ToneO

Praktisk, rommelig, ikke for stor toalettveske

Recommended Posts

ToneO

Hvilke toalettvesker bruker dere på tur? Og har dere seperate mapper til toalettsaker og sminke? 

Jeg har utrolig mange  toalett- og sminkevesker i ulike størrelser, men finner virkelig ikke den perfekte. Jeg vil gjerne ha en som er veldig stor innvendig, men som tar liten plass i kofferten og som har masse små rom og lommer til å organisere alt ryddig og enkelt tilgjengelig. :P 

Har jo flere store fra Lulu's, men de er for store utvendig og for lite praktiske innvendig. 

Har trålet ebay for å finne noe der, men finner liksom ikke helt hva jeg er ute etter.. Jeg må vel også si at jeg alltid drar med meg alt for mye,  for "tenk om ditt og tenk om datt"..  :P 

Noen som har en toalettveske og sminkeveske som de er superfornøyde med, som rommer alt man trenger (og ikke trenger)  for 1 ukes ferie? ;) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Jeg har en slik fra Glominerals jeg liker veldig godt. http://www.iglow.no/glo_minerals__travel_bag_quilted/

Jeg fikk den som gave for mange år en gang jeg startet å abonnere på et blad. Den er iferd med å revne her og der, og håndtakene er ramlet av.

Derfor kjøpte jeg to nye fra Lulu's (toilet bag og beauty cosmetic bag).  Likevel fortsetter jeg å bruke den fra Glo for den er så praktisk.

Når jeg var på lang ferie i sommer brukte jeg den fra glo til sminke og hudpleie og div, og den største av de to Lulu's jeg har til hårprodukt, dusjsåpe, solkrem etc.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Min mest brukte er fra Vita, en stor sort unisex som man kan henge opp. Den kan du få plass til orginalstørrelse av ting om du vil det, eller masse masse reisestørrelser om du heller vil det (jeg har selv antid for mye reisestørrelser med, for tenk om...)

Når jeg var på kanariøyene i vinter fikk jeg plass til to solkremmer til kropp, en til ansikt og en after sun, deostick, 50ml hårolje, reisestørrelse med shampo, balsam,  dusjsåpe, hårskum, spray og intimservietter, 80ml med rens og toner, sminkefjerner servietter og 50ml hudkrem. Fikk igdå med en uåpnet pakke bomull i samme toalettveske, samt sminkebørstene mine. Sminken fikk en egen mappe.

Nå ligger den på boden, så får ikke tatt bilde til deg ?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

Jeg har en slik fra Glominerals jeg liker veldig godt. http://www.iglow.no/glo_minerals__travel_bag_quilted/

Jeg fikk den som gave for mange år en gang jeg startet å abonnere på et blad. Den er iferd med å revne her og der, og håndtakene er ramlet av.

Derfor kjøpte jeg to nye fra Lulu's (toilet bag og beauty cosmetic bag).  Likevel fortsetter jeg å bruke den fra Glo for den er så praktisk.

Når jeg var på lang ferie i sommer brukte jeg den fra glo til sminke og hudpleie og div, og den største av de to Lulu's jeg har til hårprodukt, dusjsåpe, solkrem etc.

Den så fin ut,  ligner litt på en fra NYX som jeg spontanbestilte i natt! ;) 

Min mest brukte er fra Vita, en stor sort unisex som man kan henge opp. Den kan du få plass til orginalstørrelse av ting om du vil det, eller masse masse reisestørrelser om du heller vil det (jeg har selv antid for mye reisestørrelser med, for tenk om...)

Når jeg var på kanariøyene i vinter fikk jeg plass til to solkremmer til kropp, en til ansikt og en after sun, deostick, 50ml hårolje, reisestørrelse med shampo, balsam,  dusjsåpe, hårskum, spray og intimservietter, 80ml med rens og toner, sminkefjerner servietter og 50ml hudkrem. Fikk igdå med en uåpnet pakke bomull i samme toalettveske, samt sminkebørstene mine. Sminken fikk en egen mappe.

Nå ligger den på boden, så får ikke tatt bilde til deg ?

Lurer på om jeg faktisk har den som du snakker om, har en sånn som jeg alltid brukte før. Kanskje jeg skal finne den fram igjen og ser om den oppfyller kravene! :D 

Edited by ToneO

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Christine

Jeg har en gammel blå en fra Oriflame, diger med masse plass, men tar dessverre altfor stor plass i kofferten. Ikke er den spesielt praktisk heller med to store rom og to små lommer :P. Kommer til å følge med her, har absolutt behov for en praktisk toalettmappe :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Kjenner til problemet, jeg har også en haug med toalettmapper men sliter med å finne den perfekte blant dem. Havner imidlertid ofte på følgende kombinasjon:

image.thumb.jpg.6fab4f3c4a5d08f09475363d

Sigma Maxbag til hud-, hår- og kroppspleie (dersom jeg skal bort ei stund, altså, hvis ikke velger jeg reisestørrelser og pakker i den største av sminkevesken under)

image.thumb.jpg.43d3a21d8b8e8d447e79be60

Joy Mangano et-eller-annet Roll Up (men merket er jo ikke nøye, det er konseptet jeg liker), jeg har to av disse, den minste og den i midten. Liker godt at jeg får delt inn i ulike produktgrupper samt at jeg kan bruke en av de løse mappene (i den lille kan alle tas ut og i den større kan to av fire tas ut, de er festet med borrelås men sitter godt) til "veskesminke" og legge den rett fra toalettmappa til veska.

De rommer veldig mye, og så lenge man ikke er avhengig av å pakke flatt synes jeg ikke de tar så mye plass heller. Får innmari mye sminke med meg i disse her, altså! Kjekt at den rulles ut flatt og, slik at man kan legge den utover hvor enn man sminker seg på f.eks hotellrommet (jeg brukte kjøkkenbenken da jeg reiste med denne sist) og deretter rulle den opp igjen - så slipper man å irritere reisefølget..

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg har en diger sak som kan enten bruke som en vanlig toalettmappe, stående, eller den kan brettes ut og henges opp. Den har masse strikker innvendig, og glidelås hele veien rundt. Det er typisk nok en GWP fra Redken (jeg har også en annen Redken-mappe som er blitt favoritt), men mannen har en likedan, kjøpt i vanlig parfymeri. Jeg mener at Ting har OK toalettmapper, også.

Jeg pakker alltid dusjting for seg, i poser, og har en ganske kompakt mappe til sminke i tillegg, men jeg er med årene blitt ganske god til å pakke lett.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anna

Denne fra H&M Beauty <3 Jeg får plass til sååå mye uten at jeg synes den tar forferdelig stor plass. Hvis jeg ikke skal ha med meg så mye pleier jeg å bruke en liten toalettmappe til sminke og en til andre ting. I denne kan man enten ha kjempemye sminke, eller både sminke og andre toalettsaker. 

1-11998352_10153020831522120_1723210304_

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
idamalene

Denne fra H&M Beauty <3 Jeg får plass til sååå mye uten at jeg synes den tar forferdelig stor plass. Hvis jeg ikke skal ha med meg så mye pleier jeg å bruke en liten toalettmappe til sminke og en til andre ting. I denne kan man enten ha kjempemye sminke, eller både sminke og andre toalettsaker. 

Den har jeg også! Superpraktisk! :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

Er denne å oppdrive enda? ;) 

Edited by Helene

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
idamalene

Er denne å oppdrive enda? ;) 

Den kom nettopp ut sammen med den nye beauty kolleksjonen til H&M :) Koster 199!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

Den kom nettopp ut sammen med den nye beauty kolleksjonen til H&M :) Koster 199!

Åh,  da må den sjekkes! :D 

Edit: Lette etter den på nettet og fant også denne, som ikke så så dum til sminke når man bare skal ha med litt:

55eedd26684a6_Screenshot_2015-09-08-15-0Noen som har sett denne i butikk? 

Edited by ToneO

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid

Takk for godt tips Anna! Kjøpte denne på fredag basert på din "anmeldelse" :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

Fikk til slutt takk i den i går jeg også. Var kun 1 av de 3 HM butikkene  her som har fått den inn,  de andre ventet visst på den! :) 

+ jeg fant en ganske genial til, også på HM! Så får teste plassen og hbir praktiske de er senere i dag! ;) 

55f562755134a_Screenshot_2015-09-13-13-455f56279ac3ac_Screenshot_2015-09-13-13-4

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Oi, den trenger jeg også! Nå har jeg sminke og toalettsaker i en toalettmappe med bare ett stort rom, som jeg bruker til korte turer. Hater å ha tannbørste, sminke og hårbørste sammen, så den ser helt super ut :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

Åå, den der må jeg også ha @ToneO! Håper du blir like fornøyd som det jeg er med den store :)

Oi, den trenger jeg også! Nå har jeg sminke og toalettsaker i en toalettmappe med bare ett stort rom, som jeg bruker til korte turer. Hater å ha tannbørste, sminke og hårbørste sammen, så den ser helt super ut :D 

Den var helt genial! Og den er  ikke så stor, men jeg har likevel veldig god plass til alt + litt til! :) 

Og den store var fin, fikk plass til alt i toalettvesken min oppi der, men mer oversiktlig! :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt
On 6. september 2015 at 23.17, Tone said:

*snip*

Joy Mangano et-eller-annet Roll Up (men merket er jo ikke nøye, det er konseptet jeg liker), jeg har to av disse, den minste og den i midten. Liker godt at jeg får delt inn i ulike produktgrupper samt at jeg kan bruke en av de løse mappene (i den lille kan alle tas ut og i den større kan to av fire tas ut, de er festet med borrelås men sitter godt) til "veskesminke" og legge den rett fra toalettmappa til veska.

De rommer veldig mye, og så lenge man ikke er avhengig av å pakke flatt synes jeg ikke de tar så mye plass heller. Får innmari mye sminke med meg i disse her, altså! Kjekt at den rulles ut flatt og, slik at man kan legge den utover hvor enn man sminker seg på f.eks hotellrommet (jeg brukte kjøkkenbenken da jeg reiste med denne sist) og deretter rulle den opp igjen - så slipper man å irritere reisefølget..

Hvor har du kjøpt disse? Ser jo helt geniale ut! ?

Edited by Helene

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider