Andrea

SOS-produkter for ansiktet

Anbefalte innlegg

Andrea

Hva er dine SOS-produkter til ansiktet? Enten det gjelder kviser, flassing, sår hud, tørrhet eller hva som helst :) 

Jeg har fått masse vonde røde nupper etter testing av forskjellige ting, og har smurt på et lag med LRP Cicaplast som jeg håper roer det i løpet av natta. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege

LPR citaplast er essensiell når jeg blir sår og flassete rundt nesen i forkjølelsesesongen. 

Når det gjelder kviser bruker jeg Origins super spot remover. Den svir og er muligens ikke den mest effektive, men den får jobben gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line

Jeg har brukt Vichy Normaderm Hyaluspot mot kviser og den synes jeg er bra.. Jeg har hatt en bitteliten tube jeg fikk i en glossybox i evigheter, men nå er den tom. Jeg skal kjøpe en stor tube, men den kommer til å vare så lenge at barnebarna mine sikkert kan overta den :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bitteliten

Jeg har egentlig veldig lite trøbbel med huden, bortsett fra det med tyngdekraften, og at jeg får herpes/eksem rundt nese og munn om vinteren/når jeg er stressa og lei meg. Ellers holder jeg allergiutslag, feks etter litt for hyppig brynsfarging, i sjakk med hydrocortisonsalve og aloe vera.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari

HG for meg er jojobaolje, veldig enkelt, men du verden som det fungerer for huden min :-) Bruker det hovedsaklig som øyensminkefjerner og ansiktsolje, men bruker det også til tørr hodebunn, strukkede ører og etter epilering. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg har fått et utslett som likner på en krysning av små myggstikk og kviser, over hele det ene kinnet. Jeg mistenker den nye rensen jeg har begynt med (Bliss rensebalm), som sannsynligvis inneholder peppermynteolje, noe jeg synes er en veldig dårlig ide til noe som brukes for å fjerne sminke. :( Jeg bruker Avene Cicalfate, som er mye tykkere enn Cicaplast, men til kviser har jeg ingen produkter, foreløpig.

Endret av Magpie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frk.Vims

Jeg har fått et utslett som likner på en krysning av små myggstikk og kviser, over hele det ene kinnet. Jeg mistenker den nye rensen jeg har begynt med (Bliss rensebalm), som sannsynligvis inneholder peppermynteolje, noe jeg synes er en veldig dårlig ide til noe som brukes for å fjerne sminke. :( Jeg bruker Avene Cicalfate, som er mye tykkere enn Cicaplast, men til kviser har jeg ingen produkter, foreløpig.

Jeg hadde noe lignende på siden av munnen/haken i flere uker i fjor sommer. Trodde først jeg hadde blitt stukket av noe på ferie, men skjønte etter en god stund at det var solkremen jeg reagerte på. Det som funket for min del var Dermalogica Clear Start Overnight Treatment. Forsvant så og si med en gang jeg begynte å bruke den kremen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg trenger ny spot treatmemt til kviser nå, vurderer Vichy som Line anbefalte. Er det noen som har andre favoritter å anbefale? :) Hadde Clinique sin før. Den svei skikkelig, og jeg vil ikke ha den igjen :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl

Til uren hud har LRP Effaclar duo fungert godt til meg. Bruker den både som spotbehandling og i hele ansiktet når jeg har verre utbrudd. Til sår, sensitiv, tørr hud så er REN SOS Emollient Rescue Cream en HG, sammen med LRP sin Cicaplast Baume B5. De siste dagene har jeg også fått øynene opp for Locobase Repair. Den er den kremen som har hjulpet mest med den såre nesen min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vimsefrøken

Dersom huden min er sår, flasset, rød og sensitiv er Decleor nattbalm mitt absolutte favorittprodukt. De har forskjellige typer for forskjellige hudtyper, men den som heter Neroli og er for alle fungerer faktisk bedre på min sensitive hud enn den som er ment for sensitiv hud. 

Dersom jeg får kviser påfører jeg Glam Glow den hvite krukken lokalt på kvisene for å tørke de ut i løpet av natten. 

For solbrent og/eller sår hud, eksem mm var Linda Johansen sin TLC ansiktsmaske min absolutte HG, men den har dessverre blitt discontinued, noe som irriterer meg skikkelig da den virkelig roet ned huden når den trengte det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider