Gjest

Viseart

Anbefalte innlegg

Gjest

Dette er et merke jeg er veldig nysgjerrig på, men som jeg egentlig har hørt ganske lite om. Har sett swatches av en del paletter hos Temptalia og de virker jo utrolig bra! Så var det den, prisen da... $80. Verdt det, ikke verdt det? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Jeg har hatt lyst på den matte i årevis, men jeg har ikke kunnet forsvare det - særlig fordi det er noe med fargene som føles litt feil, uten at jeg kan sette fingeren på hva. Kanskje det er mangelen på MAC Handwritten jeg har problemer med...?

Endret av Tone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Jeg har hatt lyst på den matte i årevis, men jeg har ikke kunnet forsvare det - særlig fordi det er noe med fargene som føles litt feil, uten at jeg kan sette fingeren på hva. Kanskje det er mangelen på MAC Handwritten jeg har problemer med...?

​Jeg synes også det er noe som ikke stemmer helt. Kanskje det er fordi den går feil vei? Det kan også være fordi jeg ikke synes de er lyse nok, og kanskje litt mye oransje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mariann

Jeg har fire av øyepalettene og liker dem godt, men man trenger ikke fire stk og de er dyre.... Jeg bruker mest Paris Nude, og Neutral matte sammen med de andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

​Jeg synes også det er noe som ikke stemmer helt. Kanskje det er fordi den går feil vei? Det kan også være fordi jeg ikke synes de er lyse nok, og kanskje litt mye oransje.

​OI! Det har jeg aldri egentlig lagt merke til, men det kan faktisk være! Synes også den helt oransje er litt malplassert, samtidig som jeg skjønner at den er der ift å være tilpasset flere hudtoner. 

Endret av Tone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Jeg syns egentlig palettene ser litt rotete ut. Det jeg syns er mest feil er prisen, jeg forstår ikke hvorfor disse palettene er så dyre! Syns det er rart at ingen av de kjente YT-guruene har tatt dem i bruk heller (såvidt jeg vet). Kunne likevel tenkt meg å teste dem ut og det frister veldig å bestille en, men..... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mariann

Palettene er ment å brukes sammen, ikke nødvendigvis en og en. 

Tarababyz har en flott video på yt, der hun swatcher så godt som alle palettene 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Jeg har fått litt lyst på neutral mattes etter å ha sett det i shoppedagbøkene til @Michelle og @iheartpenguins(?). Jeg skulle gjerne hatt et pallett med bare blendefarger, må liksom ty til ulike palletter alt etter hvilke skygger jeg bruker. Kunne sikkert like godt ha laget meg et inglot-palette, men kommer meg aldri i en butikk. 

Jeg har rosatoner i huden, og kler absolutt ikke noe med gylne toner. Men oransje og fersken er ikke så ille. Jeg kan finne på å bruke oransjetoner i globalen med kalde skygger på lokket. Så det plager meg ikke at den ene skyggen er der. 

Prisen er nå en ting, det stritter mer imot å måtte handle over tollgrensa. Så sitter nok på gjerdet en stund her... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
iheartpenguins
15 minutter siden, Minnea said:

Jeg har fått litt lyst på neutral mattes etter å ha sett det i shoppedagbøkene til @Michelle og @iheartpenguins(?). Jeg skulle gjerne hatt et pallett med bare blendefarger, må liksom ty til ulike palletter alt etter hvilke skygger jeg bruker. Kunne sikkert like godt ha laget meg et inglot-palette, men kommer meg aldri i en butikk. 

Jeg har rosatoner i huden, og kler absolutt ikke noe med gylne toner. Men oransje og fersken er ikke så ille. Jeg kan finne på å bruke oransjetoner i globalen med kalde skygger på lokket. Så det plager meg ikke at den ene skyggen er der. 

Prisen er nå en ting, det stritter mer imot å måtte handle over tollgrensa. Så sitter nok på gjerdet en stund her... 

Jeg har kanskje nevnt paletten, men har den ikke selv. Er usikker på om viseart tester på dyr så holder litt tilbake, men de ser nydelig ut. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
16 minutter siden, iheartpenguins said:

Jeg har kanskje nevnt paletten, men har den ikke selv. Er usikker på om viseart tester på dyr så holder litt tilbake, men de ser nydelig ut. :)

Ah, da har jeg koblet feil. Hadde nettopp kikket mye på den før den dukket opp hos Michelle, og hadde nettopp hatt en runde innom din shoppedagbok. Så da tenkte jeg det sikkert var der jeg hadde den fra. Du kjøper mye fint i alle fall, det er det ingen tvil om! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
5 timer siden, Minnea said:

Jeg kunne tenkt meg å lage en Inglot palett, men som med deg kommer jeg meg aldri i en butikk, så da får det bare være. Jeg er fornøyd med Neutral Mattes, syns den var verdt pengene. Er ikke så glad i å handle over tollgrensa jeg heller, men det må til med slike merker som man ikke får tak i her til lands, dessverre.. Neutral Mattes er iallefall en veldig allsidig palett, kan gjøre så mangt med den og det er en ganske fin basic palett å ha i samlingen sin. :) Jeg sier ikke at man har alt når man har den, men man har mye! Det jeg savner i Neutral Mattes er lysere skygge til bruk i globalen og en mørkere kald brun, men det har jeg i andre paletter, så det går egentlig greit. 

Edit: Haha, denne trådens startet jeg med min gamle bruker. Det tok meg 2-3 år før jeg valgte å kjøpe en *host*2*host* Viseart palett. 😅

Endret av Michelle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
39 minutter siden, Michelle said:

Jeg kunne tenkt meg å lage en Inglot palett, men som med deg kommer jeg meg aldri i en butikk, så da får det bare være. Jeg er fornøyd med Neutral Mattes, syns den var verdt pengene. Er ikke så glad i å handle over tollgrensa jeg heller, men det må til med slike merker som man ikke får tak i her til lands, dessverre.. Neutral Mattes er iallefall en veldig allsidig palett, kan gjøre så mangt med den og det er en ganske fin basic palett å ha i samlingen sin. :) Jeg sier ikke at man har alt når man har den, men man har mye! Det jeg savner i Neutral Mattes er lysere skygge til bruk i globalen og en mørkere kald brun, men det har jeg i andre paletter, så det går egentlig greit. 

Edit: Haha, denne trådens startet jeg med min gamle bruker. Det tok meg 2-3 år før jeg valgte å kjøpe en *host*2*host* Viseart palett. 😅

Hih, om et par-tre år kommer jeg sigende og sier at nå har jeg kommet etter! 😛 

Jeg har et inglot-palette, som jeg bruker mye. Men det har bare to matte skygger. En lys/hudfarget og en blendefarge i lys taupe. Bruker matte skygger fra alle tre naked-palettene, men skulle gjerne bare hatt ett palette med alle blendefarger jeg kan trenge og så ingenting annet. Som da kan kombineres med andre paletter eller enkeltskygger. Jeg liker det konseptet! Men det er et behov jeg plutselig har blitt oppmerksom på, så det kan hende det finnes andre gode alternativer der ute. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce
17 timer siden, Minnea said:

Hih, om et par-tre år kommer jeg sigende og sier at nå har jeg kommet etter! 😛 

Jeg har et inglot-palette, som jeg bruker mye. Men det har bare to matte skygger. En lys/hudfarget og en blendefarge i lys taupe. Bruker matte skygger fra alle tre naked-palettene, men skulle gjerne bare hatt ett palette med alle blendefarger jeg kan trenge og så ingenting annet. Som da kan kombineres med andre paletter eller enkeltskygger. Jeg liker det konseptet! Men det er et behov jeg plutselig har blitt oppmerksom på, så det kan hende det finnes andre gode alternativer der ute. 

Du var kanskje ikke ute etter andre forslag, men jeg må bare nevne Zoeva Brow Spectrum her bare fordi jeg er så glad i den selv, og bruker den mye som du beskriver. Den har 3 highlighter skygger. En kald, en varm og en matt. I tillegg til både kalde og varme brune nyanser i varierende intensitet som fungerer både som blendefarger, eller å gjøre looken litt dypere/mer intens. Jeg kom bare på at jeg måtte foreslå den for den er min go-to når jeg trenger en "støttepalett" med basisfarger (til tross for at jeg har andre egne paletter som skal fungere som akkurat det, så er det denne jeg strekker meg etter). Ja, også funker den jo som brynspudder også selvsagt 😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
4 timer siden, Lucce said:

Du var kanskje ikke ute etter andre forslag, men jeg må bare nevne Zoeva Brow Spectrum her bare fordi jeg er så glad i den selv, og bruker den mye som du beskriver. Den har 3 highlighter skygger. En kald, en varm og en matt. I tillegg til både kalde og varme brune nyanser i varierende intensitet som fungerer både som blendefarger, eller å gjøre looken litt dypere/mer intens. Jeg kom bare på at jeg måtte foreslå den for den er min go-to når jeg trenger en "støttepalett" med basisfarger (til tross for at jeg har andre egne paletter som skal fungere som akkurat det, så er det denne jeg strekker meg etter). Ja, også funker den jo som brynspudder også selvsagt 😅

Ingenting hadde vært bedre enn å finne et billigere palette eller et enklere palettt til samme formål, som ser like genialt ut. Så tips i vei! :D Men jeg liker de litt utradisjonelle fargene i Viseart sitt, de har liksom et spekter uten å være innom gyllent i det hele tatt. Og jeg innbiller meg at det er farger som funker til min hudtone. Zoeva hadde mer tradisjonelle bruntoner, en gyllen jeg ikke kunne brukt, og så highlightere som jeg egentlig ikke har lyst å ha i samme pallett. Vil gjerne ha et med kun matte skygger, også de lyse. Det var noe som bare klaffet når jeg så viseart sitt 😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
4 minutter siden, Tone said:

Fortsatt fornøyd med dine, @Michelle?

Er nok det, men skal innrømme at jeg har ikke brukt de på flere måneder. Har kun brukt noen single skygger fra Illamasqua, MAC skygger og UD Naked Basics de siste månedene. :P Kanskje jeg må bruke en av de i morgen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
14 minutter siden, Michelle said:

Er nok det, men skal innrømme at jeg har ikke brukt de på flere måneder. Har kun brukt noen single skygger fra Illamasqua, MAC skygger og UD Naked Basics de siste månedene. :P Kanskje jeg må bruke en av de i morgen. 

Gjør det - og fortell meg om jeg trenger dem eller ikke :giggle: Hvilke har du? Neutral Mattes og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
30 minutter siden, Tone said:

Gjør det - og fortell meg om jeg trenger dem eller ikke :giggle: Hvilke har du? Neutral Mattes og?

Jeg har Neutral Mattes og Warm Mattes. Planlegger storopprydning i samlingen min nå på nyåret, og Warm Mattes er en av palettene jeg sannsynligvis kommer til å kvitte meg med. En fin palett på mange måter, men ikke fin nok til at jeg bruker den. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har brukt den. Neutral Mattes har jeg rett og slett glemt av. Et luksusproblem man har når man har altfor mange paletter. 

Som jeg tidligere har nevnt her i tråden, Neutral Mattes er en basic og enkel palett som er gunstig å ha i samlingen sin. Kvaliteten på skyggene er veldig bra. Jeg kunne klart meg med bare Neutral Mattes lenge tror jeg, og når jeg tenker meg om, kanskje jeg skal bytte ut UD Naked Basics med den i en periode fremover. Den kostet såpass mye at den fortjener å bli brukt. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider