iheartpenguins

AKNE

Anbefalte innlegg

Lene

Hihi, jeg fikk den også anbefalt på Farris bad :P jeg var veldig usikker og skeptisk i og med at den er så dyr og jeg trodde ikke helt på at en krem kunne ha så god effekt, så det ville vært et dyrt bomkjøp, men jeg er glad for at jeg tok sjansen :)

Jeg liker generelt babor veldig godt, men det er mye som er veldig dyrt!Jeg fikk en del prøver av Sea Creation kremen til babor, og den er HELT fantastisk, brukte den sammen med ultimate repair serumet. men 4000 for en krem? Eh, nei.. Hele hudpleieprogrammet hun satte opp til meg kom på rundt 10000? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg liker generelt babor veldig godt, men det er mye som er veldig dyrt!Jeg fikk en del prøver av Sea Creation kremen til babor, og den er HELT fantastisk, brukte den sammen med ultimate repair serumet. men 4000 for en krem? Eh, nei.. Hele hudpleieprogrammet hun satte opp til meg kom på rundt 10000? 

​Whaaaat:shock: Litt stiv pris ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bella

Mineral Hygienics bruker jeg også, veldig fornøyd med den. EmerginC funket ikke på min hud, men håper den funker på deg, trådstarter.

Når det gjelder akne har jeg fått en liten aha-opplelvelse og funnet ut hva som forårsaker mine utbrudd (utenom hormoner, som jeg er veldig følsom for). Jeg tåler nemlig ikke en ingrediens som heter Dimethicone. Dette er visstnok en silikonolje, som de fleste ikke reagerer på, men noen. Det som skjer når jeg bruker produkter med denne ingrediensen er at huden blir veldig blank, og etter hvert får store porer, kviser, hudormer og milier. Vel og bra at jeg har funnet synderen, men dimethicone finnes jo i alt! Så og si all flytende foundation, alle primere, mye fra Dermalogica, EmerginC, til og med noen produkter fra Obagi, sminken til Jane Iredale etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

@Caroline husker jeg riktig at du bruker Effaclair Dou samtidig med differin? Hvordan gjør du det da i så fall? Jeg har jo begge, men har ikke turt å bruke ED etter at jeg begynte med differin. Nå merker jeg at huden har vent seg til differin, og jeg blir ikke tørr og rød lenger, så jeg tenker å prøve ut ED om morgenen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caroline

@Caroline husker jeg riktig at du bruker Effaclair Dou samtidig med differin? Hvordan gjør du det da i så fall? Jeg har jo begge, men har ikke turt å bruke ED etter at jeg begynte med differin. Nå merker jeg at huden har vent seg til differin, og jeg blir ikke tørr og rød lenger, så jeg tenker å prøve ut ED om morgenen.

Differin, olje og krem om kvelden, effaclar duo og krem om morgenen. Blir ikke mer tørr eller noe :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW

Jeg kjøpte Clearing Mattifier fra Dermalogica her forleden, etter anbefaling fra hudpleier. Den skal fungere som en primer, sørge for at man ikke blir så fryktelig blank i løpet av dagen, og inneholder niacinamide og salisylsyre, som altid er greit å ha med seg. Så langt er jeg sånn isj-mish-fornøyd. Konsistensen er helt super, da alt legger seg veldig pent oppå, men jeg frykter at den er skyld i et par småkviser på haken. Finnes det noen som har brukt mattende produkter, som ikke er sminke, og vært fornøyd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caroline

Finnes det noen som har brukt mattende produkter, som ikke er sminke, og vært fornøyd?

Nei :P 

Hahah. Det er et eller annet med det som ikke funker på meg.. Huden min er kombinert, og jeg er flink til å påføre tynne lag og blablabla der jeg trenger det, men det blir noe feil uansett. Enten blir jeg tørr, kvisete, eller så preller produktet av når jeg påfører sminke over. Dritgøy! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege

Sier som Caroline; nei.. Mattende hudpleieprodukter funker ikke på meg, selv om pannen, nesen og området rundt pleier å glinse som et speil i de verste periodene. Mattende produkter gjør huden min tørr, ekkel og like blank som før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW

Nei :P 

Hahah. Det er et eller annet med det som ikke funker på meg.. Huden min er kombinert, og jeg er flink til å påføre tynne lag og blablabla der jeg trenger det, men det blir noe feil uansett. Enten blir jeg tørr, kvisete, eller så preller produktet av når jeg påfører sminke over. Dritgøy! 

Sier som Caroline; nei.. Mattende hudpleieprodukter funker ikke på meg, selv om pannen, nesen og området rundt pleier å glinse som et speil i de verste periodene. Mattende produkter gjør huden min tørr, ekkel og like blank som før.

Hva gjør dere for da ikke å skinne? I need inside trader secrets. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Rimmel matte primer er det eneste jeg har funnet som holder meg matt et par timer og som huden ikke reagerer på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aurelia

MUS Blothing Powder (skal hete blotting altså.. skjønner ikke at det er mulig å gi ut produkter med skrivefeil) er helt transperent, og holder huden min matt og fin leenge. Og huden min reagerer heller ikke på det:grin: Men pleier å ha det med i vesken hvis jeg skal på byen etc, for det blir behov for en liten touch up utover kvelden. Fra Cubus, HM og lignende fungerer Isadora sitt matte powder også veldig bra, og huden min reagerer faktisk ikke på det heller. Men siden de er farget (og faktisk ganske dekkende) kan det være tricky å finne riktig farge. Men de er veldig gode:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege

For min del gjaldt det å finne ut av hvorfor jeg ble blank, det viste seg at min kombinerte hud også var fuktfattig. Nå som den er mer balansert er den mindre blank :) ellers går det i pudring :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg har prøvd utrolig mye produkter, både hudpleie og sminke,  for å unngå å bli blank. Det eneste som har funket på meg, er ZO Cebatrol Pads og Elixir Anti Acne Pads (bare en av delene selvfølgelig, akkurat nå bruker jeg Elixir Glycolic Acid Toning Pads 10% for å teste om de har samme effekt), sammen med rett hudpleie. Disse er veldig sterke,  men holder virkelig oljeproduksjonen i sjakk!  Nå blir jeg nesten kun blank når jeg er på jobb pga munnbind,  ellers holdt huden seg fin. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caroline

Huden min er også lite blank når jeg bruker riktig hudpleie! For min del handler det mest om å gi nok fukt, men det er selvsagt vanskelig å innfri bestandig. Særlig når det er vær- eller sesongskifte, eller et par dager før mensen. Da er det MAC p+p løspudder som gjelder, noen ganger også under sminken. Kan bade i dette uten å bli pudrete! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

I dag tok jeg green peel, og det både ser og føles ut som jeg er skikkelig solbrent. Normalt ville jeg pøst på med fukt, men fikk beskjed om å kun bruke ett produkt. Jeg brukte ganske mye, men vil ikke si at huden er fuktet.. Når 50ml koster 600kr så vil jeg ikke bruke halve tuben på en kveld, liksom. Noen som har erfaringer med dette og vet om jeg kan bruke fuktmaske i tillegg? @ToneO?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

I dag tok jeg green peel, og det både ser og føles ut som jeg er skikkelig solbrent. Normalt ville jeg pøst på med fukt, men fikk beskjed om å kun bruke ett produkt. Jeg brukte ganske mye, men vil ikke si at huden er fuktet.. Når 50ml koster 600kr så vil jeg ikke bruke halve tuben på en kveld, liksom. Noen som har erfaringer med dette og vet om jeg kan bruke fuktmaske i tillegg? @ToneO?

Nå er det ganske lenge siden jeg har tatt Green Peel,  hvilken styrke tok du? Med den svakeste/Fresh Up kunne jeg bruke nesten hva som helst etterpå, selv om de anbefalte Special (Regulating)  Care etterpå,  mens med Energy (og Classic), var det et must å bruke Special Care + diverse andre Schrammek-produkter etterpå og absolutt ingenting annet. 

Men på dag 2 og ut,  brukte jeg veldig mye Dr. Schrammek Hydra Force fuktmaske,  den er gull verdt når du begynner å flasse! ;)  

Jeg ble utrolig rød og stram av både Fresh Up og Energy hele dagen og faktisk også ganske mye neste dag, så jeg hadde umulig kunnet gå rett på fest etterpå, som de reklamerer så mye for etter en Fresh Up! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg tok styrke nummer to. I dag ser jeg helt fin ut :P Spent på hvordan det blir de neste dagene. Bare bittelitt stram i maska i dag, og det er alt. Fikk beskjed om å bruke Special Care Cream, Super Soft Cleanser, Herbal Care Lotion og BB-cream, så det gjør jeg. Men hadde vært digg med fuktmaske også.. :P Skal man ikke bruke noe annet pga huden blir så sensitiv, eller fordi det kan ødelegge effekten av peelingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg tok styrke nummer to. I dag ser jeg helt fin ut :P Spent på hvordan det blir de neste dagene. Bare bittelitt stram i maska i dag, og det er alt. Fikk beskjed om å bruke Special Care Cream, Super Soft Cleanser, Herbal Care Lotion og BB-cream, så det gjør jeg. Men hadde vært digg med fuktmaske også.. :P Skal man ikke bruke noe annet pga huden blir så sensitiv, eller fordi det kan ødelegge effekten av peelingen?

Jeg begynte som regel å flasse etter ca 3 dager, men ikke alle som flasser av Energy heller.  :) 

Ja, mener hun sa at  det var for å få optimal effekt av behandlingen, og at andre merker/produkter kunne bli for aktive akkurat når huden er så "peelet". :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg begynte som regel å flasse etter ca 3 dager, men ikke alle som flasser av Energy heller.  :) 

Ja, mener hun sa at  det var for å få optimal effekt av behandlingen, og at andre merker/produkter kunne bli for aktive akkurat når huden er så "peelet". :) 

Jeg har brukt Garnier Miccelair-vann for å fjerne sminken (ja, jeg har sminket meg vanlig :P), håper ikke det fjerner noe av effekten. Fjernet sminken nå nettopp, og huden ser helt normal ut. Kvisete og fæl på haka og høyre side, men finere og jevnere på venstre side enn før peelingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg har brukt Garnier Miccelair-vann for å fjerne sminken (ja, jeg har sminket meg vanlig :P), håper ikke det fjerner noe av effekten. Fjernet sminken nå nettopp, og huden ser helt normal ut. Kvisete og fæl på haka og høyre side, men finere og jevnere på venstre side enn før peelingen.

Jeg brukte kun det rensevannet som hører med serien, husker ikke hva det heter nå. Men det viktigste er vel at det er mildt og ikke forstyrrer "peeling-prossessen" eller forstyrrer huden, så går nok bra. :) 

Kanskje varierende fra hudpleier til hudpleier hvor nøye de er med hvilke produkter man skal ha etterpå? Vet min hudpleier har fått inn mini-størrelser av alle de anbefalte produktene til bruk den første uka etterpå, det rensevannet, Special Care-kremene (en for fet hud og en for tørrere hud), BB-kremen for å jevne ut og dekke rødhet og noen ampuller som man må ha etter Classic-behandlingen. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg kjøpte vanlige størrelser. Altså, 50 mø av Special care og bb, og sikkert 200 eller 250ml av rens og vann. Men siden jeg var tom for MD rensen nå sa hun at jeg bare kunne bruke de to fast, trenger ingen annen rens. Huden min pleier ikke å være så glad i endringer, men siden MD-rensen er borte får den bare tåle ny rens :P Fortsatt ingen flassing, huden ser helt normal ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg kjøpte vanlige størrelser. Altså, 50 mø av Special care og bb, og sikkert 200 eller 250ml av rens og vann. Men siden jeg var tom for MD rensen nå sa hun at jeg bare kunne bruke de to fast, trenger ingen annen rens. Huden min pleier ikke å være så glad i endringer, men siden MD-rensen er borte får den bare tåle ny rens :P Fortsatt ingen flassing, huden ser helt normal ut.

Høres bra ut! Ikke sikkert du kommer til å flasse, jeg har flasset mye enklere ganger og andre ganger null og nada med samme behandling,  mens søstere min nesten ingenting noen av gangene,  så det er litt individuelt. :) 

Endret av ToneO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Høres bra ut! Ikke sikkert du kommer til å flasse, jeg har flasset mye enklere ganger og andre ganger null og nada med samme behandling,  mens søstere min nesten ingenting noen av gangene,  så det er litt individuelt. :) 

Nå har jeg begynt å flasse! Håper effekten blir ekstra bra når man flasser :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider