Ember

Ansiktsskrubb?

Anbefalte innlegg

Ember

Hvilken ansiktsskrubb liker dere best? Jeg har brukt MDs F&B Scrub, men synes den lukter litt rart, men finner ingen som er like effektiv. Tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce

Til kropp? Eller annsikt?

Den jeg liker aller aller best er Bella Lucce sin exotic date & wild honey buff. De har andre skrubber også med annen lukt som har samme effekt.

På en god andreplass er Haus of Gloi sine bubbling scrub. Den kommer også i mange velduftende varianter (samt noen jeg ikke syns lukter noe godt i det hele tatt).

Jeg syns begge alternativene har rikelig med skrubbekorn, og tilfører mye fukt til huden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Ikke en skrubb, men en maske som skal sitte på i ett minutt (jeg pleier å la den virke noen få minutter), og vaskes bort, nemlig Emma S Ageless Enzyme Peel. Lukter litt lim/plast, som MD-skrubben, men veldig effektiv, drøy i bruk, og fin for sensitiv hud. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Emma S sin enzym peeling er suveren! Uvant i begynnelsen, men resultatene er svært gode. Bruker denne bår jeg har utbrudd og korn blir for grovt.

Av peeling med skrubb er jeg svært fornøyd med Ole Henriksen sin walnut scrub (som jeg bruker nå) og Dead sea spa magic sin. Den siste har masse korn, men de er små og fine, så den tar godt uten å bli røff og kaan brukes på de som er litt sensitiv men som vil ha korn i skrubben sin :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludo

Jeg har ganske sensitiv hud som reagerer på mye - spesielt overaktive parfymerte produkter med mye "dilldall"ingredienser.

Jeg testet MD sin og synes den var helt OK - gjorde ingenting for huden egentlig.Jeg kjøpte så MD Forte, som virket bedre - men glycolsyrer er egentlig ikke super match for meg(skader heller ikke noe).

Så for lenge siden leste jeg på det forrige forumet om denne Bliss Clog Dissolving Cleasing Milk(mener det var @Magpie som gikk kvinne over hus for denne, mulig jeg husker feil), og jeg testet litt skeptisk denne plastaktige saken - og den har til nå vært "skrubben"(eller; det er jo en rens/maske) som faktisk har funket og gjort huden rolig/renere/penere dagen derpå. Jeg merker forskjell om jeg har hatt på foundation/primer(som gir tilstoppede porer dagen etterpå om jeg kun renser eller bruker annen skrubb) dersom jeg testet denne. Den funker som en mild peeling for meg.

Neste på testlista er Emma S, som jeg synes virket som noe i samme gata bare bedre.

Av alle de andre tusenzilliarder skrubber/peelinger jeg har forsøkt så synes jeg alle gjør vondt verre - men jeg er av typen som trenger syrer og ikke korn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

@Ludo: Jeg var nok ikke synderen bak Clog Dissolving-hypen; for meg gjorde den ingen verdens ting annet enn å krype inn i øynene, og jeg gav den bort til slutt. Emma S er den eneste peelingen jeg faktisk bruker, og jeg har kjøpt den flere ganger, og det gjør jeg så godt som aldri med produkter. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Jeg bruker apricot scrub fra Qeen Helene, som jeg kjøper på iHerb. Den har sånne grove korn som MD skrubben (men kornene er ikke plastikk, for de som er opptatt av miljøet), men uten syre. Det er en helt ok skrubb, men savner peelingen som man får av syrer. Prisen på denne er fantastisk, under $4 for 170 g :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene

Jeg bruker apricot scrub fra Qeen Helene, som jeg kjøper på iHerb. Den har sånne grove korn som MD skrubben (men kornene er ikke plastikk, for de som er opptatt av miljøet), men uten syre. Det er en helt ok skrubb, men savner peelingen som man får av syrer. Prisen på denne er fantastisk, under $4 for 170 g :D

Har du prøvd Mint Julep-skrubben fra Queen Helene (:beauty:)? Den er ikke så dum den heller, men jeg savner litt større og mer effektive skrubbekorn.. Det er masse skrubbekorn i den da, så den funker bedre enn det meste annet jeg har prøvd (bortsett fra MD F&B, selvfølgelig).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Har du prøvd Mint Julep-skrubben fra Queen Helene (:beauty:)? Den er ikke så dum den heller, men jeg savner litt større og mer effektive skrubbekorn.. Det er masse skrubbekorn i den da, så den funker bedre enn det meste annet jeg har prøvd (bortsett fra MD F&B, selvfølgelig).

​Nei, jeg har bare prøvd Mint Julep masken. Kanskje jeg skal prøve skrubben neste gang! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene

​Nei, jeg har bare prøvd Mint Julep masken. Kanskje jeg skal prøve skrubben neste gang! :D

​Den er ikke dum, altså! Kanskje jeg må prøve Apricot-skrubben, i håp om at det kanskje er litt bedre skrubbekorn i den? Jeg tviler egentlig på at det er noe særlig forskjell på dem, men så var det den nysgjerrigheten, da.. :giggle: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

​Den er ikke dum, altså! Kanskje jeg må prøve Apricot-skrubben, i håp om at det kanskje er litt bedre skrubbekorn i den? Jeg tviler egentlig på at det er noe særlig forskjell på dem, men så var det den nysgjerrigheten, da.. :giggle: 

De er så billige at vi kan være så nysgjerrige som vi vil! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line

Jeg liker også Emma S enzympeeling. Den kommer jeg til å kjøpe igjen.

Fra md liker jeg face & body scrub og peel pads. Dr Gross Alpha Beta pads liker jeg godt, men de koster litt og jeg vet ikke om de er helt verdt prisen.

De siste ukene har jeg brukt Babor enzyme cleanser noen dager i uken og etter bruk av denne er huden silkemyk og deilig. 

Chanel The Weekend kremen har jeg også brukt to dager i uken gjennom hele vinteren og den har jeg også vært fornøyd med.  

Hurra for enzymer og syrer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludo

@Ludo: Jeg var nok ikke synderen bak Clog Dissolving-hypen; for meg gjorde den ingen verdens ting annet enn å krype inn i øynene, og jeg gav den bort til slutt. Emma S er den eneste peelingen jeg faktisk bruker, og jeg har kjøpt den flere ganger, og det gjør jeg så godt som aldri med produkter. :)

​Hm....jeg forveksler deg med en bruker som elsket den Silkekremen fra Krem Fraiche over alt på kloden og jord og som jeg tror kanskje hadde en egen blogg med ei annen en periode som jeg leste litt på. Jeg anser deg iallefall for synderen på Emma S peelingen ;) *shoppestopp shoppestopp*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

​Hm....jeg forveksler deg med en bruker som elsket den Silkekremen fra Krem Fraiche over alt på kloden og jord og som jeg tror kanskje hadde en egen blogg med ei annen en periode som jeg leste litt på. Jeg anser deg iallefall for synderen på Emma S peelingen ;) *shoppestopp shoppestopp*

​Du har nok riktig person, men det var min medblogger som elsket Bliss-rensen. Silkekremen liker jeg stadig, selv om jeg ikke har den i hus nå. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg brukte Md Formulations Face &  Body Scrub i mange år,  men har de siste årene variert litt. 

Amazing Space Juicy Mandarin Sorbet Enzyme Exfoliator er super, det er et økoligisk merke og inneholder fruktsyrer og den peeler mekanisk og med enzymer og den lukter fantastisk godt! :D  Den skal ligge på huden i maks 5 minutter og så masserers forsiktig, før den skylles av. Jeg lar den ofte ligge på 10-15 min, nå som jeg har brukt den en stund. 

Amazing Space Miracle Mask Deep Micropeel Effect er også veldig bra,  den er visstnok som en mini-salongbehandling hjemme. Inneholder både fruktsyrer, melkesyre og salisylsyre.  Den er helt glatt og litt flytende geleaktig i konsistensen og ligge på huden i maks 15 min. Huden blir ildrød mens den ligger på og etterpå,  så bruker den kun på kvelden, når jeg ikke skal noe etterpå. :P 

Exuviance Triple Microdermabrasion Face Polish kom ut i høst og det jeg liker med den,  er at det går så fort i forhold til de andre to! Skal masseres veldig forsiktig inn på våt hud i ca 30 sekunder,  så kan den ligge på i opptil 2 min,  jeg tar ofte nærmere 5 min også nå som jeg er vant til den og jeg tar meg tid til det. Den har knøttsmå korn, det føles nesten som krystallisert glasskår som masseres inn,  veldig rart! Men den er veldig god, synes denne er mye bedre enn Md Formulations Face & Body Scrub. 

Men etter at jeg begynte å bruke Elixir Anti Acne Pads for et par uker siden, har jeg ikke peelet så mye,  da disse visstnok peeler enda dypere enn vanlig peelinger.  Så når huden min har blitt mer tolerant for padsene og jeg kan bruke de hver dag, bør jeg ikke å bruke peelinger i tillegg, da blir det for mye for huden. Høres jo veldig enkelt og greit ut da! ;)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aurelia

Hvis jeg flasser rundt nesen etc. er det kun MD F&B som hjelper på meg, i tillegg synes jeg det er greit at den kan ligge litt på huden etter bruk pga. glykolsyrene. Ellers synes jeg i likhet med de andre over her at Emma S sin enzympeeling er super hvis du vil ha kjemisk i stedet for mekanisk peeling :)  Også stort pluss for at den ikke trenger å ligge lenge på huden, holder med 1-2 min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW

Jeg kjøpte nettopp Scrub your nose in it fra Soap&Glory. Ligner litt på krystallpeeling, med veldig mange, men små korn. Den skal ligge ett minutt på huden, og fungerer som bare dét! Billig og bra! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marthe

Jeg er også storfan av Scrub Your Nose In It, tror jeg har brukt den fast i sånn 8 år nå og uansett hvor mye annet jeg prøver går jeg alltid tilbake til den. Den tar akkurat passe "tak" i huden, gjør den silkemyk uten å tørke ut og gjør heller ikke huden rundt nesen min sår, noe spesielt MD Face & Body gjorde på meg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anna

Jeg kjøpte nettopp Scrub your nose in it fra Soap&Glory. Ligner litt på krystallpeeling, med veldig mange, men små korn. Den skal ligge ett minutt på huden, og fungerer som bare dét! Billig og bra! 

Jeg er også storfan av Scrub Your Nose In It, tror jeg har brukt den fast i sånn 8 år nå og uansett hvor mye annet jeg prøver går jeg alltid tilbake til den. Den tar akkurat passe "tak" i huden, gjør den silkemyk uten å tørke ut og gjør heller ikke huden rundt nesen min sår, noe spesielt MD Face & Body gjorde på meg. 

Jeg har også brukt denne i mange år, og kan ikke la være å ha den på badet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marina

Jeg har brukt Md Formulations Face &  Body Scrub i mange år. Bruker den 3-4 ganger i uka (i ansiktet)

Har også brukt "Lemon Drop It Like It's Hot" MICRODERMABRASION SCRUB fra Fortune Coocie Soap. Den er veldig finkornet, så den brukte jeg bare 1 gang i uken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene

Jeg har også brukt denne i mange år, og kan ikke la være å ha den på badet. 

Dere altså, den solgte dere godt!

Endret av Helene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider