Shamini

Beauty Blender

Anbefalte innlegg

Gammeljåla
18 minutter siden, Nora said:

Er det egentlig anbefalt å bruke daiso sin såpe på beautyblender? Jeg synes å huske at den var for sterk og ødela beautyblenderen så fort?

Jeg vet ikke, det er uvanlig at den har 5 blank på Makeupalley. https://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=156007/Daiso-Sponge-detergent/Unlisted-Brand/Misc-Beauty-Tools

De fleste får ihvertfall noen firere, treere eller en dårlig omtale.

Har ikke brukt Daiso'en mer enn tre uker sånn cirka. Hvor lang er levetiden på en BB?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo
20 minutter siden, Nora said:

Er det egentlig anbefalt å bruke daiso sin såpe på beautyblender? Jeg synes å huske at den var for sterk og ødela beautyblenderen så fort? 

Den sponge detergent eller hva den heter? Jeg har vasket min bb med den i flere måneder :neutral: Synes ikke den virker mer slitt enn hva jeg forventer av en svamp etter den tiden og bruken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi
1 hour ago, Gammeljåla said:

Hei Wasabi! Jeg er ganske ny til beautyblenderkonseptet. Jeg kjøpte først Real Techniques sin, og klarte ikke å vaske den ren.

Jeg har oppgradert til en svart original BB. Jeg tror Makeup mekka selger en kopi...? Jeg vet ikke, har ikke satt meg inn i det. Mange selger slike rosa "egg". Det kommer sikkert noen og korrigerer meg hvis jeg tar feil. Jeg kjøpte dn svarte nettopp fordi jeg tenkte brun misfarging ikke ville være så synlig. :/

Uansett så hadde jeg lest om denne rensen: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xdaiso+detergent.TRS0&_nkw=daiso+detergent&_sacat=0

Og bestilte den. Den rengjør så effektivt. Den fikk ut de brune merkene i min første Real Techniques som jeg ikke hadde kastet. Men det tok lang tid. Jeg kjøpte min fra urarajapan, og vil kanskje ikke anbefale denne selgeren, på grunn av ventetiden. Jeg vet ikke om noen koreanske butikker selger den, koreanske Ebaybutikker sender fortere enn denne butikken.

Jeg fukter håndflatene, drypper en dråpe i den ene og gnir håndflatene lett sammen så såpen er fordelt i begge hender. Så ruller jeg fuktig BB i hendene, som om jeg knar en bolle. Skyller godt i vann, og vips! Med gamle misfarginger måtte jeg gjøre dette tre ganger på rad.

Jeg foretrekker å legge på kremen (bruker BB fra Missha eller CC fra Tonymoly) med fingrene, stryker det utover, masserer den inn. Så tar jeg en godt oppvridd svamp og bare "dytter" lett over ansiktet for å få et jevnt resultat.

Hei og tusen takk for tips! :) 

Jeg er helt ny på dette, alltid brukt bare fingrene, inntil igår. Makeupmekka sin er en kopi, ja, men ser for meg klin lik ut og jeg syns den var god. De har både svart og rosa, men jeg tok rosa fordi den er rosa. :P Burde kanskje tatt den svarte i stedet innser jeg nå. :) 

Var på samme måten jeg vasket min og, men fikk den ikke ren. Tenkte å prøve med børsterens fra bare minerals og en børsterens i rund boks fra makeupmekka før jeg eventuelt bestiller den du foreslår. Du vet, være flink og bruke opp og sånt. ;) 

Jeg "dytter" også produktet inn i huden med oppvridd svamp, men syns den spiser mye for det. Men det går seg sikkert til. Resultatet blir veldig jevnt ihvertfall. Har litt å dekke, så tar litt lenger tid, men går sikkert raskere etterhvert som jeg får inn teknikken. Prøvde den med Clarins everlasting idag, den er litt tykkere enn maybelline FIT me matte & poreless som jeg brukte igår. Skal teste den med bb-krem fra skinfood også, den fikk jeg ikke pen med fingrene, så det blir spennende. Den tynne tuppen bruker jeg til å blende rundt nesen og til å blende concealer under øynene og overalt hvor det trengs. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Om kopien spiser mer foundation enn originalen så blir den dyrere på sikt :) Jeg har den originale, synes ikke jeg må bruke noe særlig mer produkt på den. Beste måten å påføre foundation i alle fall, jeg er i fanklubben! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Det er klart, men jeg impulsbestilte den for å prøve siden jeg skulle ha noe annet derfra og egentlig bare det. Men blir alltid litt mer enn planlagt. :) Har ikke prøvd originalen, så vet jo ikke hvordan den er i forhold. Men blir nok originalen når jeg skal ha ny. :) Syns dog det virket som den spiste mindre av everlasting enn matte & poreless.

Melder meg inn i fanklubben jeg og selv om jeg enn så lenge bare har en kopi. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
1 time siden, Gammeljåla said:

Jeg vet ikke, det er uvanlig at den har 5 blank på Makeupalley. https://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=156007/Daiso-Sponge-detergent/Unlisted-Brand/Misc-Beauty-Tools

De fleste får ihvertfall noen firere, treere eller en dårlig omtale.

Har ikke brukt Daiso'en mer enn tre uker sånn cirka. Hvor lang er levetiden på en BB?

Såpen er god den, jeg har brukt den i mange år. Kan hende det var koster som ble raskere ødelagt av den, husker bare at den ikke er skånsom. 

1 time siden, Marie Maklo said:

Den sponge detergent eller hva den heter? Jeg har vasket min bb med den i flere måneder :neutral: Synes ikke den virker mer slitt enn hva jeg forventer av en svamp etter den tiden og bruken.

Ja, sponge detergent. Kan hende det var koster som ble slitt av å bruke den da. 

4 minutter siden, tapermari said:

Jeg vasker min BB med antibakteriell zalo :)

Jeg også. Sikkert ikke det beste, men veldig effektivt. Jeg har svampen fra Inglot, og den virker litt mer holdbar enn den originale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid

Jeg fikk med et lite såpestykke av BB sin rens med min originale, og den vasker den helt ren :) Bruker den bare til BBen, siden kostesåpen fra MUS som jeg bruker ellers ikke tar like godt på svampen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel
1 hour ago, Ingrid said:

Jeg fikk med et lite såpestykke av BB sin rens med min originale, og den vasker den helt ren :) Bruker den bare til BBen, siden kostesåpen fra MUS som jeg bruker ellers ikke tar like godt på svampen. 

Jeg er også super fornøyd med denne. Bruker den til all kostevask nå men jeg har brukt asan intimsåpe også til BBen. Det funket også super bra :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Har vasket min med børstesåpen til makeupmekka hver dag nå og da blir den ren. Syns ikke den spiser så mye produkt mer heller, sikkert fordi jeg har fått inn teknikken mer. Digger den, skal aldri mer bruke fingrene når jeg legger foundation. Blir så utrolig mye finere med beautyblenderen. Men kjøper originalen neste gang, spent på om det er noen forskjell på dem. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Dere som har hatt flere beautyblendere, hvor lang levetid har de hatt? Kjøpte jo originalen hos blivakker og tok den i bruk for nøyaktig to uker siden. Og nå har den begynt å sprekke opp her og der! En så dyr svamp burde vel vare lenger? Jeg har hele tiden vært veldig forsiktig med den og den har ikke vært i nærheten av noen katter. Vasket den i såpe ment for sminkeverktøy og vært forsiktig når jeg har klemt ut vannet på den. Aldri brukt negler på den og den har heller ikke vært borti andre skarpe gjenstander.

Begynner nesten å lure på om jeg kan ha fått et fake produkt? Jeg har aldri fått noe fake fra blivakker før, bare så det er sagt, har alltid vært fornøyd. Selv om jeg har en litt murrende magefølelse ang den butikken pga alt tullet som har vært tidligere. Men det er jo lenge siden og de har langt bedre rykte nå. Jeg skal ihvertfall sende dem en Mail og fortelle hva som har skjedd. Håper jeg får ny, disse er vel ment å vare litt mer enn to uker? Jeg er totalt avhengig, men 2 beautyblendere i måneden blir fort veldig dyrt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aurelia
2 timer siden, Wasabi said:

Dere som har hatt flere beautyblendere, hvor lang levetid har de hatt? Kjøpte jo originalen hos blivakker og tok den i bruk for nøyaktig to uker siden. Og nå har den begynt å sprekke opp her og der! En så dyr svamp burde vel vare lenger? Jeg har hele tiden vært veldig forsiktig med den og den har ikke vært i nærheten av noen katter. Vasket den i såpe ment for sminkeverktøy og vært forsiktig når jeg har klemt ut vannet på den. Aldri brukt negler på den og den har heller ikke vært borti andre skarpe gjenstander.

Begynner nesten å lure på om jeg kan ha fått et fake produkt? Jeg har aldri fått noe fake fra blivakker før, bare så det er sagt, har alltid vært fornøyd. Selv om jeg har en litt murrende magefølelse ang den butikken pga alt tullet som har vært tidligere. Men det er jo lenge siden og de har langt bedre rykte nå. Jeg skal ihvertfall sende dem en Mail og fortelle hva som har skjedd. Håper jeg får ny, disse er vel ment å vare litt mer enn to uker? Jeg er totalt avhengig, men 2 beautyblendere i måneden blir fort veldig dyrt.

Utifra min erfaring er det rett og slett bare forskjellig kvalitet fra blender til blender, dessverre :( Jeg har f.eks. hatt noen fra Real Techniques som har revnet(!), mens andre har jeg vasket og brukt litt lengre enn det som er anbefalt (3mnd hehehe). Men beautyblendere har jo fått en del kritikk tidligere fordi de ikke er samme kvalitet fra batch til batch, f.eks. har noen av svampene hatt større "porer" slik at de blir  fortere ødelagt og revner etc. :/ Men jeg hadde sendt nettbutikken en mail og klaget, mulig de vil sende deg en ny :) Er iallefall verdt forsøket slik jeg ser det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi
14 minutter siden, Aurelia said:

Utifra min erfaring er det rett og slett bare forskjellig kvalitet fra blender til blender, dessverre :( Jeg har f.eks. hatt noen fra Real Techniques som har revnet(!), mens andre har jeg vasket og brukt litt lengre enn det som er anbefalt (3mnd hehehe). Men beautyblendere har jo fått en del kritikk tidligere fordi de ikke er samme kvalitet fra batch til batch, f.eks. har noen av svampene hatt større "porer" slik at de blir  fortere ødelagt og revner etc. :/ Men jeg hadde sendt nettbutikken en mail og klaget, mulig de vil sende deg en ny :) Er iallefall verdt forsøket slik jeg ser det!

Aha, så dårlig. Det er jo dyre svamper, så de burde jo klare å få hver batch bra selv om mandagsprodukter selvsagt forekommer overalt. Skal sjekke "porene" på svampen. De er større enn på makeupmekka sin ihvertfall, men den derfra var dårlig og lite holdbar. Ja, bytte hver 3.mnd er greit, det ville jeg gjort uansett, men hver 2.uke blir fort dyrt. :P Skal sende en mail, ja. Absolutt verdt forsøket. Håper jeg får ny. :) Fått nytt produkt der før ihvertfall, da hadde jeg hadde fått en neglelakk som var tykk og ekkel. :) Et helt avhengig av beautyblenderen, jeg klarer nesten ikke påføre med fingrene lenger og kost er dritt på flytende foundation. Så de har bare å sende meg en ny, hehe. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.
On 5.10.2015 at 9.20, LinnH said:

Jeg har prøvt den originale og RT sin og liker klart best den originale.

Jeg bruker den bare i perioder og får en psykisk sperre mot å bruke den når den er noen måneder gammel for jeg føler den ikke er helt ren. Så det blir dyrt i lengden. Men hvis jeg hadde brukt den hver dag så hadde jeg følt det litt mer økonomisk. Når huden min er svært tørr er blenderen ekstra god å ha. 

Og velkommen hit Shamini! 

Jeg bruker å drukne den i heimbrent noen minutter før jeg skyller den skikkelig og legger den til tørk for noen dager. Hatt en i 18 mnd nu og den er like fin. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_

Hvordan får man egentlig av alle foundationrestene? Min kom med ett uhell inn i vaskemaskin på 90(!) grader mer noen håndkler, fortsatt foundation igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen
4 timer siden, Veronica_ said:

Hvordan får man egentlig av alle foundationrestene? Min kom med ett uhell inn i vaskemaskin på 90(!) grader mer noen håndkler, fortsatt foundation igjen.

Jeg bruker såpestykke til sminkesvamper, syntes det er det mest effektive. Har både svamp og såpestykke under rennende vann og veksler mellom å gni og klemme, så såpevannet trekker inn i svampen også. 

Vasker også ofte, slurver jeg er den mye vanskeligere å få ren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_
10 timer siden, lykkelitenen skrev:

Jeg bruker såpestykke til sminkesvamper, syntes det er det mest effektive. Har både svamp og såpestykke under rennende vann og veksler mellom å gni og klemme, så såpevannet trekker inn i svampen også. 

10 timer siden, lykkelitenen skrev:

9 timer siden, Michelle skrev:

Jeg vasker den hver eneste gang før den skal brukes. Svampene jeg har hatt har dermed ikke blitt stainet med foundation. :) 

Jeg har også vasket den hver gang. Har stort sett brukt babyshampo da, skal prøve med såpestykke neste gang:blush:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider