline

Sitter med en handlekurv som jeg har veeeldig lyst på. Niactil, smoothing cream og pads 10% + solkremen med grønn te. Planen var jo egentlig å begynne med Obagi til høsten, men vet ikke helt om jeg vil ta meg råd midt oppi hussparingen. Bør gå til en salong å få dette tilpasset meg også, men salongen som driver med elixir på Mo har håpløse åpningstider og beliggenhet. What to do, Vinglepetter. What to do.

Endret av Caroline

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege

Jeg har også 10%-padsene og Niactil 4%, liker begge produkter veldig godt :) Kjøpte en rens også, men den har jeg ikke begynt på enda. Ett av mine hovedproblem er rødhet, og produktene har hjulpet godt på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW

Sitter med en handlekurv som jeg har veeeldig lyst på. Niactil, smoothing cream og pads 10% + solkremen med grønn te. Planen var jo egentlig å begynne med Obagi til høsten, men vet ikke helt om jeg vil ta meg råd midt oppi hussparingen. Bør gå til en salong å få dette tilpasset meg også, men salongen som driver med elixir på Mo har håpløse åpningstider og beliggenhet. What to do, Vinglepetter. What to do.

Jeg har prøvd alle produktene du har nevnt, og er veldig glad i smoothing cream og pads! Niactil og grønn te-solkremen la seg kun som en hinne på huden, og gav meg ikke nok fukt. Fungerte dessverre ikke for min fuktfattige hud! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene

jeg bruker alt du har på lista, og liker det veldig godt ( som jeg sikkert har NEVNT her før!:clap:) padsene er abslolutt et must om du skal prøve Elixir iallfall, men jeg liker alt og har aldri i mitt voksne liv hatt så fin og stabil hud som jeg har nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caroline

jeg bruker alt du har på lista, og liker det veldig godt ( som jeg sikkert har NEVNT her før!:clap:) padsene er abslolutt et must om du skal prøve Elixir iallfall, men jeg liker alt og har aldri i mitt voksne liv hatt så fin og stabil hud som jeg har nå!

Det høres jo veldig overbevisende ut, selv om Andrea og Caroline ikke er like imonerte. Tror du jeg bør gå til hudpleier først? Jeg har slitt med huden min i flere år, og nå er den kvisefri ca 3 uker i måneden, men jeg sliter med en del arr (som sikkert nevnt hundre tusen ganger her inne:blush:). Prøver desperat å bli kvitt det siste om er igjen etter et langt år med diverse behandlinger. Behandleren som jeg går til nå, driver med Obagi/Zo og har anbefalt meg det, men det er så dyyyrt. 

Endret av Caroline

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caroline

Er Elixir noe særlig billigere, da?

Ja, jeg fikk beskjed om at det kom til å koste meg 6000-8000 kr for et hudprogram med Obagi hos sykepleieren, så jeg tror nok det!

Hjelper ikke at jeg har gått ganske kraftig opp i brillestyrke og blir nødt til å kjøpe meg nye briller også. Er så dyrt å bli voksen.:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene

Det høres jo veldig overbevisende ut, selv om Andrea og Caroline ikke er like imonerte. Tror du jeg bør gå til hudpleier først? Jeg har slitt med huden min i flere år, og nå er den kvisefri ca 3 uker i måneden, men jeg sliter med en del arr (som sikkert nevnt hundre tusen ganger her inne:blush:). Prøver desperat å bli kvitt det siste om er igjen etter et langt år med diverse behandlinger. Behandleren som jeg går til nå, driver med Obagi/Zo og har anbefalt meg det, men det er så dyyyrt. 

jeg fikk bare hjelp av hudpleier som så kjapt på huden min da jeg kjøpte produktene, så det er jo begrenset hvor godt hun kunne se hva mine problemer var. Jeg har flere venninner som også har prøvd Elixir, og det varierer litt hva de syns. En er ikke så imponert, men hun sliter med rosacea og har tørr hud. Min hud har vært kombinert/fet, fuktfattig  og utbrudd i perioder. De jeg kjenner som har samme type hud som meg har vært veldig fornøyde. Jeg har hatt en del hudormer som jeg nesten er blitt helt kvitt, og det er nok de som har vært skyld i utbruddene. Nå har jeg ingen tider i måneden som er verre en andre som jeg hadde før, og huden er hverken tørr eller fet, bare.. Normal?

Jeg merker stor forskjell på arr selv i hvertfall, spesielt de som har vært røde. Huden er også blitt mye jevnere, jeg har en del arr etter et crazy akne utbrudd for ca fem år siden, og jeg synes de er blitt glattere. Huden er på en måte mye jevnere, både i struktur og hudtone. Kan fint gå uten sminke nå om jeg vil:grin: 

uansett-er du usikker, prøv padsene først! Jeg merket STOR forskjell bare med de. Så gir det deg kanskje et pekepinn på hvordan huden din reagerer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Hvor ofte bruker dere padsene? Jeg bruker de hver 3. dag nå, og hadde egentlig tenkt til å øke til annenhver dag først i september, men det virker som om huden min liker de veldig godt så jeg lurer på å øke til annenhver dag allerede nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Hvor ofte bruker dere padsene? Jeg bruker de hver 3. dag nå, og hadde egentlig tenkt til å øke til annenhver dag først i september, men det virker som om huden min liker de veldig godt så jeg lurer på å øke til annenhver dag allerede nå.

Jeg har brukt de hver dag uten problemer, var noe jeg begynte med Skin Smoothing Cream 15 % i tillegg at jeg ble litt tørr og flassende. ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg har brukt de hver dag uten problemer, var noe jeg begynte med Skin Smoothing Cream 15 % i tillegg at jeg ble litt tørr og flassende. ;) 

Da øker jeg hvertfall til annenhver dag nå ;) Hudpleieren sa jeg skulle bruke de et par-tre ganger i uka i starten, og så øke etterhvert når det ikke var så mye sol ute. Det har jo ikke akkurat vært mye sol denne sommeren, da :giggle: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Dytter opp denne tråden. Jeg har nylig fått noen Elixir produkter i hus - Niactil 4% og Hydractil Lite Cream. Så langt liker jeg fuktighetskremen, men har ikke turt å bruke Niactil enda - noen som har opplevd purging av den? Bruker dere den i hele ansiktet eller som spotbehandling? Har egentlig ikke helt skjønt nøyaktig hva den skal hjelpe mot eller hva produktet er (fuktighetskrem, serum????), men siden "alle" elsker det så måtte jeg bare ha den. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Niactil inneholder 4% niacinamide, som er en type B-vitamin som skal roe og styrke huden. Du kan neppe oppleve noen form for purging av den; det er det kun syrer og retinoider som kan forårsake, alt annet er eventuelt reaksjoner på ingredienser huden din ikke liker. Når det er sagt, elsker jeg Niactil. Jeg har jo tørrere hud, så jeg har brukt den som et steg 1 før fuktighetskrem. Nå sist kjøpte jeg Pro-versjonen, men den liker jeg absolutt ikke like godt, så jeg går tilbake til den vanlige etterpå.

Jeg har lest at mange synes Niactil gir glød og minsker porene, men der mangler jeg erfaring siden jeg har genetisk små porer (tørr hud :P). Jeg kommer til å teste mer fra merket, blant annet Acticlear med azaleinsyre (mot rosacea, blant annet, som jeg mistenker at jeg har et forstadie til), men samtidig tenker jeg at produktene er såpass dyre at det lønner seg å teste ingrediensene fra billigere merker først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cn89

Kjempe fornøyd med Niactil, kjøpte den i november i fjor og er akkurat gått tom. Har kombinert hud, mangler mye fukt på vinteren. Moderat-alvorlig akne.. Mer av sistnevnte, huden går opp og ned i perioder.

En periode rett før jul og frem til januar så klikka huden helt! Ble kjempe sensitiv. Fuktighetskremene jeg hadde fra før av svei ved påføring (Noe de vanligvis ikke gjør.) Begge kinn dekket med akneutbrudd, hovent og det "sprakk" til og med. Måtte ta en pause fra syreproduktene. Brukte et tykt lag med Niactil på kvelden, og et tynt lag på morgenen. Den roet ned huden og var helt fantastisk! 

Har også Elixir Hydractil Lite. Den svei veldig etter påføring i den perioden huden var som verst. Nå som huden har roet seg ned så fungerer den ok. Synes den ikke gir nok fuktighet nå på vinteren så den fungerer kanskje best om sommeren. 

Niactil anbefales på det varmeste! Kan bli litt blank i t-sonen om du har kombinert hud. 

Endret av cn89

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider