iheartpenguins

Obagi

Anbefalte innlegg

iheartpenguins

Hei dere?

Noen som har testet eller bruker produkter fra Obagi?

Kjenner det frister, men vil gjerne høre hva deres erfaringer og tanker er også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene83

Jeg har prøvd masse fra Obagi, og bruker to produkt fra de fast :) en ting du må huske på med Obagi er at om du ikke bruker spf hver dag så har produktene motsatt effekt, og du får mere rynker...grunnen er at produtene gjør huden ekstra sensitiv mot sol :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg bruker ikke Obagi, men Zo skin-produkter, Zein Obagi står bak disse også, men han forlot Obagi-konsernet og startet ZO  Skin istedet. Zo skin er som lillesøsteren til Obagi.

Jeg har skrevet en del om min erfaring tidligere, men det var sikkert på gamleforumet.

Kan sette meg ned når jeg har litt bedre tid(dvs ikke på jobb) og skrive litt.

Hva er målet ditt med en evt. Obagi-behandling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Jeg sverger til Obagi. På grunn av acne og generelt forferdelig hud gikk jeg til hudpleier og fikk anbefalt ClenziDerm serien, denne reddet virkelig huden min og jeg har flottere hud enn noen gang. 

Skal dog sies at dette er veldig sterke produkter og bør egentlig kun brukes om man har fått produktene anbefalt av en hudpleier. Jeg bør ta turen tilbake til hudpleieren snart, ettersom jeg mistenker at blant annet rensen og toneren (toneren bruker jeg ikke lenger) har tørket ut huden min fullstendig og er grunnen til at jeg sliter med misfarget hud rundt munnen og nesen. Rensen inneholder mye syre og er utrolig sterk. Jeg sliter derimot ikke med acne lenger, om jeg derimot slurver med produktene får jeg litt kviser her og der, noe som i seg selv er veldig normalt. Har eksperimentert litt med Obagi sånn ellers og har bare vært fornøyd med produktene jeg har prøvd. Har også hørt mye positivt om Zo Skin produktene. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Vet ikke om jeg skal legge det inn her eller om vi skal ha en egen tråd for Zo-produktene,  men prøver her. 

@Helene83,  bruker du Zo Skin Health Sunscreen + Primer spf 30 alene sommerstid eller har du alltid noe under? 

Og hvor mye bruker du av den til hele ansiktet? Prøvde den i dag,  virker veldig god som primer,  men føler ikke at jeg hadde fått nok solbeskyttelse av den "lille" mengden jeg brukte og når jeg tok på mer,  synes jeg det ble for mye igjen.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene83

Jeg bruker Dermalogica skin smoothing cream blandet med Obagi 20% C vitamin serum under :) venter noen minutter til det har trukket inn, og så tar jeg to pump med spf primeren. Hender jeg tar et ekstra pump..så 2-3 pump..vanskelig og si hvor mange pump du har tatt når du kun har prøve. LØP OG KJØP ;)  

Kanskje det blir bedre for deg og porsjonere når du kjøper full size. Det er pumpe på den, så veldig praktisk.

Hvor er det du følte at den ikke ga nok beskyttelse? 

Jeg pleier og bruke en rimeligere spf på halsen i de verste sol månedene..

OI, tror jeg svarte feil...er jo ikke sommer nå :P  på sommeren bruker jeg Dermalogica Active moist under spf primeren. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg bruker Dermalogica skin smoothing cream blandet med Obagi 20% C vitamin serum under :) venter noen minutter til det har trukket inn, og så tar jeg to pump med spf primeren. Hender jeg tar et ekstra pump..så 2-3 pump..vanskelig og si hvor mange pump du har tatt når du kun har prøve. LØP OG KJØP ;)  

Kanskje det blir bedre for deg og porsjonere når du kjøper full size. Det er pumpe på den, så veldig praktisk.

Hvor er det du følte at den ikke ga nok beskyttelse? 

Jeg pleier og bruke en rimeligere spf på halsen i de verste sol månedene..

OI, tror jeg svarte feil...er jo ikke sommer nå :P  på sommeren bruker jeg Dermalogica Active moist under spf primeren. 

Brukte nok sikkert tilsvarende max 1 pump, prøvde å ikke bruke for mye (må prøve den i flere dager, hehe) og tok litt og litt om gangen. Men om jeg skulle vært mye ute i dag,  innbiller jeg meg at det hadde vært for lite solbeskyttelse med den lille mengden jeg brukte. Men jeg liker den så langt veldig godt,  så godt mulig den flytter inn til meg altså! ;) 

Jeg fikk også prøve på Elixir Green Tea Spf 30 som jeg brukte da vi var ute og jobbet i hagen i dag,  liker den bedre enn Zo Medical Oclipse-C Broad Spectrum SPF 50, den la seg også fint over bryna mine som er tatoverte og trenger usynlig beskyttelse. Der ble Zo Oclipse-C for hvit, nesten uansett hvor lite jeg tok. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

1 pump er for lite ja..og bryna kan du jo bare la være og ta den på..den til elixir, er den bredspektret? 

Ja,  men da må jeg ha en seperat solkrem på bryna,  hadde håpet å kunne bruke den samme til alt. :P

Hm, bredspekret, litt usikker på hva det vil si, men det står ihvertfall at den "innholder solfilter som beskytter både mot UVA og UVB-stråler."   :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene83

Hmmm ja det burde du sjekke opp da, hvis det ikke står på..bredspektret er alltid best. 

Jeg har ikke hår på bryna nesten jeg, så den var jeg heldig med haha ;) 

Den blir uannsett ikke hvit da syns jeg...heller litt mere hudfarget :)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Hmmm ja det burde du sjekke opp da, hvis det ikke står på..bredspektret er alltid best. 

Jeg har ikke hår på bryna nesten jeg, så den var jeg heldig med haha ;) 

Den blir uannsett ikke hvit da syns jeg...heller litt mere hudfarget :)  

Ja,  primeren gikk greit på bryna,  men Elixir Green Tea Spf 30 var bedre,  hehe. For den merkes ikke idet hele tatt,  noe som er en stor fordel siden jeg sminker de.  Men jeg får teste videre i morgen! ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene83

Ja jeg har ikke bryn jeg, så det vet jeg ingenting om :)  kanskje det hjelper om du gnir den i hendene før du påfører. Det gjør jeg..varmer den på en måte litt opp og påfører den som hvilken som helst annen krem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Ja jeg har ikke bryn jeg, så det vet jeg ingenting om :)  kanskje det hjelper om du gnir den i hendene før du påfører. Det gjør jeg..varmer den på en måte litt opp og påfører den som hvilken som helst annen krem.

Ja,  det gjorde jeg faktisk,  det hjalp det! ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg tenker at Obagi Nuderm og Zo Skin er såpass beslektet at det kan være i samme tråd.

Jeg startet med Clenziderm august 2013 siden for huden min ble helt umulig. Faktisk var den ganske så fin frem til jeg ble ca 30 år. Da flyttet jeg fra byluft til havluft, kanskje det ble for stort sjokk:P. Jeg dro på en hudklinikk som drev med medisinsk hudpleie og ble anbefalt Clenziderm. Jeg ble ganske skuffet for hun tok ikke på huden min en gang, kikket bare med et par meters avstand og sa jeg burde teste dette. Det hjalp meg en del, men ikke nok. Så i mai-20114 valgte jeg å reise 3 timer til en annen hudklinikk (som Rebel anbefalte en gang). Hun tok grundig undersøkelse av huden min og satte opp en rutine som jeg har fulgt siden. Den siste tiden har jeg gjort noen endringer, og har planer om å dra tilbake til klinikken for å få satt opp ny rutine.

Jeg var i London i juli og rett før jul og var begge gangene hos en klinikk der for å kjøpe produkter samt de ga meg en del gode råd. De har jeg fulgt, noe som har ført til at huden har blitt bedre fuktbalansert. Jeg får fremdeles en kvise her og der, litt etter syklusen men ikke slik som før. Hudfargen er også mye jevnere enn før. Jeg har nok kommet til punktet at jeg klarer å holde huden i sjakk, men skal jeg få skikkelig fin hud må jeg til med blue peel eller lignende behandling(er).

Jeg har skrevet min hudrutine en tråd her inne tidligere, men den er laget for meg og mine problemer. Så uansett hvor dyrt det er hadde jeg dratt til en klinikk og fått satt opp et program og kjøpt produktene der første gangen.

*bilder fjernet, ta evt kontakt på pm*

Endret av LinnH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Tusen takk Hege! Dette koster, det er ingen hemmelighet. Jeg brukte ca 10000 de første to månedene, pluss jeg har brukt ca 7500 kr på klinikken i London (norsk pris hadde nok vært det dobbelte minst). Men nå har jeg produkter kanskje ut dette året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Tusen takk Hege! Dette koster, det er ingen hemmelig. Jeg brukte ca 10000 de første to månedene, pluss jeg har brukt ca 7500 kr på klinikken i London (norsk pris hadde nok vært det dobbelte minst). Men nå har jeg produkter kanskje ut dette året.

Dette er kun for produktene og konsultasjon, ikke inkludert behandling(er)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Tusen takk for hyggelige kommentarer! Det satt langt inne og dele disse bildene. Jeg har også slitt veldig med tørrhet i vinter, men fikk mange gode tips i London som jeg har fulgt.

Dette er kun for produktene og konsultasjon, ikke inkludert behandling(er)?

​Dette er ikke inkludert behandlinger, jeg har ikke hatt noen behandlinger, kun konsultasjon for å finne riktige produkter til meg.  Prisen vil jo også variere etter hvilke produkter en trenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Tusen takk for hyggelige kommentarer! Det satt langt inne og dele disse bildene. Jeg har også slitt veldig med tørrhet i vinter, men fikk mange gode tips i London som jeg har fulgt.

​Dette er ikke inkludert behandlinger, jeg har ikke hatt noen behandlinger, kun konsultasjon for å finne riktige produkter til meg.  Prisen vil jo også variere etter hvilke produkter en trenger.

Veldig spennende, synes jeg! Flasset du mye og ble rød og sår i huden etter at du begynte med produktene?

Leser om mange som angrer når de kommer litt ut i programmet mens det står på som verst og at dette kan care noen uker, men at det er virkelig verdt det til slutt, bare man holder ut! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Veldig spennende, synes jeg! Flasset du mye og ble rød og sår i huden etter at du begynte med produktene?

Leser om mange som angrer når de kommer litt ut i programmet mens det står på som verst og at dette kan care noen uker, men at det er virkelig verdt det til slutt, bare man holder ut! :) 

​Jeg tror dette er mye verre på Obagi Nuderm. Zo Skin er snillere. Jeg flasset litt, og var rød og sår i begynnelsen men ikke så mye. jeg trodde jeg måtte forklare for alle på jobb hva jeg var igang med, men det hadde jeg faktisk ikke trengt. I de tørreste periodene har jeg vært knusktørr på hake/kjeve, men dette har nok komt av dårlig fuktregulering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

@LinnH, ser i hudpleierutinen din at du bruker du Zo Skin Medical Cebatrol Pads, har du prøvd de Zo Skin Health Offects TE Pads også? Jeg har snart brukt opp Elixir Anti Acne Padsene og lurer på å teste en av Zo sine pads neste gang. Forstod det sånn på hudpleieren at Cebartol var mye sterkere enn Offects TE, så det høres jo bra ut, bare de ikke blir FOR sterke igjen.. :P  

Bruker du de hver dag? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider