Gå til innhold

Hodebunn

Anbefalte innlegg

3 timer siden, vakkerlakk said:

Nei, men slit med hodebunnen sjølv for tida @Andrea. Har gått til innkjøp av skrubb frå the body shop og håpar den skal ha litt effekt. Ellers tenker eg å kjøpe Kerium igjen... 

Hodebunnskrubb? Det hørtes spennende ut! Jeg får litt klumper (æsj haha) i i bakhodet og ved ørene, og flakflass på toppen. Jeg ser for meg at skrubb, Kerium (eller annet lignende) og en skikkelig fuktboost for hodebunnen ville vært bra?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• Andrea

11

• Azur

9

• Smudge

7

• vakkerlakk

7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er sikkert flere som sliter med ulike hodebunnsplager, så jeg tenkte vi kunne ha en tråd med tips og råd. Selv har jeg veldig fet hodebunn, og vil helst vaske håret hver dag. Jeg vasker håret an

4 dager uten hårvask! Superrekord!!! Så langt elsker jeg kerium. Skal ikke påstå at det var lekkert i dag, men reddet det med oppsatt frisyre.

Jeg kjøpte Kerium (den blå gjennomsiktige flasken med klar shampoo inni, ja?) her om dagen og prøvde den for første gang i dag; hei silkehår! Håper bare dem hjelper på hodebunnen min, for den flasser

Posted Images

1 hour ago, Andrea said:

Hodebunnskrubb? Det hørtes spennende ut! Jeg får litt klumper (æsj haha) i i bakhodet og ved ørene, og flakflass på toppen. 

Det der høres akkurat ut som Seborré eksem, også kalt flasseksem. Det gir nettopp slike klumper. I så fall er det ingenting som er bedre enn Fungoral shampo på apotek. Syns den er helt grei for håret også, gir volum.

Endret av Azur
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, Andrea said:

Hodebunnskrubb? Det hørtes spennende ut! Jeg får litt klumper (æsj haha) i i bakhodet og ved ørene, og flakflass på toppen. Jeg ser for meg at skrubb, Kerium (eller annet lignende) og en skikkelig fuktboost for hodebunnen ville vært bra?

Hehe, sånn kan eg også få, og eg har ein teori om at det er seborreisk eksem, men har aldri fått det sjekka ut av hudlege. Brukar å klare å halde det i sjakk, men sånn i overgangen sommar/haust/vinter så er det mareritt kvart år. Den skrubben syns eg var litt deilig. Blir jo ein skikkeleg rens av håret og hovudbunnen. Tenker at det tek vekk ein del produktrestar og sånn, men om det hjelper på kløe/flass veit eg jo ikkje. Men i tilfelle produktrestar triggar kløen så tenkte eg det var verdt eit forsøk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 weeks later...

Jeg kjøpte Kiehls Magic Elixir Restructuring Concentrate for en uke siden, og har brukt den to ganger. Etter første bruk var flassen nesten borte, og nå har jeg ingenting. Klæsjer en generøs mengde over hele hodebunnen, masserer inn og lar virke 10-15 min før hårvask. 

Spent på om det gode resultatet holder seg utover vinteren, og det har jo ikke blitt skikkelig kaldt og guffent enda. Optimistisk foreløpig, hvertfall! Jeg har ikke endret noen rutiner, kun innført denne :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 months later...

For dere som sliter mye med seboreisk eksem i hodebunn men ikke har noe suksess med bruk av fungoral vil jeg anbefale åteste ut selukos. Her i hus har mannen begynt å bruke den og så lenge han bruker den jevnlig så er han helt flassfri og klør ikke mer 👍😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 years later...

Jeg har slitt med tørr og kløende hodebunn, som jeg nå har funnet løsningen på. The ordinary borage seed oil.
Brukte den opprinnelig i ansiktet da jeg begynte med Tretinoin og var veldig tørr og flassete. Trenger den ikke i ansiktet lengre, så da masserte jeg den lille resten jeg hadde av oljen i hodebunnen. Lot det virke i et par timer og vasket så håret på vanlig vis. Hodebunnen ble merkbart mye bedre!

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider