Anna

Hvilken sminke pakker du med på ferietur?

Anbefalte innlegg

Anna

Reiser til Tenerife i morgen, og bruker dagen i dag på pakking. Kan ta bilde av det jeg har i sminkeveska når jeg er ferdig, men er veldig nysgjerrig på hva dere andre anser som nødvendigheter (og unødvendigheter) på ferieturer også :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

En favorittfoundation som passer til litt farge, og en concealer. Beauty flash balm, to blusher (en kald og en varm, oftest melba og en til). En nøytral leppestift og en eller to i sterkere farge. Pleier å ta med prøvestørrelser av hudpleie og hårpleie så langt jeg har det. Et naked-palett, oftest 2eren og ett med litt mer farger, ofte Kiko bright lights. Eyeliner, MUS dusty smoke og chocolate cheesecake. En hverdagsmaskara (clump defy) og en med mer volum. Og så børster selvfølgelig, tar med en del der, tar ikke så stor plass :)

edit: glemte kremskygge. Har i alle fall med painterly, og gjerne et par til. 

Endret av Minnea

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marusken

Oi, det kommer jo veldig an på hva slags ferie. Solferie, fjellferie, storbyferie! Jeg liker uansett å pakke lett.

Men jeg kan ta storby og fjell, for det er det jeg har gjort i det siste. Til en sydentur tror jeg at jeg ville ha gått for ingen foundation og heller bare concealer faktisk (solkrem selvsagt). Pudder for å ikke bli blank. Rett og slett fordi jeg blir fort brun, og det blir bortkastet plass med foundation! Ellers veldig likt storby, kanskje noen flere øyeskygger om man skal litt mer ut?

Storby:

Foundation, concealer, pudder, en bronzer og blush. Øyebrynsting. En svart eyeliner, en quad fra Mac (med f.eks Shroom, All that Glitters, Cork, Embark), paint pot, og mascara. Kanskje en highlighter. Noe jeg kan bruke både til å gå i byen og eventuelt ut på kvelden, men så gidder jeg ikke drasse med meg for mye heller :)

Fjell:

Cc-cream (f.eks Smashbox med spf 30), concealer, pudder. Paint pot, mascara, øyebrynsting :) Solkrem generelt. Jeg bruker Mac Omega i øyebrynene, kanskje en ekstra kost til å ha i globalen til kvelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heidrun

Jeg  er ekstremt lat med sminke på tur så her går det i enten vannfast kremøyenskygge eller Ud primer potion i Sin, maskara og lipgloss eller leppestift. Har prøvd å ha med mer men har innsett at jeg ikke bruker det uansett. Har med prøvestørrelser eller reisestørrelser av all hudpleie og parfyme. På ferie lar jeg latskapen vinne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg er på ferie nå, og har pudderfoundation, concealer, Dipbrow, foundation i en prøvekrukke, tre blusher, for mange leppeprodukter, to kremskygger og en geleliner, sistnevnte blir knapt brukt, det går i base, bryn og blush. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Jeg pleier å ta med meg de vanlige hudproduktene, dvs concealer, foundation og Halo-pudder, samt øyenskyggetrioen og en palett, et par eyelinere, et par-fem blusher, highlighter og solpudder, og selvsagt mascara og brynfarge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla

jeg kjører ganske fast rutine på dette, og f.eks de siste turene mine 1-3 uker har jeg stort sett hatt med meg dette: 

øyenskygger: wet n wild sin trio walking on eggshells og singelen brulee (billige men veldig bra skygger, og ikke krise om noe knuses...) 

baser: en øyenskyggeprimer, samt laura mercier caviar sticks eller mally sine. (sparer plass ved å ikke måtte ha med både krukke og kost (color tatoo eller paint pot) ). 

2 blusher, gjerne en litt "knall" og en naturlig. 

linere: too faced sin natural lip liner, en brun eyeliner og en lys (rue bonaparte). 

kaneboo pudder, 1 foundation, base og nyx highlighter. 

1 mascara og 2 leppestift og glosser. 

føler jeg kjører ganske safe på tur, er sjelden jeg gidder å ta med concealer.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg kjører veldig basic med produkter jeg stoler på og som jeg vet er ukompliserte og enkle å bruke, ofte er det de samme jeg har med når jeg sminker meg på jobb, nettopp fordi jeg kjenner produktene så godt at de funker i alt lys og de fleste forhold).

Primer

Foundation med medium dekkevne (Dior Forever er favoritten!)

Consealer til urenheter (Maybelline)

Consealer til under øynene (ArtDeco)

Pudder til å sette det hele med (Isadora eller MSFN)

Isadora sitt skulpteringshjul (Bronzer/contour, blush og highlight)

En mer skimrende peachy blush (Hot mama eller MAC Rings around Saturn)

Mascara (Tubevariant!)

Vippetang

Øyenbrynsblyant

Øyenbrynsgele med farge

Øyenskyggeprimer

En vannfast liner i mørk brun eller sort

En shitload med ulike leppestifter og lipglosser som jeg ikke bruker men liker å ha "just in case" ;)

Jeg har skjeldent med øyenskygger lenger, hjulet til Isadora funker for meg. Er jeg på ferie kan jeg heller foukusere på frisk hud og leppefarger og la øynene være natulige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Norast

Jeg reiser på sydenferie om en uke, og tenker å pakke med meg dette:

- Krem- og pudderfoundation
- Concealer

- Vannfast maskara

- Brynsgreier (aqua brow og gimme brow)

- Nøytral øyenskyggepalett (tipper jeg tar med en quad med nøytrale MAC-skygger eller Naked 1)
- Solpudder
- Ferskenrosa blush
- Vippelim og et par naturlige vipper
- Tre leppestifter (en MLBB, en nude og en mer spenstig farge. Tipper det blir Dior Cherie Bow, MAC Peach Blossom og enten Plumful eller Yield to Love) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludde

Jeg pleier å ha med meg foundation, pudder, en bronzer, 4-5 blusher, en highlighter, brow wiz, Too Faced primer, Painterly, Naked Basics og en quad eller en annen liten palett med øyenskygger, mascara og en 5-10 leppiser.

Ettersom jeg hater chippet neglelakk har jeg også alltid neglelakkfjerner, base og topplakk og noen forskjellige neglelakker med på tur. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Det kommer veldig an på hvor jeg drar hen. Men dette er sånn grovt sett hva jeg pleier å ta med; 

1-2 foundation, pudder, 4 blush, bronzer og highlighter, brow wiz og øyebrynsskygge, UDPP, Urban Decay Naked og et par enkle MAC øyeskgger, mascara, concealer og 2 leppestifter. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
camelam

1 foundation

En palett med øyeskygger, eller 4-5 single.

2 blusher

1 maskara 

Brynprodukt

Øyeskyggeprimer

Løsvipper + lim

Et par leppestifter

Pudder

Solpudder 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bodø

Reiste til Kreta i mai, og da tok jeg med en palett med øyenskygger, "brynene" mine, concealer, primer, mascara, pudder og solpudder.  Kunne tatt med meg mindre. Bruker veldig lite sminke i varme land. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anna

Ble litt hektisk før vi reiste, så jeg fikk ikke til å legge ut hva jeg pakket med på sydenferie, men her er det. Det ser ut som det er veldig mye, men jeg liker å variere. Brukte faktisk nesten alt sammen i løpet av uka, bortsett fra noen av eyelinerne og leppeproduktene :)

1-Downloads14.thumb.jpg.37347928f0653ce3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider