Sign in to follow this  
Aurora

Charlotte Tilbury

Recommended Posts

Martine

Har veldig lyst til å prøve noen av leppestiftene fra CT. Ser ut som hun har noen nydelige nude farger. Var i utgangspunktet ganske desperat etter magic foundation men etter å ha lest litt omtaler frister ikke den like mye lenger. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel
8 timer siden, Magpie said:

Nei, den oksiderer ikke i det hele tatt på meg, og fargen er nøytral, hverken gul eller rosa. Jeg er også glad i den originale Pro Longwear i glassflaske, men den er ikke samarbeidsvillig nå, og legger seg ikke fint på huden min. Hvilken farge har du i Face and Body?

Jeg bestilte den koreanske du snakket varmt om (Holika Holika Shimmering), og er litt spent på å teste den. :)

Okei, jeg skrev ganske mye men det forsvant. Hpper disse to blir merget sammen. 

Jeg har C1. Tror jeg i hvertfall :P da tror jeg at jeg stikker innom MAC og får en prøve. Er så lei av å kjøpe foundations som bare ligger ubrukt. Håper du liker den like godt som meg. Jeg synes den er fantastisk :) 

Jeg har visst både N1 og C1 av en eller annen grunn. Der er N1 jeg bruker mest :) 

Edited by Isabel

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina

Skal teste ut så mye fra CT når jeg drar til London! Jeg har så lyst på en leppestift, og kanskje magic foundationen. Noen som har testet? 
Men åååh, etter denne lange shoppestoppen jeg har hatt, greier jeg ikke lenger å rettferdiggjøre å kjøpe så dyr sminke :giggle: Men vi får tro det ordner seg hahahah :angel: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Line

Jeg kjøpte ganske mye Charlotte Tilbury-sminke da jeg var i London i starten av juni. Veldig fornøyd med det meste fra dette merket. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid

Oo, den var fin! Jeg skal til London i høstferien, kanskje jeg må innom og se på nye saker, lenge siden jeg har kjøpt noe derfra :) Jeg er veldig glad i Very Victoria, har den stående på jobb og bruker den som hverdagsleppis. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Line
3 minutter siden, Ingrid said:

Oo, den var fin! Jeg skal til London i høstferien, kanskje jeg må innom og se på nye saker, lenge siden jeg har kjøpt noe derfra :) Jeg er veldig glad i Very Victoria, har den stående på jobb og bruker den som hverdagsleppis. 

Victoria ser lekker ut!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Melle
2 timer siden, Line said:

Den nye leppestiften til Charlotte! Den hoppet rett inn på ønskelisten :in-love:

Så utolig nydelig:in-love: Vet du hva den heter?

Edited by Line
Fjernet bildet i sitatet.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie

En venninne av meg var i London for noen helger siden, og kjøpte Charlotte's Magic Cream for meg. Jeg har foreløpig bare brukt den et par ganger, så kan ikke si for mye om den enda, men jeg håper jeg liker den!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludde

Lukter det noe av leppestiftene? Tenkte jeg skulle bestille meg noe fra Charlotte Tilbury, men greier ikke leppestifter med mye lukt.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lucce
55 minutter siden, Ludde said:

Lukter det noe av leppestiftene? Tenkte jeg skulle bestille meg noe fra Charlotte Tilbury, men greier ikke leppestifter med mye lukt.

Jeg kan ikke huske at de lukter spesielt mye. De lukter bare leppestift tror jeg :) Jeg kan prøve å huske å lukte litt når jeg kommer hjem ;)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Noen som har bestilt direkte fra Charlotte Tilburys nettbutikk? Sender de kjapt og skriver de ned verdien om verdien er veldig nære eller litt over 350 kr? Ser de trekker ut den lokale momsen, ihvertfall, veldig bra. 👍🏻 Cult beauty gjør også det. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid
26 minutter siden, Wasabi said:

Noen som har bestilt direkte fra Charlotte Tilburys nettbutikk? Sender de kjapt og skriver de ned verdien om verdien er veldig nære eller litt over 350 kr? Ser de trekker ut den lokale momsen, ihvertfall, veldig bra. 👍🏻 Cult beauty gjør også det. :) 

Har bestilt derfra noen ganger og vært fornøyd med frakttid i alle fall. Tviler på at de skriver ned verdien noe særlig, men jeg har aldri vært veldig nær. Enten over eller under bare :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
27 minutter siden, Ingrid said:

Har bestilt derfra noen ganger og vært fornøyd med frakttid i alle fall. Tviler på at de skriver ned verdien noe særlig, men jeg har aldri vært veldig nær. Enten over eller under bare :) 

Så bra, takk for svar :) Da blir jeg nok å bestille flere ting siden den ene tingen jeg skulle ha uansett koster litt over. Gebyret til posten er så høyt, så greit å bestille for litt mer da så det «lønner seg» litt mer. :D Er jo ikke momsen som er problemet, men det blodgebyret. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid
16 timer siden, Wasabi said:

Så bra, takk for svar :) Da blir jeg nok å bestille flere ting siden den ene tingen jeg skulle ha uansett koster litt over. Gebyret til posten er så høyt, så greit å bestille for litt mer da så det «lønner seg» litt mer. :D Er jo ikke momsen som er problemet, men det blodgebyret. 

Jeg husker ikke helt detaljene siden sist jeg bestilte var i sommer, men jeg tror jeg fikk pakken i postkassen/levert på døren og så fikk jeg regning i ettertid. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
5 timer siden, Ingrid said:

Jeg husker ikke helt detaljene siden sist jeg bestilte var i sommer, men jeg tror jeg fikk pakken i postkassen/levert på døren og så fikk jeg regning i ettertid. 

OK, er nok DHL som leverer da tenker jeg. Med posten betaler man når man henter pakken. Greiere det enn å få regning i ettertid syns jeg. Mulig jeg bestiller hos cult beauty eller et annet sted i stedet da. Skulle ønske Kicks kunne fått inn Charlotte Tilbury! 

Edited by Wasabi

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Krystall

Men du giraffen, hva med å bestille fra en av de utenlandske high-end fashion-nettbutikkene som opererer med delivery duty paid, sånn at man får opp alle kostnader i handlekurven og en lovnad om at det du betaler til dem er den totale summen? Net-a-porter og Harvey Nichols har i hvert fall Charlotte Tillbury. Da slipper du unna importgebyret til Posten Norge.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja
19 timer siden, Wasabi said:

Bestilte direkte fra de i sommer, se sender med UPS tror jeg. De skrev verdien på produktet minus engelsk VAT trooooor jeg. Blushen min med frakt kostet vel sånn 351kr og fikk aldri ekstra regning.

Alle tar betalt for å fikse moms for deg. FedEx, UPS og DHL har ganske like gebyr som Posten, og de butikkene som sender DPP tar jo godt betalt for frakten for å ikke tape penger.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Krystall

Tja, jeg synes ikke det, jeg. Harvey Nichols har flat-rate standard shipping til $10, og ekspress til $15, og legger ikke til noen gebyrer på kosmetikk så lenge man handler i NOK, i alle fall ikke med noen av kombinasjonene jeg har testet når jeg har tittet på Fenty nå nylig. Jeg har ikke handlet sminke hos noen av de andre, kun tøy, men da er jeg enig i at prisen er lik den man ville betalt for å hente ut via Posten, bare at det er mye enklere å betale alt med en gang og være ferdig med det.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Og i våre dager er det neppe noen seriøse nettbutikker som faktisk skriver ned verdien på det man kjøper. Det ville jeg ikke akkurat tatt som et tegn på troverdighet.

Når det gjelder CT, har vel Feelunique også merket, og de har jo pleid å sende med posten? Jeg har mer eller mindre sluttet å handle på nett fra utlandet, så jeg er ikke helt oppdatert.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
1 time siden, Krystall said:

Men du giraffen, hva med å bestille fra en av de utenlandske high-end fashion-nettbutikkene som opererer med delivery duty paid, sånn at man får opp alle kostnader i handlekurven og en lovnad om at det du betaler til dem er den totale summen? Net-a-porter og Harvey Nichols har i hvert fall Charlotte Tillbury. Da slipper du unna importgebyret til Posten Norge.

Takk for tips. Sjekket net a porter igår, faktisk, men de hadde ikke det jeg vil ha. Men har bestilt lommebok derfra før og betalte moms og sånt til de sammen med varen. Men tror jeg bestiller fra cult beauty i stedet når de får inn det jeg skal ha. Så bestiller jeg heller for litt mer sånn at det lønner seg med gebyret. Finner alltids noe jeg trenger der. Paletten jeg skal ha koster bare litt over. 

1 hour ago, Kaja said:

Bestilte direkte fra de i sommer, se sender med UPS tror jeg. De skrev verdien på produktet minus engelsk VAT trooooor jeg. Blushen min med frakt kostet vel sånn 351kr og fikk aldri ekstra regning.

Alle tar betalt for å fikse moms for deg. FedEx, UPS og DHL har ganske like gebyr som Posten, og de butikkene som sender DPP tar jo godt betalt for frakten for å ikke tape penger.

Så bra. Ja, vet alle tar betalt for å fikse moms, det må de jo. Men har hørt at Fedex UPS og dhl har mye dyrere gebyr enn posten. Men vet ikke om det stemmer, for jeg har aldri betalt noe til de før. Dessuten foretrekker jeg å hente pakken på posten eller få den i kassa. Har sosial angst, så får helt hetta om det kommer pakker på døra. Teit, jeg vet, men sånn er det. Bedre å dra  posten da, for da kan jeg forberede meg først og dra på en god dag eller sende gubben til å hente for meg. :) 

55 minutter siden, Magpie said:

Og i våre dager er det neppe noen seriøse nettbutikker som faktisk skriver ned verdien på det man kjøper. Det ville jeg ikke akkurat tatt som et tegn på troverdighet.

Når det gjelder CT, har vel Feelunique også merket, og de har jo pleid å sende med posten? Jeg har mer eller mindre sluttet å handle på nett fra utlandet, så jeg er ikke helt oppdatert.

F.U sender med posten, ja, men de pakker så dårlig, så bestiller heller knusbare ting hos cult beauty og mer solide ting eller ting cult beauty ikke har hos F.U. Grunnen til at jeg lurte på Charlotte tilburys egen side var fordi de har produktet jeg vil ha på lager, men jeg får Mail fra cult beauty når de får det inn, så da venter jeg heller. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider