Sign in to follow this  
Sunniva

Vippetang - anbefalinger?

Recommended Posts

Sunniva

Jeg trenger en ny vippetang. Den jeg har nå er fra Sephora sitt eget merke og ble kjøpt i 2012 og synger nå på det siste verset. Kanskje kan jeg bare kjøpe nye sånne pads, for jeg er vel egentlig fornøyd nok med vippetangen, men så har jeg bare de fra H&M å sammenligne med også da... Kanskje finnes det noe enda bedre der ute? Har dere noen anbefalinger? Har skjønt at Shu Uemura er favoritten hos mange, er det virkelig så stor forskjell på dem? haha! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

Jeg har dessverre ingen å anbefale, men jeg tror det er litt individuelt hvor godt de forskjellige passer med tanke på størrelsen på øyet? Det gir i allefall mening i hodet mitt :beauty: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunniva

Jeg har dessverre ingen å anbefale, men jeg tror det er litt individuelt hvor godt de forskjellige passer med tanke på størrelsen på øyet? Det gir i allefall mening i hodet mitt :beauty: 

​Definitivt! Men hvor skal man gå for å prøve alle, liksom? Det er jo ikke realistisk :rotfl:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg har tre; Shiseido, Shu Uemura, og den fra Emite som kom i en av de to Glossyboxene jeg prøvde før jeg gav opp. Shiseido har alt for lite kurve for mine øyne; den er nok beregnet for asiatisk øyeform. Shu Uemura er litt bedre, men kan klype meg litt uansett hva jeg gjør. Emite er veldig, veldig god til min øyefasong, men selvsagt vet jeg ikke hvor man får tak i merket...

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Jeg elsker også Emite, jeg fikk den på samme måte som Mags, så vet dessverre heller ikke hvor ellers man får tak i den :( Når det er sagt så hjelper det utrolig mye å bytte ut putene i en vippetang, da :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg elsker også Emite, jeg fikk den på samme måte som Mags, så vet dessverre heller ikke hvor ellers man får tak i den :( Når det er sagt så hjelper det utrolig mye å bytte ut putene i en vippetang, da :) 

​Jeg tror den må være utviklet for skandinaver, for både Shu og Shiseido er mye flatere i kurven, og klyper meg i øyelokket. :( 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Jeg har brukt Shiseido de siste årene og er kjempefornøyd :) Med god teknikk får jeg en bøy som varer selv etter jeg har fjernet mascaraen. Har runde øyne som går litt nedover i ytterkant, og vippetangen passer godt til mine øyne. Brukte billigvariant(husker ikke merket) før, og da forsvant bøyen iløpet av dagen. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bitteliten

Jeg har en fra Le metier de beaute, som jeg liker godt. Den lugger litt av og til, men det er til å unngå. Jeg synes bøyen blir fin, og føler den er skånsom mot vippene.  Lurer på om jeg kjøpte den på SpaceNK.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg har nettopp kjøpt Tweezerman sin og elsker denne. Kliper meg ikke og gir en veldig holdbar og myk bøy, uten den knekken som mange bilige varinter kan gi. Stor pluss for at det kommer så mange ekstra puter med i pakken. Denne har heller ikke lugget meg (sålangt), noe min gamle fra Beter gjore om jeg var for kjapp på hånden.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja

Jeg har Shu Umeura og kommer ikke til å vurdere noe annet noen sinne. Den er bare fantastisk. Jeg syns den passer fint til øyefasongen min, men den er ikke perfekt. Men siden den er så grei, enkel og aldri klyper eller lugger så elsker jeg den! Og jeg tror du får med en ekstra pad når du kjøper, så du kan ha den ganske lenge, tror min er fra 2008.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

En venninne av meg hadde brukt vippetang fra H&M i mange år (tror det var en variant med fjær på siden hun måtte kjøpe ny jevnlig), og kunne ikke skjønne hvorfor jeg ville ha så ''dyr'' vippetang. Helt til jeg klarte å overtale henne til å kjøpe Shiseido sin, og nå forstår hun hvor enorm forskjell det er. :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid

Jeg hadde ei stund en fra Sephora sitt eget merke og den lugget veldig. Nå har jeg hatt Shiseido sin i noen år og er veldig fornøyd med den :) ingen napping eller lignende. Har en ekstra pute, men har ikke trengt å bytte enda.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunniva

Jeg hadde ei stund en fra Sephora sitt eget merke og den lugget veldig. Nå har jeg hatt Shiseido sin i noen år og er veldig fornøyd med den :) ingen napping eller lignende. Har en ekstra pute, men har ikke trengt å bytte enda.

​Min fra Sephora lugger ikke, men jeg ser at de har noen forskjellige typer da. Så jeg er litt usikker på hva jeg skal gå for.. Tror ikke de selger de putene utenom heller, så blir sikkert uansett en helt ny vippetang. Står mellom Shiseido og Shu Uemura.. hmmm.. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maiken

Har 3 forskjellige. Shu Uemura, Shiseido og en fra MAC, og til mine litt dype øyne, passer MAC sin desidert best. Men ingen av de når alle vippene.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk

​Jeg klarte ikke å finne ut om de sender til Norge? For meg er vippetangen derfra bedre enn de to andre jeg har (Shiseido og Shu Uemura).

Eg får valgt Norway i kassen ved utsjekk i alle fall, så eg trur nok det. Ser også ut som det er gratis frakt. Ekstra puter til vippetangen kostar 30 kr. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Aurelia

Jeg kjøpte meg nettopp Shu Uemura sin, men etter min mening er puten dessverre for hard.. Må holde lenge får å få bøy! Liker bedre shiseido sin av de litt dyrere merkene. Hvis du er ute etter en billig variant er faktisk revlon sin veldig god! Den hadde jeg i 6år nå uten å bytte pute! Renset den selvfølgelig med sminkefjerner og antibac innimellom, så mtp holdbarhet er jeg superfornøyd med Revlon

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stine

Har den fra Emite, og Shu Uemura S Curler. Er veldig glad i begge, men bruker Emite mest fordi det går raskere... :P S Curler burde vel passe de fleste øyne da. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Kjøpte meg en fra Kiko som jeg prøvde for første gang i dag. 100 ganger bedre enn den gamle ekle jeg hadde, men det sier ikke så mye. Jeg har små og ganske buede øyne, som er en utfordring for vippetenger, men denne går fint. Litt stor, men perfekt når jeg legger den med ytterste vippene ytterst :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
kvm

Jeg er har shiseido sin vippetang, og er veldig fornøyd med dem. Har ikke eid så mange vippetenger i livet mitt, faktisk bare to tror jeg, men kresne meg har ikke følt noe behov for å prøve noe nytt enda. :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Kjøpte meg en fra Kiko som jeg prøvde for første gang i dag. 100 ganger bedre enn den gamle ekle jeg hadde, men det sier ikke så mye. Jeg har små og ganske buede øyne, som er en utfordring for vippetenger, men denne går fint. Litt stor, men perfekt når jeg legger den med ytterste vippene ytterst :) 

​Jeg er enig med at Kiko sin er god. Jeg har min derfra også, og den funker så utrolig bra. Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan klassifisere øynene mine da. De er ganske typiske? :P 

Ellers så har jeg en fra H&M og den bruker jeg ikke. En fra Elf (den er dårlig, gir ikke noe bøy) og en fra ebay. Er også fornøyd med den fra ebay til 8 kroner. Men den holdt i 7 måneder :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

Hatt noen fra HM, og en fra E.L.F. Var faktisk veldig fornøyd med sistnevnte (kjøpt i 2008) og hadde den i mange år. Den forsvant en gang i fjor og jeg har ikke kjøpt ny.  Vurderer veldig å bestille fra emite da! 

Jeg er ikke så kresen da. Har ganske buede vipper, men greit med en ekstra piff noen ganger :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Jeg vil også ha buede vipper naturlig :( Mine er buede innerst, rette i midten og heeelt ytterst vokser de nedover. Lange og fine ellers, men som mamma pleier å si ''mye vil ha mer''....

Edited by PewPew

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider