Helene

Leppepleie

Anbefalte innlegg

Minnea
1 minutt siden, Azur said:

I omtalen hos apotek her er lepper nevnt.

Jeg vet også at mange sverger til brystvortesalve med lanolin. Den skal være helt lik Arden Eight Hour Creme (den originale, brun salve).

Den brune eight hour cremen har jeg jo, men har ikke brukt den på lenge. Får finne frem den også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur
Just now, Minnea said:

Den brune eight hour cremen har jeg jo, men har ikke brukt den på lenge. Får finne frem den også :)

Har du glemt Vitamin E-oljen også, eller gjør den ikke nytten mer? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludde

Jeg brukte Bepanthen på sønnen om han var sår, og den var gull verdt! Men har aldi tenkt på å bruke den på leppene, og styrer nok fortsatt unna, konsistensen er småekkel og den lukter ikke noe særlig godt om jeg husker rett ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
2 timer siden, Azur said:

Har du glemt Vitamin E-oljen også, eller gjør den ikke nytten mer? 

Den er fortsatt i mitt ❤️ Bruker den opptil flere ganger per dag. Men kunne tenke meg noe å variere med. Og sliter sånn med leppetørrhet at jeg alltid er på utkikk etter noe bedre. 

23 minutter siden, Ludde said:

Jeg brukte Bepanthen på sønnen om han var sår, og den var gull verdt! Men har aldi tenkt på å bruke den på leppene, og styrer nok fortsatt unna, konsistensen er småekkel og den lukter ikke noe særlig godt om jeg husker rett ;)

Hmm, da frister det mindre. Får sniffe på prøvetuben fra babybox :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg synes stadig at Clinique Superbalm Gloss er den beste til å beskytte tørre lepper, men om natten bruker jeg stort sett Purelan lanolin, som er den reneste jeg har vært borti. Jeg har tidligere hatt Dr. Lipp, men den lukter sau, og Lanolips, men der er det veldig liten tube ift. pris.

Barna bruker La Roche Posay Cicaplast lipbalm, men jeg synes ikke det er så mye futt i den. Om natten smører jeg dem med Eight Hour Cream (den "uparfymerte", som lukter vaniljeaktig, og den har en eller annen magisk effekt på de veldig tørre leppene til frøkna, for sårhet og rødhet (hun har atopisk eksem) forsvinner over natten. Synd at lipbalmene derfra ikke er like bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
9 minutter siden, Magpie said:

Jeg synes stadig at Clinique Superbalm Gloss er den beste til å beskytte tørre lepper, men om natten bruker jeg stort sett Purelan lanolin, som er den reneste jeg har vært borti. Jeg har tidligere hatt Dr. Lipp, men den lukter sau, og Lanolips, men der er det veldig liten tube ift. pris.

Barna bruker La Roche Posay Cicaplast lipbalm, men jeg synes ikke det er så mye futt i den. Om natten smører jeg dem med Eight Hour Cream (den "uparfymerte", som lukter vaniljeaktig, og den har en eller annen magisk effekt på de veldig tørre leppene til frøkna, for sårhet og rødhet (hun har atopisk eksem) forsvinner over natten. Synd at lipbalmene derfra ikke er like bra.

Elsker Clinique superbalm, men kastet nylig tube nr 2 fordi de begynner å stinke. Skjer ikke med andre glosser, så jeg skjønner ikke greia. 

Lanolin bør jeg nok kjøpe snart uansett, så det skal testes! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
Just now, Minnea said:

Elsker Clinique superbalm, men kastet nylig tube nr 2 fordi de begynner å stinke. Skjer ikke med andre glosser, så jeg skjønner ikke greia. 

Lanolin bør jeg nok kjøpe snart uansett, så det skal testes! :)

Hos meg har to tuber sprukket når de har begynt å bli såpass tomme at man må bruke litt mer makt, og det er irriterende. Lanolin er bedre på leppene enn på brystvortene; såre brystvorter trenger ikke lanolin, som uansett kan skape grobunn for bakterievekst. Jeg hadde aldri behov for noe sånt, og jeg har ammet to barn i over to år hver (jada). Jeg blir aldri flassete og sår på leppene, men det strammer og er ekkelt, så jeg har egentlig alltid en eller annen tubelipbalmsak på lur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
19 minutter siden, Magpie said:

Hos meg har to tuber sprukket når de har begynt å bli såpass tomme at man må bruke litt mer makt, og det er irriterende. Lanolin er bedre på leppene enn på brystvortene; såre brystvorter trenger ikke lanolin, som uansett kan skape grobunn for bakterievekst. Jeg hadde aldri behov for noe sånt, og jeg har ammet to barn i over to år hver (jada). Jeg blir aldri flassete og sår på leppene, men det strammer og er ekkelt, så jeg har egentlig alltid en eller annen tubelipbalmsak på lur.

Aner ikke hva brystvortene kommer til å ha behov for, vet bare at brystbetennelse ikke frister ? Har konstant varme pupper da :P har hørt at det er verst om de blir kalde, så der er håp om at det kan gå bra. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
On 24.11.2015 at 20.24, Minnea said:

Noen i termingruppa skryter av bepanthen på leppene (salve for såre barnerumper). Andre på samme gruppe har sverget til hårspray i ansiktet over pudderfoundation, så tenkte å sjekke med dere før jeg løper og kjøper :P 

Ser at dette er ei stund siden, men jeg har både Bepanthen og Purelan i veska og/eller på pulten på jobb utelukkende for leppebruk, småbarnsforeldrene på kontoret synes det er litt morsomt :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg må ha Savex i hus på vinterstid, den er magi. Sammen med Ole Henriksen african red tea lipbalm med lett skubbeffekt (ikke skrubb slik som vi forbinder med skrubb, men bittesmå korn som en så vidt merker om en kjenner etter og dom holder flakene borte), så holder leppene mine seg myke, selv med minusgrader og sykdom.

Jeg er også nøye med å få i meg nok vann, jeg merker at jeg får tørrere lepper om jeg drikker lite. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Jeg har brukt Aritaum Ginger Sugar Overnight Lip Mask et par mnd nå. Den er skikkelig tjukk og seig, absolutt ikke noe man kan bruke på dagtid. Jeg synes den har vært behagelig å ha på leppene, leppene virker ikke tørre (jeg får ikke veldig tørre lepper) og når jeg våkner om morgenen er den fremdeles litt igjen på leppene.

På dagen bruker jeg Blistex Medicated eller Blistex Lip Medex.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aurelia

Nuxe leppebalmen min har blitt litt kornete og rar, det husker jeg den forrige ble også! Kjennes ut som det er sandkorn i den.. Er det noe galt med den, eller pleier det å skje når de har vært åpen en stund? Veldig irriterende siden den ikke er blant de billigste leppeproduktene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen
3 minutter siden, Aurelia said:

Nuxe leppebalmen min har blitt litt kornete og rar, det husker jeg den forrige ble også! Kjennes ut som det er sandkorn i den.. Er det noe galt med den, eller pleier det å skje når de har vært åpen en stund? Veldig irriterende siden den ikke er blant de billigste leppeproduktene

Godt mulig det er fordi det er en balm med nesten bare naturlige ingredienser. Jeg har opplevd det med balmene fra Decleor og kroppsbalm fra Green people. De har ikke hatt noen endringer annet enn at den er kornete, så jeg har fortsatt å bruke de :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aurelia
Just now, lykkelitenen said:

Godt mulig det er fordi det er en balm med nesten bare naturlige ingredienser. Jeg har opplevd det med balmene fra Decleor og kroppsbalm fra Green people. De har ikke hatt noen endringer annet enn at den er kornete, så jeg har fortsatt å bruke de :)

Ja, det kan godt hende! Tok den på nå (litt misfornøyd), men den lukter nesten som normalt, litt mindre enn da den var nyåpnet. Og det er jo helt naturlig :) Så håper den fungerer som den pleier! Har smurt på et så tjukt lag at jeg må ligge på ryggen i natt:giggle:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg skal mest sannsynlig ta isotretinoin igjen, så jeg må begynne å teste lipbalmer pga fløytespillinga allerede. Hehe. Jeg liker ikke feks Nuxe, siden det føles ut som om huden på leppene blir mye tykkere og stivere (ikke tørr) etter bruk. Samme med LRP cicaplast-leppebalmen. Jeg elsker Carmex, men den er ikke nok når jeg tar iso. Hvordan er purelan og den type lipbalmer i forhold til Nuxe? Blir det samme følelse, eller er det mer Carmex-følelse? Ole Henriksen hørtes spennende ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
XO

Jeg elsker Eight Hour Cream i et tykt lag over nyskrubbede lepper. Kun før jeg legger meg vel og merke, fordi jeg synes eight hour cream når den blir varmet opp av kroppstemperaturen blir ganske oljete og ekkel under andre leppeprodukter. På dagtid liker jeg faktisk Dior Lip Glow kjempegodt, spesielt når det er iskaldt føler jeg at den legger seg som en beskyttende hinne, samtidig som at den faktisk mykgjør :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
3 hours ago, XO said:

Jeg elsker Eight Hour Cream i et tykt lag over nyskrubbede lepper. Kun før jeg legger meg vel og merke, fordi jeg synes eight hour cream når den blir varmet opp av kroppstemperaturen blir ganske oljete og ekkel under andre leppeprodukter. På dagtid liker jeg faktisk Dior Lip Glow kjempegodt, spesielt når det er iskaldt føler jeg at den legger seg som en beskyttende hinne, samtidig som at den faktisk mykgjør :) 

Lip Glow har veldig god konsistens, men jeg skulle ønske den var fargeløs. I en eller annen kolleksjon hadde Dior en lipbalm som var helt lik, i samme type forpakning, og den var genial, men idiotisk nok ble den ikke gjort permanent. Baume de Rose, som jeg heller ikke vet om eksisterer mer (?), gjorde bare leppene mine såre. 

5 hours ago, Andrea said:

Jeg skal mest sannsynlig ta isotretinoin igjen, så jeg må begynne å teste lipbalmer pga fløytespillinga allerede. Hehe. Jeg liker ikke feks Nuxe, siden det føles ut som om huden på leppene blir mye tykkere og stivere (ikke tørr) etter bruk. Samme med LRP cicaplast-leppebalmen. Jeg elsker Carmex, men den er ikke nok når jeg tar iso. Hvordan er purelan og den type lipbalmer i forhold til Nuxe? Blir det samme følelse, eller er det mer Carmex-følelse? Ole Henriksen hørtes spennende ut!

Purelan er kjempeseig, og om du synes Cicaplast legger igjen et lag, er den neppe noe du bør prøve. Jeg liker som sagt tykke lipbalmer, men til daglig er Clinique Superbalm favoritten selv om jeg er sint på den fordi tuben blir ødelagt så raskt. Den finnes også som treatment, i Clinique-grønn tube, og den er nydelig og glatt. Sara Happ Lip Slip er også verdt et forsøk, og er ikke like seig. Nuxe syntes jeg leppene ble tørre og såre av, sikkert pga. eteriske oljer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aurelia

Purelan er veldig seig ja, merker at det er en salve :P Jeg liker godt decleor sin lipbalm de dagene jeg er skikkelig tørr, men er usikker på om den er nok for leppene dine når de er så tørre fra behandlingen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

At den er seig er i utgangspunktet ikke noe problem, det er mer det at huden på leppene virker vldig tykk som er et problem. Jeg trenger så "tynn" hun som mulig på leppene, Nuxe gjør huden tykk, og Cicaplast var bare helt bom. Såre, sprukne, og tykk hud.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DivaG
7 timer siden, Andrea said:

At den er seig er i utgangspunktet ikke noe problem, det er mer det at huden på leppene virker vldig tykk som er et problem. Jeg trenger så "tynn" hun som mulig på leppene, Nuxe gjør huden tykk, og Cicaplast var bare helt bom. Såre, sprukne, og tykk hud.

Har du testet mentholatum? Den gode gamle i tube? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Clinique Superbalm Treatment er verdt et forsøk, helt klart, @Andrea. Absolutt ingen lukt og smak, og deilig konsistens uten å være så lett at den blir borte med en gang. Samtidig er den ikke så voksaktig at den er ekkel.

Endret av Magpie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DivaG
1 hour ago, Andrea said:

Ja - den er ikke så værst, men jeg hater lukten og alt annet med den :P 

De har lansert noen lip balmer med annen lukt, men de er liksom ikke så effektive som den heslige på tube XD greit om natta hvertfall 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider