Gå til innhold

Hodebunn

Anbefalte innlegg

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• Andrea

11

• Azur

9

• Smudge

7

• vakkerlakk

7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er sikkert flere som sliter med ulike hodebunnsplager, så jeg tenkte vi kunne ha en tråd med tips og råd. Selv har jeg veldig fet hodebunn, og vil helst vaske håret hver dag. Jeg vasker håret an

4 dager uten hårvask! Superrekord!!! Så langt elsker jeg kerium. Skal ikke påstå at det var lekkert i dag, men reddet det med oppsatt frisyre.

Jeg kjøpte Kerium (den blå gjennomsiktige flasken med klar shampoo inni, ja?) her om dagen og prøvde den for første gang i dag; hei silkehår! Håper bare dem hjelper på hodebunnen min, for den flasser

Posted Images

• 2 weeks later...
  • 4 months later...

Jeg kjøpte Kerium (den blå gjennomsiktige flasken med klar shampoo inni, ja?) her om dagen og prøvde den for første gang i dag; hei silkehår! Håper bare dem hjelper på hodebunnen min, for den flasser og klør, og jeg er avhengig av å vaske håret annenhver dag, og bruke tørrshampoo de dagene jeg ikke vasker det.

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har slitt med kronisk eksem på hendene som for første gang på mange år er omtrent helt borte nå. Vært det i flere måneder også, så ikke et blaff. Jeg aner ikke om det er graviditeten eller om kerium kan ha hatt en effekt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Kerium (den blå gjennomsiktige flasken med klar shampoo inni, ja?) her om dagen og prøvde den for første gang i dag; hei silkehår! Håper bare dem hjelper på hodebunnen min, for den flasser og klør, og jeg er avhengig av å vaske håret annenhver dag, og bruke tørrshampoo de dagene jeg ikke vasker det.

Jeg har ikke prøvd den i blå flaske, men den høres jo interessant ut :) 

Intensivsjampoen i hvit flaske har jeg blitt veldig glad i, den ryddet fort opp da jeg kom hjem fra ferie i sommer med en hodebunn som hadde reagert på sjampo fra Ogx. Jeg var også en periode (nesten 1 mnd) uten vanlig sjampo fordi coverbrands brukte en evighet å sende den jeg hadde bestilt fra davines, og da brukte jeg Kerium hver gang jeg vasket håret. Mer enn anbefalt som kur, men merket ikke noe negativt av det :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd den i blå flaske, men den høres jo interessant ut :) 

Intensivsjampoen i hvit flaske har jeg blitt veldig glad i, den ryddet fort opp da jeg kom hjem fra ferie i sommer med en hodebunn som hadde reagert på sjampo fra Ogx. Jeg var også en periode (nesten 1 mnd) uten vanlig sjampo fordi coverbrands brukte en evighet å sende den jeg hadde bestilt fra davines, og da brukte jeg Kerium hver gang jeg vasket håret. Mer enn anbefalt som kur, men merket ikke noe negativt av det :) 

Hva, har jeg kjøpt feil?! :frown-big: Jeg spurte bare etter Kerium fra LRP, og da ble jeg vist denne.. :dont-know:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva, har jeg kjøpt feil?! :frown-big: Jeg spurte bare etter Kerium fra LRP, og da ble jeg vist denne.. :dont-know:

Det er ikkje sikkert dei hadde den andre. Men den Keriumen eg og andre har kjem i liten flaske (125ml?) og i eske. Den blir anbefalt å bruke som kur 1-2 gongar i veka i 6 veker. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikkje sikkert dei hadde den andre. Men den Keriumen eg og andre har kjem i liten flaske (125ml?) og i eske. Den blir anbefalt å bruke som kur 1-2 gongar i veka i 6 veker. 

Nåh! Koster den mye, da? Spørs om jeg får gå innom et annet apotek og se etter den i dag..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meiner at den er for tørr, men at den har god effekt på feit hodebunn også :)

Samme som Nisim, da. Der er den blå ganske "allround" mens den i gull er for spesielt interesserte.

Noen som har sammenlignet ingredienser i Nisim vs LRP, forresten? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hodebunnen min går amok nå... Har brukt en Gliss-sjampo de siste månedene, men når den ble tom måtte jeg haste innom Rimi en kveld og kjøpe Garnier Fructis.... Hodebunnen er ikke fornøyd. Kløe og flasse til de grader. Sliter alltid med flass på vinteren, så regner med at det er fordi hodebunnen er tørr/dehydrert. I fjor vinter brukte jeg Redken scalp relief, og den funket bedre enn noe annet jeg har prøvd, men fortsatt flassing. Kanskje Kerium er noe for meg også? :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I fjor vinter brukte jeg Redken scalp relief, og den funket bedre enn noe annet jeg har prøvd

Åh, nei! Jeg kastet nylig de to som ikke ble solgt da du kjøpte din fordi jeg anså dem for gamle til ny runde på BKM. Hadde jeg visst dette skulle du fått dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, nei! Jeg kastet nylig de to som ikke ble solgt da du kjøpte din fordi jeg anså dem for gamle til ny runde på BKM. Hadde jeg visst dette skulle du fått dem.

Ååh! Jeg har tenkt på deg mange ganger i det siste, og lurt på om jeg skal høre om du fortsatt hadde noen igjen. Jaja.. :P Nå er jeg er på leting etter noe enda bedre, for jeg ble ikke helt kvitt problemet. Mulig ingenting fjerner problemet helt, men det er jo lov å håpe.

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 weeks later...

Det er som om hodebunnen min blir imun mot shampoer, LRP sin fungerte ok (ikke perfekt, men har hatt værre..!) i begynnelsen, men nå i september begynte jeg å flasse igjen, type ekstrem eksemflassing med store flak som henger fast  hodebunn og hår og gir sår om jeg piller. Blitt værre og værre før det plutselig blandet seg inn tørre og dryssende flak, som så fint fester seg på skuldrene mine i skikkelig head and shoulder reklamestil...Digg...

Jeg endte nå opp med Korres sin mot flassende og tørr hodebunn og etter en gangs bruk er hodebunnen min allerede synlig bedre. Jeg har fortsatt flassende og skallende områder, men det fine drysset forsvant nesten helt ved første vask. Ikke har jeg klødd heller siden den vasken. Denne inneholder salisylsyre og diverse fuktighetsgivende ingredienser, så spent på om kombinasjonen vil fungere i lengden. Jeg føler at håret mitt er litt mer fettet enn vanlig, to dager etter vask, og jeg vet av erfaring at eksemen blusser opp om hodebunnen min blir fet over lengre tid, men håper jeg kan klare å bli kvitt flakingen og veksle mellom mer rensende shampo og denne og fortsat holde ting i sjakk.

*krysse fingrer og tær*

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider