iheartpenguins

AKNE

Anbefalte innlegg

iheartpenguins

Før jul kjøpte jeg boka Frisk Hud av Dr. Rolah O. Lønning og leste litt om hva jeg kunne gjøre for huden min. Boka forteller også om ei jente med lignende problemer som meg og hvilke produkter hun brukte. For litt siden satt jeg ganske sent oppe en kveld og drev med litt "latesomnettshopping" dvs legger masse greier jeg har lyst på, uten å egentlig ende opp med å kjøpe noe... Jeg hadde funnet frem denne linken: http://www.hudbok.no/mirsada og fant frem alle produktene hun hadde brukt. Til slutt endte de fleste i handlekurven og før jeg visste ordet av det hadde jeg trykket på bestill! Det var litt dramatisk i og med at summen var ganske så høy, men jeg hadde koder både her og vel... Ja, det er kanskje dyrt, men når du har slitt med akne siden du var 13 år er man ganske desperat. Alle får jo kviser, men det går over sies det... Ikke for alle. Akne er en hudsykdom og enkelte trenger hjelp for å håndtere problemet. Jeg håper dette er hjelpen for meg!

I dag 1 Mars har jeg testet produktene for første gang (morgen rutinen) og huden føles bra. Jeg gleder meg til fortsettelsen og er generelt veldig spent på om de kan hjelpe huden min!

Har noen av dere erfaringer eller kjenskap til noen av disse produktene? Evnt gode/dårlige erfaringer med dette, og andre produkter? Del i vei, akne er no dritt, men det er alikevel litt godt å vite at man ikke er alene her i verden...

Legger ved bilde av produktene jeg kjøpte, så kan dere ta en titt!

' alt='' class='ipsImage' width="1000px" height="750px">">acne.thumb.jpg.3cb94be516ba96c50dfb64d1f

- Emergin C Deglazing Cleanser

- Emergin C Deglazing Toner

- Exuviance Refining fluid 15spf

- Emergin C Complexion Control

- Emergin C Scientific organis At-Hom faceial peel + clarifying kit

- Emergin C Hyper-Vitalizer cream

- Emergin Deglazing mask

- Mineral Hygienics set "Light!

' alt='' class='ipsImage' width="1000px" height="750px">

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Oh yes. Har prøvd alle Emergin C-produktene for 3 år siden. Masken er ok, men ikke verdt pengene for min del. Rens og toner ble for sterkt for meg. Kremene er aaalt for fete for min smak.

Det eneste jeg har fortsatt med er peeling kitet.

Håper dette fungerer bedre for deg enn det gjorde for meg. Jeg kjenner flere som sverger til Emergin C, men det gjorde desverre ingenting for min akne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martine

Spennende å høre hvordan det går :) kunne trengt et peelingset selv for gamle arr. For meg var grunnen til akne hormoner og da hjalp produkter lite. Verdt å tenke på om man har prøvd alt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arlandria

Mineral Hygienics bruker jeg iblant :) Jeg har riktignok ikke akne, men sensitiv hud. Den er vel den eneste foundationen jeg fint kan bruke når huden klikker og er sår, stram eller har kviser. Håper den funker for deg! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Jeg brukte det en periode(Emergin C), men huden min begynte å klø noe helt vilt av det. Jeg ga meg. Jeg brukte hele den serien som Mirsada gjorde, men huden min ble egentlig mye verre i den perioden jeg brukte det. Jeg sliter med hormonell akne i perioder. Håper det funker bra på deg! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cn89

:)Jeg har brukt hele serien. Liker kremene og toneren. Peelingkitet merket jeg ikke noe forskjell på. Forsovet ikke masken heller. Kommer nok til å kjøpe hyper-vitalizer igjen. Men har fortsatt akne, mye verre enn før jeg begynte med produktene. Er ikke pga. Produktene at jeg har fått mer iallefall da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg har ikke prøvt noen av produktene du har kjøpt, men håper de funker for deg. Husk å ta før-bilde!

Jeg fikk akne-hud i voksen alder, dvs etter jeg fikk barn. Jeg bruker zo-skin medical/health produkter som har hjulpet meg mye, men det har tatt lang tid. Fremdeles får jeg utbrudd, da i forbindelse med mensen. Jeg må nok bare innse at hormoner kan ingen kremer styre. Men jeg ser etter jul, påske, ferier med mye rar og usunn mat så merkes det på huden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Katharina

Jeg har brukt excuviance-rensekrem i alle år, men det som jeg har merket størst forskjell på når det kommer til huden min er LRP Effaclar Duo, uten tvil! Og en god fuktighetskrem. Jeg hoppa glatt over fuktighetskrem i alt for mange år

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg er også veldig fan av LRP Effaclar Duo :) Jeg har slitt veldig med huden og hatt to runder med sterke medisiner, men etter jeg var ferdig med det så er LRP som har funket for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

I dag begynner jeg på Differin og Doxilyn. Sistnevnte er en type tetracyclin, tror kanskje den er litt mildere? Uansett, håper dette gjør susen.

Fikk forresten Differin krem i stedet for gel, har det noe å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caroline

I dag begynner jeg på Differin og Doxilyn. Sistnevnte er en type tetracyclin, tror kanskje den er litt mildere? Uansett, håper dette gjør susen.

Fikk forresten Differin krem i stedet for gel, har det noe å si?

​Det er samme kombinasjon som fikset meg! Håper det hjelper for deg også:) 

Differin krem er visstnok litt mindre uttørkende en gel, og skal defor passe til tørrere/mer fuktfattige hydtyper. Jeg har brukt begge, og merker absolutt ingen forskjell, bortsett fra at kremen trekker inn litt (for) sakte. Påfør bittelitt, den er kjempedrøy i bruk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

​Det er samme kombinasjon som fikset meg! Håper det hjelper for deg også:) 

Differin krem er visstnok litt mindre uttørkende en gel, og skal defor passe til tørrere/mer fuktfattige hydtyper. Jeg har brukt begge, og merker absolutt ingen forskjell, bortsett fra at kremen trekker inn litt (for) sakte. Påfør bittelitt, den er kjempedrøy i bruk :)

Takk :D Jeg skulle egentlig ha gel, men apoteket var tomme :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW

Takk :D Jeg skulle egentlig ha gel, men apoteket var tomme :P

Gelen gjorde huden min til ørkenlandskap, og kremen har jo nøyaktig like mye asylsaken som gelen. Jeg har en gelversjon stående i skapet, som jeg kan sende deg, hvis du ikke skulle like kremen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Gelen gjorde huden min til ørkenlandskap, og kremen har jo nøyaktig like mye asylsaken som gelen. Jeg har en gelversjon stående i skapet, som jeg kan sende deg, hvis du ikke skulle like kremen!

Jeg skal teste kremen et par dager til, så får vi se :D Takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Tror ikke jeg skal ha gel, for jeg er skikkelig stram i maska på dag to! Jeg bruker kremen om natta, og fuktserum om dagen. Men kan jeg ha olje over Differin? @Caroline? Jeg har en god nattkrem som vanligvis gir nok fukt, men i dag hadde jeg til og med fuktmaske før jeg smørte på differinen, og jeg er så tørr nå :( Vil gjerne ha litt olje sammen med nattkremen, men vil heller ikke motvirke effekten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
iheartpenguins

Jeg har snart brukt produktene jeg postet i begynnelsen av tråden i en måned, og syns huden min er glattere og mye bedre. Fortsatt ikke 100% bra, men bedre :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caroline

​Man blir ganske stram i maska i begynnelsen, og du kan nok oppleve at huden svir og klikker litt! :beauty: Men det går helt fint å bruke olje. Jeg pleier å la den trekke inn mens jeg fletter håret og pusser tenna før leggetid, også bruker jeg det jeg føler for over. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

​Man blir ganske stram i maska i begynnelsen, og du kan nok oppleve at huden svir og klikker litt! :beauty: Men det går helt fint å bruke olje. Jeg pleier å la den trekke inn mens jeg fletter håret og pusser tenna før leggetid, også bruker jeg det jeg føler for over. :)

​Det var det jeg trodde :D Jeg brukte olje i går, men lot kremen tørke godt inn først :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege

Når det gjelder aknearr og forbedring av disse kan jeg virkelig anbefale Dr. Babor Ultimate Repair Cream :) Jeg brukte den som nattkrem i ca ett år, og huden min har blitt så fin! Jeg hadde veldig mange arr på haken, de var røde, dype og ruglete og jeg slet med å få lagt foundation jevnt og pent over hakeområdet, men den kremen utførte virkelig mirakler. Den er dyr, men også drøy i bruk, så en krukke holdt i et år for mitt bruk. Linker til nettbutikken til Beths beauty som selger den: http://beths.no/collections/dr-babor/products/ultimate-repair-cream-50ml 

Jeg har kjøpt denne som maske nå for å se om jeg får litt bukt med de store porene jeg har på, og ved siden av, nesen :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Når det gjelder aknearr og forbedring av disse kan jeg virkelig anbefale Dr. Babor Ultimate Repair Cream :) Jeg brukte den som nattkrem i ca ett år, og huden min har blitt så fin! Jeg hadde veldig mange arr på haken, de var røde, dype og ruglete og jeg slet med å få lagt foundation jevnt og pent over hakeområdet, men den kremen utførte virkelig mirakler. Den er dyr, men også drøy i bruk, så en krukke holdt i et år for mitt bruk. Linker til nettbutikken til Beths beauty som selger den: http://beths.no/collections/dr-babor/products/ultimate-repair-cream-50ml 

Jeg har kjøpt denne som maske nå for å se om jeg får litt bukt med de store porene jeg har på, og ved siden av, nesen :) 

Jeg har kjempelyst på denne, synd den er så dyr... :( Jeg har ikke så mange røde merker lenger, men en del "groper" og ujevn hud.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene

Denne har jeg også brukt i perioder, bare i gel varianten, og serumet. Fikk den anbefalt da jeg var på farris bad en gang. Den er super til arr☺️ Men veldig dyr da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege

Denne har jeg også brukt i perioder, bare i gel varianten, og serumet. Fikk den anbefalt da jeg var på farris bad en gang. Den er super til arr☺️ Men veldig dyr da!

Hihi, jeg fikk den også anbefalt på Farris bad :P jeg var veldig usikker og skeptisk i og med at den er så dyr og jeg trodde ikke helt på at en krem kunne ha så god effekt, så det ville vært et dyrt bomkjøp, men jeg er glad for at jeg tok sjansen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider