Trine E.

Øyenskyggeprimer

Anbefalte innlegg

O.G.

Wet N'Wild sin primer er fantastisk, den var til å begynne med en del av deres Fergie kolleksjon, men nu er den en del av det faste sortimentet i ny forpakning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg har urban decay sin primer potion anti aging og elsker den! Hatt den i årevis og den er utrolig drøy. Skyggene bare smelter på og legger seg pent uten å stripe seg. Takket være denne jeg i det hele tatt gidder å bruke øyenskygge (dog bruker jeg det ikke hver dag) uten blir det bare striper og tull da jeg har blanke øyelokk. Så, elsk på UD! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stjernefrukt

Jeg har alltid brukt ArtDeco sin, men ble sur på at den alltid tørket ut før jeg rakk å bruke den opp, og at jeg dermed har måttet kaste ubrukt produkt. 

Så nå sist kjøpte jeg Smashbox sin, utelukkende fordi den er på tube. Øyenskyggen holder fin hele dagen på meg, hvertfall. Synes vingen på eyelineren også holder seg bedre med denne, selv om jeg ofte renner mye av øynene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.
16 timer siden, Stjernefrukt said:

Jeg har alltid brukt ArtDeco sin, men ble sur på at den alltid tørket ut før jeg rakk å bruke den opp, og at jeg dermed har måttet kaste ubrukt produkt. 

Så nå sist kjøpte jeg Smashbox sin, utelukkende fordi den er på tube. Øyenskyggen holder fin hele dagen på meg, hvertfall. Synes vingen på eyelineren også holder seg bedre med denne, selv om jeg ofte renner mye av øynene.

Jeg har den også og det du beskriver irriterte meg så mye at jeg skrev mail til Artdeco om å være så snill å få den på tube. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stjernefrukt
30 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg har den også og det du beskriver irriterte meg så mye at jeg skrev mail til Artdeco om å være så snill å få den på tube. ;)

Det hadde vært greit å få den på tube ja. Jeg har alltid vært fornøyd med den, og synes den lukter så godt :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.
On 4.8.2016 at 11.02, Stjernefrukt said:

Det hadde vært greit å få den på tube ja. Jeg har alltid vært fornøyd med den, og synes den lukter så godt :P 

Vi får se hva de responderer nu.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Den forholdsvis nye MAC Prep+Prime 24-Hour Extend Eye Base er utrolig god!  På meg striper absolutt alle primere seg når jeg bruker de alene, men denne holder like bra som primer (feks NARS) + Paint Pot gjør, så jeg er imponert!! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarte

Har tidligere prøvd UDPP, og den gjør jo at øyenskyggen sitter kjempebra. Men reagerer på den og blir hoven i øynene etter å ha brukt den (nedtur). Har lenge tenkt på å bestille Nars sin, men har prøvd en fra Kicks eget merke de siste dagene og ble veldig positivt overrasket. Øyenskyggen sitter hele dagen, og jeg sliter vanligvis med at øyenskyggen striper seg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege

Jeg elsker NARS sin primer, men den er litt vrien å få tak i. Jeg kjøpte for litt siden NYX sin primer, ser frem til å teste den ut nå fremover :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fastfootforward

HVIS man bruker primer så skyggen og kajal sitter bra....kan man om man er 39 år kan man feks. bruke øyeskygge fremdeles? Eller ser det så stygt ut på så mye eldre?

Jeg syns kun øyesminke er veldig gøy; bruker ikke foundation eller rouge eller solpudder eller pudder eller bb cream eller noenting på huden - brukte litt før;

men om man bruker primer så den sitter bra....kan man tom bruke skimmerskygger som såkalt godt voksen?

Eller er det sånn man slutter med etter 35 år - jeg har ikke brukt sminke siden 2011 ca selv. Annet enn mascara og litt kajal og lebestift....lurer på dette virkelig mye. 

Om det er verdt det å kjøpe skygger og isåfall hvilket merke. For om det bare blir at man ser eldre ut så ja da......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarte

@fastfootforward Jeg er i begynnelsen av 30-årene og har ihvertfall ingen planer om å slutte med øyenskygge med det første. Synes egentlig man skal gå med det man synes er fint selv jeg. Og det finnes jo heller ingen fastsatt mal på hvordan f.eks en 39-åring ser ut så...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heidrun

@fastfootforward jeg er 38 og jeg har ingen planer om å endre sminkerutinene mine fordi jeg har endret tall :) Jeg bruker alt fra ingen sminke (ofte) til nøytral øyenskygge med kraftig leppestift og er veldig så fornøyd med det :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg er 37 år og bruker øyenskygger hver dag. Jeg følger ingen regler, men går etter hva jeg synes er fint på meg selv. Så alderen din hadde jeg ikke tatt hensyn til! Jeg er litt mer forsiktig med skimmer enn tidligere, men det er ikke fordi jeg føler meg for gammel, men at jeg ser det kan bli litt mye på morgenkvisten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg er også i 30-årene og har ikke tenkt å slutte å bruke øyenskygge. Bruker kun nøytrale matte eller halvmatte farger da, men det har jeg alltid gjort, så har ikke noe med alder å gjøre, jeg kler bare ikke glitter og skimmer. 

Urban decay naked og naked basics er de palettene jeg liker best. Trygge, pene bruntoner. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christine

@fastfootforward, jeg er eldre enn de fleste her, men bruker likevel øyeskygge hver dag. Jeg tenker at man bør gjøre det som gjør at man føler seg vel, og i hvert fall ikke tenke på hvor gammel man er :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludo

Jeg er 36(snart 37) og har ALDRI tenkt å slutte med skimmer i øyenskyggen :rotfl:

Jeg driter helt ærlig talt i om det fremhever en fin linje eller noe(unnskyld språket) - jeg sminker meg ikke for å skjule noe, men fordi fordi jeg liker fargene. 

Jeg tilpasser jo foundation etter hudtonen selvsagt, men det går jo mer på om man føler seg tørr/at den sklir eller ikke.

Hurra for all that glitters spør du meg </3 Bruker 5 øyenskygger nesten hver dag :P Men skal sies at jeg liker best relativt nøytrale toner, da. Og pudderfoundation/blush/solpudder(forsiktig dog), samt leppefarge. På en helt vanlig kontordag. Ser liksom mye bedre ut om man bruker litt av alt enn mye av noe synes iallefall jeg. 

Endret av Ludo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg brukte skimmer på en voksen modell på ett kurs for noen år siden og fikk masse skryt fra Jan Thomas fordi jeg viste at voksne kan bruke skimmer og at det er forskjell på skimmer og dryssende glitter. Den myten om at ting som reflekterer lys kun er for tenåringer er nettopp det: En myte :)

Så lenge basen er god og man ikke går for noe som drysser som fy; Kjør på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

UDPP revolusjonerte sminke for meg (jeg vil faktisk gå så langt som å si at de er skylden til øyenskyggehoardingen min.... Før den kunne jeg ikke bruke øyenskygger), men nå er jeg på slutten av min ørtende tube og den er litt sånn tykk og seig og ekkel. Egentlig ville jeg prøve Anti-Agin denne gangen, men fordi Kicks ikke ser ut til å føre den har jeg begynt å spekulere på å teste noe annet... I tillegg sminket jeg stemoren min til bryllup i går og på rynkete øyelokk ble den for "seig", så veldig åpen for noe tynnere.

Drar derfor opp denne tråden igjen for å høre hva dere sverger til nå?

Jeg husker jeg prøvde NARS sin en gang og mener jo jeg var fornøyd med den, men likte ikke forpakningen så godt. Dog åpen for å teste den igjen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Jeg bruker NARS sin. De har kommet med farge i nå, og den er skikkelig god for meg som trenger å tone ned min naturlige øyelokkfarge. Til fargerik sminke bruker jeg UD Freebase som er hvit, men må kjøpes på UD sin side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg fikk tips om Wet n wild sin, kjøpte den nettopp på Europris.

Før forumtiden brukte jeg Elizabeth Arden Eye fix og Art deco sin på krukke,  de har jeg lyst å prøve å prøve igjen for å se om jeg liker de like godt nå som jeg har testet mange andre primere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

NARS sin er overlegen, spør du meg. Og no kan du også kjøpe den med farge dersom det trengs. Eg har den vanlege, sidan eg trengte ny før Kicks fekk inn med farge. Enig i at det ikkje er ideell forpakning, men når eg fjernar stopparen etter at den tilsynelatande tom, så får eg jo tilgang på resten :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg har brukt UDPP fast i flere år, men nå har jeg begynt å bruke NYX HD eyeshadow base og er fornøyd med den! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg har nå kjøpt og tatt i bruk Too Faced sin etter å ha brukt UDPP fast i mange år. Drittlei UDPP nå, så godt å kunne bruke noe annet. :) Har ikke prøvd den mer enn noen få ganger, men liker den veldig godt til nå. Har en uåpnet UDPP anti age på vent også, men den blir åpnet først når Too Faced er oppbrukt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla

bruker UDPP i eden nå, elsket den før (i gammel pakning som alle mente var fæl hehe), men hater den nå i ny forpakning, det kommer for mye produkt! har heldigvis en ny nars liggende, tar ut stopperen når jeg tror den er tom og har ett par mnd til! :) prøvd too faced sin før og likte den godt, likte ikke art deco sin. har ikke prøvd noen av de billigere variantene. får se om jeg kjøper en når jeg har kommet ett stykke med nars. men det er det produktet jeg sjelden har mer enn 2 av i kolleksjonen min... merkelig nok! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider