Tone

Vippeserum

Recommended Posts

Wasabi
28 minutter siden, LinnCaroline said:

Jeg synes det er veldig enkelt å påføre den fra Iglow. Man skal jo påføre den langs vipperota, så hadde vært vanskelig med børste. 

Så bra. :) Den fra etude house har børste, nemlig. Påfører det fra roten og over hele vippene jeg, men siden iglow kun skal påføres langs roten blir det jo annerledes. Trodde det skulle påføres fra roten og over hele vippene, nemlig. Aldri hatt noe annet vippeserum tidligere annet enn talika lipocils eller noe for hundre år siden. Så lenge at jeg når jeg tenker meg om ikke husker om det var et serum eller en primer. Måtte kaste det ganske fort husker jeg siden det skilte seg.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline

På meg er det vanskelig å komme til med børste bak vippene langs rota uten å få det på øyelokket. Kommer nok an på hvor stor børste man har, og hvor bøyde vipper f.eks. Men den fra Iglow skal ikke påføres på selve vippene. @Wasabi :) Den er verdt et forsøk! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
2 timer siden, LinnCaroline said:

På meg er det vanskelig å komme til med børste bak vippene langs rota uten å få det på øyelokket. Kommer nok an på hvor stor børste man har, og hvor bøyde vipper f.eks. Men den fra Iglow skal ikke påføres på selve vippene. @Wasabi :) Den er verdt et forsøk! 

Ja, må prøve den tror jeg. :) lenger og fyldigere vipper, ja takk! Men skal teste den fra etude house litt først. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Æsj, iglow tester på dyr. Da får det bli noe annet i stedet om ikke etude house funker. Etude house tester ihvertfall ikke. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline
22 minutter siden, Wasabi said:

Æsj, iglow tester på dyr. Da får det bli noe annet i stedet om ikke etude house funker. Etude house tester ihvertfall ikke. 

Har ikke Etude House butikker i Kina? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
1 minutt siden, LinnCaroline said:

Har ikke Etude House butikker i Kina? 

Tydeligvis ikke. Har fått bekreftet at de ikke tester så. Eller rettere sagt lest det på en dyrevennlig-blogg som har vært i kontakt med dem og fått bekreftet at de ikke tester. Husker ikke hva den heter, men det kan jeg finne ut og legge ut link. Skinfood tester heller ikke, så bare de merkene jeg har prøvd. Var kjempeskeptisk til koreansk kosmetikk før siden jeg regnet med at alt tester, men disse to tester ihvertfall ikke. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel
4 minutter siden, Wasabi said:

Tydeligvis ikke. Har fått bekreftet at de ikke tester så. Eller rettere sagt lest det på en dyrevennlig-blogg som har vært i kontakt med dem og fått bekreftet at de ikke tester. Husker ikke hva den heter, men det kan jeg finne ut og legge ut link. Skinfood tester heller ikke, så bare de merkene jeg har prøvd. Var kjempeskeptisk til koreansk kosmetikk før siden jeg regnet med at alt tester, men disse to tester ihvertfall ikke. 

De har i hvert fall en fillial i Shanghai. Skinfood også.

Edited by Isabel

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
2 minutter siden, Isabel said:

Jo, det har de :)

Men hvorfor har de bekreftet til bloggeren at de er 100% dyrevennlige da? Da lyver de jo henne rett i trynet. Men kanskje de mente at det som selges i Korea er dyrevennlig. Ingenting som selges her er jo testet heller, mulig det er sånn i Korea og, men jeg vil ikke støtte de som velger å teste for å selge i Kina. 

F*** altså! Da blir det aldri mer etude house på meg. Har du enten vært i Kina eller kjenner noen som har vært i en sånn butikk i Kina forresten? Ikke at jeg ikke tror deg, for det gjør jeg, men bare lurer på om du har fått det bekreftet. 

Skal finne igjen bloggen og legge ut link. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

@Wasabi, jeg har oppdatert innlegget mitt med både Etude House og Skinfood. 

En i familien til samboeren min var i Kina og besøkte både Etude House og Skinfood + TonyMoly for meg. Så ja, jeg har fått kjøpt det der. Det står på deres egen hjemmeside også.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline
4 minutter siden, Wasabi said:

1 minutt siden, Isabel said:

De har i hvert fall en fillial i Shanghai. 

På nettsiden til Etude House ser jeg at de i alle fall selger i Hong Kong og Shanghai, men Hong Kong er SAR (special administrative region) med litt egne lover og regler, så mulig Shanghai er det også. Merker kan fint selge produkter i Hong Kong uten at produktene må dyretestes. Kanskje det er svaret på hvordan de kan være cruelty-free?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel
5 minutter siden, LinnCaroline said:

På nettsiden til Etude House ser jeg at de i alle fall selger i Hong Kong og Shanghai, men Hong Kong er SAR (special administrative region) med litt egne lover og regler, så mulig Shanghai er det også. Merker kan fint selge produkter i Hong Kong uten at produktene må dyretestes. Kanskje det er svaret på hvordan de kan være cruelty-free?

Det kan være veldig mulig! Jeg vet i hvert fall at de er i Kina fordi jeg fikk masse greier derfra :P Virker som LinnCaroline har rett men jeg suger til å lete opp informasjon som er helt korrekt. Etude House svarer i hvert fall veldig passivt og dårlig.

Edited by Isabel

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline
9 minutter siden, Isabel said:

Det kan være veldig mulig! Jeg vet i hvert fall at de er i Kina fordi jeg fikk masse greier derfra :P 

Jeg trodde de hadde det, så regnet bare med at de ikke var så cruelty-free likevel. Men ser ut som om Shanghai er en del av Macau (SAR), så sikkert en grunn til at de tilsynelatende kun selger produkter de to stedene. :/ Jeg bodde sammen med ei fra Hong Kong noen måneder, og hun var veldig tydelig på at Hong Kong ikke var det samme som Kina. :giggle: Skinfood ser jo ut som om de har mange butikker i Kina da.

Edited by LinnCaroline

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel
2 minutter siden, LinnCaroline said:

Jeg trodde de hadde det, så regnet bare med at de ikke var så cruelty-free likevel. Men ser ut som om Shanghai er en del av Macau (SAR), så sikkert en grunn til at de tilsynelatende kun selger produkter de to stedene. :/

Men hvis man sjekker SKinfood igjen så ser man at de har flere butikker spredt rundt i Kina. (La ut link til alle butikkene) Så de kan jo umulig være cruelty free? Dette var veldig interessant spesielt når de sier selv at de er cruelty free.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
14 minutter siden, LinnCaroline said:

Ja, det høres ganske sannsynlig ut. Er jo rart om de lyver henne rett i trynet. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline
1 minutt siden, Isabel said:

Men hvis man sjekker SKinfood igjen så ser man at de har flere butikker spredt rundt i Kina. (La ut link til alle butikkene) Så de kan jo umulig være cruelty free? Dette var veldig interessant spesielt når de sier selv at de er cruelty free.

Jeg oppdaterte innlegget mitt mens du siterte meg, men jeg var inne på linken du la ut til Skinfood, og det ser ut som om det er rimelig mange butikker i selve Kina.. :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
3 minutter siden, Isabel said:

Æsj, da lurer de jo kundene sine. Står jo hos selgerne på ebay at de er cruelity-free. Kan tydeligvis ikke stole på noen. :( 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel
11 minutter siden, LinnCaroline said:
1 minutt siden, LinnCaroline said:

Jeg oppdaterte innlegget mitt mens du siterte meg, men jeg var inne på linken du la ut til Skinfood, og det ser ut som om det er rimelig mange butikker i selve Kina.. :P

Jeg bodde sammen med ei fra Hong Kong noen måneder, og hun var veldig tydelig på at Hong Kong ikke var det samme som Kina. :giggle: Skinfood ser jo ut som om de har mange butikker i Kina da.

Høres sikkert super rasistisk ut, men jeg er så dårlig på sånne ting så for meg så blir det Kina men jeg er jo helt enig! :P Høh, ja. Det var ikke mangel på Skinfood butikker i Kina for å si det slik.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Da er det bare løgn og bedrag det skinfood-selgerne på ebay skriver om at skinfood er dyrevennlige da. :/ Fader altså. Håper etude house virkelig er dyrevennlige ihvertfall. 

Edited by Wasabi

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen
1 hour ago, Wasabi said:

Da er det bare løgn og bedrag det skinfood-selgerne på ebay skriver om at skinfood er dyrevennlige da. :/ Fader altså. Håper etude house virkelig er dyrevennlige ihvertfall. 

Jeg mistenker at de betegner seg som cruelty free fordi de selv ikke tester produktene sine på dyr, det gjøres først i Kina og med andre ansvarlige. Her er en fin chart som forklarer det: http://ethicalelephant.com/understanding-china-animal-testing-laws/

Jeg personlig syntes det er ren og skjær ansvarsfraskrivelde.

Og litt of topic, men Vita skal ha kampanje på sminkefjernerservietter fra Elle. De er merket tydelig med at de er utviklet og designet i norge, men med liten skrift står det at de er produsert i Kina..... 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
8 minutter siden, lykkelitenen said:

Jeg mistenker at de betegner seg som cruelty free fordi de selv ikke tester produktene sine på dyr, det gjøres først i Kina og med andre ansvarlige. Her er en fin chart som forklarer det: http://ethicalelephant.com/understanding-china-animal-testing-laws/

Jeg personlig syntes det er ren og skjær ansvarsfraskrivelde.

Og litt of topic, men Vita skal ha kampanje på sminkefjernerservietter fra Elle. De er merket tydelig med at de er utviklet og designet i norge, men med liten skrift står det at de er produsert i Kina..... 

Jeg tror det jeg også. Og da er jo de fleste såkalt cruelityfree selv om de ikke er det. Er så håpløst når det er sånn. Pokker ta Kina altså! Selv om varene vi kjøper ikke er testet tester de jo likevel siden de selger i Kina og det er en mager (ikke-eksisterende) trøst at det vi kjøper her ikke tester når samme firma tester i Kina. Skulle ønske de kunne endre den stygge loven, da hadde jo alt av kosmetikk blitt dyrevennlig. Håper kineserne tar til fornuft snart! 

Ansvarsfraskrivelse ja, det er akkurat det det er. :( 

Æsj, typisk! Hjelper ikke med norsk merke når det produseres i Kina. Sikkert mange som er imot dyretesting som går på en smell der. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Jeg har skrevet det før, men jeg skriver det gjerne igjen; Elisabeth Arden Pro sitt vippeserum er magisk! :in-love: glemte selvfølgelig å ta før-bilder igjen, men vippene er allerede lengre, tykkere og flere! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg begynner å se effekten av iglow, men det er mye tydligere på vippene på høyre øye :giggle: De har blitt merkbart lengre, mens venstrevippene ikke har kommet så langt. Håper virkelig det jevner seg ut snart!

Jeg synes jeg har blitt veldig mørk rundt øynene i det siste, og jeg lurer på om det kan være på grunn av serumet? Er det noen som har opplevd det samme? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Jeg begynner å se effekten av iglow, men det er mye tydligere på vippene på høyre øye :giggle: De har blitt merkbart lengre, mens venstrevippene ikke har kommet så langt. Håper virkelig det jevner seg ut snart!

Jeg synes jeg har blitt veldig mørk rundt øynene i det siste, og jeg lurer på om det kan være på grunn av serumet? Er det noen som har opplevd det samme? 

Jeg har også merket effekt de siste ukene, godt fornøyd så langt! Ville gjerne hatt enda mer effekt, så mulig jeg prøver noe annet neste gang, men det er tydelig at det virker! Har ikke merket noe til mørkhet, da, så det kan jeg ikke hjelpe med. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Mørket har jeg hørt ofte er en bivirkning, men mest langs vippekanten. Har du kanskje rennende øyne så serumet har sklidd utover?

Jeg er straks tom for Stinulash og bestilte Etude house sitt siden det er salg på merket hos roseroseshop (ca 500kr i KK, woopsy! Litt til lillesøs også da!). Spent på det siden det er så hypet!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider