Shamini

Beauty Blender

Recommended Posts

Shamini

Jeg har endelig funnet en foundation jeg liker og som samarbeider med meg, samt møter mine millioner av sære krav, men siden jeg er som jeg er sliter jeg med å påføre denne med kost - og vi kan vel alle være enige i at det ser rimelig dumt ut med foundation i hele ansiktet bortsett fra panna?.. Jeg tenker derfor at jeg vil ha en Beauty Blender, og jeg lurer på om noen her har erfaring med den? Kanskje med de ulike fargene? Del gjerne med meg!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Velkommen, Shamini!

Jeg har et par rosa BeautyBlendere og ELSKER dem. Har også liggende en svart i påvente av at jeg skal greie å kaste minst en av de gamle, men den ligger nå enda uåpnet.... Kjipa. 

Mine lå egentlig ganske lenge relativt ubrukt før jeg bare plutselig tok dem i bruk en dag, og falt pladas. Jeg væter den godt og klemmer den så over vasken og deretter i et håndkle, og klemmer litt foundation på den og dotter det deretter derfra og rundt i fjeset. Når jeg ser ut som jeg har store (og litt mindre hyppige), foundationfargede røde hunder bruker jeg svampen til å dytte foundationen inn i fjeset. Jeg føler at dekkevnen og finishen blir mer naturlig, samtidig som jeg lett kan bygge opp mer dekk dersom foundationen tillatter det. Noen foundations, f.eks supertykke og overpigmenterte Kat Von D Tattoo Lock-it aka sparkel, får jeg kun fin med BeautyBlender - med kost blir det aaaltfor tykt. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Har bare erfaring med den originale, men elsker den. Jeg blir bare irritert om jeg prøver kost etter å ha blitt vant til den. Synes det er kjapt og enkelt, og gir allrid beste finish for min del :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Jeg har prøvt den originale og RT sin og liker klart best den originale.

Jeg bruker den bare i perioder og får en psykisk sperre mot å bruke den når den er noen måneder gammel for jeg føler den ikke er helt ren. Så det blir dyrt i lengden. Men hvis jeg hadde brukt den hver dag så hadde jeg følt det litt mer økonomisk. Når huden min er svært tørr er blenderen ekstra god å ha. 

Og velkommen hit Shamini! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludde

Jeg har bare brukt de rosa, men elsker dem! Bruker aldri kost til flytende foundation lenger. Jeg gjør som Tone og klemmer ut vannet i vasken først og deretter i en klut.

Synes RT svampen er helt ok, men bruker dem bare om BB svampene mine er skitne.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Jeg har den fra RT og den fra Inglot, men ikke den originale. Jeg foretrekker Inglot sin fordi den er litt hardere. RT og original BB er nok bedre under øynene og rundt nesa, siden de er mykere. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
BD

Jeg er også veldig glad i beautyblenderen min, og synes aldri foundationen legger seg like fint som når jeg bruker den! Har kun prøvd rosa og lilla, og den lilla blødde mye farge i starten når jeg vasket det. Det har aldri de rosa gjort, men mulig det er tilfeldig. Har også prøvd RT sin, men syntes den ble litt for myk, så jeg foretrekker originalen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Shamini

Tusen takk for alle svar, og ikke minst velkomsten! :) Da blir det (original) Beauty Blender på meg, og så håper vi at også denne jenta kan begynne å bruke foundation på fast basis (altså i helgene eller ved spesielle anledninger) i en alder av 25.. jeg mener 36 år. :D 

Edited by Shamini

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Loekaas

Jeg er også veldig glad i butyblenderen min (originale), men jeg bruker den mest til concealer da. Vet ikke om jeg har brukt den i hele fjeset noen gang, men det må jeg nok prøve snart. 

Off-topic: egentlige grunnen til at jeg ville kommentere her var å ønske deg velkomme, @Shamini. Velkommen, håper alt står bra til med deg, og at vi ser mer til deg her inne fremover :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Tusen takk for alle svar, og ikke minst velkomsten! :) Da blir det (original) Beauty Blender på meg, og så håper vi at også denne jenta kan begynne å bruke foundation på fast basis (altså i helgene eller ved spesielle anledninger) i en alder av 25.. jeg mener 36 år. :D 

hadde gledelig droppet foundation til hverdags om jeg hadde hatt din hud! :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Velkommen, @Shamini! Takket være at du tok opp dette har jeg gitt dette et nytt forsøk. 

Har hatt RT-svampen og aldri skjønt poenget. Tester nå Beautybay sin svamp fra eget merke som jeg har hatt liggende urørt. Jeg har endatil trosset min youtubetutorialskrekk og spolt meg frem til et par tips. Dette må da bare bli bra til slutt?

Min foreløpige a-ha opplevelse er påføring av kremblush/tan de soleil over foundation. Har aldri klart å jobbe inn slike ting godt nok uten å føle at jeg gnir bort laget under.

Edited by Azur

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Makeup

Elsker den svarte mer enn noen av den andre. Har de rosa og RT også... 

Edited by Makeup

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Line

Velkommen, @Shamini! Takket være at du tok opp dette har jeg gitt dette et nytt forsøk. 

Har hatt RT-svampen og aldri skjønt poenget. Tester nå Beautybay sin svamp fra eget merke som jeg har hatt liggende urørt. Jeg har endatil trosset min youtubetutorialskrekk og spolt meg frem til et par tips. Dette må da bare bli bra til slutt?

Min foreløpige a-ha opplevelse er påføring av kremblush/tan de soleil over foundation. Har aldri klart å jobbe inn slike ting godt nok uten å føle at jeg gnir bort laget under.

Har du link til tutorials? Jeg har en ubrukt Beautyblender og skulle gjerne lært noen kremblushtriks!

Edited by Line

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Har du link til tutorials? Jeg har en ubrukt Beautyblender og skulle gjerne lært noen kremblushtriks!

Nei, har ikke lagret noe. Men a-ha opplevelsen for meg var utrolig lett hånd og masse raske berøringer, ikke på noen måte jobbe det inn i huden med svampen slik jeg har prøvd før. Det sprer seg uansett.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Line

Nei, har ikke lagret noe. Men a-ha opplevelsen for meg var utrolig lett hånd og masse raske berøringer, ikke på noen måte jobbe det inn i huden med svampen slik jeg har prøvd før. Det sprer seg uansett.

Takk! Får prøve meg litt frem :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg kjøpte miniene av denne for noen uker siden og sliter med at de spiser produktene i steden for å blende de ut. Fukter som vanlig, har sprayet med fuktspray og settingspray i håp om at det skal hjelpe og jeg har testet de tørr, men det er nesten ikke mer consealer igjen rundt øyet når jeg er ferdig. På kviser er de ganske så useless og om jeg er uheldig og får de bort i nesevingen når jeg blender under øyet forsvinner foundationen og jeg er etterlatt med en rød strek med bar hud. 

Andre som har merket det samme og har tips?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tapermari

Så de nye BB på H&M i dag, gud de så fæle ut, ser jo skitten ut før man i det hele tatt har brukt de :curse:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
BD
14 timer siden, lykkelitenen said:

Jeg kjøpte miniene av denne for noen uker siden og sliter med at de spiser produktene i steden for å blende de ut. Fukter som vanlig, har sprayet med fuktspray og settingspray i håp om at det skal hjelpe og jeg har testet de tørr, men det er nesten ikke mer consealer igjen rundt øyet når jeg er ferdig. På kviser er de ganske så useless og om jeg er uheldig og får de bort i nesevingen når jeg blender under øyet forsvinner foundationen og jeg er etterlatt med en rød strek med bar hud. 

Andre som har merket det samme og har tips?

Jeg fikk med en mini i et sett sist jeg kjøpte ny bb, og jeg har samme erfaring som deg. Har brukt den veldig lite, siden jeg synes den absorberer mye mer enn den vanlige. Jeg påfører vanligvis foundation og concealer på huden først (istedenfor å dyppe beautyblenderen i foundation før påføring), men også da synes jeg den absorberer for mye produkt. Men jeg synes minien kjennes litt annerledes ut i "konsistensen" enn den vanlige, så det har sikkert noe med det å gjøre, selv om jeg skulle tro den er laget i eksakt samme stoff :/

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Jeg fikk min i posten (riktignok kopi fra makeup-mekka) i posten på onsdag og prøvde for første gang igår. Syns den spiser mye produkt, bruker sikkert 3 ganger så mye foundation som med bare fingrene, men da får jeg kanskje brukt opp ting også, hehe. ;) Liker effekten den gir altså selv om det tar litt tid. Enkelt å legge og blir utrolig jevnt og fint. Går sikkert kjappere med litt mer trening. Så denne kommer jeg til å bruke masse, ihvertfall når jeg har tid. Børste ga jeg fort opp på flytende foundation, ble bare stripete og stygt. 

Vasker dere deres beautyblendere i børstesåpe? Vasket min i ansiktsrens igår, men er fortsatt foundationfarget selv om jeg fikk ut det som var inni og det er rent vann som kommer ut når jeg klemmer på den. Er vel bedre med børstesåpe kanskje? Kjedelig å måtte vaske den hver dag, men må jo det når den fuktes og brukes til flytende produkt. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Gammeljåla

Hei Wasabi! Jeg er ganske ny til beautyblenderkonseptet. Jeg kjøpte først Real Techniques sin, og klarte ikke å vaske den ren.

Jeg har oppgradert til en svart original BB. Jeg tror Makeup mekka selger en kopi...? Jeg vet ikke, har ikke satt meg inn i det. Mange selger slike rosa "egg". Det kommer sikkert noen og korrigerer meg hvis jeg tar feil. Jeg kjøpte dn svarte nettopp fordi jeg tenkte brun misfarging ikke ville være så synlig. :/

Uansett så hadde jeg lest om denne rensen: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xdaiso+detergent.TRS0&_nkw=daiso+detergent&_sacat=0

Og bestilte den. Den rengjør så effektivt. Den fikk ut de brune merkene i min første Real Techniques som jeg ikke hadde kastet. Men det tok lang tid. Jeg kjøpte min fra urarajapan, og vil kanskje ikke anbefale denne selgeren, på grunn av ventetiden. Jeg vet ikke om noen koreanske butikker selger den, koreanske Ebaybutikker sender fortere enn denne butikken.

Jeg fukter håndflatene, drypper en dråpe i den ene og gnir håndflatene lett sammen så såpen er fordelt i begge hender. Så ruller jeg fuktig BB i hendene, som om jeg knar en bolle. Skyller godt i vann, og vips! Med gamle misfarginger måtte jeg gjøre dette tre ganger på rad.

Jeg foretrekker å legge på kremen (bruker BB fra Missha eller CC fra Tonymoly) med fingrene, stryker det utover, masserer den inn. Så tar jeg en godt oppvridd svamp og bare "dytter" lett over ansiktet for å få et jevnt resultat.

Edited by Gammeljåla

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Er det egentlig anbefalt å bruke daiso sin såpe på beautyblender? Jeg synes å huske at den var for sterk og ødela beautyblenderen så fort? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
loruffa

Jeg ville ikke brukt Daiso på beautyblendere. En ting er at de blir slitt raskt, men føler meg heller ikke helt trygg på at jeg klarer å skylle ut all såpen selvom jeg holder på lenge etter det slutter å komme skum og vil ikke risikere at der er så sterke produkter i den 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider