Sign in to follow this  
LinnH

Septemberfavoritter 2015

Recommended Posts

LinnH

Hva har du brukt mye i september? Har du som meg gjenoppdaget noen gamle skatter? 

image.thumb.jpg.5cdef9cd2ec6112d3309e58c

Kombinasjonen Estee Lauder EE creme og tynt lag Giorgio Armani Luminous silk, lagt med RT Expert Face brush<3

Blusher: Nars Deep Throat og Chanel Inspiration.

Øyenskygge, kunne også vist frem Mac-paletten, men denne lille duoen her kan jeg overleve med i dagesvis! (Chanel Taupe-delicat).

Har også brukt kun Mac paint pot i Vintage Selection i mange dager.

Bryn: Gjenoppdaget Anastasia dipbrow i Taupe (fikk skrapet av et tørt lag, og under kom det frem mykt og kremete!)

Har brukt lite parfyme, men har jeg først brukt har det som regel være Diptyque Tam Dao, har prøve av både Edt og edp. Klarer ikke bestemme meg hvilken jeg liker best!

Edited by LinnH

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg er litt lat, så jeg har ikke tatt bilde, men:

*Lily Lolo foundation (China Doll), Glominerals Satin Finish foundation (Natural Fair), og Kevyn Aucoin Sensual Skin Enhancer SX-02.

*Blusher: UD Bang, og jeg har dessuten gjenoppdaget MAC Blushbaby og Dame.

*Øyeskygger. Null og niks, unntatt Painterly Paint Pot eller beige kremskygge fra Clarins (husker ikke nummer). Derimot flytende liner, Kanebo Kate Super Sharp liner.

*Mascara: Maybelline Lash Sensational.

Parfyme: Guerlain Jicky <3

Ellers har jeg forelsket meg på nytt i Essential Cleansing Solution fra Dermalogica, og brukt de siste restene av Intensive Moisture Balance, og sistnevnte må nok få flytte inn etterhvert når jeg har brukt opp en av fuktkremene jeg har stående. Og til de permanent tørre fingertuppene har jeg oppdaget Glycinello, som jeg brukte for hundre år siden da jeg jobbet på hotell. :)

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Synes det er så flott at du lager disse trådene, LinnH :D 

Jeg skal skrive en liste i morgen, når jeg er nede fra fjellet og har bedre oversikt over samlingen :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bitteliten

Jeg har hele måneden, med kun et bryllupsunntak, brukt følgende:

• Brynsblyant fra Japan eller Korea som jeg kjøper hos Sasa.com (BCL
    BROWLASH EX Water Strong W Eyebrow (Grey Brown ) )
  • MAC Painterly paint pot
  • MUS Vanilla øyeskygge
  • LORAC Taupe øyeskygge
  • Smashbox liner i mørk brun (tightline)
  • MAC Coffee eye pencil
  • L'Oreal million lashes, den lilla, og den nye, grønne som bøyer vippene
  • Lancôme BB-cream
  • L'Oreal Nude Magique BB-powder
  • ELF bronzer og blush.(kjøpt for leeeenge siden, tror det må være den som heter St.Lucia nå)
  • Nøytral leppis, feks Chanel Boy med nøytral leppeblyant under.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Mariann

mms_img-1745969410.thumb.jpg.a0f386ec5cc

-Den nye pudderfoundationen fra Tom Ford er blitt ny Holy Grail for meg. Jeg bruker den over flytende foundation, og den gjør en kjempeforskjell! Dyr, men vel verdt pengene.

Jeg har ikke rørt et annet pudder etter denne kom i hus. 

-Nars konturduo i Paloma er i bruk hver dag, sammen med Ita-kosten.

YSL krembronser i nr 4 er så enkel å bruke og blir så fin på.

-Colourpop sine highlightere er mye brukt.

-Givenchy Le Rouge i Nude Guipure har blitt mye brukt. Passer til alt og er veldig comfy på leppene.

-Too Faced sin hjerteblush er nydelig, og passer alt. Tror denne heter Baby Love..

-Burberry skygge i Pale Barley er super til enkle looks.

-Mac linere er afvoritten, og denne mnd ble det mye Boldly Bare.

.-Marc Jacobs sin Face 3 kost er i bruk hver dag til foundation. Har ikke rørt beautyblenderen etter denne kom i hus.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Mac Soft Ochre: jeg har hatt denne på kjøpelista i et par år, men kom aldri så langt før i sommer. Fatter ikke hvordan jeg har klart meg uten.

Nars Dogon (taupe-delen): fikk et nytt liv med Soft Ochre under. De to alene har vært fast kombi i september.

Sensai tusjliner: aaah! Endelig! Den perfekte vannfaste tusjlineren. Kjøpt på ebay.

Chanel skru opp eyeliner til tighlining.

Revlon lip butter Sweet Tart: brukt opp og kjøpt ny. Favoritt til det meste.

Chanel Murmure lip gloss: tyner siste dråper av denne. Vurderer å kjøpe ny av samme...

Max Factor Creme Puff blushene, husker ikke navn men har tre og bruker de daglig.

UD Naked Concealer <3

Nuxe DD Creme: første "bokstavfoundation" jeg har prøvd som faktisk gjør noe annet enn å gi farge. Får en del fukt fra denne.

Parfymer: Tam Dao edp, SL Un Bois Vanille, Yves Rocher Naturelle Osmanthus.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline

september.thumb.jpg.01b963f39d4ac53363b3

MAC blushpalett: Blushbaby, Breath of Plum, Dollymix, Sculpt og Well Dressed. Pink Swoon har ikke blitt brukt. Breath of Plum er en av mine favoritter til denne årstiden. Blushbaby har ikke vært en favoritt tidligere, men jeg har fått øynene mer opp for den. Den er litt mer nøytral enn Breath of Plum, og livner opp ansiktet uten at det er veldig tydelig at man har på blush. :)

MUG øyenskygger: Unexpected er den perfekte duse mauve-fargen! Jeg bruker den mye under øynene, i globalen, eller til å "duse" ut overganger mellom øyenskyggene. Burlesque er alt jeg håpet at MAC Cranberry skulle være. Fremhever det grønne i øynene mine. 

Amazonian clay 12-hour blush: Exposed

MUFE Aqua Brow

MAC MSFN

MAC Select Cover-Up

MAC Rebel og Mystical

Chanel Émotion

MAC Beet (brukt sammen med Rebel eller Émotion)

Clean Rain (parfyme)

Sigma Angled Kabuki - F84: Denne har jeg gjenoppdaget. Jeg bruker den til MAC MSFN, og den gir veldig bra dekk. Liker formen godt. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Her kommer mine favoritter for september:

Urban Decay Smoky Palette. Denne har blitt brukt MYE i september, liker den kjempegodt! :D Har ikke gått løs på grå- og sølvfargene enda, men det skjer nok snart :)

Lancome Miracle Cushion foundation. Denne gir en perfekt dekk i hverdagene og fargen fungerer godt som en overgangsfarge for meg mellom sommer og vinter. Jeg har den i 01 Porcelaine, som er både mørkere og gulere enn hva andre merker setter som sin lyseste nyanse, men den oksiderer heldigvis ikke. Det følger med en puff som man skal påføre foundationen med, men jeg liker mye heller å bruke beauty blenderen min til påføring :)

Becca Champagne Pop. Se på den da :in-love: Så lekker!!!! Den blir nok snart litt for mørk for meg, men fargen var perfekt for en gylden highlight i september :) 

Guerlain Les Voilettes pudder i 02 Clair. Super til å sette concealer under øynene, det er så finmalt og kremete i konsistensen :) 

IMG_0257.thumb.JPG.dd05a2da637020538ecb4

IMG_0260.thumb.JPG.f6720caa6b6af0d3a8738

Og til slutt; min nye parfyme :in-love: 

IMG_0262.thumb.JPG.e0c6aed49544788d9cb4c

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Det har vært en måned med minimal sminke til hverdags. Ofte bare foundation og painterly med brule eller annen lys skygge over på øynene. Så når øyenskyggene først har blitt tatt frem har Naked-palettene føltes som mer enn nok. Byttet mellom 1 og 2 i begynnelsen av måneden, og gikk helt over til 3 når den kom i hus. Vi har altså blitt gode venner :)

Har også prøvd meg mye frem og tilbake med foundation, men endt opp på Rimmel lasting finish, nå i 100 ivory (før 200 soft beige). Et resultat av dårlig sommer på Sunnmøre og at jeg i tillegg er litt mindre glad i sola nå i graviditeten. Må igjen få anbefalt Rimmel lasting finish til alle som vil ha Burjois healthy mix effekten med kaldere fargeutvalg. Burjois blir bare feil på meg, mens Rimmel alltid blender perfekt inn. Jeg svinger opp og ned rundt NW20 i mac. 100 ivory er nok nærmere NW15. 

På kinnene har det blitt mye Illamasqua naked rose, alene eller som base. Ofte med Clinique color pop over. Siste jeg var superfornøyd med var naked rose blandet med The balm instain i Toille. Det må dere prøve, helt nydelig kombinasjon som jeg kommer til å bruke mye fremover :)

Trodde jeg hadde mistet Clarins beauty flash balmen, så panikk-kjøpte ny bare for å finne den gamle dagen etter. Men da har jeg en god grunn til å bruke den oftere, så det gjør ingenting. Den har vært god å ha i gustne perioder i dårlig form, eneste måten å leve litt opp til forventningene om gravidglød :)

På leppene har maybelline color-burst fått spritet opp en ellers kjedelig måned. Elsker hvor jevnt disse legger seg, og at det er matte farger uten at det ser helt rart ut på meg. Bruker dem alene eller som lip-liner. Ofte med chubby-sticks over. 

Guerlain-perlene har vært fast highlighter når det har blitt brukt. Denne måneden har vært mye preget av de gode gamle :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Mine favoritter i september er følgende:

Too Faced chockolate bar - tror jeg har brukt andre skygger kanskje to eller tre dager i september.

Hourglass ambient lighting palette - Elsker denne, de tre fargene utfyller hverandre og kan brukes som ren highlighter eller for å gi litt farge og glød.

Estee lauder illuminating perfecting primer - min favoritt av glødgivende primere, den gir glød og har en god primereffekt, uten å bli silikonaktig.

Artdeco long-lasting foundation - ikke en favoritt i begynnelsen, da den setter seg utrolig raskt, men nå har jeg lært meg å legge den og den sitter som støpt hele dagen.

Maybelline better skin consealer - dekker godt og sitter hele dagen. Lett å legge og blende.

Real techniques powder brush - Hvorfor ventet jeg så lenge med å skaffe denne!?!

Rituals happy budda shower foam - lukter nydelig og tørker ikke ut huden. Kjøpt dusjoljen og liten kroppskrem i samme, men ikke testet de enda.

Mac ring of saturn blush - gammel favoritt som gjevnlig kommer tilbake til meg. 

Artdeco hydra lip booster 42 - ikke klissete, fukter og sitter godt til å være vanlig gloss. Perfekt hverdagsfarge!

Sephora cream lip stain 07 - god holdbarhet og nydelig farge! 

NailsINC kensinghton caviar fast dry top coat - tatt over for seche vite, da den tørker raskere, ikke blir seig i flasken (så langt i allefall) og ikke krymper i nærheten så mye. Eneste minuset er at den ikke tørker så shiny og er hakket tynnere i konsistensen.

2015-10-04 15.15.48.jpg

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

561154fec5d5d_DSC_232801-1.thumb.jpg.9fa-Lanvin Me L'eau EdT, fikk en prøve på denne og ble helt frelst! 

-MM Bisque og Billion Dollar Brows Taupe

-INGLOT Mattifying Loose Powder 32

-Everyday Minerals Matte foundation, akkurat nå W1 Golden Ivory (venter Golden Fair i posten til vinteren) 

-MAC Soft and Gentle 

-MAC Blush All Day og Mocha

-Loreal Volume Million Lashes Feline Mascara 

-Maybelline Lash Sensational Mascara 

-MAC Upward Lash Mascara 

-UD NAKED Concealer i Light Neutral og Light Warm

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider