iheartpenguins

Obagi

Anbefalte innlegg

ToneO

Hvordan går det med den nye hudpleie-rutinen din @ToneO ?

Jeg fikk et skikkelig utbrudd for en måned siden, så et nytt nå. Jeg ser sammenheng med menssyklus.

Forrige uke hadde jeg en konsultasjon på Sørensen Clinic i London.

Hun gikk gjennom min nåværende rutine og vurderte huden min.

Hun sa hun var godt fornøyd med sammensetningen av det jeg har brukt, men byttet til om på rekkefølgen på noe av produktene og flyttet noen av kveldsproduktene over på morgen. Bl.a Exfoliation polish skal jeg nå bruke noen morgener i uka.

Jeg fikk faktisk beskjed om at Oilacleanse er den rette for meg, så da fortsetter jeg med den. I tillegg sa hun Brightanex og Retamax var litt "smør på flesk" og at jeg burde prioritere Brightenex pga pigmentskadene mine. I tillegg er det retinol i Daily Power Defense-serumet. Jeg kunne f.eks reintrodusere Retamax senere og da bremse Brightenex litt. Hun la til C-Bright og Aknetrol i tillegg.

I tillegg anbefalte hun meg å kontakte min fastlege i Norge og få han til å skrive ut en antibiotika-behandling.

Jeg var der i 1 time og hadde en veldig hyggelig prat. Dette er 3.gangen jeg er der, men de to andre har jeg bare sendt handleliste i forkant og hentet de der når jeg har komt til London. Det som var litt "gøy" var at kollegaen hennes som var med på konsultasjonen hadde mye av de samme hudproblemene som meg.

Så bra da,  gøy med oppdatering! :) 

Jeg  skal til Spania 28.august,  men får ikke svar på mail fra de om jeg må bestille tid eller om jeg bare kan komme innom å handle. Fikk kun snart på første mail i vår ang priser, så det er litt irriterende. 

Ellers går det bra med rutinen, har kuttet ut Brightenex og Retamax,  fant ut at det var feil årstid å holde på med de nå,  så skal begynne med de igjen i september, etter vi kommer hjem fra Spania. 

Bruker Oilacleanse og Elixir Gentle Cleanser om hverandre,  liker effekten av Oilacleanse best, men er ikke fan av kulene. Bruker Daily Power Defense og Sunscreen+Primeren hver morgen og brukte Growt Serum Plus på kvelden tidligere,  men sparer den til høst/vinter nå pga fet hud sommerstid,  og bruker heller Elixir Niactil 4 % på kvelden nå (den hjelper også på pigmentflekker og reduserer porene). 

Cebatrol Pads har jeg brukt hvert kveld og er snart tom (klipper de i 2),  men kjøpte Elixir Glycolic Acid Toning pads 10 % sist uke etter anbefaling fra behandleren min, siden jeg ikke sliter noe med kviser nå, så får vi se hvordan jeg liker de. Og tenkte at det var like greit å kjøpe ny Cebatrol i Spania vs hjemme.  :P 

Exfoliating Polish brukte jeg hver dag en stund, men varierer litt etter behov, 2-5 ganger i uka. 

Oclipse-C  Broad Spectrum SPF 50 bruker jeg sjeldent, selv i sola, blir jo spøkelsehvit av den, så vurderer nå Elixir Ultradefense spf 30,  men den koster 1190 kr (200 ml da,  men likevel),  så får se litt sn hva jeg gjør der. Må ha en skikkelig beskyttelse mot melasmaen min til vi skal til Spania,  føler jo at Oclipse-C. beskytter veldig bra,  men er ikke fan av spøkelsefjeset den gir..  :P   

Angående Retamax og Brightenex har jeg vært inne på tanken om at jeg virkelig behøvde begge to..  Kanskje jeg skal konsentrere meg om Brightenex i første omgang når jeg starter opp igjen da, og ser an etter hvert. Håper jeg får noen tips i Spania. :) 

Edit: Jeg ringte til klinikken i Marbella nå, og de skulle ha stengt pga ferie i slutten av august,  er det mulig....?! Jeg skulle ringe når vi var kommet ned for å sjekke om det var åpent da eller ikke,  for de visste ikke enda akkurat når og hvor lenge det ble steng..  Typisk! 

Endret av ToneO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Hun på klinikken sa jeg burde bruke Sunscreen + primer spf 30 om vinter/resten av året og Oclipse-B spf 50 om sommeren. Jeg må innrømme jeg har bare brukt spf 50 de dagene jeg skulle direkte sole meg, og sun+primer spf 30 ellers, litt av samme grunn som deg. Spf30 er så mye mer anvendelig.  Vi har ikke vært plaget med så mye direkte sol heller, så føler spf30 er nok også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Hun på klinikken sa jeg burde bruke Sunscreen + primer spf 30 om vinter/resten av året og Oclipse-B spf 50 om sommeren. Jeg må innrømme jeg har bare brukt spf 50 de dagene jeg skulle direkte sole meg, og sun+primer spf 30 ellers, litt av samme grunn som deg. Spf30 er så mye mer anvendelig.  Vi har ikke vært plaget med så mye direkte sol heller, så føler spf30 er nok også.

Åh,  så pass! Liker ikke det hvite utseende den gir,  selv om jeg legger foundation over, skinner det liksom igjennom.. 

Så faktisk veldig tydelig når vi var på festival i sommer at Sunscreen Primeren ikke beskytter nok når en er i sola hele dagen,  melasmaen min eksploderte første dagen. Men brukte kun Oclipse-C resten av uka og da stoppet det ihvertfall der. 

Skal innom å få en liten prøve på Elixir Ultradefense SPF 30 i morgen,  håper den er det jeg er ute etter! ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Åh,  så pass! Liker ikke det hvite utseende den gir,  selv om jeg legger foundation over, skinner det liksom igjennom.. 

Så faktisk veldig tydelig når vi var på festival i sommer at Sunscreen Primeren ikke beskytter nok når en er i sola hele dagen,  melasmaen min eksploderte første dagen. Men brukte kun Oclipse-C resten av uka og da stoppet det ihvertfall der. 

Skal innom å få en liten prøve på Elixir Ultradefense SPF 30 i morgen,  håper den er det jeg er ute etter! ;)  

Må få høre hva du synes om Elixir sin. Nå har riktignok jeg to Sunscreen primer som ikke er åpnet så trenger nok ikke solkrem med det første...

Jeg ble rød i panne og nese en av dagene vi var i Sverige for et par uker siden. Jeg hadde smørt på Oclipse spf 50, ble liggende litt lengre ved bassenget enn planlagt (3-4 timer) og fikk da ikke påført mer. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Må få høre hva du synes om Elixir sin. Nå har riktignok jeg to Sunscreen primer som ikke er åpnet så trenger nok ikke solkrem med det første...

Jeg ble rød i panne og nese en av dagene vi var i Sverige for et par uker siden. Jeg hadde smørt på Oclipse spf 50, ble liggende litt lengre ved bassenget enn planlagt (3-4 timer) og fikk da ikke påført mer. 

Ja,  var innom og fikk prøve på den i dag tidlig, så jeg fikk testet den med en gang. :) 

Førsteinntrykket av Elixir Ultradefense spf 30 er veldig bra,  brukte den alene uten ZO Daily Power Defense under, siden Ultradefense har både antioksidanter og reparerende enzymer og den virker mer enn rik nok alene på min fete hud. ;)  

Ser nå etter ca 5 t at jeg er litt blank i t-sonen, men det er ikke krise, og jeg ble faktisk mer blank av Green Tea Spf 30 som jeg brukte i går etter kun et par timer. Og den ble ikke hvit, det var viktig,  og jeg kunne til og med fint bruke den på bryna uten at det syntes (Oclipse-C feks, er umulig å bruke på PMU-bryn). :) 

Har ikke vært så mye sol i dag da,  så har ikke fått testet beskyttelsen i forhold til melasmaen, men den skal jo beskytte veldig bra,  hvis den holdt det den lover: ;) 

"Første solkrem i Skandinavia med reparerende enzymer! En unik krem med trippel beskyttelse. Inneholder både UVA/UVB filter, en miks av ulike antioksidanter og DNA-enzymer. Virker forebyggende mot hudkreft. Enzymene reparerer tidligere solskader og demper aldringsprosessen. Kremen er formulert med liposomer slik at virkestoffene trenger dypere ned i huden for maksimal effekt. Studier viser at sammensetningen i denne kremen reduserer solskader med 50%, selv uten solfaktor. Med SPF 30 i tillegg gir denne kremen trippelbeskyttelse."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Smudge

Hva er prisen på den? Jeg har fått noen stygge pigmentflekker øverst på kinnene :( kjedelig med tanke på hvor lite jeg har vært I solen det siste året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg var hos (turnus)legen i dag for å få antibiotika-kur (tetracykliner). Det var han ikke interessert i å skrive ut, og han var svært skeptisk til ZO skin. Jeg burde heller bruke Basiron. Som ikke det var noe av det første jeg testet?? Han vil skrive ut en Tetracyklin-krem/salve som "jeg fikk se selv hvor hen blant alle kremene mine den passet inn å bruke". Jaja.

Jeg fikk også høre at jeg hadde bare lett akne, noen som sikkert stemmer, men målet mitt er jo null akne.

Jeg er ikke fremmed for å teste Differin/Epiduo, men er skeptisk til å blande dette inn i min nåværende rutine.

Når jeg får den nye kremen min skal jeg forhøre med med London-dama mi om jeg kan kombinere den med ZO.

Endret av LinnH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Hva er prisen på den? Jeg har fått noen stygge pigmentflekker øverst på kinnene :( kjedelig med tanke på hvor lite jeg har vært I solen det siste året.

Elixir Ultradefense SPF 30? 1190 kr....  Den er på 200 ml da, men dyr investering likevel. :P 

Jeg var hos (turnus)legen i dag for å få antibiotika-kur (tetracykliner). Det var han ikke interessert i å skrive ut, og han var svært skeptisk til ZO skin. Jeg burde heller bruke Basiron. Som ikke det var noe av det første jeg testet?? Han vil skrive ut en Tetracyklin-krem/salve som "jeg fikk se selv hvor hen blant alle kremene mine den passet inn å bruke". Jaja.

Jeg fikk også høre at jeg hadde bare lett akne, noen som sikkert stemmer, men målet mitt er jo null akne.

Jeg er ikke fremmed for å teste Differin/Epiduo, men er skeptisk til å blande dette inn i min nåværende rutine.

Når jeg får den nye kremen min skal jeg forhøre med med London-dama mi om jeg kan kombinere den med ZO.

Så pass!! Mange rare leger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christine

Så hyggelig lege, @LinnH. Ung og fremadstormende som visste bedre enn deg som har levd med dette i mange år?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Smudge

1000 kr for solkrem går ikke, spesielt ikke for meg som synes solkrem burde være gratis :giggle:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Så hyggelig lege, @LinnH. Ung og fremadstormende som visste bedre enn deg som har levd med dette i mange år?:P

Han er sikkert flink, men jeg tror han tenkte jeg hadde vært hos en heksedoktor og fått "disse kremene", jeg prøvte å forklare at det er verdenskjent og hva de inneholdt, men han fortsatte bare å snakke om Basiron og Skinoren som sikkert er fint til sitt bruk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW

Jeg vet det er flere som har samme erfaring - inkludert meg selv, og føler de møter lite forståelse. Har man først slitt med akne en stund, sitter man som oftest med mer kunnskap rundt emnet enn legen selv har. Det er fortvilende, og du har all min sympati!! <3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg fikk Dalacin emulsjon med legen. Noen som kjenner til den? Jeg har forhørt meg med klinikken og fått vite når og hvordan jeg kan kombinere Dalacin med de andre produktene.  

@ToneO

jeg forsetter fra den andre tråden her. 

Jeg fikk beskjed om følgende bruk av Brightenex: 

1-2 pumps 1-2 times per week in 2 weeks. Then increase to 2-3 times weekly as tolerated. Once tolerated use every night. 

Jeg flasset heldigvis ingenting nå, og merker egentlig ingenting. Men øker sakte likevel. Er mer spent på Aknetrol, om jeg får noen reaksjoner av den. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg fikk Dalacin emulsjon med legen. Noen som kjenner til den? Jeg har forhørt meg med klinikken og fått vite når og hvordan jeg kan kombinere Dalacin med de andre produktene.  

@ToneO

jeg forsetter fra den andre tråden her. 

Jeg fikk beskjed om følgende bruk av Brightenex: 

1-2 pumps 1-2 times per week in 2 weeks. Then increase to 2-3 times weekly as tolerated. Once tolerated use every night. 

Jeg flasset heldigvis ingenting nå, og merker egentlig ingenting. Men øker sakte likevel. Er mer spent på Aknetrol, om jeg får noen reaksjoner av den. 

Spennende med Acnetrol,  du må oppdatere etterhvert! :) 

Jeg tror jeg dropper Retamax til å begynne med når jeg begynner i høst og heller bare kjører på med Brightenex, så kan jeg heller ta med Retamax etterhvert. Er pigmentflekkene som er viktigst å få kontroll på,  evt Retamax 1 dag pr uke.   

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

I dag har jeg vært på Hud & Laserklinikken! Det var høyst på tide, huden min ser grusom ut for tiden. Jeg fikk anbefalt en haug nye produkter og kjøpte en del. Håper virkelig dette fungerer, for prisen var jammen meg stiv. Forhåpentligvis verdt det, det var verdt det sist gang iallefall. ;) 

Rutinen min vil fra i dag se slik ut: 
ZO Medical Foamacleanse (morgen og kveld) 
- Veldig mild, formulert for å fjerne urenheter og sminke. Skal gi godt med fuktighet og dempe irritasjon i huden. Stor og fin tube, tipper denne holder veldig lenge! 
ZO Skin Health Offects Te-Pads Acne Pore Treatment (morgen etter rens) 
- Siden jeg har veldig høy talgproduksjon ble jeg anbefalt dette produktet. Inneholder 2% salisylsyre som skal redusere talg og forhindre at porene blir tettet. Jeg er nå litt usikker på hvorfor jeg bare skulle bruke denne om morgenen, men tror jeg kunne bruke den om kvelden også om jeg droppet å bruke skrubben hver kveld. 
ZO Skin Health Offects Exfoliating Polish (kveld etter rens) 
- Skal fjerne døde hudceller og talg. Fancy magnesiumkrystaller som eksfolierer. Er spent på denne, men komme rikke til å bruke den hver kveld. Hun sa jeg så det an om det gikk bra å bruke den hver dag eller om det er nok med bare to ganger i uken, men krukken er veldig liten og ser for meg at den blir fort brukt opp om jeg skal bruke den hver kveld. Nå til å begynne med tar jeg det iallefall med ro. 
ZO Skin Health Ossential Daily Powder Deffense (morgen etter te-pads) 
- Satt langt inne å kjøpe dette serumet. 1995,-! Jeg har ikke betalt så mye for et produkt i mitt liv! Uansett skal visst dette være et mirakelprodukt. Skal fikse alt og beskytte mot alt og gjøre alt mulig rart. Spent. 
ZO Skin Health Ommerse Overnight Recovery Crème (ved behov)
- Nattkrem. Skal prøve meg frem med denne, men føler jeg må ha noe å ha på ansiktet før jeg skal legge meg også. 

Hun snakket veldig varmt om ZO Medical Retamax, men dette produktet prøver jeg nok ikke ut før huden min har vendt seg godt til den nye rutinen min. Skal visst være power på boks som hun sa. Hørtes spennende ut men samtidig skummelt ut, for kan jo gi alvorlige reaksjoner om man bruker den for ofte. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Spennende @Rebel

Håper du får gode resultater! Jeg startet også med ZO fra Hud & Laserklinikken. Jeg var hos henne 2 ganger (ved start og etter 6 el 8 uker). Har ikke vært der siden, og siden jeg har vært i London 3 ganger siste året har jeg (som skrevet om tidligere) handlet der i stedet. Tar meg 3 timer en vei til Volda, omtrent like lang tid som til London ;).

Tilbakemeldingene fra London var at hun var i utgangspunktet fornøyd med oppsettet hun i Volda hadde satt opp til meg, og gjorde bare små endringer. Bl.a mente hun jeg brukte noen produkter samtidig som inneholdt en del av de samme virkestoffene, det kan visst bli for mye retinol...

Dessuten ville hun heller jeg skal starte forsiktig før jeg trapper opp, men hun i Volda var mer rett på.

Serumet er kvalmt dyrt... jeg kjøper den i 75 ml flasker i London, mener på de var halve prisen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

@LinnH Jeg reagerer dog på at hun ikke anbefalte meg SPF og sa at det er viktig å bruke når jeg bruker disse produktene. Leste et eller annet sted når jeg googlet litt om ZO at en MÅ bruke SPF hver dag i ansiktet, om ikke kan det få negative konsekvenser for huden? Har du hørt noe om dette?

Jeg skumleste litt gjennom tråden nå og ser ikke hvilke produkter du bruker. Hvilke bruker du? Er det et spesielt produkt du er skikkelig fornøyd med eller misfornøyd med? Tror jeg må ta meg en tur innom klinikken du har snakket om neste gang jeg er i London (har bestemt meg for at det ikke er lenge til, jeg vil til London igjen, hihi). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

@LinnH Jeg reagerer dog på at hun ikke anbefalte meg SPF og sa at det er viktig å bruke når jeg bruker disse produktene. Leste et eller annet sted når jeg googlet litt om ZO at en MÅ bruke SPF hver dag i ansiktet, om ikke kan det få negative konsekvenser for huden? Har du hørt noe om dette?

Jeg skumleste litt gjennom tråden nå og ser ikke hvilke produkter du bruker. Hvilke bruker du? Er det et spesielt produkt du er skikkelig fornøyd med eller misfornøyd med? Tror jeg må ta meg en tur innom klinikken du har snakket om neste gang jeg er i London (har bestemt meg for at det ikke er lenge til, jeg vil til London igjen, hihi). 

Ja finner det veldig rart, for hun påpekte viktigheten av SPF til meg. I London var de enda mer nøye på det og ville jeg skulle bruke 50 sommerstid og 30 vinter.

http://www.sminkeforum.com/index.php?/topic/424-din-hudpleierutine/ Her har jeg skrevet ned både min tidligere rutine, samt den jeg følger nå.

Aknetrol er bare på utbrudd og kun så lenge det er utbrudd. Jeg bruker også Dalacin om kvelden, også kun når og hvis jeg har utbrud og bare på de områdene. Den skal jeg smøre 20 min før Aknetrol (som regel venter jeg bare 10).

Hvis man er i London likevel så hvorfor ikke. To av gangene har jeg bare vært der og handlet (sendt mail først og sagt omtrent når jeg kommer og hva jeg skal ha så de har sjekket at alt er på lager, du kan få navn og mailadresse av meg), og nå sist konsultasjon som jeg ikke betalte noe for, men jeg handlet produkter til 500 pund så sikkert derfor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

@LinnH Da må jeg finne en primer med SPF som ikke gir meg kviser. Har en fra MAC, men tror huden min reagerer litt på den. Kjøpte en solkrem på Hud og Laserklinikken første gang jeg var der (og det er vell 3 år siden nå?), men tror den er utgått på dato altså. :P Brukte skrubben i går kveld og herregud, jeg fikk hakeslepp når jeg begynte å skrubbe, kjentes helt fantastisk ut og den er jo SKIKKELIG drøy! :D 

Sender deg en PM om det blir London på meg til høsten. Da må jeg innom en tur. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

@LinnH Da må jeg finne en primer med SPF som ikke gir meg kviser. Har en fra MAC, men tror huden min reagerer litt på den. Kjøpte en solkrem på Hud og Laserklinikken første gang jeg var der (og det er vell 3 år siden nå?), men tror den er utgått på dato altså. :P Brukte skrubben i går kveld og herregud, jeg fikk hakeslepp når jeg begynte å skrubbe, kjentes helt fantastisk ut og den er jo SKIKKELIG drøy! :D 

Sender deg en PM om det blir London på meg til høsten. Da må jeg innom en tur. :) 

Vi har diskutert to ulike ZO solkremer i denne tråden evt i solkrem til ansiktet-tråden. Den ene er spf 30 med primer. Den er min favoritt.

ToneO har gjort en grundigere research på det området og testet litt forskjellig,

Skrubben varer i 7-8 mnd hos meg, og da bruker jeg den ca annenhver dag. Jeg skrubber på morgenen og huden blir så deilig myk og glatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Anbefaler ZO Oclipse Sunscreen + Primer SPF 30 til hverdags, hvor man ikke er noe særlig i solen. ZO Oclipse-C Broad Spectrum SPF 50 beskytter utrolig bra i mye sol, men blir utrolig hvit i ansiktet, noe jeg absolutt ikke liker.. :P Men blir ikke blank an den da, stort pluss! 

Jeg har faktisk nettopp fått Obagi Matte Broad Spectrum SPF 50 rreisestørrelse,  denne er visst ikke tilgjengelig i Norge for tiden, men den skal beskytte like bra som Oclipse-C og blir ikke hvit. ;) 

Har også nylig  kjøpt NiNimue Sun-C SPF 40 og er superfornøyd til nå! Har ikke testet den med direkte soling enda, men skal til Spania om et par uker, så får teste den skikkelig da. :) Den blir ikke hvit, gjør meg ikke blank, har god konsistens og lukt og skal ha super solbeskyttelse, og veldig fin pris (369 kr for 50 ml mener jeg). :D Fikk denne anbefalt av Silje Austnes som også driver med ZO og Obagi mtp melasma, så denne skal beskytte bra, krysser fingrene for at det stemmer! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Takk for svar dere! Da lurer jeg også på om jeg kan få kjøpt ZO Oclipse Suncreen + Primer SPF 30 på nettet et sted? Kan jo bare sende mail til henne også og be henne sende og betale via faktura, men verdt et forsøk å se om det finnes på nettet.... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Takk for svar dere! Da lurer jeg også på om jeg kan få kjøpt ZO Oclipse Suncreen + Primer SPF 30 på nettet et sted? Kan jo bare sende mail til henne også og be henne sende og betale via faktura, men verdt et forsøk å se om det finnes på nettet.... 

Jeg har ikke sett en eneste nettbutikk som selger disse. Har sett litt på ebay, men synes de selgerene var så tvilsomme så har bare slått det fra meg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Da får jeg først prøve meg frem med en vanlig primer med solfaktor, før jeg eventuelt sender mail til hudpleieren. Har jo den fra MAC med 30 spf, den fungerer jo greit virker det som. 

I kveld svir jeg en del rundt munnen etter å ha skrubbet huden. Lar huden roe seg litt før jeg påfører nattkremen. Er helt fascinert over denne skrubben altså. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider