Gå til innhold

Småspørsmål om hår

Anbefalte innlegg

Frisøren min har dem, og sikkert masse andre frisører, også. Prisen er 129 kroner, så absolutt behagelig. :)

supert! Den skal jeg se etter. Jeg bruker Tangle teezer nå, og liker den sånn høvelig greit. Den stikker litt som dere sier, også irriterer jeg meg over at den ikke har håndtak (har den originale). Så skal bli godt med en god, men mer normal hårbørste, som denne høres ut som å være :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 337
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• Magpie

52

• Oda

49

• Nora

20

• Michelle

19

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjedelig å ikke kunne bestemme selv   Jeg har phtoshoppet meg litt, hva synes dere?  

Fadet striper oppover? Gjorde denne i går. Hun hadde mørkt ufarget hår    

Min oppskrift på babymykt hår: Loreal extraordinar oil shampo, LRP kerium, en runde til med loreal shampoen, så Garnier Fructis balsam. Har aldri hatt så mykt, fuktet og fint hår som med de, @Anja Bil

Posted Images

@Magpie, du har tidligere anbefalt en eller annen tekstur-greie (kan det være bra Bjørn Axen?), men nå finner jeg det selvsagt ikke igjen. Kan du være så snill å re-anbefale den til meg? :D 

Det var nok tekstursprayen til Björn Axén, ja. Den gir masse volum og gjør håret trått, men jeg liker ikke at jeg ikke samtidig har glatt hår...Det er forresten denne (kodingen er feil, det er ikke en tørrshampoo). :) Sist jeg var hos frisøren blandet hun litt serum inn i en liten dose volumspray (Sebastian Volupt spraygele), og det kunne jeg tenkt meg å prøve, egentlig, men jeg har jo kort hår, og vil bare ha litt tekstur som gjør at det ikke blir så mykt og flyvete.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok tekstursprayen til Björn Axén, ja. Den gir masse volum og gjør håret trått, men jeg liker ikke at jeg ikke samtidig har glatt hår...Det er forresten denne (kodingen er feil, det er ikke en tørrshampoo). :) Sist jeg var hos frisøren blandet hun litt serum inn i en liten dose volumspray (Sebastian Volupt spraygele), og det kunne jeg tenkt meg å prøve, egentlig, men jeg har jo kort hår, og vil bare ha litt tekstur som gjør at det ikke blir så mykt og flyvete.

Det var den jeg trodde det var, ja, men syntes det hørtes rart ut at det var en tørrsjampo også. Takk for tips! Tror jeg skal prøve den, for nå er virkelig håret mitt i krisemodus. To uker i sydenland uten balsam var ikke et sjakktrekk. :razz-drunk: 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var den jeg trodde det var, ja, men syntes det hørtes rart ut at det var en tørrsjampo også. Takk for tips! Tror jeg skal prøve den, for nå er virkelig håret mitt i krisemodus. To uker i sydenland uten balsam var ikke et sjakktrekk. :razz-drunk: 

Tror du ikke heller hårkur er en bedre ide? :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du ikke heller hårkur er en bedre ide? :P

Haha, jo, må ha noe fuktighet også. Kun struktursprayen ville nok fått håret til å se ENDA sprøere ut enn det gjør nå. Sprøtt både fysisk og eh...psykisk? :giggle: Problemet er at det er så tørt, men samtidig så glatt og blæ og holder sånn omtrent én fallkrøll. Ikke pent. Prøvde å scrunche det opp i dag med Potion 9, men akk nei. Ser bare ut som søsteren til Huldra. :P 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, jo, må ha noe fuktighet også. Kun struktursprayen ville nok fått håret til å se ENDA sprøere ut enn det gjør nå. Sprøtt både fysisk og eh...psykisk? :giggle: Problemet er at det er så tørt, men samtidig så glatt og blæ og holder sånn omtrent én fallkrøll. Ikke pent. Prøvde å scrunche det opp i dag med Potion 9, men akk nei. Ser bare ut som søsteren til Huldra. :P 

Det er nok også lurt å gi håret en omgang med en dyptrensende shampoo etter ferien, for klor og saltvann legger seg i håret. I hvertfall føltes det som et friskt pust for meg, og håret ble straks mykere og mer normalt etter vask.  På ferie brukte jeg selvsagt bare vanlig shampoo og balsam.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok også lurt å gi håret en omgang med en dyptrensende shampoo etter ferien, for klor og saltvann legger seg i håret. I hvertfall føltes det som et friskt pust for meg, og håret ble straks mykere og mer normalt etter vask.  På ferie brukte jeg selvsagt bare vanlig shampoo og balsam.

Takk for tips! Det skal jeg gjøre. Tror vi har en rensesjampo i hus også faktisk. :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er jeg faktisk overrasket over at du liker, for jeg syns lukta er helt grusom på denne! :giggle: Og den henger igjen lenge! Men jeg har jo langt hår hvor håret kanskje faller litt mer i ansiktet slik at lukta får lov til å terge meg hele dagen. På meg fikser den olje ganske bra, men den gir jo ikke akkurat en nyvasket følelse. Tørr-semisjampo?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er jeg faktisk overrasket over at du liker, for jeg syns lukta er helt grusom på denne! :giggle: Og den henger igjen lenge! Men jeg har jo langt hår hvor håret kanskje faller litt mer i ansiktet slik at lukta får lov til å terge meg hele dagen. På meg fikser den olje ganske bra, men den gir jo ikke akkurat en nyvasket følelse. Tørr-semisjampo?

Vel, jeg sluttet å bruke den fordi jeg ikke takler å ikke få fingrene gjennom håret. Lukta var ganske sterk, men i hvertfall ikke søtlig eller kokos. Jeg synes egentlig den lukter litt mugg-aktig. Strange, I know.... 

Selv om jeg har kort hår, er jeg nok low maintenance nok til å foretrekke hårolje eller -serum i vått hår, og deretter normal hårspray over. Der liker jeg den rosa fra Kicks' eget merke like godt som dyrere sprayer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går Hydre greit for hårstrå som er fine, eller kan håret klappe sammen og se fettete ut? 

Jeg har tynt, fint hår og Sebastian hydre funker dårlig for meg. Den er veldig god sånn fuktighetsmessig, men om man plages med at håret blir fort tungt tror jeg ikke denne er noe godt valg. Ikke på mitt hår i allefall :) 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan rengjør dere hårbørsten? Jeg har problemer med at wetbrushen blir full av lo på få dager. Er litt lei av å plukke ut en og en på de lange taggene. Jeg generer tydeligvis mye lo. Får det fort i alle børster, men spesielt wetbrushen. De med kortere tagger børster jeg med børsten som fulgte med mason pearson og det fungerer helt greit selv om det ikke er optimalt det heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan rengjør dere hårbørsten? Jeg har problemer med at wetbrushen blir full av lo på få dager. Er litt lei av å plukke ut en og en på de lange taggene. Jeg generer tydeligvis mye lo. Får det fort i alle børster, men spesielt wetbrushen. De med kortere tagger børster jeg med børsten som fulgte med mason pearson og det fungerer helt greit selv om det ikke er optimalt det heller.

Kanskje denne børsteraka fungerer :rotfl:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine børster blir også fulle av lo. Men de vi har på jobb blir det aldri lo på. De blir jo vasket hver gang de har vært i bruk. Så kanskje det hjelper å skylle børsten etter bruk?

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av og til får jeg små kuler i hodebunnen, som regel rundt hårfestet bak i nakken. Jeg regner med det er hårprodukter jeg bruker som har skylden, men har ikke tenkt nok over det til å ha funnet en fellesnevner. Finnes det ingredienser som lettere gir slike kuler? Noe jeg bør holde meg unna?

Leste at du @Magpie er plaget med slikt og holder deg unna Redken produkt, er det andre du har dårlig erfaring med?  Og er det noen merker du har god erfaring med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av og til får jeg små kuler i hodebunnen, som regel rundt hårfestet bak i nakken. Jeg regner med det er hårprodukter jeg bruker som har skylden, men har ikke tenkt nok over det til å ha funnet en fellesnevner. Finnes det ingredienser som lettere gir slike kuler? Noe jeg bør holde meg unna?

Leste at du @Magpie er plaget med slikt og holder deg unna Redken produkt, er det andre du har dårlig erfaring med?  Og er det noen merker du har god erfaring med?

Egentlig et veldig godt spørsmål, og jeg er ikke flink nok til å være konsekvent, så jeg har ikke kommet helt til bunns i problemet. Redken er stort sett dårlig for meg, men jeg tror det er shampoo/balsam som er verst. Jeg kan for eksempel fint bruke Anti-Snap uten problemer. Ellers reagerer hodebunnen min på naturlige og sulfatfrie produkter av typen Giovanni, John Masters Organics osv, men mest ved å bli veldig stram og kriblende. Jeg har god erfaring med Davines og Pureology, og alt jeg har prøvd derfra, har vært fint for hodebunnen, selv om jeg ikke er superbegeistret for Natural Tech-serien fra Davines pga. veldig sterk lukt. Jeg synes forresten at det hjelper om jeg bruker renseshampoo en gang pr. uke, så det har sikkert litt å gjøre med ingrediensene som legges igjen i håret.

Om du finner ut noe veldig lurt, vil jeg gjerne høre. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig et veldig godt spørsmål, og jeg er ikke flink nok til å være konsekvent, så jeg har ikke kommet helt til bunns i problemet. Redken er stort sett dårlig for meg, men jeg tror det er shampoo/balsam som er verst. Jeg kan for eksempel fint bruke Anti-Snap uten problemer. Ellers reagerer hodebunnen min på naturlige og sulfatfrie produkter av typen Giovanni, John Masters Organics osv, men mest ved å bli veldig stram og kriblende. Jeg har god erfaring med Davines og Pureology, og alt jeg har prøvd derfra, har vært fint for hodebunnen, selv om jeg ikke er superbegeistret for Natural Tech-serien fra Davines pga. veldig sterk lukt. Jeg synes forresten at det hjelper om jeg bruker renseshampoo en gang pr. uke, så det har sikkert litt å gjøre med ingrediensene som legges igjen i håret.

Om du finner ut noe veldig lurt, vil jeg gjerne høre. :)

Davines synes jeg å huske at jeg og likte.

Akkurat nå bruker jeg LCC back to balance shampo/balsam, og nå er det kulene verre. Enten er det pga av disse eller så er det en litt forsinket reaksjon på Kicks shampo/balsam som jeg brukte på ferie, mest fordi jeg tenkte å kaste de før jeg skulle hjem. Noe jeg ikke gjorde fordi jeg hadde god plass i kofferten + ex-sunnmøringen i meg ville ikke kaste halvfulle flasker. 

"Heldigvis" har jeg loggført alle shampoer/balsamer jeg har brukt siste 6 mnd i brukeopp-dagboka, så skal gå tilbake og se hva jeg har brukt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker innimellom Neutral shampoo og balsam for å nullstille både hodebunn og luktesans. Den er basic, men fungerer, og legger ikke igjen produktrester i håret. Jeg bruker ellers litt hårolje/serum og tørrspray, men ingen andre stylingprodukter.

Jeg ville mistenkt Kicks-serien, om jeg var deg. Jeg har nemlig tenkt at parfymeingredienser er en trigger, og denne lukter vel ganske sterkt? TiGi er forresten også et fy-fy-merke for meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker innimellom Neutral shampoo og balsam for å nullstille både hodebunn og luktesans. Den er basic, men fungerer, og legger ikke igjen produktrester i håret. Jeg bruker ellers litt hårolje/serum og tørrspray, men ingen andre stylingprodukter.

Jeg ville mistenkt Kicks-serien, om jeg var deg. Jeg har nemlig tenkt at parfymeingredienser er en trigger, og denne lukter vel ganske sterkt? TiGi er forresten også et fy-fy-merke for meg.

Kanskje jeg burde kastet Kicks-produktene i London likevel ;)Jeg har mistenkt de, samtidig er det ca 3 uker siden jeg brukte de sist. Men disse kulene har jeg hatt noen uker også. Har tenkt det var kviser, er så vant til å være plaget med det, hehe.

Tigi bed head serien ga meg sår i hodebunnen, så de har jeg ikke brukt på flere år.

Neutral-produkter skal jeg kjøpe for å ha til å bytte med.

Ellers så vil jeg kjøpe noen Sebastian-produkter, har ennå ikke opplevd å være misfornøyd med noe derfra.

Hvilken renseshampo bruker du?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg burde kastet Kicks-produktene i London likevel ;)Jeg har mistenkt de, samtidig er det ca 3 uker siden jeg brukte de sist. Men disse kulene har jeg hatt noen uker også. Har tenkt det var kviser, er så vant til å være plaget med det, hehe.

Tigi bed head serien ga meg sår i hodebunnen, så de har jeg ikke brukt på flere år.

Neutral-produkter skal jeg kjøpe for å ha til å bytte med.

Ellers så vil jeg kjøpe noen Sebastian-produkter, har ennå ikke opplevd å være misfornøyd med noe derfra.

Hvilken renseshampo bruker du?

Sebastian liker jeg også, og tror knapt jeg har møtt et dårlig produkt derfra. Av renseshampoo bruker jeg nå Davines Solu, men der har jeg lite preferanser, og kjøpte den på anbefaling fra frisøren min, som fører Davines, Sebastian, Joico osv. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I morgen skal jeg klippe og farge. Har striper med lysere farge i håret, så mitt lysebrune er nå ganske blondt (men ikke helt, og langt fra platina). Jeg tror jeg er litt lei, og har planer om mørkere.

Hvis jeg farger stripene mørkere - så kommer jeg vel fremdeles til å slite med å børste gjennom det? Jeg har alltid hatt veldig, veldig glatt hår (type trenger aldri børste det) før jeg fikk i farge, men det skjer vel ikke igjen før all farge er helt vokst ut og klippet av?

Lenke til innlegg
Del på andre sider