Ludo

Tips til neglelakkfjerner

Recommended Posts

Ludo

Mulig noen har lagd en tråd jeg ikke så, men: jeg er litt opptatt av miljø- og allergivennlige saker, og sliter litt i fjerneverden.

Testet en fjerner fra Iherb som fikk grei score på goodguide, men det var jo ikke så rart siden den knapt kunne kalles en neglelakkfjerner. Ingenting forsvant, og man ble stuck med et tonn bomull på neglene.

Nå bruker jeg en fra Opi uten aceton, men jeg synes den er litt slem mot neglene, tørrer liksom alt ut.

Jeg så noen anbefalte en fra Deborah Lippman, den ble i svindyreste laget for min smak: så har noen tips til gode fjernere med grei pris som OGSÅ er litt mindre fæle på lukt/stoffer enn de typiske billige som er tilgjengelig i alle butikker?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Vita Harmoni er faktisk veldig god :) Maybelline sin i krukke er jeg også veldig fornøyd med. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Vita Harmoni er faktisk veldig god :) Maybelline sin i krukke er jeg også veldig fornøyd med. 

Synes du? Jeg syntes den var så dårlig at jeg ikke giddet å lakke neglene da jeg hadde den i hus.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bitteliten

Jeg bruker kun den fra Micro Cell. Den er acetonfri og påstås å være ekstra god for sprø og svake negler. Den fjerner i alle fall neglelakk skikkelig :)   Vitusapotek har den.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Synes du? Jeg syntes den var så dårlig at jeg ikke giddet å lakke neglene da jeg hadde den i hus.

Hvilken av de tenker du på? Jeg brukte nesten kun harmoni før vi fikk inn krukkene med neglelakkfjerner, den tar det meste jeg har, bortsett fra glitter. Den med aceton var mer effektiv, men den uten gjør ikke neglebåndene mine sprø og tørr, noe jeg var plaget med når jeg hadde lakkdilla for tre år siden og fjernet lakk annenhver dag. Nå bruker jeg Essie sin, den er veldig god (en drøm til clean-up), men den er med aceton.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Hvilken av de tenker du på? Jeg brukte nesten kun harmoni før vi fikk inn krukkene med neglelakkfjerner, den tar det meste jeg har, bortsett fra glitter. Den med aceton var mer effektiv, men den uten gjør ikke neglebåndene mine sprø og tørr, noe jeg var plaget med når jeg hadde lakkdilla for tre år siden og fjernet lakk annenhver dag. Nå bruker jeg Essie sin, den er veldig god (en drøm til clean-up), men den er med aceton.

Den vanlige? Harmoni i flaske. Jeg er en utålmodig sjel, og vil ha fjernere som gjør jobben uten at jeg må bruke slipemaskin. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Smudge

Patons fra Cubus er god og veldig billig, men sikkert ikke det du er ute etter om du vil ha en snill fjerner. Jeg liker den fordi den er effektiv og jeg ikke må holde på med fjerner lenge for å gnikke det av. Da kompenserer jeg heller med olje på neglebåndene etterpå :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
idamalene

Tjaaaaa!
Selv bruker jeg som regel bare Patons sin når jeg kan, men den er ganske sterk, så tror nok ikke du vil ha den.
TL Design sin er helt ok i bruk, lukter ikke supersterkt som andre! Den er litt dyr, men det du får den i en ganske stor flaske, mindre om du vil, men størst er best! (http://www.tlbeautystore.no/produkter/detaljer/pure-polish-remover-500ml/720/19)
Vita har også fått inn en liten pumpeflaske med en lakkfjerner som heter "pumpit" av Color Licious, den syns jeg er veldig fin å bruke! Ikke veldig sterk, men fjerner det den skal. (http://www.vita.no/colorlicious-neglelakkfjerner-pump-it)

Om du skal ha absolutt NULL lukt, blir det vel noe ala Depend eller Priti NYC. Depend har lakkfjernere som er merket med lilla på emballasjen som skal være luktfrie, men jeg har ikke testet noen av dem; så kan ikke uttale meg helt der. Vet ikke hvor mye de koster, men det er Depend, så tror ikke det er allverdens. Ellers måtte det blir Priti NYC sin som ikke lukter noenting, men da blir du sittende å gnikke litt, siden det er mer som en olje. Denne er vel også litt dyrere enn de andre.. (http://www.pritinyc.no/index.php?route=product/category&path=60)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Takk folkens :D

Null lukt fra Depend altså? Det hørtes nesten for godt ut til å være sant :P Den jeg testet fra Iherb var og litt oljeaktig, var virkelig et mareritt spesielt siden jeg elsker rød og sort neglelakk. 

Er litt enig i avveiningen mellom å gnukke i tusen år(inhalerer jo praktisk talt hele flasken innen man er ferdig) kontra sterkt men kjapt. Jeg skal sjekke ut disse her litt :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anna

Depend sin luktfrie koster 39,50,- på H&M, og er faktisk veldig grei. Tar ikke lakken like godt som neglelakk som lukter sterkt, men synes det er fint å ikke forpeste hele etasjen hver gang jeg skal fjerne neglelakk :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Depend sin luktfrie koster 39,50,- på H&M, og er faktisk veldig grei. Tar ikke lakken like godt som neglelakk som lukter sterkt, men synes det er fint å ikke forpeste hele etasjen hver gang jeg skal fjerne neglelakk :) 

Har du prøvd den på sterke farger/flere øaf og kanskje tilogmed lakk med glitter? Tar den alt det løper jeg ned på HM imorra den dag :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anna

Har du prøvd den på sterke farger/flere øaf og kanskje tilogmed lakk med glitter? Tar den alt det løper jeg ned på HM imorra den dag :D 

Ja, og da er det ganske mye gnukking og styr for å få den helt bort. Absolutt verdt et forsøk da!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Ja, og da er det ganske mye gnukking og styr for å få den helt bort. Absolutt verdt et forsøk da!

Ok, men da kan jeg bruke depend på lyse hverdagslakker og spare gassbombene til de sjeldne gangene jeg slår til med glitter(og ta den av utendørs slik jeg gjorde en periode :P)  ;)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Krystall

Tips til fjerner som er god spesifikt til glitterlakker? Jeg ser liksom for meg en litt seig fjerner i type gelékonsistens, som bare får ligge på negleflaten litt, men jeg aner ikke om det er noe jeg har sett eller hørt eller bare tenkt opp i hodet. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
1 hour ago, Krystall said:

Tips til fjerner som er god spesifikt til glitterlakker? Jeg ser liksom for meg en litt seig fjerner i type gelékonsistens, som bare får ligge på negleflaten litt, men jeg aner ikke om det er noe jeg har sett eller hørt eller bare tenkt opp i hodet. 

Essie Leave No Trace skal være litt sånn. Selv bruker jeg ikke glitterlakk så ofte, men til longlast-lakker bruker jeg små biter av bomull gjennomtrukket med fjerner, som jeg så "limer fast" på neglen og lar virke før jeg går over med fjerner.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Krystall

Takk, det er kanskje den jeg har sett og drømt om, jeg som er så Essiefrelst om dagen. Jeg bruker heller ikke glitterlakker spesielt ofte, men når jeg først gjør så vil jeg gjerne at jeg skal kunne få dem av med minst mulig skade, og pes. Å gnukke med aceton i fem minutter for å sitte igjen med riper i neglene etter glitterpartiklene er ikke noe særlig.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk
3 hours ago, Krystall said:

Takk, det er kanskje den jeg har sett og drømt om, jeg som er så Essiefrelst om dagen. Jeg bruker heller ikke glitterlakker spesielt ofte, men når jeg først gjør så vil jeg gjerne at jeg skal kunne få dem av med minst mulig skade, og pes. Å gnukke med aceton i fem minutter for å sitte igjen med riper i neglene etter glitterpartiklene er ikke noe særlig.

Det mest effektive er å dynke bomull (eller helst filt) i fjerner som inneheld aceton, og så legge på neglen og dekke med folie. Så kan du la det virke i 10 minutter og så legge press på neglen mens du drar av. Då brukar det meste forsvinne. Den glitterfjernaren til Essie syns eg var oppskrytt eigentleg. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider