Gå til innhold

Renseshampo

lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Håret mitt er blitt så fryktelig fett i sommer, noe som trigger eksemen min. Mistenker det er pga build-ups fra nye hårprodukter, jeg endret nemlig en del av hårrutinen min når jeg klipte meg kort. Nå vil jeg ha en god renseshampo i håp om at det kan løse opp litt produktrester og gjøre håret mitt mykt og medgjørlig igjen i stede for den seige følelsen jeg nå har konstant.

Produktanbefalinger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Redken ser jeg har gode omtaler, så den var faktisk oppe til vurdering allerede ;)Er Davines sin sulfatfri? Vil helst ha med sulfater siden jeg bruker mye styling. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om den fra Davines er sulfatfri, men den fjerner alt jeg måtte finne på å bruke av oljer, serum, leave-in og spray, og skummer ganske godt. Jeg har tendenser til å få utslett i hodebunnen, og det var frisøren som foreslo at jeg måtte bruke renseshampoo litt oftere. Jeg bruker den 2-3 ganger pr. måned, og følger opp med kur. Den lukter litt urteaktig og maskulint, mens Redken lukter appelsin. Redken føles mye mer strippende for hodebunnen, men håret blir ekstremt rent, som om det er vasket med Zalo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Fudge sin, skummer godt og håret blir skikkelig rent. Jeg vasker først en gang for å få bort den værste "lorten" så går jeg over enda en gang for å få tatt alt skikkelig. Den har vært snill med hodebunnen min, sliter en del med at jeg tidvis får noen slags nupper i hodebunnen, men denne har ikke forverret det :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Renseshampoo er en fin ting! Ser nesten litt på det som Zalo for fettete stekepanner :P

Noen ganger har jeg kunder som har ekstremt med stylingrester i håret, at vanlig shampoo ikke vil gjøre noe nytte for seg.. Da er det på med hansker og som regel to-tre ganger med renseshampoo før det er borte, men en gang måtte jeg gå over det åtte ganger... Håret hans var så sinnssykt seigt, og jeg mistenker at han ikke hadde vært så ren i håret siden sist han klippet seg. Ca tre måneder tidligere :sick: 

Bruker som regel Kevin Murphy Maxi Wash, og noen ganger Redken Cleansing Cream. For at de ikke skal bruke for mye produkt man vaske det en gang, ta i litt mer shampoo og la det virke noen minutter :) Håret føles gjerne som uttørket stålull etterpå, men det er bra. Da virker det som det skal. Husk masse fukt etterpå :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Define har sluttet med sin, og nå er jeg tom.... Blæh. Har noen en rimelig og god en å anbefale? Jeg bruker sjeldent stylingprodukter men om jeg skal få brukt opp flasken med Colab Extreme trenger jeg noe heftig for å få den ut av håret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Redken Hair Cleansing Cream? Ikke superbillig, men ekstremt drøy i bruk. Jeg hadde min forrige flaske i flere år, og brukte den hver uke i lange perioder. Den er ganske tykk, og veldig konsentrert. Jeg synes ikke håret blir stivt og ekkelt av den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Redken Hair Cleansing Cream? Ikke superbillig, men ekstremt drøy i bruk. Jeg hadde min forrige flaske i flere år, og brukte den hver uke i lange perioder. Den er ganske tykk, og veldig konsentrert. Jeg synes ikke håret blir stivt og ekkelt av den.

Takk for tips, den så veldig lovende ut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Tone jeg kjøpte redken sin på feelunique, mener jeg betalte 115min kr, da hadde jeg en rabattkode (eller var den på tilbud..?), men den er ikke så veldig dyr i utgangspunktet. Fornøyd med min, den gjør jobben og den irriterer ikke hodebunnen min. Utrolig drøy er den også, som @Magpie nevner tror jeg ikke jeg kommer til å bruke min opp på flere år :)

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 months later...

Nå er Davnies Solu på vei til meg. Jeg har også bestilt meg en sjampo og balsam som er ment til å brukes hver dag, uten sulfater. Hvor ofte bør jeg bruke rensesjampoen tenker dere? En gang i uken? Jeg kjøpte en balsam i tillegg, tror det var Love den het, fra samme merket og tenker jeg kan bruke den etter sjampoen de gangene jeg bruker den. 

Hver dag bruker jeg ganske store mengder hårspray og hårpudder, noen ganger om jeg venter for lenge om morgenen med å stelle håret må jeg bruke tørrsjampo også siden det blir så fort fett. Kan hende dette endrer seg nå som jeg får en litt mildere sjampo som jeg bruker hver dag + rensesjampo. 

Edit: Kan forsåvidt nevne at jeg har ikke sensitiv hodebunn, sliter ikke med flass, sårhet osv. Noen ganger kan jeg klø litt men det er om jeg har gått to-tre dager uten å vaske håret (som da er veldig sjeldent). 

Endret av Rebel
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd ut rensesjampoen for første gang, lot den være i håret i noen få minutter, skylte det ut, tørket håret litt og påførte en balsam fra samme merket. Jeg må ha balsam, om ikke blir håret ekstremt frizzy og superstatisk! Er spent på om jeg merker noe forskjell! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 years later...
49 minutter siden, Frøken Lilla said:

jeg bruker bare Big fra Lush jeg... har i grunn ikke testet noen andre så om den er super bra vet ejg ikke, men den lukter godt :)

Er det den med salt i seg? Innbiller meg at hodebunnen min ikke liker det hvis jeg prøver meg på noe sånt i tilfelle. :P 

------

Jeg blindkjøpte Pureology Purify i går, så får vi se hvordan den er. Er glad i Pureology sine produkter, og håper ikke jeg blir skuffa over denne heller!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, Belle said:

Er det den med salt i seg? Innbiller meg at hodebunnen min ikke liker det hvis jeg prøver meg på noe sånt i tilfelle. :P 

------

Jeg blindkjøpte Pureology Purify i går, så får vi se hvordan den er. Er glad i Pureology sine produkter, og håper ikke jeg blir skuffa over denne heller!

ja det er den som ser ut som store saltkorn liksom. den virker litt uttørrende med en gang synes jeg så man må pøse på med kur/balsam etterpå. jeg bruker den ikke så ofte da, kanskje hver 10.gang jeg vasker håret. boksen jg kjøpte i begynnelsen av juni er ikke tom enda. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider