iheartpenguins

Obagi

Anbefalte innlegg

LinnH

@LinnH, ser i hudpleierutinen din at du bruker du Zo Skin Medical Cebatrol Pads, har du prøvd de Zo Skin Health Offects TE Pads også? Jeg har snart brukt opp Elixir Anti Acne Padsene og lurer på å teste en av Zo sine pads neste gang. Forstod det sånn på hudpleieren at Cebartol var mye sterkere enn Offects TE, så det høres jo bra ut, bare de ikke blir FOR sterke igjen.. :P  

Bruker du de hver dag? 

​Jeg har ikke prøvt andre enn Cebatrol. Jeg begynte å bruke den hver kveld, så morgen og kveld. Nå er det kanskje 5 kvelder i uka. De er ganske sterke ja, har jeg kviser bruker jeg de ekstra på de. De er ganske sterke ja, men vet ikke hvordan de er sammenlignet med andre pads. Hudpleieren sa jeg ville bli avhengig av disse, og det har hun egentlig rett i. Huden føles ekstra ren etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

​Jeg har ikke prøvt andre enn Cebatrol. Jeg begynte å bruke den hver kveld, så morgen og kveld. Nå er det kanskje 5 kvelder i uka. De er ganske sterke ja, har jeg kviser bruker jeg de ekstra på de. De er ganske sterke ja, men vet ikke hvordan de er sammenlignet med andre pads. Hudpleieren sa jeg ville bli avhengig av disse, og det har hun egentlig rett i. Huden føles ekstra ren etterpå.

Ble du veldig tørr og stram i begynnelsen når du bruke de? 

Jeg ble veldig stram og tørr når jeg brukte Elixir Anti Acne Pads hver dag til å begynne med,  så reduserte til annenhver og prøver meg nå på hver dag igjen. :) 

Tror jeg prøver Cebatrol neste gang. ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg begynte med så mange produkter på en gang at jeg klarer ikke skille ut hvilke av de som gjorde meg tørr....Men i begynnelsen brukte jeg en rensegele for oily skin som gjorde meg stram og padsene gjorde meg "normal" igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg begynte med så mange produkter på en gang at jeg klarer ikke skille ut hvilke av de som gjorde meg tørr....Men i begynnelsen brukte jeg en rensegele for oily skin som gjorde meg stram og padsene gjorde meg "normal" igjen.

Det høres bra ut! Kom over noen Zo Skin Kits på bloggen til Silje Austdal, ZO DNA Repair kit II. Og hudpleiesalongen jeg har kjøpt fra,  har visst disse inne nå,  men vet ikke hva de koster i dag.  Innlegget på bloggen var fra november 2013 og da kostet kitet 2990,  sparte da 1000 kr på å kjøpe de i sett,  mot å kjøpe ett og ett produkt, men har ikke fått svar enda hva disse kit'ene selges for i dag. :) 

' alt='' class='ipsImage' >

Noen av disse produktene du bruker i dag,utenom primeren, @LinnH? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg kjøpte også tilsvarende kit fra hudpleieren. Noen av produktene var i full size mens noen var i travel size. Jeg hadde minst 2 mnd forbruk av mitt sett. Jeg kjøpte noen produkter i tillegg. Av de i kitet du viser her bruker jeg polishen og daily power defence (serum). Jeg brukte en annen skrubb (Vitascrub) en liten stund men gikk tilbake til Exf. polish så snart Vitascrub var tom.  Serumet er jeg veldig glad i. Men jeg synes det er veldig viktig å få en hudpleier til å finne riktige produkter som passer deg, og da fra en hudpleier du stoler på og som vet hva hun snakker om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg kjøpte også tilsvarende kit fra hudpleieren. Noen av produktene var i full size mens noen var i travel size. Jeg hadde minst 2 mnd forbruk av mitt sett. Jeg kjøpte noen produkter i tillegg. Av de i kitet du viser her bruker jeg polishen og daily power defence (serum). Jeg brukte en annen skrubb (Vitascrub) en liten stund men gikk tilbake til Exf. polish så snart Vitascrub var tom.  Serumet er jeg veldig glad i. Men jeg synes det er veldig viktig å få en hudpleier til å finne riktige produkter som passer deg, og da fra en hudpleier du stoler på og som vet hva hun snakker om.

Ja, jeg skal på huscanning 24.april, så da tenkte jeg å høre hva de sier etter den,   hva de anbefaler til huden min. Da har jeg brukt en del Elixir-produkter i ca 2 måneder også,  så da kan jeg tilpasse rutinen og bytte ut enkelte produkter etter hva de anbefaler. Har fått veldig godt inntrykk av de på klinikken til nå i hvertfall, det virker som de vet hva de snakker om,  så satser på at jeg kan stole på de. :) 

Aha, noen er travel size ja,  trodde alle var full size jeg.. Husker du hvilke som var full size? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg kjøpte dette kitet:

zom-non-hq-hp-system2.thumb.png.32f1bd8d

Som du ser er det ikke små flasker her heller, men når jeg skulle kjøpe Brightenex og Retamax på nytt så var det 75 ml flasker. Så kanskje feil å si travel size egentlig. DailyDefense har jeg kjøpt opp igjen flere ganger, i både 30 ml (?) som her og 75 ml.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW

Det høres bra ut! Kom over noen Zo Skin Kits på bloggen til Silje Austdal, ZO DNA Repair kit II. Og hudpleiesalongen jeg har kjøpt fra,  har visst disse inne nå,  men vet ikke hva de koster i dag.  Innlegget på bloggen var fra november 2013 og da kostet kitet 2990,  sparte da 1000 kr på å kjøpe de i sett,  mot å kjøpe ett og ett produkt, men har ikke fått svar enda hva disse kit'ene selges for i dag. :) 

Noen av disse produktene du bruker i dag,utenom primeren, @LinnH? :) 

Jeg har brukt hele settet, og var ikke direkte fornøyd, ei heller misfornøyd. Ut i fra hva jeg har lest på forumet, har vi mye samme hudtype. Acne prone, noe dehydrert, får lett kviser av feil produkter. Zo i korte trekk:

Begge rensene er meget uttørkende, og jeg ville uten tvil valgt noe annet. 

Dagkremen, 'Daily Power Defence' er det beste produktet, og er en god dagkrem, med god eksfoliering, men til 1900 kr for 50 ml, finnes det andre produkter som er vel så gode. 

Growth Factor Serum er et helt gjennomsnittlig produkt, da ville jeg heller prøvd samme produkt fra merket Benev. Bedre pris og samme, om ikke bedre, effekt. ZOs GFS koster også 1700 kr for 30 ml.

Primeren har du allerede prøvd, så vidt jeg kan huske? 

Jeg har selv brukt mye fra Elixir, og ville uten tvil anbefale dem over ZO! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg har brukt hele settet, og var ikke direkte fornøyd, ei heller misfornøyd. Ut i fra hva jeg har lest på forumet, har vi mye samme hudtype. Acne prone, noe dehydrert, får lett kviser av feil produkter. Zo i korte trekk:

Begge rensene er meget uttørkende, og jeg ville uten tvil valgt noe annet. 

Dagkremen, 'Daily Power Defence' er det beste produktet, og er en god dagkrem, med god eksfoliering, men til 1900 kr for 50 ml, finnes det andre produkter som er vel så gode. 

Growth Factor Serum er et helt gjennomsnittlig produkt, da ville jeg heller prøvd samme produkt fra merket Benev. Bedre pris og samme, om ikke bedre, effekt. ZOs GFS koster også 1700 kr for 30 ml.

Primeren har du allerede prøvd, så vidt jeg kan huske? 

Jeg har selv brukt mye fra Elixir, og ville uten tvil anbefale dem over ZO! :)

Ja, primeren har jeg, den er god,  den. ;)Brukte du kun settet eller hadde du noen andre produkter som feks pads i tillegg?  

Så greit å høre ulike erfaringer! Jeg venter ihvertfall med å kjøpe noe nytt nå til jeg har vært på hudscanningen,  så det blir veldig spennende å høre hva dommen er da og hvilke anbefalinger hun kommer med. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Aiaiai,  jeg har null selvkontroll!! :blush:

Var innom i går og kjøpte Zo Medical Cebatrol Pads, da disse gir mer fukt og balanserer huden bedre enn feks Elixir Anti Acne Pads og de vanlige Zo TE Pads,  som tørker mer ut huden. 

Og da så jeg på disse kit'ene, men kjøpte ikke. Så når jeg kom hjem og leste mer om produktene, angret jeg på at jeg ikke kjøpte det likevel.. :P

Heldigvis hadde de åpent enda,  så nådde akkurat å kjøre opp igjen før de stengte før påske og kjøpte Anti Age Level 2 kitet. :cute:

Det lå feil rens oppi pakken,  skulle vært Exfoliating Cleanser, den er både avbildet på pakken og står informasjon om den, men det var faktisk Hydrating Cleanser som lå inni. Det var like greit for min del,  da ofte renser for uren hud tørker ut huden min. Gav de beskjed da, så hun skulle informere forhandleren. :) 

Prøvde rensen,  Cebatrol padsene og Growt Serum Plus i går kveld,  de føltes fantastisk gode ut på huden, og tror allerede det Growt Serumet kan bli en kjempefavoritt!

Vi har vært ute på tur nå,  så har kun hatt Sunscreen Primeren på i dag,  uten å rense huden,  så er på vei i dusjen og skal teste dagrutinen med Daily Power Defense nå. Såå spennende med nye produkter! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Orker ikke lese gjennom alt...men endte du opp med spf primeren tone? :)  Ser du skrev at du hadde den på i dag..

Ja,  kjøpte den tidligere + fikk med en halv størrelse i kitet også!  ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bella

Er det glycolsyre i de cebatrol-padsene? Hørtes spennende ut!

Er det noen som er kjent med Obagi gentle rejuvenation? Skal visst være en anti-age serie for sensitiv hud.

Jeg har ikke prøvd så masse fra Obagi. Bruker Zo Oilacleanse. Den renser godt, men tørker huden litt ut. Og de plastperlene inni er bare irriterende. Skjønner ikke hvordan, men jeg ender alltid med et par plastperler i munnen. Og finner et par-tre i hodebunnnen.

Bruker også Elastiderm øyekrem. Så langt ser jeg liten effekt. Solkremen med faktor 50 fra Zo kan jeg ikke bruke så ofte, den gir meg kviser.

Kjøper noen av dere Obagi på nett? Vet dere om noen trygge nettbutikker eller ebay-selgere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Er det glycolsyre i de cebatrol-padsene? Hørtes spennende ut!

Er det noen som er kjent med Obagi gentle rejuvenation? Skal visst være en anti-age serie for sensitiv hud.

Jeg har ikke prøvd så masse fra Obagi. Bruker Zo Oilacleanse. Den renser godt, men tørker huden litt ut. Og de plastperlene inni er bare irriterende. Skjønner ikke hvordan, men jeg ender alltid med et par plastperler i munnen. Og finner et par-tre i hodebunnnen.

Bruker også Elastiderm øyekrem. Så langt ser jeg liten effekt. Solkremen med faktor 50 fra Zo kan jeg ikke bruke så ofte, den gir meg kviser.

Kjøper noen av dere Obagi på nett? Vet dere om noen trygge nettbutikker eller ebay-selgere?

Ja,  de inneholder glykolsyre + diverse andre ingredienser,  legger med et bilde: :) 

Jeg brukte også Elastiderm for et par år siden, den føltes god på huden,  men utenom det,  merket jeg dessverre ingenting. Men har lest om den forholdsvis nye Zo Medical Hydrafirm Eye Cream, den hørtes spennende ut. Den er visst dr. Obagi sitt eget førstevalg når det gjelder øyenkrem. :)  Elastiderm er jo fra Obagi serien som han har solgt seg ut i fra (? han eier det ihvertfallikke lenger). Har forstått det sånn at han selv mener at mye fra den serien er i dag "utdatert", fordi utviklingen har kommet veldig langt de siste årene og det har kommet mange nyere og mye bedre produkter enn de som han laget til å begynne med. Det er vel også derfor han har laget Zo Medical og Zo Skin Health seriene. :) 

Er vel ikke så lett å få tak i på nett,  så vidt jeg vet. Jeg har kun kjøpt produkter hos en hudpleieklinikk drevet av to sykepleiere,  hvor de har sjekket huden min for å finne rette produkter. Er veldig viktig å få de rette produktene til din hud,  for å få ønsket effekt. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Er det forresten noen som vet om disse produktene er billigere i feks Spania? @LinnH,  du har vel kjøpt produktene i London,  husker du om/evt hvor mye det var mye å spare på det? :) 

Vi skal til Marbella, Spania i slutten av august og ser at  det er en klinikk bare 3-4 km i fra som selger Zo produktene. Har søkt på nettet, men finner ingenting om prisene i andre land. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Er det forresten noen som vet om disse produktene er billigere i feks Spania? @LinnH,  du har vel kjøpt produktene i London,  husker du om/evt hvor mye det var mye å spare på det? :) 

Vi skal til Marbella, Spania i slutten av august og ser at  det er en klinikk bare 3-4 km i fra som selger Zo produktene. Har søkt på nettet, men finner ingenting om prisene i andre land. :) 

​Jeg vet ikke andre priser enn de fra London, og har dessverre klart å slette mailen min med prislisten fra klinikken.

Men etter det jeg husker så kostet f.eks Cebatrol ca 30 pund.

Nå før jul kjøpte jeg 2 pk Cebatrol, 2 x 75 ml Daily Power Defense, 1 x 75 ml Retamax, 1 x 75 ml brightenex, 1 stk Oilacleanse, 1 stk Foamacleanse, 1 Exfoliating Polish. 490 pund.

Bare Daily Power Defense hadde nok kostet dette i Norge, og jeg synes det er rart det er så store prisforskjeller.

Jeg ønsker en nå en ny vurdering av rutinen min og ser for meg å få klinikken i London til å gjøre dette i juli.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

​Jeg vet ikke andre priser enn de fra London, og har dessverre klart å slette mailen min med prislisten fra klinikken.

Nå før jul kjøpte jeg 2 pk Cebatrol, 2 x 75 ml Daily Power Defense, 1 x 75 ml Retamax, 1 x 75 ml brightenex, 1 stk Oilacleanse, 1 stk Foamacleanse, 1 Exfoliating Polish. 490 pund.

Bare Daily Power Defense hadde nok kostet dette i Norge, og jeg synes det er rart det er så store prisforskjeller.

Jeg ønsker en nå en ny vurdering av rutinen min og ser for meg å få klinikken i London til å gjøre dette i juli.

Daily Defense koster 2000 kr mener jeg hun sa, det er jo ganske ekstremt.. Jeg betalte 790 eller 795 kr for Cebatrol nå, litt kjekkere å betale 30 pund da! :)

Regner nesten med at prisene i Spania er lavere enn her hjemme, har sendt de en mail, så får vi se hva de sier. :)  Dumt jeg ikke visste om Zo produktene når jeg var i London rett før jul, det skal jeg ihvertfall huske til neste gang! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Daily Defense koster 2000 kr mener jeg hun sa, det er jo ganske ekstremt.. Jeg betalte 790 eller 795 kr for Cebatrol nå, litt kjekkere å betale 30 pund da! :)

Regner nesten med at prisene i Spania er lavere enn her hjemme, har sendt de en mail, så får vi se hva de sier. :)  Dumt jeg ikke visste om Zo produktene når jeg var i London rett før jul, det skal jeg ihvertfall huske til neste gang! :D

​Såpass dyr ja, og det er for 50 ml?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

På Face it i Oslo koster dagkremen 1900,- for 50 ml. Rimelig stiv pris! :thinking:

Uff ja,  det er ganske drøy pris... Men om de virkelig virker,  betaler jeg gladelig! Men kan man spare mens man er på ferie,  så er jo det supert! 

Fikk svar fra klinikken i Marbella nå,  Daily Power Defense og Growt Serum Plus koster 140 euro hver,  rett over 1200 kr,  begge to koster 1900-2000 her hjemme. Og Sunscreen + Primer koster 60 euro,  ca 522 kroner,  850 kr her hjemme. 

Har sendt prisforespørsel på flere ting, jeg skal ihvertfall innom der å hamstre litt,  sparer jo glatt 1600 kr bare ved å kjøpe Daily Power Defense og Growt Serum Plus! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg har kjøpt meg Zo Medical Retamax i dag,  og fikk beskjed om at det gikk ca 4-5 dager fra første påføring til jeg kunne begynne å flasse,  men på nettet (Silje Austnes) står det 2-3 dager. Husker du hvordan det var for deg,  @LinnH

Har veldig lyst til å begynne smøre meg i kveld,  men vil ikke flasse akkurat på lørdag, da venter jeg heller til i morgen... :cute:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

@ToneO jeg tror faktisk 2-3 dager, men jeg trodde jeg skulle flasse mye mer enn jeg gjorde, jeg ble derimot ganske rød og sår. Jeg har aldri flasset mye men småflasset over lengre tid. Jeg hadde derfor ingen problemer med å dra på fest f.eks

Retamax har jeg god effekt av. Bruker litt tid og masserer den godt inn. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

@ToneO jeg tror faktisk 2-3 dager, men jeg trodde jeg skulle flasse mye mer enn jeg gjorde, jeg ble derimot ganske rød og sår. Jeg har aldri flasset mye men småflasset over lengre tid. Jeg hadde derfor ingen problemer med å dra på fest f.eks

Retamax har jeg god effekt av. Bruker litt tid og masserer den godt inn. 

Så bra,  godt å høre! Vil kjøpe meg Brightenex også,  men den får vente ihvertfall til neste lønn. :P Hvordan liker du den? 

Turte ikke å smøre i kveld,  just in case,  så smører meg i morgen kveld heller. Ble du rød med en gang eller dagen/dagene etterpå?  Tenkte å smøre meg bare 1 gang pr uke til å begynne med og  heller øke etterhvert. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg kjøpte dette kitet:

Som du ser er det ikke små flasker her heller, men når jeg skulle kjøpe Brightenex og Retamax på nytt så var det 75 ml flasker. Så kanskje feil å si travel size egentlig. DailyDefense har jeg kjøpt opp igjen flere ganger, i både 30 ml (?) som her og 75 ml.

Og forresten,  kjøpte du dette settet i Norge, @LinnH? :)

Endret av Helene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider