Sign in to follow this  
Guest

Den perfekte nude

Recommended Posts

Guest

Jeg mener vi hadde en slik tråd, men finner den ikke? Kan hende jeg blander med trådene i gamleforumet nå. 

Uansett, hvilken nude leppestift er din favoritt? Jeg er stadig på jakt etter en, men finner aldri en som passer. MAC Myth er veldig fin, men den er for lys. Fargen i seg selv passer, men nyansen er for hvit liksom. MAC Kinda Sexy syns jeg så passende ut når jeg så bilder av swatches, men den er for oransje. MAC Creme Cup er for rosa. Altfor rosa.... Samme gjelder Angel... Og enda en MAC, Shy Girl, har feil finish, den er for skinnende og også litt for fersken/oransje. Har en rekke andre nudes fra MAC jeg har prøvd men som jeg ikke husker navnet på og ingen har sett bra ut på meg. Kat Von D Noble så ut som en slager syns jeg, men nei... For oransje og for blek! Arg!!! Når jeg sier nude tenker jeg en lys leppestift som passer til alt og som ikke gjør at en ser utvasket ut og gjør leppene usynlig. Jeg har en leppestift fra Urban Decay, skal sjekke hva den heter men tror det er Liar, den er ganske flott men LITT for mørk. En typisk MLBB leppestift for meg, men ikke heeeelt. 

Vanskelig å forklare, jeg er ikke så flink med leppestifter, dette med nudes er ekstra vanskelig. :P Vil helst ha en som er matt. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Eneste som funker for meg er dior addict extreme i cherie bow, og maybelline color drama i minimalist (140). Siste er litt som en lipliner og leppestift i en. Av mindre dekkende/mer pleiende liker jeg isadora chubby stick i lovely lavender. 

Jeg kler nok litt kaldere toner enn deg da. Så ikke sikkert vi har samme fargepreferanse. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg lagde en slik tråd på gamle forumet, sikkert den du husker :)

Jeg leiter selv etter den perfekte nude, har litt for mange bomkjøp i samlingen. Mac patiisserie er ganske så perfekt, men ikke helt nude nok.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Cherie Bow og Incognito (litt gråere enn Cherie Bow) er mine perfekte nudes, begge er Addict Extremes. Jeg må også ha kalde farger, som @Minnea. Ellers har Estee Lauder flere nydelige nude-toner i Pure Color Envy-serien. Clinique Bare Pop, Beige Pop eller Nude Pop kan også være verdt et forsøk.

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Her er mine favoritter :)

nude.thumb.jpg.2f3877a1b65ec1864b5813084

MAC Modesty, ColourPop Midi (tørker matt), Maybelline 920 Nude Lust, Maybelline 655 Daringly Nude (fra den matte kolleksjonen), Bite Beauty Madeira og ColourPop Skimpy.

Av disse to er det bare Midi og Daringly Nude som er matte.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Guest

Colourpop skulle jeg gjerne prøvd, hadde de bare sendt til Norge (ja, jeg gnåler veldig om dette, blir en smule sur bare jeg tenker på det, går det an å være tregere?)....... MAC Honeylove har jeg prøvd og husker jeg ikke likte den, husker dog ikke hvorfor. Cherie Bow blir lilla-ish på meg, langt ifra en nude iallefall. :P Estèe Lauder leppisene @Magpie, lukter de noe spesielt? I går prøvde jeg MAC Myth igjen og blottet leppene litt slik at fargen ikke ble så kraftig og da så det ganske bra ut! 

Jeg er litt frem og tilbake med varmt og kaldt. I det siste har jeg brukt litt mer kalde toner og jeg liker det faktisk, ser ikke så utvasket ut som jeg i utgangspunktet trodde. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

@Rebel: Jeg minnes ikke at leppestiftene fra Estee Lauder Pure Envy hadde noen spesiell lukt i det hele tatt. De gamle luktet ekkelt, men den nye serien lukter vel bortimot ingenting, som er et pluss i min bok. Jeg liker heller ikke vaniljelukta til MAC noe særlig. Om Cherie Bow blir for kald på deg, burde du muligens teste MAC Modesty, som jeg syntes ble litt for peachy, men jeg vil ha kalde farger.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Guest

@Rebel: Jeg minnes ikke at leppestiftene fra Estee Lauder Pure Envy hadde noen spesiell lukt i det hele tatt. De gamle luktet ekkelt, men den nye serien lukter vel bortimot ingenting, som er et pluss i min bok. Jeg liker heller ikke vaniljelukta til MAC noe særlig. Om Cherie Bow blir for kald på deg, burde du muligens teste MAC Modesty, som jeg syntes ble litt for peachy, men jeg vil ha kalde farger.

Lukten på MAC leppestiftene liker jeg, men takler ikke den gammel-ish ekle lukten som er på veldig mange leppestifter. De i gullhylse fra L`Orèal har sånn typisk ekkel lukt som jeg ikke takler. Estèe Lauder Pure Envy leppestiftene ser utrolig fine ut, disse må jeg se nærmere på. :) MAC Modesty er kanskje et alternativ, men den er så utrolig shiny syns jeg! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anna

Jeg har brukt opp en hel MAC Hue, så den er favoritt. Liker sånne ikke veldig dekkende leppestifter når det er så lyse farger. Har Fleshpot også, som er ganske nøyaktig hudfargen min, og det blir for nude. Myth og Creme d'Nude blir litt rar på meg, og sånne litt mørkere nudes blir veldig brune og lite flatterende.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Min ultimate favoritt er Nyx lip spå i Sake, men den produseres ikke lengre tror jeg. Jeg er også veldig glad i Addict Extreme Silhouette. Den er veldig mye finere på meg enn Cherie Bow, som bare er bleh.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie

Blankety, da? Det er en Amplified, da, så den er kanskje litt mer shiny enn du ønsker, men man kan jo alltids matte den ned, om man liker en shiny farge såå godt liksom.. Eventuelt kan det jo gå an å kombinere Myth med en litt mørkere lipliner, for å gjøre den litt mørkere og ikke fullt så blek?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Martine

Dior Addict Incognito som har blitt nevnt tidligere er veldig fin og får en god andreplass. Nummer en er Nars Satin lip pencil i Biscayne Park.- den er kjempe fin. Nude leppestift må være det som er mest vanskelig å finne, det ble noen bomkjøp før jeg fant disse to. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludde

Jeg liker best nudefarger med en del brunt, så jeg er veldig glad i Mac Hug Me og Jubilee. Clinique Bare pop synes jeg har altfor mye shimmer. Den er så like leppefargen min, at det bare ser ut som ett gullaktig shimmerlag når jeg har prøvd den.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Den perfekte nude er nok veldig indiviuelt.

Jeg så denne videoen fra Lisa Eldridge, og vurderer om jeg skal bestille Burberry Lip velvet i Pink Apricot uprøvt ut fra hennes anbefalinger.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
DivaG
On 21. september 2015 kl. 08.45.00, Magpie said:

Cherie Bow og Incognito (litt gråere enn Cherie Bow) er mine perfekte nudes, begge er Addict Extremes. Jeg må også ha kalde farger, som @Minnea. Ellers har Estee Lauder flere nydelige nude-toner i Pure Color Envy-serien. Clinique Bare Pop, Beige Pop eller Nude Pop kan også være verdt et forsøk.

Vurderer incognito, er det mulig å få en side by side swatch av den og cherie bow? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
12 minutes ago, DivaG said:

Vurderer incognito, er det mulig å få en side by side swatch av den og cherie bow? 

Jeg skal se hva jeg kan få til etterhvert, men minn meg gjerne på om det dersom jeg glemmer. Begge to er egentlig ganske glossy og har transparent base, så på leppene blir de ikke så altfor ulike.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Her er en rask swatch, @DivaG. Mobilkameraet vrenger fargene litt, og armen min har fortsatt litt sommerfarge, men Cherie Bow er den lengst til venstre, mens Incognito er nærmest håndleddet/klokka. Incognito er litt gråere i undertonen, men de blir ganske like på meg, siden de er såpass transparente i basen.

phpPKICd0AM.jpg.dc42849d5049b78bc6404003

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
helesy

Dior addict extreme I cherie bow er min perfekte nude og favoritt leppestift. Har akkurat brukt opp nr to, og må kjøpe ny:) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Aurelia

Jeg fant endelig min perfekte nude hos Sephora i sånn ca. 2012, en leppestift/gloss-hybrid som het Glamouros om jeg ikke husker feil. 6mnd etterpå var den umulig å oppdrive, og tydeligvis gått ut av sortiment. Så utrolig irriterende! Får se gjennom denne tråden her og se om jeg finner en potensiell erstatter:cute:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider