iheartpenguins

Obagi

Anbefalte innlegg

ToneO

@ToneO jeg kjøpte det kitet på hudklinikken (?) i Volda. 

Husker du sånn ca hva det kostet,  @LinnH?  :) 

Jeg har Brightenex som neste ting jeg vil ha på lista (utenom full size rens, enten Oilacleanse eller Hydrating Cleanser/Normacleanse,  var utsolgt sist),  hva synes du om Brightenex? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Husker du sånn ca hva det kostet,  @LinnH?  :) 

Jeg har Brightenex som neste ting jeg vil ha på lista (utenom full size rens, enten Oilacleanse eller Hydrating Cleanser/Normacleanse,  var utsolgt sist),  hva synes du om Brightenex? :) 

Nei dessverre, har muligens fortrengt det:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Forresten @ToneO du spurte om Brightenex, den har forbedret huden min veldig, jeg hadde mye pigmentskader tidligere som er mye svakere. 

Jeg bruker den ikke så flittig som før, men stort sett hver kveld. 

Endret av LinnH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Forresten @ToneO du spurte om Brightenex, den har forbedret huden min veldig, jeg hadde mye pigmentskader tidligere som er mye svakere. 

Jeg bruker den ikke så flittig som før, men stort sett hver kveld. 

Høres bra ut,  jeg har visst melasma, jeg visste jo at jeg hadde pigmentflekker, men ikke at det var så gale.. :P

Gjør den også at du flasser til å begynne med?Brukte Retamax på fredags kveld/natt og begynner å se antydning til flassing nå,  spennende å se hvordan det blir de neste dagene. :P Hvis jeg måtte velge en først, mente hun jeg skulle begynne med Retamax og heller kjøpe Brightenex neste gang. Gleder meg til å få Brightenex i hud, skal bli greit å få lysnet de pigmentflekkene! 

Men er det "lov"  å sole seg om sommeren så lenge jeg har smurt meg godt med Zo Medical Oclipse-C Broad Spectrum SPF 50 feks,  eller må jeg holde meg helt unna sola? Fikk ikke helt svar på dette fra terapauten.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg gikk rett på med Brightenex x 2 per dag (har gått ned til bare x 1 per dag nå) og Retamax hver kveld, så jeg vet ikke hva som gjorde hva.  Når huden var på sitt såreste måtte jeg kutte ut spesielt peelingen og Brightenex enkelte dager, men jeg hadde Restoracalm til å lindre huden. http://www.siljeaustnes.com/2014/03/19/zo-medical-restoracalm/

Jeg fikk heller ikke direkte svar ang soling, men jeg skjønte det som det gikk fint så lenge en tok litt hensyn. De første månedene brukte jeg alltid caps/hatt når jeg solte meg/var på stranda etc. + alltid faktor så klart. Jeg ble ihvertfall ikke brent i ansiktet i fjor og har aldri vært så brun i ansiktet heller!

Endret av LinnH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg gikk rett på med Brightenex x 2 per dag (har gått ned til bare x 1 per dag nå) og Retamax hver kveld, så jeg vet ikke hva som gjorde hva.  Når huden var på sitt såreste måtte jeg kutte ut spesielt peelingen og Brightenex enkelte dager, men jeg hadde Restoracalm til å lindre huden. http://www.siljeaustnes.com/2014/03/19/zo-medical-restoracalm/

Jeg fikk heller ikke direkte svar ang soling, men jeg skjønte det som det gikk fint så lenge en tok litt hensyn. De første månedene brukte jeg alltid caps/hatt når jeg solte meg/var på stranda etc. + alltid faktor så klart. Jeg ble ihvertfall ikke brent i ansiktet i fjor og har aldri vært så brun i ansiktet heller!

Tusen takk for svar, det er så veldig greit å spørre noen med erfaring! :) :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Nå har jeg også fått Brightenex i hus! :)  Fikk beskjed om å smøre meg med denne om morgenen etter at jeg hadde brukt Retamax kvelden før, men har lest om mange som også bruker den om kvelden. Så jeg kunne prøve meg litt frem,  sa hun. 

Jeg har vært  litt pysete og bare brukt Retamax 1 gang i uka til nå og tenkte å bruke Brightenex 2 ganger i uka. Men om jeg ville ha gode resultater, burde jeg bruke den hver dag i 6 uker, men syter så veldig med å få rød,  sår og flassende hud i ukesvis, hehe! :P

Men jeg flasser jo nå også, det begynner 2-3 dager etter at jeg har brukt Retamax  og varer til ca dag 5-6, så det hadde nok vært lurest å bare hoppe i det,  alternativt ihvertfall annenhver dag, og blitt ferdig med det! Restoracalm kjøpte jeg også for et par uker siden,  så den vil nok hjelpe en del da,  hvis det blir for ille.. :) 

Ble du veldig rød og sår til å begynne med? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg begynte jo rett på med begge deler (Brightenex morgen og kveld) så hva som gjorde meg sår er jeg ikke sikker på. Men jeg begynte aldri å flasse i så stor grad som jeg hadde forventet. 

Men etterhvert gikk jeg over til Brightenex på kveld for å unngå å bli så tørr på dagen. Nå bruker jeg den bare en gang iblant. Retamax bruker jeg annenhver kveld. 

@ToneO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg hadde nok bare kjørt på og fått det verste overstått. Vær forsiktig med sol fremover og bruk høy faktor, men regner med du er godt informert om den biten. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg begynte jo rett på med begge deler (Brightenex morgen og kveld) så hva som gjorde meg sår er jeg ikke sikker på. Men jeg begynte aldri å flasse i så stor grad som jeg hadde forventet. 

Men etterhvert gikk jeg over til Brightenex på kveld for å unngå å bli så tørr på dagen. Nå bruker jeg den bare en gang iblant. Retamax bruker jeg annenhver kveld. 

@ToneO

Jeg hadde nok bare kjørt på og fått det verste overstått. Vær forsiktig med sol fremover og bruk høy faktor, men regner med du er godt informert om den biten. 

Ja,  føler heller for å bruke Brightenex om kvelden ift morgenen, selv om hun hudpleieren/sykepleieren mente den helst skulle brukes om morgenen.  Bruker du da kun Brightenex om kvelden,  etter rens,  evt skrubb og pads,  @LinnH? Fikk beskjed om å bruke Daily Power Defense over Brightenex på dagtid,  men har ikke fått svar om dette også gjelder på kvelden.

Reiser på festival om mindre enn 4 uker (blir borte i 8 dager,  campingliv og der blir det lite tid og sjanse til de store hudpleierutinene, også mtp vann) og har absolutt ikke lyst til å flasse da,  men så er jeg redd jeg må begynne på ny igjen dersom jeg kjører på nå og stopper litt opp til ferien,  rett under 4 uker da..  Hmm,  luksusproblem! :P

Ja, har både Oclipse-C Broad Spectrum SPF 50 og Oclipse Sunscreen Primer SPF 30, så er godt dekket der. ;) 

Endret av ToneO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Serum bruker jeg kun morgen. Brightenex oppå serum ble jeg fortalt.

Dvs: Rens, (pads), serum, (brightenex), solkrem, fuktighetskrem. Det i parentes bruker jeg ikke lenger om morgen men om jeg hadde brukt det skulle det inn der. 

På kvelden:  rens, evt exfoliering, pads, brightenex og retamax.

@ToneO

Endret av LinnH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Om det er produkter som gjør huden solsensitiv (syrer, retinol), hjelper det ikke å bruke dem om kvelden. Grunnen til at man blir sensitiv, er peelingeffekten, og da bør man kutte slike produkter to uker før og etter utstrakt soleksponering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Serum bruker jeg kun morgen. Brightenex oppå serum ble jeg fortalt.

Dvs: Rens, (pads), serum, (brightenex), solkrem, fuktighetskrem. Det i parentes bruker jeg ikke lenger om morgen men om jeg hadde brukt det skulle det inn der. 

På kvelden:  rens, evt exfoliering, pads, brightenex og retamax.

@ToneO

Åh,  jeg har fått beskjed om å bruke først Brightenex og så Daily Power Defense over, det var rart! Takk for svar! :) 

Om det er produkter som gjør huden solsensitiv (syrer, retinol), hjelper det ikke å bruke dem om kvelden. Grunnen til at man blir sensitiv, er peelingeffekten, og da bør man kutte slike produkter to uker før og etter utstrakt soleksponering.

Neida,  grunnen til at jeg vil helst bruke den om kvelden er bare på grunn av at jeg blir blank av den og at det er litt enklere og greiere å bruke den på kvelden. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Åh,  jeg har fått beskjed om å bruke først Brightenex og så Daily Power Defense over, det var rart! Takk for svar! :) 

Jeg hadde fulgt det som din hudpleier har anbefalt deg, det er kanskje en grunn til hun vil du skal følge den rekkefølgen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg hadde fulgt det som din hudpleier har anbefalt deg, det er kanskje en grunn til hun vil du skal følge den rekkefølgen. 

Ja,  det e nok mulig! ;)  Har spurt  igjen om jeg heller kan bruke Brightenex på kvelden,  men venter fortsatt på svar. ;) 

Tenkte å bruke Brightenex i kveld igjen,  men står flere steder at man skal begynne 2 ganger i uka og så øke etterhvert, så tok Growt Serum Plus i stedet. Så tar jeg Retamax i morgen kveld og Brightenex fredag morgen, så kan jeg heller øke Brightenex fra neste uke. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg er helt enig i de kulene! Jeg bruker (opp) Oilacleanse i dusjen, liker best Foamacleanse for tiden. Den er litt tynn geleaktig, veldig behagelig å vaske ansiktet med. 

Jeg har forresten bestilt time på "klinikken min" i London i juli så de kan sette opp en ny hudpleierutine til meg. Spent på om det blir store forandringer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg er helt enig i de kulene! Jeg bruker (opp) Oilacleanse i dusjen, liker best Foamacleanse for tiden. Den er litt tynn geleaktig, veldig behagelig å vaske ansiktet med. 

Jeg har forresten bestilt time på "klinikken min" i London i juli så de kan sette opp en ny hudpleierutine til meg. Spent på om det blir store forandringer!

Ja, hadde de bare smeltet sånn som de røde,  så hadde det vært greit.. :P

​Blir enten Foamacleanse eller Elixir Gentle Cleanser, jeg har jo fet hud, så egentlig er jo Oilacleans'en best, men vil helst unngå de kulene!

Åh, ja, det blir spennende,  du må oppdatere når du har vært der!;)

Endret av ToneO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bella

Jeg liker også Oilacleanse veldig godt, minus de kulene. Elixir gentle cleanser brukte jeg alltid før, liker den også veldig godt. Den fjerner øyensminke bedre enn Oilacleanse, men er også litt mer uttørkende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg liker også Oilacleanse veldig godt, minus de kulene. Elixir gentle cleanser brukte jeg alltid før, liker den også veldig godt. Den fjerner øyensminke bedre enn Oilacleanse, men er også litt mer uttørkende.

Bruker du Oilacleanse til øyesminke? Er ikke det litt ubehagelig? Da blir ihvertfall kulene ekle! Jeg bruker den bare til ansiktet. Men har fjernet det meste med en pads og Bioderma først, så to runder (av og til en) med cleanseren. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bella

Bruker du Oilacleanse til øyesminke? Er ikke det litt ubehagelig? Da blir ihvertfall kulene ekle! Jeg bruker den bare til ansiktet. Men har fjernet det meste med en pads og Bioderma først, så to runder (av og til en) med cleanseren. 

​Nei, bruker bare Oilacleanse om morgenen, nettopp pga kulene. Men jeg har prøvd å bruke den på kvelden også, inkludert i øyeområdet. Det gikk greit men fjernet ikke sminken så godt. Og så var det litt stress å prøve å unngå å få kulene i øynene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg kjøpte Elixir Gentle Cleanser i går, så langt liker jeg den veldig godt! ;)

Forresten, jeg bruker Oilacleanse på øynene også, som regel etter øyensminkefjerner, for å fjerne oljen, bare passer på at jeg ikke har noen kuler på fingrene før jeg drar over øynene! :P

Har prøvd ZO Hydrating Cleanser'en på øynene også,  men den svir. Men både den og Oilacleanse og Gentle Cleanser fjerner mascara faktisk, så lenge jeg pøser på med varmt vann i tillegg. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Hvordan går det med den nye hudpleie-rutinen din @ToneO ?

Jeg fikk et skikkelig utbrudd for en måned siden, så et nytt nå. Jeg ser sammenheng med menssyklus.

Forrige uke hadde jeg en konsultasjon på Sørensen Clinic i London.

Hun gikk gjennom min nåværende rutine og vurderte huden min.

Hun sa hun var godt fornøyd med sammensetningen av det jeg har brukt, men byttet til om på rekkefølgen på noe av produktene og flyttet noen av kveldsproduktene over på morgen. Bl.a Exfoliation polish skal jeg nå bruke noen morgener i uka.

Jeg fikk faktisk beskjed om at Oilacleanse er den rette for meg, så da fortsetter jeg med den. I tillegg sa hun Brightanex og Retamax var litt "smør på flesk" og at jeg burde prioritere Brightenex pga pigmentskadene mine. I tillegg er det retinol i Daily Power Defense-serumet. Jeg kunne f.eks reintrodusere Retamax senere og da bremse Brightenex litt. Hun la til C-Bright og Aknetrol i tillegg.

I tillegg anbefalte hun meg å kontakte min fastlege i Norge og få han til å skrive ut en antibiotika-behandling.

Jeg var der i 1 time og hadde en veldig hyggelig prat. Dette er 3.gangen jeg er der, men de to andre har jeg bare sendt handleliste i forkant og hentet de der når jeg har komt til London. Det som var litt "gøy" var at kollegaen hennes som var med på konsultasjonen hadde mye av de samme hudproblemene som meg.

Endret av LinnH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider