Helene

Leppepleie

Anbefalte innlegg

Anna
14 timer siden, Andrea said:

At den er seig er i utgangspunktet ikke noe problem, det er mer det at huden på leppene virker vldig tykk som er et problem. Jeg trenger så "tynn" hun som mulig på leppene, Nuxe gjør huden tykk, og Cicaplast var bare helt bom. Såre, sprukne, og tykk hud.

Hva med sånn type olje som Clarins har? Har ikke testet, men ser for meg at det er mye mer behagelig på leppene, og lettere med tanke på fløyta siden de sikkert ikke er klissete på samme måte som tjukke lip balms.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea
22 timer siden, Anna said:

Hva med sånn type olje som Clarins har? Har ikke testet, men ser for meg at det er mye mer behagelig på leppene, og lettere med tanke på fløyta siden de sikkert ikke er klissete på samme måte som tjukke lip balms.

Hm, kanskje det? Spørs om de pleier nok da. Jeg skal prøve :D Jeg har ikke noe i mot tjukke lipbalmer i utgangspunktet - det er bare når de gjør leppene værre at jeg har noe imot de :giggle: (Ja, jeg ser på deg Nuxe)

Mistet min kjøre carmex, og hastekjøpte savex i går. Krise! Leppene blir såre og får masse små flak. Bortkasta penger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg testet en lipbalm i tube (!) fra A-derma på apoteket i dag, og den kjentes ut som en litt tykkere utgave av LRP Cicaplast, og satt litt bedre på leppene. Kanskje den er verdt et forsøk? Fuktserum kan du også smøre på leppene, og så legge lipbalm over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea
1 hour ago, Magpie said:

Jeg testet en lipbalm i tube (!) fra A-derma på apoteket i dag, og den kjentes ut som en litt tykkere utgave av LRP Cicaplast, og satt litt bedre på leppene. Kanskje den er verdt et forsøk? Fuktserum kan du også smøre på leppene, og så legge lipbalm over.

Jeg hater cicaplast og vil ikke ha noe som minner om den :rotfl: Haha neida. Skal teste - skriver den på lista! Takk for tips :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
41 minutes ago, Andrea said:

Jeg hater cicaplast og vil ikke ha noe som minner om den :rotfl: Haha neida. Skal teste - skriver den på lista! Takk for tips :) 

Jeg tror i grunnen at jeg hater nesten alle lipbalmer, med unntak av Sara Happ, Clinique og ren lanolin. :P Weleda Everon likte jeg en gang i tiden, men den er litt voksaktig, og det er nok Nutritic-stiften fra LRP, også. Den er hundretusener ganger bedre enn Cicaplast, forresten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lilleblå

Jeg har sverget til Desert essence lip rescue i flere år, men nå er jeg så lei. Den lukter ingenting og gjør ikke lenger helt susen, så jeg kjøpte Eco lips Inc - Mongo(?!) kiss Peppermint - den er helt super til tross for sitt noe rare navn. Jeg kommer garantert til å kjøpe flere av de med mongongo olje. Mongo kiss variantene er litt større (7 gram) enn en vanlig lipbalm så den er litt lettere å finne i veska, enda en fordel.:) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea
3 timer siden, Magpie said:

Jeg tror i grunnen at jeg hater nesten alle lipbalmer, med unntak av Sara Happ, Clinique og ren lanolin. :P Weleda Everon likte jeg en gang i tiden, men den er litt voksaktig, og det er nok Nutritic-stiften fra LRP, også. Den er hundretusener ganger bedre enn Cicaplast, forresten.

Her var det mange tips som jeg skriver på lista :) Ikke lett med lipbalms... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aurelia
On 11. januar 2016 at 12.11, DivaG said:

De har lansert noen lip balmer med annen lukt, men de er liksom ikke så effektive som den heslige på tube XD greit om natta hvertfall 

Ja, soft cubes! Har stått med den ene i hånden flere ganger og vurdert å kjøpe den siden den er fra mentholatum, men tviler på at de er så effektive mtp ingredienslisten.. Og så koster de jo ca 90kr. Men det blir nok kjøp likevel, kjenner jeg meg selv rett:blush:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DivaG
6 timer siden, Aurelia said:

Ja, soft cubes! Har stått med den ene i hånden flere ganger og vurdert å kjøpe den siden den er fra mentholatum, men tviler på at de er så effektive mtp ingredienslisten.. Og så koster de jo ca 90kr. Men det blir nok kjøp likevel, kjenner jeg meg selv rett:blush:

Den er god, altså! Men ikke sånn som orginalsalven. Men likevel bedre enn veldig mye annet. Den bare holder ikke når jeg skal gå ute i minusgrader og kalkstøv en hel arbeidsdag 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO
On 11.1.2016 at 10.58, Magpie said:

Clinique Superbalm Treatment er verdt et forsøk, helt klart, @Andrea. Absolutt ingen lukt og smak, og deilig konsistens uten å være så lett at den blir borte med en gang. Samtidig er den ikke så voksaktig at den er ekkel.

Denne må jeg sjekke i morgen!  Sverger normalt til Aloe Lips fra Forever Living, men nå sliter til og med den med å holde styr på leppene for første gang!

Hvordan er de vanlige Superbalm ift Superbalm treatment mtp pleie? Regner med at jeg må gå for Superbalm Treatment.. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
1 hour ago, ToneO said:

Denne må jeg sjekke i morgen!  Sverger normalt til Aloe Lips fra Forever Living, men nå sliter til og med den med å holde styr på leppene for første gang!

Hvordan er de vanlige Superbalm ift Superbalm treatment mtp pleie? Regner med at jeg må gå for Superbalm Treatment.. :P 

De er ganske like, men det er dobbelt så mye i glossene. De gir så lite farge at det ikke har så stor prakstisk effekt. Ulempen er at tuben på glossene sprekker opp veldig lett. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO
58 minutter siden, Magpie said:

De er ganske like, men det er dobbelt så mye i glossene. De gir så lite farge at det ikke har så stor prakstisk effekt. Ulempen er at tuben på glossene sprekker opp veldig lett. 

Får se på begge deler i morgen da, takk for tips! ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO
23 timer siden, Magpie said:

Fikk beskjed på Kicks i dag at Superbalm Glossene var utgått, de hadde bare 2 farger igjen,  så kjøpte derfor bare Superbalm Treatment.. 

Har ikke testet den enda, tenkte å ta en liten leppeskrubb først, så for jeg teste den skikkelig etterpå. ;) 

Endret av ToneO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
1 minute ago, ToneO said:

Fikk beskjed på Kicks i dag at Superbalm Glossene var utgått, de hadde bare 2 farger igjen 

Jeg håper det er for å forbedre emballasjen...Jeg så i går at det var tomt på nettsiden, også, mens Douglas hadde dem inne. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO
2 minutter siden, Magpie said:

Jeg håper det er for å forbedre emballasjen...Jeg så i går at det var tomt på nettsiden, også, mens Douglas hadde dem inne. 

Jeg postet visst før jeg var ferdig å skrive forrige post! :P

Ja, håpet også at det var grunnen, men chattet akkurat på Clinique sin offisielle hjemmeside LiveChat og da fikk jeg beskjed om at de kun var tilgjengelige i UK og USA nå.. Merkelige greier! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
11 minutes ago, ToneO said:

Jeg postet visst før jeg var ferdig å skrive forrige post! :P

Ja, håpet også at det var grunnen, men chattet akkurat på Clinique sin offisielle hjemmeside LiveChat og da fikk jeg beskjed om at de kun var tilgjengelige i UK og USA nå.. Merkelige greier! 

Det er jo bra typisk. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line
On 12. januar 2016 at 19.42, Magpie said:

LIker du Sara Happ? Har sett på de på Vita, men ikke kjøpt ennå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
13 minutes ago, Line said:

LIker du Sara Happ? Har sett på de på Vita, men ikke kjøpt ennå.

Jeg liker den ganske godt; den er smooth og tykk, og lukter litt kanelaktig. Krukken er klumpete og blir lett ødelagt, men den er fin til å ha hjemme. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Loekaas

Jeg liker veldig godt Bite Agave Lip Mask. Bruker å ha den på en stund før jeg tar på leppeprodukter, og den gjør at leppeprodukter ikke tørker ut leppene mine. Ser at den finnes i farger også (jeg har bare en uten farge), noen som har prøvd de med farge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BD

Jeg har også nylig gått til innkjøp av Agave Lip Mask, og er kjempefornøyd! Bruker den stort sett bare før jeg legger meg, siden den er litt tykk og seig, men da holder leppene seg godt fuktet til dagen etter, og jeg slipper å påføre annen leppepomade like ofte gjennom dagen. Denne er jo også basert på hovedsakelig lanolin, men med litt andre godsaker i tillegg :)

Ellers liker jeg veldig godt Yes To Coconut lip balm, som er en mer standard leppepomade i stiftform, men med gode ingredienser til veldig god pris Med mindre leppene er krisetørre, noe de sjelden er, gir den akkurat passe med fukt gjennom dagen. Den er heller ikke særlig voksaktig, som jeg føler slike stifter ofte kan bli.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alba

Mitt yngste barn har vært plaget med eksem rundt munnen, og jeg har smurt på Locobase Repair som har fungert kjempebra. Prøvde denne selv, og nå er den det eneste jeg bruker på leppene. Smører hver kveld og trenger ingenting annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Må bare si hvor fornøyd jeg er med Bite Beauty sine produkter. Jeg bruker leppebalmen, leppemasken og skrubben. Har hatt så tørre lepper at liquid lipstick har vært umulige å bruke igjen, og nå er leppene kjempe fine igjen. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Laneige Lip Sleeping Mask kan varmt anbefales. Den fikser tørre lepper over natta. :) Jeg sliter ikke med så veldig tørre lepper, men noen dager når det er veldig kaldt ute så blir de litt tørre. Kjæresten derimot har ofte tørre lepper nå om vinteren, og den fungerer utmerket på han. Jeg bruker den hver natt, så kan hende et er derfor leppene mine er så lite tørre også. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider