Sign in to follow this  
Belle

Håndkrem

Recommended Posts

Belle

Tenkte vi kunne ha en egen håndkrem-tråd, jeg! :) Har liksom aldri funnet håndkremen i mitt liv, så jeg er på stadig utkikk. Hva er din favoritthåndkrem og hvorfor?

Min nestenfavoritt er Caudalie sin. Har en LE som snart er tom nå (Miel de Vigne heter den - lukter deilig av honning og urter), og trenger ny. Jeg skulle ønske den var litt rikere, ellers hadde den vært helt perfekt! 

Har også en liten prøve av L'Occitane sin originale, og selve kremen er jo helt fantastisk! Lukten er dessverre helt forferdelig for min nese - jeg var småirritert på sidemannen min på flytoget fordi han liksom hadde brukt et tonn med vaskemiddel på klærne sine, før jeg fant ut at det var hendene mine som luktet så sterkt:razz-drunk: - så den klarer jeg ikke å bruke noe særlig. Noen som har prøvd noen andre varianter fra L'Occitane? :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marusken

L'occitaine er en av mine favoritter, men handles kun på taxfree. Samtidig får du MYE produkt for pengene, ei venninne hadde kjøpt Clinique sin håndkrem i helga, det var vel 75 ml for ca 150, L'occitaine er 150 ml for 200. Dyr, men drøy. Anbefaler ikke den med roser i alle fall, har en liten prøve og... nei. Den med noen blomster på lukter også litt for mye.

Når jeg ikke kjøper den er jeg veldig (veldig) glad i Soap & Glory Hand Food! Den lukter litt, så test den før du kjøper :)

Elisabeth Arden 8-hour fungerer også, men gir ikke like mye fukt som disse to over :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Takk for tips @Marusken! Rose skyr jeg alltid unna uansett, så du trenger ikke være redd for at jeg skal prøve meg på den. :giggle: Tenkte kanskje at den med lime kunne vært noe for meg!

Soap & Glory skal jeg lukte på neste gang jeg er på Boots. :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anna

Min favoritt er fra Lepo og heter bare hand creme with olive oil. Aner ikke hvor man får tak i den da, siden jeg kjøpte den siste butikken hadde før de la ned... Også veldig glad i L'occitaine, men synes det er så dyrt for en håndkrem. Har brukt opp en tube med Soap & Glory Hand Food også, når jeg tenker meg om. Likte ikke lukta så veldig godt, men om jeg noen gang går tom for håndkrem og trenger det asap kommer jeg til å kjøpe den igjen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Har også en liten prøve av L'Occitane sin originale, og selve kremen er jo helt fantastisk! Lukten er dessverre helt forferdelig for min nese - jeg var småirritert på sidemannen min på flytoget fordi han liksom hadde brukt et tonn med vaskemiddel på klærne sine, før jeg fant ut at det var hendene mine som luktet så sterkt:razz-drunk: - så den klarer jeg ikke å bruke noe særlig. Noen som har prøvd noen andre varianter fra L'Occitane? :) 

Er helt enig med deg mtp effekt og lukt. Jeg bruker den over natta pga lukten, i tillegg til at den legger igjen en liten hinne lenge etterpå. Våkner opp med supermyke hender :)  Ellers har iherb noen gode håndkremer, og de har mange med lite eller ingen lukt.

Husker jeg rett bruker du noen Koreanske? Har du prøvd noen Koreanske håndkremer? Har hørt Goodal har noen gode kremer, og leste i går at noen med tørre og sprukne hender hadde god effekt av Leaders Mediu Hand Cream Snail. Har en fra Innisfree på vei, men har hørt at Koreanske kremer gjerne lukter kraftig : /

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Er helt enig med deg mtp effekt og lukt. Jeg bruker den over natta pga lukten, i tillegg til at den legger igjen en liten hinne lenge etterpå. Våkner opp med supermyke hender :)  Ellers har iherb noen gode håndkremer, og de har mange med lite eller ingen lukt.

Husker jeg rett bruker du noen Koreanske? Har du prøvd noen Koreanske håndkremer? Har hørt Goodal har noen gode kremer, og leste i går at noen med tørre og sprukne hender hadde god effekt av Leaders Mediu Hand Cream Snail. Har en fra Innisfree på vei, men har hørt at Koreanske kremer gjerne lukter kraftig : /

​Isj, over natta klarer jeg ihvertfall ikke å bruke den. Da drømmer jeg om lukten, og våkner omtrent kvalm. Jepp, har prøvd det én gang for mye. *ler*

Jeg har ikke prøvd noen koreanske, enn så lenge. Dvs, jeg prøvde en prøve av bananen fra Tonymoly tror jeg det var, men den var ikke rik nok - i tillegg til at jeg sikkert hadde blitt lei lukta etterhvert. Har sett litt på Skinfood Shea Butter håndkrem, siden jeg stort sett alltid er fornøyd med produkter derfra, og fordi jeg liker veldig godt den med sheasmør fra Body Shop. :) Men takk for tips! :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Christine

Jeg er også veldig glad i L'occitane sine bortsett fra rose, tror nok jeg liker almond aller best. Akkurat nå har jeg en fra Kicks som i hvert fall ikke fungerer, må få kjøpt meg noe annet snart. Dette settet fra Mary Kay er for øvrig noe av det beste jeg har vært bort i (tror det er dette), mener også at en eller annen her inne er enig med meg, mulig det var Camelam?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

​Isj, over natta klarer jeg ihvertfall ikke å bruke den. Da drømmer jeg om lukten, og våkner omtrent kvalm. Jepp, har prøvd det én gang for mye. *ler*

Jeg har ikke prøvd noen koreanske, enn så lenge. Dvs, jeg prøvde en prøve av bananen fra Tonymoly tror jeg det var, men den var ikke rik nok - i tillegg til at jeg sikkert hadde blitt lei lukta etterhvert. Har sett litt på Skinfood Shea Butter håndkrem, siden jeg stort sett alltid er fornøyd med produkter derfra, og fordi jeg liker veldig godt den med sheasmør fra Body Shop. :) Men takk for tips! :D 

​Haha huff, ser den :P Jeg sovner heldigvis med henda langt unna ansiktet. Jeg har også prøvd bananen, og synes den var god på litt dehydrert hud men lukten ble jeg veldig uvel av : / Skinfood har mye godt ja, du får si ifra hvis du prøver den :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Vichy nutriextra hand cream! Lenge siden jeg har hatt den nå, men likte den veldig godt. L'occitane (shea) synes jeg er helt grei. Samme med Soap and Glory hand food. Ikke nok fuktighetsgivende til hendene mine.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Har kronisk eksem på hendene som har blitt mye verre siden jeg begynte å jobbe i butikk, så må smøre hele tiden. Det som funker best er Body Shop sin Hemp håndkrem, men den er klissete og bruker lang tid på å trekke inn. Har Loccitane sin på jobb så jeg slipper å legge igjen fettmerker over alt. Mandomserum eller lignende under hjelper mye, og aller best er rekkefølge Mandom - kokosolje - hempkrem 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg bruker en fra lush som lukter mindre fint men som er kjempe god! Har dessverre dratt av merket, me jeg tror den heter helping hands!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

Jeg har lagt min elsk på I Love...-håndkremene! Spesielt den røde! Trekker fort inn, lukter godt, og etter et par netter med den har den reddet oppsprukne hender :) Skambillig på Douglas!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludde

Jeg hører en unnskyldning for å legge inn en bestilling på Douglas :D Jeg er på jakt etter ny håndkrem for jeg er så lei av de jeg har. Skal absolutt teste I Love...

Bruker forresten DR. Greve håndrem nå, den virker ganske bra, men lukter høgg!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
loruffa

Favoritten er de fra Crabtree and Evelyn!  Kommer i flere lukter, noen sterkere enn andre, den jeg liker best er den med avokado tror jeg det var, lukter veldig godt og friskt, men ikke så sterkt, pluss at den er ekstra fuktighetsgivende :cute:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk

Favoritten er de fra Crabtree and Evelyn!  Kommer i flere lukter, noen sterkere enn andre, den jeg liker best er den med avokado tror jeg det var, lukter veldig godt og friskt, men ikke så sterkt, pluss at den er ekstra fuktighetsgivende :cute:

Enig. Den er vanvittig god. Gler meg til eg kan åpne min siste tube av den. Må berre bruke opp ein 3-4 andre først. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Christine

Jeg drar opp igjen denne. Jeg har fremdeles ikke funnet håndkremen i mitt liv Er enig med alle de som skryter av L'Occitane, men den koster mye. Akkurat nå har jeg begynt på denne, men etter to netter er jeg langt fra imponert. Har bestemt meg for å gi den en sjanse ut uken, hvis ikke så få får det bli en ny.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg synes stadig at Aco Sense&Care (den rosa) er best til vanlig bruk, og enten Body Shop Hemp Hand Butter (i krukke), eller Glycinello til krisetilstander. Sistnevnte bruker jeg også på sønnen min, som får røde, oppsprukne fingrer pga eksem. Glycinello inneholder glyserol, som er en veldig god fuktbinder. Denne er litt klissete og seig, men den holder bedre på fukten enn noe annet jeg har prøvd. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Christine

Jeg synes stadig at Aco Sense&Care (den rosa) er best til vanlig bruk, og enten Body Shop Hemp Hand Butter (i krukke), eller Glycinello til krisetilstander. Sistnevnte bruker jeg også på sønnen min, som får røde, oppsprukne fingrer pga eksem. Glycinello inneholder glyserol, som er en veldig god fuktbinder. Denne er litt klissete og seig, men den holder bedre på fukten enn noe annet jeg har prøvd. 

Kanskje jeg skal prøve den fra Aco du skryter så mye av. Glycinello klarer jeg dessverre ikke verken lukt eller konsistens på. Både mamma og mormor har brukt den i alle år, men jeg får brekninger bare jeg kjenner duften. Det er ikke ofte jeg reagerer sånn, men denne er altså et av få unntak :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Kanskje jeg skal prøve den fra Aco du skryter så mye av. Glycinello klarer jeg dessverre ikke verken lukt eller konsistens på. Både mamma og mormor har brukt den i alle år, men jeg får brekninger bare jeg kjenner duften. Det er ikke ofte jeg reagerer sånn, men denne er altså et av få unntak :P

Neutrogena har en med lik konsistens og effekt, men den finnes i uparfymert utgave; apotek og Vita har Neutrogena.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Line

Jeg har bare brukt den beige ACO-kremen, Rich tror jeg den heter. Er den rosa bedre @Magpie? Jeg er veldig fornøyd med den beige. 

L'Occitane håndkrem er fint julegaveønske @Christine Da kan du lagre opp til 2016 :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg har bare brukt den beige ACO-kremen, Rich tror jeg den heter. Er den rosa bedre @Magpie? Jeg er veldig fornøyd med den beige. 

L'Occitane håndkrem er fint julegaveønske @Christine Da kan du lagre opp til 2016 :) 

Din beige er min rosa, tror jeg, for det er akkurat den kremen jeg skryter av, også. :D Den heter visst Cosmica nå. Jeg kjøpte to-for-en i sommer, og har en rett foran meg, samt en på nattbordet. Jeg blir litt fristet til å teste bodylotionen i samme merke. Jeg er blant de få som synes shea-håndkremen fra L'Occitane er skikkelig oppskrytt; den er ekstremt sterkt parfymert, og jeg synes ikke effekten holder særlig lenge, heller.

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Aha, var redd for at jeg hadde gått glipp av noe :P Liker den kremen godt. Veldig jobbvennelig. 

Ja, den gir litt effekt, trekker greit inn, og lukter diskret. Jeg liker også at den er billig, med mitt håndkremforbruk. :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider